Daar is ‘ie dan: Hyundai’s racebeest in conceptvorm.
Deze RN30 Concept gaat ons als het goed is lekker maken voor toekomstige N-modellen van Hyundai. De conceptcar is dan ook gericht op de racerij en is ontwikkeld in samenwerking met Hyundai Motorsport. De vormgeving is natuurlijk gericht op efficiënte aerodynamica en de RN30 heeft dan ook veel weg van bijvoorbeeld TCR-racers. Hij meet 1.950 mm in de breedte en 1.355 mm in de hoogte. Aanzienlijk lager en breder dan een gewone i30 dus.
Onder de aerodynamische kap ligt een 2.0-liter benzinemotor met turbo, met een gesmeed in plaats van gegoten blok. Het vermogen? 380 pk bij een koppel van 451 Nm. Deze paardjes worden naar alle vier de wielen gestuurd middels een Dual Clutch Transmission. Verder geeft de RN30 in de sportmodus automatisch tussengas tijdens het schakelen, voor die extra beleving.
Ook is de RN30 voorzien van een elektronisch slipdifferentieel en dus niet van torque vectoring-techniek. Geen zorgen over exorbitante slijtage aan de remmen dus. De body van de auto is niet vervaardigd uit carbon, maar werd gemaakt van “high-performance plastic materialen”. Op de A-stijlen bevinden zich bovendien camera’s die de capriolen van de coureur in kwestie vastleggen.
stfu zegt
Die deuren kunnen echt niet maar wel verdet wel dik.
wpgt zegt
@stfu: Volgens mij geven dit soort deuren wel meer en sneller ruimte als je van coureur moet wisselen, ten opzichte van standaard deuren.
syncro51 zegt
Halleluja !
Hubert zegt
Zou niet misstaan op de parkeerplaats van MacDonalds
shalomleon zegt
@Hubert: of op mijn oprit
pomoek zegt
Die ver naar achteren lopende dakspoiler vind ik er mooi uitzien, wel een mooie sjonnie optie voor de straat racers onder ons. Weer eens wat anders dan die obligate dubbele knalpot.
drdre1 zegt
Ik word eerlijkgezegd een beetje moe van de zoveelste Aston look-a-like grill, incl headlights.
rrvliet zegt
@drdre1: Front doet me meer denken aan de zenvo st1
drdre1 zegt
@rrvliet: Ja, ook idd. Of de Ford Focus ST/RS.
MARS zegt
@drdre1: weltrusten
drdre1 zegt
@mars: én ik word moe van het woordje ‘welterusten’! ;)
Ram-G-maN zegt
Because racecar.
JamesBond007 zegt
Wooooow, toch wel errug vet!
viezefreddyw zegt
Het altijd degelijke Hyundai! Hoe vet dat ze dan even met dit soort dingen op de proppen komen?!
chrisvis zegt
@viezefreddyw: altijd degelijke???? Rijd zelf privé met een i40. Ding rammelt langs alle kanten, meermaals voor binnen geweest en ze vinden hoegenaamd niks bij de dealer. Kom ik in Brussel op het autosalon op hun stand spreekt er mij een andere eigenaar van een i40 aan: mr zou het niet kopen want de mijne is al 4 keer binnen geweest voor het rammelen van het dashboard… Dan heb je 100k km, moet er een nieuwe drukgroep van de versnellingsbak/embreagge in!!! Soortgelijke verhalen bij collega’s die Hyundai rijden, dus degelijk???
Gulli zegt
Mijn premium Duitse spaardiesel geeft ook tussengas bij het terugschakelen, met een handbak! Kwestie van een regeltje programmeren, kan morgen in de eerste de beste Up! zitten volgens mij
mrrallycross zegt
Maken! Vette bak
berlinetta zegt
Maak er maar gewoon een leuke straatversie van graag.
wpgt zegt
Waarom heeft deze racer een sportmodus?
toyotafortuner zegt
Dik ding hoor!
Onehp zegt
Dat belooft voor de consument die dan hopelijk eindelijk iets kan kopen waar wat van de WRC en Nurburgring know how in zit…
e36m3gt zegt
Het blijft een Hyundai…