
Gaten zijn er om te vullen.
BMW heeft het dit jaar uitzonderlijk druk gehad met onthullingen in het X-gamma. Beierse SUV’s in allerlei soorten en maten zijn in de afgelopen maanden uit de grond geschoten. Nadat BMW ons de gloednieuwe X7, het absolute vlaggenschip onder zijn SUV’s, had laten zien, waren we in de veronderstelling dat het maximale wel was bereikt. Nu de geruchten rondom een potentiële X8, die naar verluidt de codenaam “G09” draagt, steeds verder aan beginnen te dikken, blijken we echter nog niet in de buurt van het plafond te zijn.
Goed, er wordt al langer dan vandaag gekletst over het idee dat BMW een nog grotere SUV op de markt wil brengen, maar deze week horen we wederom geluiden dat een dergelijk model inderdaad zijn opwachting moet maken. Sneller dan je zou verwachten, trouwens, want als alles volgens plan verloopt, dan moet de X8 al in 2020 arriveren.
In tegenstelling tot eerdere berichten moet de allergrootste, meest luxe SUV van de Zuid-Duitse autofabrikant niet simpelweg een verlengde versie worden van de BMW X6. Althans, dit beweren verschillende bronnen tegenover het doorgaans betrouwbare BMW Blog. De fanatenwebsite schrijft eveneens dat de nog grotere X8 geen coupéversie van de X7 moet worden. Wel krijgt het vlaggenschip een andere daklijn dan de X7, maar hoe deze er precies uit moet komen te zien, is vooralsnog niet bekend. Daarbij weten de bronnen te vertellen dat de X8 enkel met vier individuele stoelen besteld zal kunnen worden. Dit is bij de BMW X7, die standaard geleverd wordt als vijfzitter, slechts een optie. Zodoende kunnen we stellen dat BMW met de toekomstige X8, als deze er daadwerkelijk zal komen, een gat tussen de X7 en de Rolls-Royce Cullinan op probeert te vullen. Naar verluidt moet het motorengamma van de X8 overeenkomen met het gamma van de X7.
Beeld: BMW X7 in een vroeg conceptstadium
Ik zie een hap uit zijn kont. Waar is dat nou goed voor?
@jerry: gewichtsbesparing en kostenbesparing
@escort77: kontenbesparing.
@jerry: dat is bedoeld om het brandstofverbruik te verminderen voor de degene die erachter rijdt. Het is een sociale wagen ;)
@jerry: voor de hippe verticale uitlaten, ook wel “schoorstenen” genaamd.
@jerry: je halve kont staat open
@clk63bs: blijft goed. Maffe turj
@fouadski: Turk
Ik voel een niercrisis aankomen.
@cossiekiller: Vanaf de onderkant bumper doorlopend over de motorkap tot aan de voorruit.
@cossiekiller: addison crisis
waarschijnlijk weer met van die belachelijk grote nieren..
En welke koffiemolen komt er dan voorin? Het wordt wel een beetje veel van ’t zelfde zo. In 13 jaar tijd is het topvermogen van straatauto’s van BMW maar met 100 pk toegenomen. De V12 slijt zijn laatste jaren in grote sloepen die nooit iemand ziet. Als ze nu eens zeg 700 á 800 pk in een SUV zouden stoppen..
@dare2think: G-power kan vast iets voor je betekenen in zo’n geval.
Als je een fietsendrager op je trekhaak zet heb je al B/E rijbewijs nodig.
@harrie: zo’n goedkope van Ali niet hoor
@harrie: heel even als je goed gas geeft ligt die hele troep op straat, dat soort moord artikelen moeten vreboden worden wat mij betreft, wat voor zin heeft het om eerst een tienduizend ton co2 te veroorzaken om vervolgens op je electrische fiets ( steenkool opgeladen) door een bos 500 km. Verderop te gaan doen alsof je fietst
Rr Cullinan met een bmw jasje?
Bmw suv hier en daar en zo puilt het inmiddels uit met dit soort auto’s. En ze worden er niet mooier op, maar Audi en Mercedes doen net zo graag mee. Ze kijken allemaal maar al te graag naar de aanpak van Range rover heb ik zo het idee.
Wat is er mis met een 7 serie?
@dutchdriftking: geen hoge instap voor de oudere
Met fabriek-af lekke banden. Goed bezig.
Als ik Bmw was zou ik van deze auto een elektrisch model door waterstof maken.
Zal vermoedelijk als een malle in China verkopen, gezien de proporties lijkt de beenruimte enorm (zijn ze fan van), de koffer zal wel tegenvallen… Nuja, concept is niet hetzelfde als productiemodel, dus misschien valt het allemaal wel mee.
Met 2 extra zitplaatsen vooraan in de nieren?
BMW doet wat Mercedes doet en Mercedes maakt nou eenmaal ook vrachtwagens…
Wanneer komt die X9 nou?
@karaya: Als het goed is komt die een paar maanden voordat de XX uitkomt
Oh God. Please God, no!
@viezefreddyw: the editors zingen “if there really was a God there he would have raised a hand by now”
Geef ze maar eens ongelijk ?
Laat maar komen. Vond de X7 niet om te pruimen maar nu is ’t dé SUV die ik zou willen.
@str8six: Hoe komt het dan je van mening bent veranderd dan?
@berlinetta: heb eens rustig de tijd genomen het model te bekijken op foto’s, vergeleken met de X5. Naar de details gekeken, vooral naar de voorkant en het is gewoon een gewaagd design. Die geknepen koplampen, (te) grote grille. Ik vind het dik.
@str8six: Duidelijk. Ik vind hem zelf ook best dik. Alleen de nieren iets te groot, maar misschien hoort dat ook wel op zo’n model.
Zo! Ik kan niet wachten op de X9 en de X10. Dat zijn dan pas echte auto’s!
Hoeveel vitaminen en mineralen krijgt deze x8?
Nieuwe niche, de vrachtwagendivisie van BMW
De nieuwe Jeep Grand Wagoneer, een icoon keert terug. Beter en goedkoper dan een BMW X.
https://www.boulderjeep.com/future-2019-jeep-grand-wagoneer-boulder-colorado/
https://scout.customerscout.net/Gallery/IMAGES/2019/Jeep/Grand-Wagoneer/2019-Grand-Wagoneer-exterior-2.jpg
http://batizhao.me/wp-content/uploads/2018/09/Top-2019-Jeep-Grand-Wagoneer-Redesign-and-Review.jpg
http://batizhao.me/2019-jeep-grand-wagoneer/new-2019-jeep-grand-wagoneer-exterior/
@T16: nee sorry daar doe ik het niet voor..