Het is echt te zot voor woorden, wat ze nu weer willen doen met de boetes. Met drie keer modaal kun jij ze niet meer betalen…
Verkeersboetes. Het zijn ondingen, maar het is goed dat ze er zijn. Tot op zekere hoogte. Want stel je voor, als er géén boetes zouden worden uitgedeeld, zou het een mooie boel worden op de weg. Ja, de meeste mensen zouden nog steeds wel normaal doen, maar een gedeelte zou helemaal ‘loesoe’ gaan.
Met 200 door Kanaleneiland de bebouwde kom, parkeren op de stoep, bellen achter het stuur, dronken gaan rijden, dat soort dingen. Allemaal schering en inslag, wat wij jullie brommen. Maar je kan ook doorslaan…
Boetes alleen nog te betalen door de allerrijksten
Want het AD kwam met een gezellig verhaal over het voorgenomen plan van de overheid om de boetes enorm te verhogen komend jaar. Niet dat die dingen al zo vriendelijk geprijsd waren, maar er moet nog wat bovenop.
Het leven is voor de overheid namelijk een tandje duurder geworden en dat geld moet ergens vandaan komen. Dus dan maar uit de zak van de automobilist. En dus kan het gebeuren dat je telefoon in de hand houden je straks 420 euro kost.
Onnodig links rijden op de snelweg kost volgend jaar 270 euro en 20 kilometer te hard rijden in de bebouwde kom 240 euro. Bij werkzaamheden stijgt dat bedrag tot een bizarre 323 euro. En daar komen de 9 euro’s aan administratiekosten nog bij. Je moet haast wel in de Quote 500 staan om de boetes te kunnen betalen…
De boetes gaan allemaal met 10% omhoog en worden bovendien royaal naar boven afgerond. In totaal zal de schatkist 43 miljoen euro extra aan inkomsten ontvangen op deze manier.
Deze gekte moet stoppen.
En ja mensen, wij hebben hier een mening over. Dit gaat te ver. Maar echt. Veel te ver. Zeker als je beseft dat de boete voor een lichte verkeersovertreding straks duurder is dan die voor een mishandeling waar doorgaans 400 euro voor staat. Dat is toch niet meer goed te praten?
Dit werkt straks niet langer meer. Niet alleen omdat automobilisten straks burgerlijk ongehoorzaam worden en zich niet meer laten pakken, maar ook omdat de politie met goed fatsoen geen boetes meer durft uit te schrijven. Enerzijds omdat ze het zelf ook te zot voor woorden vinden, anderzijds uit lijfbehoud.
Want de kans bestaat dat een overtreder het er niet mee eens is en zijn toevlucht zoekt tot geweld. Wat we ABSOLUUT niet goedpraten, maar bijna wel gaan begrijpen. Je zal namelijk maar net aan rond kunnen komen en je moet 490 euro betalen omdat je per ongeluk even op een invalidenplek bent gaan staan… Je wordt wanhopig en wanhoop doet rare dingen met de mens.
Dus, stem komende 22 november op een partij dit dit onzalige plan niet wil door laten gaan en we kunnen er iets aan doen.
Want dit gaat nergens meer over.
Robert zegt
“En dus kan het gebeuren dat je telefoon in de hand houden je straks 420 euro kost.”
Een carkit kost (veel) minder. En zo’n beetje elke auto van na 2010 heeft een radio met bluetooth.
“20 kilometer te hard rijden in de bebouwde kom 240 euro.”
En terecht.
“Bij werkzaamheden stijgt dat bedrag tot een bizarre 323 euro.”
Gezien het huftergedrag wat steeds meer automobilisten daar laten zien kan ik daar ook niet echt mee zitten.
“Je moet haast wel in de Quote 500 staan om de boetes te kunnen betalen.”
Of je houdt je aandacht bij het verkeer i.p.v. je smartphone, je gebruikt de cruise control, en vul dat dan aan met een beetje fatsoen. Hoe moeilijk is dat?
PunicaOase zegt
Eens, heel erg overdreven deze blog. Al die boetes kan je gewoon voorkomen door normaal op te letten. Voor mobiel in de hand mogen ze wat mij betreft ook 1000 rekenen.. moet echt een keer klaar zijn.
narcotic zegt
Dus jij bent van oordeel dat je waanzinnig hard beboet moet worden als ik pakweg 160 km/uur op een lege nachtelijke autostrade rijd?
In een auto die ver meer dan dat aankan én remmen heeft die groter zijn dan de velgen op een standaard Dacia?
Die monsterboetes zijn compleet buiten proportie. Net zoals het aantal stiekem verstopte flitscamera’s en trajectcontroles.
verplicht zegt
Ik weet niet waarom een ander beboet moet worden als jij 160 rijdt in Italië maar ja. Als je te hard rijdt, dan bestaat de kans dat een boete krijgt.
Ook als je een auto hebt die dat aankan en de remmen groter zijn dan de velgen van een Dacia. Want gelukkig heeft dat er niets mee te maken. En zo ingewikkeld is het niet. Rij je te hard? Accepteer dat je een boete kunt krijgen, wees een vent als je m krijgt en gewoon betalen.
Kun je daarna weer genieten van je auto die nog harder kan met je grote remschijven …
ronnys zegt
Ook helemaal mee eens, wel hoop ik dat er met de meer inkomsten meer controles worden uitgevoerd in de bebouwdekom.
If you can’t stand the heat, get out the kitchen.
Zo moeilijk kan het niet zijn!
turbolife zegt
Helemaal mee eens!
cloverleaf zegt
Bijna iedereen heeft wel fatsoen. Ja, je moet niet te hard rijden, en toch doe ik het ook. Mensen maken fouten, het is goed dat fouten worden bestraft maar de straf moet in verhouding staan tot de overtreding! 20km te hard in Luxemburg is €49,- INCLUSIEF administratie kosten!! Verkeersboetes in Nederland slaan al heel lang helemaal nergens meer op. Dan kun je de moraalridder uithangen en zeggen “dan moet je dat ook maar niet doen”, wat ten dele ook klopt. Maar je zult maar minder dan modaal verdienen. In je slecht geïsoleerde huurwoning met een afgelopen energiecontract toch even een boete van honderden euro’s moeten betalen. Daarmee breng je echt mensen heel erg veel leed!
wjeurs zegt
Helemaal met je eens! Ik denk alleen dat kleinere snelheidsovertredingen buiten de bebouwde kom wat milder zouden kunnen. Ik heb al meerdere keren een ontzettend knullige boete gekregen voor een paar km/h te hard die dan toch meer pijn doen dan gehoopt… En ja; ik was er zelf bij en had het zelf kunnen voorkomen, maar soms overkomt het je.
Als je moedwillig veel te hard rijdt mag je ook aangepakt worden wat mij betreft.
Thieuke zegt
Misschien is het beter als we de boetes zoals in Finland naar inkomen aanpassen. Dat is toch het eerlijkste systeem lijkt mij.
potver7 zegt
Nee dat is het ook niet. Want dan wordt het voor ons Quote-500-volk goedkoper om een fietser overhoop te rijden dan om hem geen voorrang te verlenen – als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Thieuke zegt
Ja, hier moest ik dan wel even hartelijk om lachen….
Otua zegt
Dat klinkt als een win-win
PunicaOase zegt
Eeuh nee, waarom moet iemand die hard heeft geleerd en gewerkt voor een goede baan/salaris ineens meer betalen? Gaan we dat ook doen voor een brood? Ziekenhuisrekening? Accijns op alcohol?
berlinetta zegt
Omdat straffen ook een preventieve en afschrikkende werking moeten hebben, en een boete heeft voor een rijk iemand veel minder afschrikkende werking dan voor een arm iemand.
Thieuke zegt
Omdat er van de boetes een lerende werking uit moet gaan. Hoe dat zit hoef ik denk ik niet uit te leggen.
Ziekenhuiskosten, accijns en boetes zijn andere typen uitgaven.
gabbermaikel zegt
1 voordeel, jij valt in ieder geval niet in de groep hoger opgeleiden, anders zou je snappen hoe dom je reactie is.
Maar een straf moet voor iedereen even zwaar straffen.
acavs zegt
Een inkomensafhankelijk systeem werkt op een vreemde manier weer allerlei soorten discriminatie in de hand en kan zelfs averechts werken. Waarom zou een jongere veel minder hard gestraft moeten worden voor hetzelfde vergrijp dan een oudere die zijn pensioen nadert en een veel hoger inkomen heeft? Zo’n systeem moedigt in feite jongeren aan om verkeersovertredingen te begaan. Dat lijkt me nou niet zo prettig.
Thieuke zegt
Omdat de boetes een lerende werking moeten hebben. Op deze manier is het dat niet.
Ik heb niemand in Finland horen zeggen: Hey, discriminatie! Grow a helmet, goddamnit!
okmer zegt
Nergens voor nodig, punten op rijbewijs doen bij iedereen net zoveel pijn dus ik zou liever het Franse systeem volgen. Daar is tot 50 km/h te hard de boete gelijk maar 0-10 1 punt, 10-20 2 punten etc. Dat doet snel genoeg pijn en haalt met name de recidive eruit.
Overigens is het idee dat een boete geen pijn doet bij rijke mensen lang niet altijd weer, rijke mensen zijn vaak rijk geworden omdat ze krenterig zijn.
Flutterbear zegt
Of ze zijn rijk geworden door zich aan de snelheid te houden om zulke onnodige uitgaven te besparen.
HZW zegt
Er zijn regels en het is aan je zelf om te besluiten om ze op te volgen of niet.
Besluit je om ze niet op te volgen, moet je ook niet zeuren als je een hoge boete krijgt.
En klaarblijkelijk zijn dergelijke hoge boetes nodig om mensen misschien doen te besluiten om de regels wel na te leven.
Hoeveel hoge boetes je krijgt heb je compleet zelf in de hand, bijvoorbeeld je Telefoon.
potver7 zegt
Deze verhoging heeft niks met verkeersveiligheid te maken, of om mensen zo ver te krijgen dat ze de regels gaan volgen. Sterker nog, dat is uitdrukkelijk niet de bedoeling.
Bron: https://nos.nl/artikel/2490539-minister-yesilgoz-verhoogt-verkeersboetes-ondanks-negatief-advies
potver7 zegt
Het probleem van deze verhoging is nog niet eens zozeer de hoogte ervan, maar dat die primair is ingegeven als middel om een gat in de begroting te dichten. Verkeersboetes moeten de verkeersveiligheid dienen, niet de schatkist. Een verdere verhoging van boetes zal niet leiden tot minder overtredingen – sterker nog, als dat zo zou zijn geweest was deze hele verhoging niet eens doorgevoerd…
linkador zegt
Noemt een kat een kat, het zijn gewoonweg snelheidsvergunningen.
saxoke zegt
Wel dure vergunningen vind ik.
In België noemen we dit de Snelheidstax. Alleen valt die in België nog redelijk mee.
st220 zegt
Elke -hopelijk- weldenkende politieman/vrouw schrijft een boete van 420,- voor een elektronisch apparaat in de hand houden tijdens het acteren als bestuurder van een auto middels het voortbewegen op de weg welke opengesteld is voor verkeer, toch niet meer?
ronnys zegt
Ik mag hopen dat hij/zij dat met een lach doet.
Geen enkel wel denkend mens neemt de telefoon in de hand tijdens het rijden. Als je dat wel doet ben je het eigenlijk niet waard om een auto te mogen besturen.
baardmijt zegt
Eh? Wat een iphonistvongates-esque zin. Ik begrijp er geen sikkepit van.
pier zegt
Stop being poor.
Flutterbear zegt
Goed begin is om geen boetes te krijgen.
Giuseppe12 zegt
Tja, je kunt je ook gewoon normaal gedragen in het verkeer en dan hoef je je ook niet zorgen te maken of je het wel kunt betalen.
okmer zegt
Dat is nou precies het punt, afgelopen jaar te weinig boetes omdat teveel mensen zich normaal gedragen en daarom moeten de bedragen omhoog.
Je kunt je ook wel eens vergissen he, zoals een parkeerbord niet gezien om maar eens wat te noemen, gaat niet aan om daar dan meer geld voor te vragen dan voor een mishandeling (iets wat je opzettelijk doet).
Flutterbear zegt
Dat was op de weg anders niet te merken. Volgens mij waren er gewoon minder flitsers.
doublechevron65 zegt
EDIT: soms is het even klaar als het op op de man gespeelde reacties aankomt. Zoals nu.
Als het je niet bevalt kun je ook gewoon gaan en niet meer terugkomen. Is toch veel beter? Voor jou én voor ons.
geelbarrel zegt
Bij werkzaamheden te hard rijden is zoooooo ikke ikke… staat daar mensen de weg mooi te maken en jij mot er schurftachtig hard langs… voor mijn part wordt dat 1000eu (nee ik ben geen wegwerker en ben ook vaak een tandje te hard aan het rijden)
dree16v zegt
Dat vind ik altijd zo mooi in Duitsland, gas erop als het kan en bij wegwerkzaamheden houst iedereen zich keurig aan de snelheid. In NL wordt je dan weer voorbij geklapt door mensen die te lui zijn de cruisecontrol eraf te halen. Wat je zegt boetebedrag mag daar flink omhoog en nee ook ik ben geen wegwerker maar gun wel iedere wegwerker een plezierige werkdag en veilig thuis.
potver7 zegt
Boetebedrag omhooggevallen helpt echt geen sikkepit. Pakkans verhogen, dat doet een wereld van verschil. Maar ja, capaciteit hè…
snuif zegt
Ik denk dat de schrijver van dit stukje even is vergeten dat verkeersovertredingen, en daarmee de boetes, optioneel zijn.
okmer zegt
Of niet, de maximum snelheden blijven maar verlaagd worden: van 130 naar 100 op de snelweg, steeds meer 80 naar 60 buiten de bebouwde kom en daarbinnen steeds meer 30. En vooral veel wisselingen tussen al die snelheden.
MAW als er niet genoeg inkomsten zijn dan verlaag je gewoon de snelheden.
alfaqv zegt
Boetes naar inkomen, maar met minimum bedragen, waarbij die telefoon van mij echt flink naar boven mag. Een maand salaris, voor ondernemers een maand omzet en voor werkelozen €1500,-.
Het lijkt wel met de dag erger te worden, slingeren, met 80 op de middelste rijbaan en allemaal voorovergebogen bezig met de telefoon op hun schoot, nul aandacht voor het verkeer. Eens kijken hoe belangrijk dat werk e-mailtje is, als het je een maandsalaris gaat kosten. Of dat oh zo belangrijke FB berichtje. Of gewoon te lui zijn om je telefoon met je auto te verbinden.
Kom maar op!
baardmijt zegt
Zolang mensen het idee hebben dat ze niet worden betrapt, maakt het bedrag niets uit.
Het boetebedrag is momenteel € 380,-. Dat lijkt me voor de meeste mensen toch een behoorlijk merkbare uitgave. Maar mensen komen ermee weg en zien gek genoeg het risico blijkbaar niet, dus blijft het een plaag.
Inkomensafhankelijke boetes vind ik een prima idee overigens. Hoe meer je verdient, hoe lager de boetes. Je betaalt dan immers al heel veel belasting.
alfaqv zegt
Hoe meer je verdient, hoe lager de boetes, die steun ik wel.
Met uitzondering voor die telefoon, misschien gewoon meteen oppakken voor poging tot doodslag en met voornaam en achternaam in de krant. Want sommige mensen, zeker zo op de A1 naar Amsterdam, spelen met hun eigen leven en die van anderen met al dat geslinger.
bitd zegt
Die voor linksrijden mag nog wel wat duurder. A2 is prijsschieten.
crashingduke zegt
Inderdaad. En graag handhaven. En niet de getergde motorrijder aanhouden die na vijf kilometer er dan maar rechts langs gaat.
goodvibrations zegt
Tjah, dat wordt er niet leuker op als agent om hier aan mee te (moeten) werken..
Op zich vind ik hoge boetes niet eens zo’n probleem als je controleert daar waar het gevaarlijk is.. Maar in de praktijk wordt (voor mijn gevoel) meer gecontroleerd op plekken waar je je afvraagt waarom het 50 is ipv 80 of 30 ipv 50… Lege 4 baans asfalt wegen zonder zijstraten en een brede berm bijv..
Met hardlopen op een apart fietspad naast zo’n weg wel eens gestopt bij een controle om ff mijn telefoon erbij te pakken, flitsmeister te openen, melding maken en weer verder hardlopen 😎.
a_buis zegt
Mooie Saab Nicolá
baardmijt zegt
Maar wanneer wordt die boete gegeven dan? Ik heb de indruk dat veel mensen niet eens meer weten dat je naar rechts moet zodra daar gelegenheid toe is.
moveyourmind zegt
Alsof je al niet genoeg gestrafd bent met je telefoonverslaving waardoor je de hele dag als een debieletje met je neus op het scherm geplakt zit en je voortdurend apatisch zit te swipen uit angst om maar niets te missen.
iphonistvongates zegt
Mijn proxies en ik gaan dit keer stemmen op de TegenTegenPartij. We rekenen op een geruisloze verlenging van een redelijk nieuw sociaal contract ergens in de 3de week van Oktober 2025. Tevens maak ik mij geen enkele financiële zorgen aangezien mijn aanstaande schoonouders erg rijk zijn (Forbes List rijk) en ik heb ze al een aantal keer op video vastgelegd dat ze mij reeds als familie beschouwen…..sooo no backies!
schuimbekje3 zegt
met de kwaliteit van de bebording in nederland kun je best aan de vmax willen houden maar klopt het dan niet… zoals laatst was ik bij een outdoor winkel in het midden van het land, dasr stond het voorrangsbord (eierdooier) NA het kruispunt, dus buiten bebouwde kom. echter de flitspaal is 50kmh ipv 80kmh.. blijkt dat de gemeente de bebouwde kom opgeschoven heeft vorig jaar (geen documentatie te vinden) maar de borden niet aangepast.
inmiddels staat er wel een bord 50kmh, maar is het bord eierdooier na het 50kmh bord niet weggehaald.
dan heb ik het nog niet gehad over snelwegen waar voor 100m of 200m lang er 70kmh gereden mag worden en daarna weer een bord 100/120/130… en daar staat dan een multanova tussen..
dat zijn van die plekken waar je dus wel WIL houden aan de regels maar het eigenlijk niet klopt of waar het gevaarlijk is om 30 tot 50kmh af te remmen endan 150m later weer op het gas… dat is bijna een brake-test doen bij je achterligger… maar je rijdt dan wel 30 of 50kmh te snel…
pomoek zegt
Als je per ongeluk “even” op een invalide parkeerplaats staat moet je toch echt 100% blind zijn. Wat dan wel weer een reden is om op die plek te gaan staan.
Dus een compleet terechte boete voor iedereen die niet blind is. Geen geld hebben betekend niet dat je als een lvl met vingers mag gaan gedragen. Als ik geen geld had dan verkocht ik als eerste mijn auto. Dan maar op de fiets naar het werk.
Overigens ben ik natuurlijk voor inkomensafhankelijke boetes.
jessepinkman zegt
Ja, je moet je gewoon aan de regels houden. Maar de boetebedragen worden primair verhoogd om de begroting te dichten, niet persé voor de verkeersveiligheid. Bovendien staan de boetebedragen niet meer in verhouding tot de straffen voor andere (ernstigere) overtredingen en misdrijven. Daarom is dit gewoon oplichterij. Thierry krijgt mijn stem.
baardmijt zegt
Dat laatste kan eigenlijk alleen maar een verbetering zijn, die van hem kan ik nauwelijks aanhoren.
pomoek zegt
@jessepinkman: Beetje jammer dat je dat hele kleine beetje invloed dat je hebt zo door de plee trekt. Ben je alleen maar de zittingstermijn van het meest zinloze kamerlid aan het rekken. Zo’n beetje het tegenovergestelde van stick it to the man.
jaso013 zegt
Boetes zouden er moeten zijn om de verkeersveiligheid te vergroten. Dat doen ze allang niet meer want de pakkans is nihiel. Nu is het een grote melkkoe geworden om gaten in overheidsbegrotingen te dichten. Dat is niet goed te praten. Ja, huftergedrag mag grof beboet worden daar is iedereen het mee eens maar het staat niet meer in verhouding met geldboetes voor bijvoorbeeld een eenvoudige mishandeling.
saxoke zegt
Maar wat is onnodig links rijden? Hoe wordt dit bepaald? Over welke afstand hebben we het, als we telkens terug naar rechts moeten? Als ik met 110 op de teller (wat net 100 echte snelheid is) ben ik sneller dan velen.
Er rijdt (n)iemand achter me, en rechts rijden ze net zo ver van elkaar af, dat er net 1 of 2 auto’s veilig tussen rijden die met de veiligheidsafstand rekening houden. Moet ik me daar dan tussen wringen? Dan lijkt het me veiliger om links te blijven rijden, dan telkens het manouvre te maken om van rijstrook te wisselen.
crashingduke zegt
Als je langer dan 10 seconden niet inhaalt. Of als je rechts wordt ingehaald. En als er echt niemand achter je rijdt, rijdt er dus ook geen agent achter je, die een bon uitschrijft.
V8Vantage zegt
Ik houd altijd de vijf seconden regel aan. Kan ik minimaal 5 hele seconden, exclusief het van baan verplaatsen rechts rijden dan doe ik dat. Vijf seconden is, in mijn ogen ook voldoende voor iemand om mij te passeren mocht die harder willen rijden dan ik. Doet die persoon dan vervolgens aan “inhaalkruipen” en met 1 km/h sneller er voor bij te rijden, dan komt die er niet meer voorbij mocht deze persoon even later weer achter mij belanden.
misterBo zegt
De mensen die alleen voor straffen zijn, zijn in de kern enge zieke mensen….politie moet mensen staande houden en niet alleen met camera’s. Het heeft niks meer met verkeersveiligheid te maken! Alleen maar graaien
Dutchdriftking zegt
Een voorstel, die 10% ophoog voor de genoemde overtredingen, dikke prima, maar dan ook écht gaan controleren in de 30km zones, (en nee, als heel de stad een 30 zone is geworden dan geldt dat natuurlijk niet, we hebben het over woonwijken en dergelijke) en dan 10% verlaging op snelheidsovertredingen buiten de bebouwde kom. En 1.000 euro boete voor onnodig links rijden.
dree16v zegt
Weer een basisbehoefte die langzaam onbetaalbaar wordt, tis droevig.
rollingstoned zegt
Basisbehoeftes zijn noodzakelijke zaken in het leven om te kunnen overleven, zoals eten, een huis, kleding, onderwijs en gezondheidszorg. Een auto is dat niet.
V8Vantage zegt
Een boete is dat niet. Een auto faciliteert vaak om in de basisbehoefte te voorzien.
kas_par zegt
Illegaal gedrag als basisbehoefte? Euh..???
gregorius zegt
Hogere boete bij een bouwput: prima, zolang er maar iemand aan het werk is; anders is het ook onzin.
En als je een camera gaat neerzetten op een brede 30 kmh weg, dat qua indeling gewoon als 50 weg is ontworpen, 50 meter na het eerste en enige 30 kmh bordje: nee daar ben ik ook tegen.
Maar als je met 55 door een terrechte 30 kmh woonbuurt zone heen crosst: prima idee voor die boete.
Voor de rest zijn dit prima boetes die erg makkelijk te ontwijken zijn.
thearchitect zegt
Door rood rijden, te hard in de bebouwde kom, te hard bij wegwerkzaamheden en met een mobieltje aan je oor rijden mag wat mij betreft niet hard genoeg bestraft worden. Echt. Tussen de 500 en 1000 vind ik prima.
Het brengt letterlijk mensenlevens in gevaar. Kun je niet zwaar genoeg bestraffen.
Als iedereen zich gewoon netjes aan de regels zou houden, is dit helemaal niet nodig.
En niet gaan zeiken als je een keer 180 rijdt en gesnapt bent. Je weet toch dat het niet mag?
Elk excuus is gewoon een k*tsmoes.
En AB-redactie, wat is dit?
“Dus, stem komende 22 november op een partij dit dit onzalige plan niet wil door laten gaan en we kunnen er iets aan doen.”
petroldrinker zegt
Tja, als ze de boetes voor de begroting gebruiken logisch to h dat ze dan tekort komen? Het feit dat roodlicht nog steeds goedkoop is vergeleken met andere boetes laat zien dat het totaal niet om de veiligheid gaat, maar lekker simpel graaien zoals alleen politicians kunnen graaien
shicomm zegt
Nu de pakkans nog vergroten en we zijn er…
Ik zie dagelijks nog altijd hordes mensen die niet handsfree bellen , inhalen over de doorgetrokken streep , kleven , etc…
Met een duidelijk lik op stuk beleid krijg je dat gedrag er uit , alleen maar meer geld op de overtreding zetten doet niks.
Een pakje peuken kost inmiddels ook bijna een halve hypotheek maar het aantal rokers daalt amper..
marcomanta zegt
En dan vinden ze het vreemd dat sommige auto’s met nepkentekens rijden.
trompet78 zegt
Ik vind dat lichte overtredingen zoals een paar kilometer per uur te hard niet zo heel hard gestraft hoeven worden. Een punten systeem zou een prima systeem zijn, want dan is het ook niet zo erg als je een keertje de fout in gaat.
Dat is anders bij asociaal rijgedrag, want ik kwam laatst iemand tegen die mij met minstens 180 km/u over de vluchtstrook inhaalde toen ik ’s avonds van mijn werk naar huis reed, zulke personen mogen wat mij betreft extra zwaar gestraft worden. Bij zulke personen vind ik 5000 Euro nog te weinig., dat soort types mogen wat mij betreft extra hard aangepakt worden.
kas_par zegt
Wat is dit voor populistisch gewauwel?
Als ik zie hoeveel *** er nog op de weg rijden zijn deze verhogingen mij juist nog te mild. Verdubbel de boetes gewoon.
Rij zelf inmiddels alweer een jaartje of 7 boetevrij, geen probleem. En niet dankzij scherp letten op Flitsmeister ed, maar door gewoon normaal te rijden. Het is echt niet zo moeilijk.