![BMW X7?](https://static.autoblog.nl/images/wp2014/bmw-x7.jpg)
BMW heeft zojuist bevestigd dat hun SUV-modellijn wordt uitgebreid met de X7.
Via een live uitzending op het Internet vanuit de fabriek in Spartanburg, South Carolina, viert het merk 20 jaar productie in de Verenigde Staten. CEO Norbert Reithofer vertelde tijdens het feest dat er 1 miljard dollar zal worden gepompt in de fabriek om de productiecapaciteit met 50 procent te verhogen, onder andere voor de bouw van de X7.
De X7 wordt een forse SUV met drie zitrijen (de grootste in de BMW X-familie) en moet het op gaan nemen tegen de Mercedes GL-Klasse. Details en plaatjes van de nieuwe auto ontbreken nog, maar volgens de planning zal hij in 2018 op de markt komen. De focus ligt hierbij op Amerika. Of de X7 ook naar Europa zal komen is nog niet bekend.
Eindelijk, en nu nog een m7.
de wegen in europa worden alsmaar smaller met meer ruimte voor het vuile, allesbehalve stipte openbaar vervoer of voor wandelaars en fietsers maar auto’s worden wel groter en groter.
@Jantje_555: Nou, nou, wat een frustratie weer. We leven niet meer in de tijd van de stoomtrein hoor. Ja, ik zal niet ontkennen dat OV ook wat te wensen over laat.
Maar te smalle wegen, ga weg joh. Je bent toch geen vrachtwagenbestuurder van 25 meter?
@jerry: Van een vrachtwagen van 25 meter… (voor de duidelijkheid)
En trouwens, Nederlanders rijden steeds meer in kleine koektrommeltjes, dus over het algemeen gaat je opmerking ook niet op.
@jerry: maar ik ben Vlaming ;-)
@Jantje_555: Ooooh, nou, in dat geval hoeven we je dus helemaal niet serieus te nemen.
@bennyblisto: daar ga ik op een Nederlands blog geen discussie over aan.
Krijgt deze ook led-knipperlichten van een halve meter lang?
Dus dat wordt dan nog een X7 GC, Shooting brake, 2.0d instapper met fwd, X7 50d M Performance, X7 M en natuurlijk een X8 Sports Activity Coupe Crossover. Met zijwielaandrijving.
@E34M5Touring: Wtf. X7.. X4.. X2.. ff serieus dit slaat nergens meer op!
@sebasjuhh: En om niet de vergeten de X1…
@sebasjuhh: nu nog een hybride m3 met vierkante wielen…
@sebasjuhh: u mist de x8 en x9?
1 april
@f40racer: dat dacht ik ook over de X1 en de X2.
2018.. Veelste laat. Aan de andere kant kan het wel wat spannends opleveren in dat segment, nieuwe xc90 wellicht ook een nieuwe Q7?
@E34M5Touring: Ahahh preciesss
Overlap nisches, van mij hoeft het niet.Voorraaden moeten groter worden en parkeer ze allemaal ook maar eens in je showroom.Dat zoveel mogelijk vullen van alle verkoopmogelijkheden doet de Automotive uiteindelijk de das om.
@sydney: onzin. Meer modellen uitbrengen met een zelfde basis zal de verkopen per merk alleen maar verhogen. Per type zou het inderdaad minder zijn. De investeringskosten zijn dus goedkoper. Meer keuze maakt de kans groter dat een consument bij de gewenste variant vindt ipv bij bv alfa met slechts 3 modellen.
@sydney: Oja, de tijd dat showrooms alle modellen op voorraad hebben ligt inmiddels al een tijdje achter ons. Dat lukt zelfs alfa niet met 3 modellen. ;)
@eklasse:Dan ben je nog nooit bij een degelijke showroom binnengestapt.
De klant wil nu eenmaal die auto zien waarin deze geïnteresseerd is.En terecht.Natuurlijk zal niet elke auto direct leverbaar zijn, maar hij staat er wel.En die investeringkosten gedragen door een gezamenlijk chassis en/motoren zijn enkel goedkoper voor de fabrikant.
Als dealer én importeur zul je toch je voorraad moeten vergroten.
Oja, wij verkopen ook Alfa’s En die staan er naast wat klassiekers alle drie.
Veel plezier op de taxi vandaag.
@sydney: mooi en als jij dan een E of S AMG wilt komen testen maak je eerst gewoon een afspraak.. Staat ie er ook.
Succes met sleutelen.
Wel te begrijpen dat die in de VS uitkomt ,de X5 is hier echt heel klein vergeleken met zijn concurrenten.
Jeetje, en die X5 is ook al zo lomp groot. De X7 gaat een formaatje olietanker worden?
@lambowambo:
Staat gewoon in de tekst, formaatje Mercedes GL. Mercedes laat daarmee weer zien dat ze jaren op de premium troepen vooruit lopen.
Wordt vast net zo ‘mooi’ als de Q7.
Wat is BMW de weg kwijt zeg, ze proberen alle niches af te dekken met een en dezelfde auto. Ik zie geen vernieuwing alleen voortborduren op bestaande modellen.
Is dat niet hetgeen waar Audi mee begonnen is, dat voortborduren op bestaande modellen?
Als Full Size SUV rijdt je toch veel liever een GMC Yukon XL, Ford Expedition, Lincoln Navigator, of een Cadillac Escalade ipv van een BMW of Mercedes in the States?