De verse 7-serie moet CEO’s massaal richting München lokken en daar hoort natuurlijk non plus ultra service bij. En kennelijk ook een ietwat sleazy naamgeving.
Ultimate Benefits. Da’s de dienst die boardroomvolk volgens BMW Amerika weer naar de dealer moet lokken om zich een 7-serie aan te schaffen en volgens één van mijn gewaardeerde collega’s doet de naam ietwat denken aan een Tinder bootycall. Enfin, onder deze service vallen de volgende zaken:
- Encore delivery
- Service priority
- Pickup and delivery
- Annual free detailing
- 24/7 concierge service
Een belangrijk onderdeel van de service is de uitleg van alle nieuwe features van de 7-serie. Ellenlange handleidingen doorploeteren is immers meer iets voor astronauten en senioren die zich op hun oude dag aan Excel wagen, niet voor gefortuneerde lieden die zichzelf eens willen vertroetelen met het beste dat BMW te bieden heeft.
Verder omvat de service dus een jaarlijkse poetsbeurt onder de noemer ‘Ultimate Spa Treatment’, krijgen eigenaren gegarandeerd binnen 48 uur een afspraak voor onderhoud, wordt de auto opgehaald en afgeleverd voor servicebeurten en worden eventuele leenauto’s thuis afgeleverd.
De ‘Concierge Service’ is niet nieuw, maar houdt kort gezegd in dat klanten BMW om zo’n beetje alles kunnen vragen. Denk aan kaartjes voor theatervoorstellen of sportwedstrijden. Het moet niet gekker worden. De dienst wordt door dealers aangeboden, maar zij kunnen de kosten uiteindelijk weer verhalen op het hoofdkantoor.
henkhupelschoten zegt
En het hoofdkantoor verhoogt de prijs gewoon weer wat omhoog van de 7 serie?
lohran zegt
@henkhupelschoten: Nee ze verhogen het iets omlaag ?
henkhupelschoten zegt
@lohran: Ohja! Marketing he!
lohran zegt
@henkhupelschoten: Juist! :P
Benz65 zegt
@henkhupelschoten: Eerder een pleonasme.
adhd1001 zegt
Hoe zit dat toch met al die werkjes in dat leer van die Duitse fabrikanten tegenwoordig? Het ziet er nu al gedateerd uit. Doet Bentley bijvoorbeeld veel beter.
eelco74 zegt
@adhd1001: het leer van BMW is allang niet meer wat het geweest is. Mijn collega heeft een 5 serie en het leer is niet mooi gespannen en gestikt. En ook het zitgedeelte zit vol plooien.
bisazza zegt
@eelco74: in mijn dreier HighExec zelfde verhaal. Niet bepaald mooi leer. Sterker nog, alleen de zittingen zijn van leer en de achterkant en zijkanten zijn zelfs niet eens echt leer.. Verkeerde bezuinigingen. Dat was wel anders bij mijn Volvo.. Dat was nog eens mooi leer
ThomasBol zegt
@bisazza: bij Mercedes komen ze er eerlijk voor uit noemen ze dat gewoon “kunstleder”. Nep, ja.
freshlife zegt
@thomasbol: het is geen kunstleer, dat noemen ze sensatec. Het is gewoon Dakota leder, maar wanneer je individual gaat krijg je wel nappa/ dikker leer.(net als vroeger)
henkhupelschoten zegt
@Bisazza: MB Tex jonguh! Mijn w108 is nu 40 jaar oud en nog steeds snaarstrak. Marijke helwegen is er niks bij!
undifined1 zegt
@eelco74: leer wat in paketten wordt verkocht is vaak wat goedkoper dan gewoon los verkocht leer. Tegen meerprijs kun je ook vaak duurder leer als walknappa of vroeger waterbuffelleer bestellen
bazzelijn zegt
‘Red light program’ was nog dubieuzer geweest. Een stuk spannender ook
87sandyd zegt
@bazzelijn: had ook meer CEO’s naar munchen getrokken. Getrokken, hhmmm, dubieus
roller79 zegt
@87sandyd: of gezogen… :)
bazzelijn zegt
@roller79: aanzuigende werking….. Turbogeblazen…..
clarkson zegt
@bazzelijn: ruimte zat op de achterbank.
Dutchdriftking zegt
@bazzelijn: kunnen ze vast ook wel voor je regelen.
philipf zegt
Mooie bak!
michaelcorleone zegt
Als ik gewoon eerlijk moet zijn heeft de nieuwe S-Klasse toch een veel mooier interieur. Het is van een hoger niveau (vind ik). Als je je wilt laten rijden is de S een betere keus.
Als ik het interieur zie en de oude 7-serie ernaast zet, zie ik weinig verschil.
henkhupelschoten zegt
@michaelcorleone: Heb vandaag in de nieuwe 7 serie gezeten in Zandvoort vandaag, het is precies een 5 serie.. Dat eigenlijk terugslaat naar de hele modellenreeks van bmw. Wat Me wel beviel was die Chrome strip onderaan. Verder niet echt iets “speciaals”
fj272 zegt
@michaelcorleone: De S is ook lang niet meer wat het geweest is.. Deutsche premiumklasse.. Das war einmal??
meneer zegt
Dikke 3-serie, dacht ik bij de cover foto. Zat er flink naast zie ik
Rob zegt
Lol @ die conciërge service!
Is dat wat mensen tegenwoordig onder “luxe” verstaan? Ik vind het vooral moeilijk doen om het moeilijk doen….
potver7 zegt
@Rob: Concierge betekent in de VS iets anders dan hier. Hier denken we aan een man in een stofjas of versleten spijkerbroek waar je je te-laat-briefjes moet inleveren, in de VS is zo iemand een persoon die gewoon alle rotklusjes voor je opknapt en die een antwoord heeft op al je (praktische) vragen. Service with a smile… :)
Rob zegt
@potver7:
Dus eigenlijk gewoon de budget variant van een butler of persoonlijke assistent(e). Wordt je nog steeds uitgelachen door mensen met Rolls die drie butlers en een persoonlijke, blonde natuurlijk, assistente hebben……..
Neem dan gewoon zo’n goedkope Poolse (of in Amerika Mexicaanse) au pair in huis. Hoef je ook niet een BMW te kopen.
Of bestel gewoon je concertkaartjes zelf. Hoe moeilijk is het nu helemaal?
viggen93 zegt
Lexus heeft dit al heel lang. Nu ontdekken de premium Duitse merken dat dat wel heel goed is om klanten te behouden
Dutchdriftking zegt
Wat is dit toch een schitterende limo. De mooiste sinds de e38.
Turbo S zegt
Dat M sport pakket staat helemaal niet bij deze luxe limo.
phaeton zegt
Is er iemand die na tien persberichten over deze nieuwe 7, nog altijd de vorige F01 stukken mooier vindt? Ik kan die pontificale rijtes LED aan de voorzijde en die dikke plak chroom aan de zijkant niet sexy, stoer of elegant vinden. Geef mij maar een S, met dat lelijke hoepel stuur. Of toch de F01. Valt nog prima mee te leven.
redbeams zegt
Uhhh red carpet treatment…lexus…what’s new?
prop zegt
Wat is dat voor een metalen buis aan de zijkant gelijmd bij die 7-serie. Ik hou niet zo van dat geforceerde design