Er zijn afbeeldingen opgedoken van de BMW 120d Customers Sport. Met deze wagen wil BMW Motorsport een “Power Diesel” neerzetten, zoals ook te lezen is via de stickers op de motorkap. Op een andere sticker staat Coming soon…
Er is verder dus nog weinig bekend, en we zullen moeten wachten op meer info van BMW.
Hieronder in ieder geval alvast wat foto´s, met dank aan autoblog.it.
Jan zegt
Ook al nen diesel se, binne een paar jaar hoort ge niets meer van benzine. Benzine was da? Wel jongen, da was vroeger …
Zoef zegt
Ik weet niet wat dat allemaal is met die lelijke auto’s tegenwoordig hoor.
Roel zegt
vette Bak!!!
Mark zegt
nou, ik vindt de standdaard bmw 120d toch mooier, deze is echt lelijk!!! sorry, maar moest het toch ff laten weten;)
:P
O.D. zegt
Aaan al die mensen die dit een lelijke auto vinden…..het is ook niet een auto voor de weg hè. Je kan duidelijk zien dat dit een circuitauto is. Waarschijnlijk zal hij worden ingezet in enduranceraces zoals 24-uurs races. Dit is al vaker gedaan met Diesels en met succes soms.
Jan.S zegt
Ja,weer een mooie racer van BMW.
Zal zeker worden ingezet in de diverse touringcar-klassen.
Misschien wel in een nog te ontwikkelen dieselkampioenschap?
Het EDTC,European Diesel Touringcar Championship?
We gaan het zien….
Audi zegt
Geen mooie auto de 1- serie.. Jammer..
chris zegt
Manne, er komt een heuse BMW 1 serie challenge, dus alleen maar BEEMERS aande start. DO YOUR HOMEWORK BETTER.
autoblogger zegt
@Chris: Je bedoelt de BMW 130i Cup? http://www.autoblog.nl/archive/2005/06/09/bmw_130i_cup_en_sportpakket
autoblogger zegt
Er is ondertussen meer bekend; er wordt gesproken over een prijs van maar liefst $110.000! De 2.0 liter turbo-Diesel heeft 245pk. De overige specs zijn:
Length: 4,227 mm
Width: 1,845 mm
Height: approx. 1,360 mm
Wheelbase: 2,660 mm
Vehicle weight: 1,135 kg (with driver)
Chassis/body: unitary construction steel body
Aero package: front apron, rear apron, CFRP front wings and rear flared wheel arches, rear diffusor
Front axle: double-joint spring strut axle with adjustable anti-roll bar
Rear axle: five-link axle with adjustable anti-roll bar
BMBMW Corporate Communications Motorsport
Shock absorbers: Sachs with adjustable compression and rebound
Brake system front: 332mm steel discs with six-piston AP fixed callipers
Brake system rear: 284mm steel discs with four-piston AP fixed callipers
Wheels: aluminium rims, 9×17 BBS
Seat: Recaro ProRacer HANS
Engine type: four-cylinder inline Diesel
Displacement: 1,995 cc
Peak torque 450 Nm at 3,000 rpm
Peak output: approx. 245 bhp at approx. 4,200 rpm
Max engine speed: 5,000 rpm
Cylinder block: grey-cast
Engine control: DDE6.0
Tank capacity / Fuel: 100 litres, Diesel
w0o0dy zegt
Als ze idd 245 pk uit 2 liter halen dan is dat een knappe prestatie! (het zou bijvoorbeeld meer zijn dan Audi met zijn v12 TDI voor Le Mans haalt) Misschien is het ding daarom zo duur? Idee? BMW 130 cup combineren met deze diesels en dan wat handicaps inbouwen voor de 130i door extra gewicht of zo.