We hebben al veel geschreven over de nieuwe BMW Z4, maar nu hebben we dan eindelijk een paar ‘live’ foto’s voor jullie en als klap op de vuurpijl ook nog eens de (Nederlandse) prijzen. Voor 48.500 rij je al in een Z4 sDrive23i (204 pk).
De Z4 sDrive 30i (258 pk) begint bij 58.500 en de Z4 sDrive 35i (306 pk) bij 66.000 euro. Het Nederlandse debuut van de Z4 staat in de planning voor de AutoRai. Rij jij er deze zomer in rond?
jaapie zegt
Wel geslaagd!
pol zegt
48.000 euro in Nederland. Ik dacht in Duitsland vanaf 35.000 euro. Ik hoop in België ook zoals in Duitsland
r0b1n zegt
Bijzonder goed gelukt, naar mijn idee een waardige opvolger!
WoutJan15 zegt
Ik heb um al op de snelweg zien gaan, schitterend ding!
Joske zegt
De achterkant is een beetje “zielig”, dat mocht wel iets agresiever. Misschien aan beide zijde 2 uitlaten zoals de M modellen, en wat ruige velges.. dan is wel gaaf karrtje.
MetalPig zegt
Netjes. Mooier dan de ouwe Z4.
M-lover zegt
ik ga dan weer eerder naar de oude versie… coupé plz :D
karate kameel zegt
die pk’s vind ik zeker geslaagd en het model ook, de prijs valt wel mee voor deze tijd ;)
Z-Rider zegt
Erg mooie auto!
Binnenkort maar even proefritje doen :)
Dev zegt
Saai, doet me niets. Het komt voor mij hetzelfde over als de nieuwe 7 serie, ze hebben gewoon de vorige versies iets minder vulgair gemaakt.
Als ik een sportcoupé koop moet er toch wel enigszins iets buiten de norm vallen, een punt van aantrekking.
Audi A6 3.2 zegt
Erg mooie auto van BMW, zeer geslaagd. Dit wordt de opvolger voor de TT van mijn vrouw, echt prachtig. BMW is echt goed bezig de laatste tijd, ik vind de nieuwe 7 ook al zo goed gelukt. Misschien is dat een leuke opvolger voor mijn A6, wat jullie?
Juicie zegt
Gruwelijk lelijke neus de rest is wel OK!
Baztrd zegt
Vond de vorige toch mooier… deze gaat qua ontwerp ook meer richting 6 serie, en da’s naar mijn bescheiden mening een walgelijke proletenbak :)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Kijk, dit is nou een echte primeur, niet een of andere tjoener of spesjel iedisjen…
Mooie auto!
Zeeeeker een waardige opvolger.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Worden dat trouwens de nieuwe motor-aanduidingen? 23i, 30i etc??
Zijn vast wat beerm-fanboys die me dat kunnen vertellen…
Robbert zegt
23i = 2liter turbo
30i = 3liter NA
35 = 3liter twinturbo
Als ik het goed heb.
erce zegt
@ Svenska Aeroplan AB: die aanduiding wordt toch altijd al gebruikt voor de Z3/Z4 modellen?
Ik heb destijds een Z4 Coupe 3.0i gehad
erce zegt
en die Z4 coupe 3.0i moet natuurlijk zijn Z3 coupe 3.0i
Vinny_93 zegt
Dit vind ik echt een immense verbetering!
Luc zegt
Nette vanafprijs
Dirk zegt
RAAR !!!!
Op een Peugeot krijgen zulke grote koplampen bakken kritiek en over de achterkant zullen we maar zwijgen.
Hierboven lees ik hier niets van.
RJ zegt
De Z4 30i had in het vorige model nog directe inspuiting en 272 pk. De nieuwe Z4 moet het doen met 258 pk en conventionele inspuiting. Het lijkt er op dat BMW nog wat oude blokken van de valvetronic 258 pk uit 2005 in het rek had liggen welk enog weggebouwd moeten worden.
mrtn zegt
@ Dirk
Deze koplampen vallen in het niets bij die bouwlampen die Peugeot erop monteert. Maargoed, dat is allemaal een kwestie van smaak. Achterkant vind ik persoonlijk wel lekker decadent aandoen, maar de hele auto kon bij mij zo op het oprit staan.
BananaFlip zegt
Dat heeft BMW eventjes mooi gefikst!
En die koplampen zijn toch echt 100% BMW hoor.
jurrian zegt
Hallo Dirk. bij een peugeot lopen de koplampen van de gril naar de voorruit! er is wel eventjes een verschil.
ik vind hem trouwens wel mooi. net een tikkie agressiever als de vorige Z4
Guido zegt
Schitterende wagen
Renault Laguna Coupe zegt
@dirk
Bij een peugeot lopen de koplampen door tot de helft van de motorkap.
Deze lichtunits zijn miss. wel net zo groot maar bij een peugeot kloppen de verhoudingen gewoon niet.
Citrofiel zegt
Het is een beetje een saaie, standaard roadster geworden. De oude Z4 had tenminste nog een bijzondere, chaotische lijnvoering. Hier is niets aan…
Yo! zegt
Vreselijk, wat zijn ze weer duur in NL.
2 weken terug in Belgie een sDrive35i besteld, kaal zonder korting 39.5K.
Helaas vallen de opties vooral op door hun prijsjes,waardoor t prijsje toch aardig in NLse regionen valt.
Cantago zegt
De oude Z4 is toch nog wel ietsje mooier…
NLBUURMAN zegt
@erce: was er dan een z3 met 3 liter?
naar mijn weten was er een 1.8 (mijn ouders hebben er 1), een 1.9, 2.0, 2.8 en een 3.2M versie….. maar dat waren de roadsters, ik weet niet over er in de coupés andere motoren hangen.
OT jammer van de achterkant, niet aggressief genoeg, doet me een beetje denken aan de 6….
Mika_Hakkinen zegt
Lekker saai grijs.. sta je op DE autobeurs.. Spuit heb lekker geel of blauw ofzo net als bij renault ofzo.. valt iets meer op haha..
Verder nooit een mooie auto gevonden de z4 oud/nieuw.. wel lekker geluid de 6 cilinder dan..
Zou toch voor iets groters gaan maar dan wel 2dehands. xk/sl
Unknown zegt
Ziet er goed, maar wat een belachelijke prijzen zeg !
Arie zegt
Prachtig, een sportwagen met de klasse van BMW
ripjans zegt
Net autootje, veel minder WTF! dan die 5-GT. :-)
phantom zegt
48 ruggen, alsof het niets is..
BmwMPower zegt
Ben benieuwd naar de Z4 M ! :D
willie zegt
dat wordt overwerken in de kapsalons…
AriM6 zegt
@ Audi A6 3.2
Als jij je A6 in wilt ruilen voor een 7 dan moet je dat doen.
qua rijplezier zullen die twee denk ik niet zo heel veel van elkaar verschillen.
Alleen dat de 7 een stuk duurder en een stuk groter is.
@ SAAB
23i en 30i enzo worden gebruikt bij de X en Z Modellen.
Zoals de Z3, Z4, X3, X5 en X6.
AriM6 zegt
@ NLBUURMAN
Er is een 3.0i geweest.
Als ik het goed heb was het voor de facelift een 2.8.
En na de facelift werd het een 3.0.
@ SAAB
Nog een reden is dat je geen X548i ofso kan zetten want dan denken mensen dat het een soort 5 serie is. Dus eigenlijk zit er gewoon een spatie tussen.
Niks bijzonders. Hopelijk begrijp je het nu wel.
w0o0dy zegt
6% duurder dan de oude Z4 2,5, die dan wel iets minder vermogen had (177pk) of je zou em kunnen vergelijken met de 2,5si met 218pk en die was duurder dan de nieuwe 23i.
De oude 3.0 met 265pk was ook al duurder dan de nieuwe 3.0…
Qua prijzen valt het allemaal dus wel mee… of de oude was ook al duur. Tis maar hoe je het bekijkt.
ZubZero.^ zegt
NL blijft maar oplichten..
willie zegt
@Audi A6 3.2: als ik jouw vrouw was, dan zocht ik een andere vent
Graafke zegt
Mooie wagen! Alleen het Z4 logo zit een beetje raar gepositioneerd op de achterklep.
willie zegt
Mooi logo! Alleen die auto is wel heel raar geproportioneerd.
Madball zegt
Het is en blijft natuurlijk een vrouwen/homo een kappers auto met een zeer geslaagde voorkant en een strake zijlijn maar damn waarom nu die ronde lijn aan de achterkant dat haalt nu net de lekker aggresieve image weg.
Leuke auto voor mijn vriendin
rudolf zegt
hee madball heb je al een vriendinnetje dan?
de gewenning met de nieuwe Z4 duurt voor mij veel korter dan de vorige. echter de nieuwe is wel veel gladder en minder risico kwa design.
herken heel voorzichtig ook Mercedes SL roadster trekjes.
de vorige Z4 vind ik veel meer uitgesproken en tijdloos spannend.
ik ga voor de Mcoupe, ook nog een echte M.
overigens is het drooggewicht vd nieuwe Z4 maar 100 kilo meer dan de oude vergeleken in de dikste uitvoering. dat is netjes.
maar alles boven de 1400 kilo blijft te zwaar om het predikaat ‘sportauto’ te dragen.
had je maar kapper moeten worden.
Horseman zegt
Heb mijn Z4 ingeruild voor de nieuwe.
Wat heb ik fout gedaan?
Horseman zegt
Trouwens, 60000 eurotjes ( bpm ) spekt toch mooi de staatskas.
P.s. Beetje positief ( niet sero ) Zo, nu effe lekker paardrijden.
Gr van de cad tekenaar.