Er komt een nieuwe BMW sportwagen, maar het is nog steeds niet duidelijk in welke vorm. Het gaat in ieder geval om een model boven de Z4 en deze moet financieel aantrekkelijker worden dan de exclusieve Z8. Dat zou dus duiden op een Z6…
Een maand geleden schreven we al over een eventuele superlichte Z6, maar dat werd onwaarschijnlijk gevonden omdat deze te dicht bij de volgende generatie Z4 in de buurt zou komen. Inside Line schrijft nu wel over een Z6 roadster en de mogelijkheden van deze toekomstige tweezitter. De Z6 zal een aluminium frame krijgen en zal onderdelen (en motoren) van de 5- en 6-serie gaan gebruiken. Een stalen klapdak moet zorgen voor de concurrentie met de Merc SL, waardoor de auto in alle jaargetijden te gebruiken is.
Bijgevoegde afbeeldingen zijn van de “BMW California Spyder concept”, deze schetsen van BMW’s DesignWorks zijn vorig jaar gemaakt voor de Los Angeles autoshow (via motorpasion.com).
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
STALEN KLAPDAK!?!?!?!?!?
ik dacht dat BMW juist was voor licht…
NEEEEEE niet doen
navarone zegt
Daar zullen ze bij Mercedes niet blij mee zijn….
autoblogger zegt
@Jan-Jaap-Karel-Kees: Despite the added weight brought on by such an arrangement, its ability to transform a car from coupe to roadster at the push of a button is sure to be weighing on the minds of BMW board members.
Dennis zegt
Hier een paar fraaie impressies van CarMagazine. Zij hebben het echter over een Z8.
http://www.carmagazine.co.uk/secret_new_car.php?sid=57&page=1
Y. zegt
De gemiddelde wide-eyed loser van een autokoper of showroomdreamer zal ’t worst wezen of een auto licht is, want dat is alleen maar inhoud en dat boeit niet. De reacties op autoblog.nl zijn het beste bewijs dat de doorsnee zogenaamde ‘autoliefhebber’ helemaal niet in inhoud is geinteresseerd, maar uitsluitend in oppervlakkige uiterlijkheden. Het is hier bijna altijd ‘mooi!’ of ‘lelijk!’ – verder dan een meing over de vorm gaat ’t haast nooit. Hoogstens kwijlt men nog even bij een gigantische hoeveelheid motorvermogen (zegt niks, is erg betrekkelijk, maar makkelijk te begrijpen) of hoge topsnelheid, maar daar houdt ’t ook wel mee op.
Let maar op, in de reacties op deze posting zal het niet anders gaan: veel meningen over een paar onrealistische tekeningen, die hoogstwaarschijnlijk geen enkele relatie hebben met wat uiteindelijk van de produktielijn rolt.
Dink zegt
Drie liter V8 erin en hop . . . bleren met dat ding.
“Although the California Spyder was based around a F1-derived 3.0-liter V10 engine delivering about 700 horsepower, production versions are likely to offer the choice between BMW’s 272-hp 3.0-liter inline 6 and new 367-hp 4.8-liter V8, as well as its 445-hp 6.0-liter V12. A performance oriented M version, running the 507-hp 5.0-liter V10 used in the M5, is also a distinct possibility as a rival to the Mercedes-Benz SL55 AMG.”
Mock-up zal wel 70% horizontaal versmald worden ;)
MrSelected zegt
Geil.. doe mij er maar één..
niet de verslapte versie á la E90, maar lekker controversieel (E65).
Markus zegt
Lelijk! Niet mooi, de vorm. Weet iemand de topsnelheid, of het aantal pk’s? Verdere technische informatie hoef ik niet, dat begrijp ik toch niet.
Afgelopen nacht nog over een Kia showroom gedroomd, maar dit lijkt er meer op. De tekeningen vind ik wel best bijzonder, heel realistisch gedaan hoor, vooral die wielen.
Y. zegt
:)
dekster zegt
op http://www.carmagazine.co.uk/secret_new_car.php?sid=57&page=5 staan mooie impressies
dekster zegt
oh dennis je hebt ze al gepost… srry ;-)
Eric zegt
Er hebben ooit foto’s , via photoshop, de ronde gedaan over een licht blauwe
Z6 cabrio die op een Lamborghini trok (met midden motor). Ik denk via “auto motor und sport”.
Eigenlijk vond ik die mooier dan bovenstaande. Vooral de achterkant
vind ik iets te hoekig.
Ejay zegt
Ik zie de meerwaarde van een totaal nieuwe Z6 niet ten opzichte van de 6-serie cabrio. Dat je voor ongeveer hetzelfde geld kunt kiezen uit wel of geen achterbank lijkt mij totaal niet interessant en omdaar als BMW zijnde nou miljoenen in te investeren…Alhoewel met de hoge winsten moet je toch iets met je geld doen.
Verder wel een aardige impressie waarin de kenmerken van de Z-serie duidelijk zichtbaar zijn.
@ Y, wat moet je anders zeggen over een plaatje. Je kunt moeilijk de rijeigenschappen van een plaatje aflezen toch? Knappe kerel/dame als je dat wel kunt. Op autoblog wordt mijn eerste indruk van een auto gevormd. Samen met wat technische gegeven, indien voorhanden (dat overigens ook alleen maar nummertjes zijn en niks vertellen over de emotie bij de auto). Dit schept verwachtingen en als hij dan eindelijk uit is dan rij ik een stuk en bepaal ik of de auto aan de verwachtingen voldoet.
Michiel_vd_Brink zegt
Jemig!
Die impressie van CarMagazine is echt goed gemaakt!
Daar neem ik mijn petje heel diep voor af!
ard(bmw) zegt
mooie auto maar de lampen zijn toch iets overdreven..
matti zegt
mmmmmmmmm heerlijk ziet ie eruit tx bmw of nog steeds bangle?
appie zegt
nou ten eerste denk ik zelf het kan nog heel lang duren voor dat bmw met die auto aan komt en ten 2de een sl kikker dus sogenaamd woort de z6 genoemd dat kan niet eens selfs een m power verslaat de sl niet eens laat staan een normale z6 of een z8 model -edit mercedes-blinddoek:
dus mensen droom maar beter over mercedes want die heeft classe styl snelheid en strakheid dus ik ga voor de mercedes en kijk de nieuwe cl door brabus getuned dan mag je pas pratenmvgmazzl
mercedes dies zegt
dit is geen auto meer ik dacht dat je zoiets kon vergelijken met een f1 wagen maar het is dus gebasseerd op de merc sl nou dat is een teleurstelling het hoeft niet zo eruit te zie n om een sl te verslaan. het is net als of
je met een slr een mini cooper wil verslaan
Danny zegt
lekker scherp en hoekig