Ja, de BMW XM Red Label is geschikt voor een hele boze populaire melkdrinker. I pity the fool!
De BMW XM is een auto die de tongen losmaakt. Eigenlijk moeten we helemaal niet verbaasd zijn. Sinds het nieuwe millennium weet het merk uit München mensen te verrassen met de meest bijzondere creaties waarbij zelfs Leepu zou zeggen: ‘dat mag wel iets normaler’. De XM misschien wel het hoogtepunt. Een rijdende middelvinger van BMW naar de fans, milieuridders, natuurkundigen en mensen die beschikken over zicht. Het is een manier om 55 jaar M te vieren en een specifiek M-model. En dan kom je hiermee.
Wat de XM toevoegt aan de BMW X6 M? In principe niets. Het is hetzelfde type auto, maar dan met controversieler design en een véél hoger wagengewicht, want het is een hybride. Gisteren liet BMW tussen en lippen de BMW XM Label Red zien. Dat is een nieuwe benaming voor als M Sport Pro, Competition, CS, GTS, CSL en dergelijke niet voldoen. We wilden hem je niet onthouden:
A-Team
Label Red houdt in: rode details! De buitenste rand om de grille is nu rood. De veel te druk gestileerde velgen hebben nu ook rode accenten. Aan de zijkant is er een rode bies die overloopt in de raamlijsten. Waarschijnlijk werken er alleen maar serieuze mensen op de creatieve afdeling van BMW, want het doet sterk denken aan het busje van B.A. Barracus uit Das A-Team (Wissen Sie wie allen heissen?)
Het is dus een BMW XM met een paar rode details. En extra power! Nu moeten we eerlijk zijn, BMW pakt flink uit met héél veel vermogen. Je krijgt namelijk zo’n 750 pk en 1.000 Nm! Standaard heeft het apparaat 653 pk en 800 Nm.
Gewicht BMW XM Label Red
Het is verder wel dezelfde aandrijflijn, dus met een 4.4 liter V8, twee turbo’s, elektromotor en vierwielaandrijving. Dankzij de accu’s weegt ‘ie wel 2.700 kilogram. Als de auto meer weegt dan een dertien-onder-één-kap in Zeewolde, waarom niet meteen geheel elektrisch? Het enige voordeel van benzineauto – het relatief lage gewicht – is namelijk komen te vervallen.
BMW heeft vooralsnog slechts 1 afbeelding vrijgegeven. Er zijn verder ook geen cijfers bekend qua acceleratie, prijs en aantal voortvluchtige ex-militairen die erin passen. De BMW XM Label Red gaat in de zomer van 2023 in productie. Het is niet de eerste keer dat BMW zwarte lak combineert met rode tijd, check deze X6 Vermillion, waar collega @RubenPriest een mening over heeft.
Meer lezen? Dit zijn 7 youngtimers met een BMW V12!
Robert zegt
Ik mis de grille van de Golf GTI.
B4R7 zegt
Een website voor autoliefhebbers en dan bij een performance-model melden dat het enige voordeel van een benzine-motor het lagere gewicht is. Deze site is ook niet meer wat het was..
willeme zegt
@B4R7: Wat is dan nog meer het voordeel in dit geval volgens jou? (serieuze vraag ;-))
B4R7 zegt
Bij een performance model vind ik het toch wel fijn als er wat auditieve feedback is op het gedrag van mijn rechtervoet bijvoorbeeld. Bovendien is een hoog gewicht bij een SUV toch al het geval. Buiten dat is het ook lullig om met je snelle “sport”-auto onderweg lang stil te moeten staan om te laden, waardoor een lange rit met een vw polo waarschijnlijk sneller gaat.
Maar buiten dat is een SUV uberhaupt mijn type auto. Het is noch een terreinwagen, noch een sportauto. Voor hetzelfde geld kun je een sportauto èn een terreinauto kopen, waarbij je voor beide doelen een betere auto hebt.
petroldrinker zegt
Dit is allang niet meer de site voor liefhebbers, maar steeds meer en meer linkse propaganda omtrend EV’s, kom hier alleen nog uit gewoonte, voor liefhebberij ben je hier al tijden niet meer aant juiste adress dankzij types als mashell etc
lithiumion zegt
@Petroldrinker Gelukkig breng jij het dan weer in balans. Althans je doet wel je best
mashell zegt
Nou, nou dat is teveel eer. Je hebt gewoon een erg beperkt idee van wat autoliefhebberij is, als vindt dat een auto moet vibreren, lawaai moet maken, restwarmte moet produceren en moet stinken om er van te kunnen genieten dan gaat het minder worden. Maar de allerbelangrijkste vorm van autoliefhebberij, het autorijden kunnen we juist dankzij EV’s blijven doen. En ze rijden nog lekkerder ook! En als rijden met een schoon geweten en zonder de leefomgeving te vervuilen links is dan ben ik er trots op links te zijn.
boomhauwer zegt
Het kan dus toch nog lelijker.
pyrat zegt
Haha treffend!
Ik moet zeggen dat ik hem in een wat ingetogenere kleurencombi minder erg vind dan verwacht. Vooral schuin van achter is ie best mooi.
sportabgasanlage zegt
Dat originele A-team busje (GMC Vandura) is nog altijd het tofste busje ooit. Hierboven in de foto komt aardig in de buurt van het origineel, maar de grootste misser is wel de kleurstelling. De “echte” A-teambus heeft zijdeglans antraciet boven de rode streep, niet hoogglans zwart.
AudiRS zegt
En dat heeft deze ook. Alleen is dat op de foto niet goed te zien.
De eerste seizoenen waren trouwens wel glanslak. Latere seizoenen wat matter omdat dat beter was mbt camerawerk.
cossiekiller zegt
Ik vind hem wel mooi zo. Na al die jaren nog niets van zijn charme moeten inleveren.
Michiel1 zegt
Hahahahahaha, geweldig de verwijzing naar Leepu!! Dat was nog eens TV 🤣🤣
c-ad zegt
Ja, nou wil ik dat intro muziekje horen van The A-team 🎵
willeme zegt
@c-ad:
u vraagt, wij draaien!!!
https://www.youtube.com/watch?v=wyz_2DEah4o
c-ad zegt
Mijn dank is groot
mashell zegt
Rode randjes maken sportief, dat is gewoon basis natuurkunde.
harrie zegt
Echt stop er gewoon mee BMW, dit is toch allemaal niet meer serieus te nemen.
Wat een kermisbende.