De Duitse tuner Manhart Racing kennen we vooral van hun motortransplantaties. Zo maakten ze er een sport van om die heerlijke V10 van de M5/M6 in allerlei andere BMW modellen te lepelen. Maar die V10 is helaas uit productie en dus moesten ze iets nieuws bedenken. En daarom hebben ze maar de 4.4 V8 met dubbele turbo’s van de X5 M/X6 M in een M3 gepropt. Oh ja, het vermogen is ook nog eens opgevoerd tot 734 pk.
En deze dubbel geblazen V8 levert niet alleen 734 pk, maar ook nog eens 870 Nm! Uitademen doet de motor via een titanium uitlaatsysteem. En er is een sperdiff gemonteerd van een M5 (E60).
Ook heeft Manhart de M3 een stukje lichter gemaakt door carbon fiber stoelen, motorkap, voorspoiler, kofferklep en diffuser te monteren. Ook de deuren zijn een stuk lichter gemaakt. En dat zorgt ervoor dat het gewicht daalt tot zo’n 1.468 kilo (ipv 1.555 kg).
De topsnelheid ligt op zo’n 340+ km/u, gelukkig zijn er wel goede remmen gemonteerd. Een setje 20″ BBS Challenge velgen maken het geheel af. En dat allemaal voor slecht zo’n 202.181 euro (incl. 19% BTW).
Wat een geweldenaar! Ben benieuwd hoe dat die zijn tijd kan neerzetten. Dit zal wel vrij goed zijn aangezien Manhart wel vrij goede projecten heeft.
0 – 100 in hoeveel sec ?
@DDimi: is volgens mij nog niet bekend gemaakt. Het wel gezocht, maar kon het zo snel niet vinden.
@robbie: Als je goed kijkt in het filmpje zie je 3,3 sec voor de 0-100.
Die 202k, moet je dan je eigen M3 komen inleveren? Of wordt dat geregeld?
@Rutger: ik gok inclusief M3, zeker omdat die in Duitsland “slechts” 68.750 euro.
Ik vind de wegvallende frontspoiler echt schitterend. De BBS velgen doen het altijd goed onder een bimmer IMHO. :D
Brrrruut ! Maar het is niet fijn om wielspin te hebben tot de 5e versnelling…zal niks voor mij zijn (en de buurtjes denken er net zo over.. ;-))
-edit: dank u, is inmiddels gefixt!-
Nooit gesnapt waarom die verstevigingsbalken zo dun, klein zijn… helemaal niet met 850+ NM. Mooi dat dit soort projecten mogelijk zijn, ik denk dat dit kan doordat het een achterwiel aangedreven auto is? Helaas brengt dit met dit vermogen ook mega wielspin met zich mee.
leuk, maar benieuw of evenwicht niet vergald is?
Niet verkeerd!!
hij staat al 3 maanden te koop, beetje oud nieuws..
Volgens mij hoef je de 1e versnelling niet te gebruiken. Hoef natuurlijk niet aan jullie uit te leggen waarom….
@Ersin Demirci:
U bent vrachtwagenchauffeur? Magnetron of wasmachine:)?
Super! Hoezo de gelimiteerde GTS versie is op? Dan bouwen we hem zelf in het quadraat..
lekker :D
En daarom wil ik geen bmw
Dit ziet er gewoon goed uit….. En dit apparaat gaat waarschijnlijk als een beest!
Ik vond een 911 al uitgemolken qua tuning..
Schijnbaar kan ik een M3 daar nu ook achter scharen.
(Wat een afzichtelijk apparaat trouwens)
Ziet er gaaf uit! Wel wat aan de dure kant… Is er een video met geluid ook? Dat zou de keus wat makkelijker maken;)
Nice!
ff checken daaro:p
Aan de dure kant hoor ik net,
Iemand aan gedacht dat deze in Duitsland wordt aangeboden voor 202.181, dus dat je in NL zowiso nog een 45000 aan bpm kwijt bent?
En dan gaan ze de Co² nog meten, tel daar ook een 20-30.000 voor bij op.
En dan ben je de eigenaar van dit apparaat voor slechts een bedrag rondt de 270.000 euro :)
Wat een Kogel!
2.0kg per pk! Dat is toch bijna Veyron achtig!