Vandaag heeft de BMW-groep de website gelanceerd van project i, hun denktank voor de duurzame mobiliteit van de toekomst. Project i moet onder andere leiden tot het ontwikkelen van een Megacity-vehicle, waarvan kort geleden de eerste schetsen langs kwamen.
BMW profileert zich graag als groen merk, wat we onder andere in het Vision ED-concept terugzien. Bovendien kwamen de marketingboys uit Beieren onlangs met een 6-serie met dunne bandjes op de proppen, voorzien van de tekst: “Don’t blog about this”, iets wat de bloggercommunity als verwacht braaf negeerde.
De website van project i echter, is geheel gefocusd op duurzame mobiliteit. Hierbij komen specifieke testauto’s als de MINI E en de BMW ActiveE aan bod, alsmede het eerdergenoemde LifeDrive concept van het Megacity Vehicle.
Social media-fanaten kunnen het project volgen via teh Twitters, en ook is er een speciale Facebook-pagina ingericht.
mesutulku zegt
i think that i have an i-dea
jack_abarth zegt
Als je het mij vraagt:
iVERTIK-HET-OM-MAAR-IETS-TE-KOPEN-WAAR-DIE-KLOTE-I-IN-TERUG-KOMT.
Damn, ik wordt wel zo moe van die rot hype daarom heen. Die is haast net zo hardnekkig als Twitter.
OT:
Zolang de vooruitgang qua techniek geen nadelen met zich meebrengt t.o.v. het rijplezier dan is het allemaal goed.
balkanlul zegt
@jack_abarth:
daar ben ik 100% mee met je eens, tegenwoordig begint muziek al de verkeerde kant op te gaan, als de auto’s maar ook niet zo nep gaan beginnen maken.
Timmie zegt
@jack_abarth:
Hyping is nu eenmaal nodig om al die ziekelijke economieen terug op gang te krijgen!
robbie zegt
Ik blijf het een zeer interessant, gewaagd en revolutionair project vinden. Ben heel erg nieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
primramessar zegt
Link WEBSITE lijkt niet te werken.
primramessar zegt
Nu wel. Thanks
Seroo zegt
Toch jammer als je kijkt hoeveel mensen hierdoor echt gaan denken dat BMW heel erg groen bezig is terwijl er in feite voor lange tijd niets op de weg komt met dit project en het dus alleen maar goed voor de marketing is. Zeker als je kijkt dat de twitterpage en facebook-pagina meer bekeken zullen worden dan de website. Puur voor H-i-ppe iMensen.
robbie zegt
@Seroo: Het eerste model moet in 2013 op de markt komen en dat vind ik nog vrij snel voor zo’n revolutionaire auto. Het is immers een compleet nieuwe benadering van het begrip ‘auto’.
Alles wat ze weten mbt het bouwen van auto’s kan feitelijk overboord gezet worden voor de ontwikkeling van de MCV. Je hebt immers niet meer te maken met een verbrandingsmotor en alle ‘verplichtingen’ die daarbij horen.
primramessar zegt
@Seroo: Voor een bedrijf telt maar een groen: het groen van het geld.
Timmie zegt
Dat BMW zich als een groen merk profileert is pure onzin en pure valse marketingpraat. Als ze écht groene modellen lanceren (waarschijnlijk ergens volgende EEUW), is het onder een andere merknaam. Milieu moet wijken voor imago, want: commercieel te belangrijk!
duckje zegt
ik denk dat heel deze bazaar BMW zijn imago geen goed doet, toch niet op de manier hoe ze het doen…