Meer details na de clique.
De toko van ome Horacio komt binnenkort met een extra hete versie van de Huayra en stukje bij beetje beginnen de puzzelstukkies op hun plek te vallen. Te beginnen met het vermogen: naar verluidt braakt de AMG V12 in de Huayra BC 100 pk extra uit. Daarmee komt de toch al niet lullige krachtbron op maar liefst 830 pk. Om er zeker van te zijn dat je je rijbewijs absoluut binnen recordtijd kwijt bent wordt er ook nog eens 150 kg van het gewicht afgesnoept, waarmee het totaal blijft staan op een schamele 1.200 kg. Zo dan.
Verder wordt de Huayra BC alleen verkocht aan geluksvogels die al in het bezit zijn van een Pagani. U heeft er toevallig geen in de garage staan? Maakt niet uit. Alle 20 exemplaren van de nog te onthullen supercar zijn al lang en breed uitverkocht, tegen een prijs van zo’n 2,5 miljoen euro per stuk.
Naast de nodige verbeteringen onder de kap krijgt de aerodynamica een stevige opknapbeurt, voor zover dat nog niet was opgevallen. Dankzij de nieuwe diffuser en een overdaad aan actieve flapjes en spoilers genereert de Huayra BC liefst 500 kg aan downforce bij een snelheid van 250 km/u. Als je daarbij bedenkt dat een gewone Huayra al 1,7 G aan laterale acceleratie trekt, moet dit wel een feestje zijn om mee het circuit op te gaan.
Op de aankomende beurs in Genève wordt ‘ie onthuld, dan zullen ook alle andere details ongetwijfeld uit de doeken worden gedaan.
mrrallycross zegt
Heel leuk idee, leuke auto!
Maar dan toch liever een vergelijkbare zonda
phaeton zegt
En toch blijft het zonde dat Pagani na één van de best klinkende auto’s ooit, een van de meest saai klinkende auto’s heeft gebouwd.
prootuning zegt
@phaeton: Klinkt nog altijd beter dan een Phaeton!
edjehaze zegt
@prootuning: of een Saxo
phaeton zegt
@prootuning: Waar zie je staan dat ik zelf een Phaeton bezit?
edftw zegt
@phaeton: het is inderdaad eeuwig zonda..
Sorry
phaeton zegt
@edftw: Allowed ;-)
reactief zegt
@phaeton: Saai? Sorry hoor, maar de Huayra klinkt verre van saai met het gigantische blazen van de turbo’s enz.
Mooi is het misschien niet, maar saai duidelijk ook niet!
phaeton zegt
@reactief: Oké, correctie. Saai is niet het juiste woord. Bij continu remmen en accelereren op een bochtige bergweg is het blazen van de turbo’s vast intrigerend en een belevenis. Maar het gejank van de toerenschommelingen van een Zonda, tot grote hoogtes, vind ik toch vele malen spannender.
martijn11 zegt
Leuk maar doe mij maar een avantador
SimonMc zegt
Die 1,7 laterale G, is dat op bijgesneden slicks, of op de standaard banden?
kimhung zegt
Oeefff 2.5 mil…. Ik blijf wel bij m’n alfa 147
kapitein zegt
@kimhung: Geen 159?
edjehaze zegt
@kapitein: dan had ‘ie dat wel gezegd, niet?
alfaitak zegt
Klinkt intimiderend.
viezefreddyw zegt
Wat een prachtige auto, een absoluut monster! Maar wint ie het van een Zonda? Nou, nee!
microwave303 zegt
Ja de de laatste Zonda’s waren “the bomb” Persoonlijk vind ik deze H….. minder spannend. Als je de detailing bekijkt zijn het ware kunstwerken die Pagani’s. Daar kan wat mij betreft geen ander merk tegenop.
zweed zegt
Velgen kosten €25,60?
theyoungsaablover zegt
Die wil ik wel voor mijn verjaardag
Dutchdriftking zegt
Ik denk dat deze pk/gewicht verhouding simpelweg doodeng is!
ghost zegt
Ziek!
Carreza zegt
De Huayra op zich is een kunstwerk… het enige probleem is zijn voorganger waarmee hij tot in de eeuwigheid mee vergeleken zal worden. En dan wint de Zonda het ook voor mij.
amgsoixanttrois zegt
@Carreza: de fout is dat mensen de zonda als de voorganger zien, terwijl horacio duidelijk zegt dat de huayra met een totaal andere visie is ontwikkeld. Dus i.p.v. Een opvolger is het een andere modellijn.
PeugeotGTI zegt
Ok that’s it. Wil iemand mijn linkernier kopen? Hij kost 2,5 miljoen euro. Staat is redelijk, beter dan mijn longen en lever in elk geval. Nooit stenen gehad, altijd goed doorgespoeld. Kan nog jaren mee.
Michiel1 zegt
@PeugeotGTI: en daar sta je met 1 nier en 2,5mil bij Horacio aan de deur…
Krijg je nog niks omdat je nog geen pagani hebt….
PeugeotGTI zegt
@Michiel1: Daar zeg je wat.. Misschien er is iemand die zijn Zonda F wil ruilen tegen een ander orgaan..?
phaeton zegt
@Michiel1: Ferrari doet niet anders, McLaren heeft het ook gedaan dacht ik.
Edge zegt
En daarmee wordt dus ook het gerucht dat het een one-off voor Benny Caiola betreft ontkracht. Ik ben benieuwd waar BC dan wel voor staat!
En die pk/gewichtverhouding is wel heel erg gaaf! Laat maar komen!
mercedesclk350 zegt
@Edge: Ik denk Bueno Carro.
wimbraber zegt
Vooral die gewichtsbesparing is bizar zeg, even 150kg van een auto afhalen die al helemaal van Carbon Fiber en Titanium is
Crosscabouter zegt
@wimbraber: ik vroeg mij ook al af waar ze die 150kg vanaf hebben kunnen halen.
Dat moet dan haast wel ten goede komen van t onafgeveerd gewicht, want de rest is al zo licht
alfablog zegt
Tip: combineer je vakantie met een fabrieksbezoek. Je krijgt een “rondleiding” en omdat het erg kleinschalig is, sta je midden tussen alle werkzaamheden in. Knippen van de carbondoeken, assemblage enz.
Kwestie van (laten) bellen en datum prikken. Vragen er nu een kleine vergoeding voor.