BMW liet in Genève ook de BMW Z4 M Coupe racer zien!
Kosten zijn € 250,000 (ex BTW en BPM). Oh yeah…
De Motorsport versie van de BMW Z4M Coupé is het eerste tweezits model van BMW Motorsport wat wordt aangeboden aan teams van klanten. De wagen is ontwikkeld om de Nürburgring’s Nordschleife aan te kunnen en kan door prive teams worden gebruikt om mee te doen aan de 24-uurs race op de Nürburgring.
De krachtbron is een 3.2-liter in-line 6-cylinder van BMW Motorsport, deze geeft ongeveer 400pk (via autoblog.com).
De volledige specs van de BMW Z4 M Coupé Motorsport (in het Engels):
Length: 4415 mm
Width: 1880 mm
Wheelbase: 2493 mm
Front & Rear Overhang: 865 mm/774mm
Rear Wing Width: 1504 mm
Front & Rear Ground Clearance: 80 mm/90 mm
Front & Rear Tyres: Michelin 27/65-18, 28/71-18
Front Brake: Grey cast iron disc dia. 380 mm / 6 pot fixed calliper
Rear Brake: Grey cast iron disc dia. 320 mm / 4 pot fixed calliper
Drive Line: sequential 6-speed gearbox, sintered clutch
Engine Layout: six cylinder in line
Cylinder Capacity: 3246 cc
Bore x Stroke: 87 x 91 mm
Compression Ratio: 12,5:1
Max. Power: approx. 400 PS at 8200 rpm
Max. Torque: approx. 400 Nm at approx. 5750 rpm
Max. Revolutions per minute: 8400 rpm
Cylinder block: one-piece construction
Crankshaft: forged steel part
Piston: forged slipper skirt piston
Con-rod: Steel
Cylinder head: Aluminium, four valves per cylinder
Valve train: Two chain driven overhead camshafts with variable valve timing
Intake System: Six single throttle valves, Carbon fibre Air box with resonance induction optimised inlet pipes
Exhaust System: Multiple pipe manifold with silencer and catalytic converter
Lubricating System: Wet Sump Lubrication
Cooling System: Water / Air cooler
Flywheel: Steel
Fuel System: Inlet-Pipe Injection, one Injector per Cylinder, 5 bar injection pressure
Fuel: 5-star lead-free petrol, ROZ min=98
Fuel Tank Volume: 120 litres
Minimum Weight: 1200 kg in Nürburgring Specification
Engine Management System: BMW Motorsport ECU406 with two powerful microprocessors, Ethernet Interface and four CAN busses; Cylinder selective optimized Injection and Ignition; Pit-Speed-Limiter; Quick-Shift; Engine Log Book; Electronic Throttle Control; VANOS Control; Race ABS; Traction Control.
Energy Management: Distribution and Control of the electric energy through the BMW Motorsport POWER400 Control Unit; Networking of all Sensors and Actuators through a CAN Bus.
Electric loom: Weight optimised
Ignition coils: Six high performance pencil-type ignition coils with integrated ignition driver.
Sparkplugs: NGK high performance Sparkplugs
Instruments: Free programmable LCD Display with integrated shift lights
Steering-wheel: multiple function Steering-wheel with Quick-Release mechanism and display control
bmw zegt
oh yeah
dekster zegt
kan je hiermee op de “gewone” baan rijden?
w0o0dy zegt
@dekster: denk het niet, dit is echt bedoeld als racer. Je komt geen drempel over: “Front & Rear Ground Clearance: 80 mm/90 mm” dat is nogal weinig.
Christoff zegt
ik denk het niet. ik denk dat hij niet door de keuring gaat geraken. ik ben benieuwd in welke race we hem zullen zien mss DTM dat zou leuk zijn. in belgie mss tussen de touringwagens. hij is wel heel mooi on naar te kijken en waarschijnlijk ook om te horen.
dekster zegt
@W0o0dy
de vering is toch aanpasbaar bij zo wagens?
dus je kan er een schakelaar die de neus verhoogt (zoals bij de enzo) in monteren
daar komt nog bij moest ik zo een wagen hebben zou ik mijn leven niet verspillen aan drempels oversteken
JeffreyG zegt
aboh:-I
Jeremy zegt
Gewoon perfect voor de Belcar. :-)
Leendert zegt
Dat ziet er bruut uit
m5 zegt
echt heel bruut
bmwliefhebber zegt
das pas een mooie auto!!!
hoeveel seconden op de honderd???
ehm….. nog ff sparen!!!!
dekster zegt
waneer komt de cabrio versie uit?(h)
Z-Rider zegt
Sweet…… Dit zou ik graag voorbij horen komen!
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Mooi zeg!!! Duidelijke taal ”read the rear spoiler”
BMW maakt rijden geweldig.
robin zegt
is dat niet een soort m3 gtr aleen dan van de z4 m coupe??
matti zegt
ah daar is ie, kwas mijn juweeltje kwijt, i ll fuck the engine out of it, whooooooooooaaaaaaaaaaaaa, lekker hard!