BMW pakt nog verder uit met de grote X7 facelift. Meest in het oog springend zijn natuurlijk de koplampen.
Over het algemeen is een facelift niet heel schokkend. Op auto’s heb ik het dan over hè. BMW wilde met de X7 toch uitpakken om de schijnwerpers op zich gericht te krijgen. Dat is ze gelukt. De BMW X7 facelift heeft als belangrijk kenmerk dat de verlichting aan de voorzijde los van elkaar staat. En zoals wel vaker met moderne BMW’s valt er over smaak niet te twisten.
Een troost als je walgt van het uiterlijk van de BMW X7 facelift. Dit model kom je in Nederland niet zo vaak tegen. Net als dat een concurrent als de Mercedes-Benz GLS niet een veel geziene gast is. Te groot, te lomp, te duur. De modellen voelen zich veel meer thuis in Amerika. Niet zo heel gek dat BMW de X7 dan ook in de Verenigde Staten produceert.
Facelift highlights
De facelift brengt meer met zich mee dan alleen nieuwe verlichting en wat andere bumpers. De Duitse autofabrikant introduceert nieuwe mild hybride benzine en dieselmotoren bijvoorbeeld. Ook is het interieur van een update voorzien. Daar zijn nu twee grote schermen te vinden van 12.3-inch en 14.9-inch groot. Draaiende op de achtste generatie van BMW’s infotainmentsysteem.
Motoren
Nieuw in de motoren line-up is de xDrive40i in vorm van een nieuwe generatie zescilinder-in-lijn. Goed voor 380 pk, 47 pk meer dan voorheen. En 70 Nm meer koppel met 520 Nm. Dat koppel kan tijdelijk 540 Nm leveren dankzij de mild hybride aandrijflijn.
Dieselen mag ook nog met de BMW X7 facelift. De zescilinder xDrive40d levert 352 pk en 700 Nm koppel, of een piek van 720 Nm net als dat bij de xDrive40i het geval is.
Het echte feest is de X7 M60i xDrive. Hier ligt een 4.4-liter V8 benzinemotor aan de basis. Goed voor 530 pk en 750 Nm koppel. Het is de dikste uitvoering en dat zal ook zo blijven. Een X7 M hoef je niet te verwachten.
Prijzen en beschikbaarheid van de vernieuwde BMW X7 zijn nog niet beschikbaar en volgen later.
ontploffer zegt
Poah wat lelijk… net een Citroen die lampen.
revstars-net zegt
Jarenlang BMW gereden, ging naar BMW meetings en roadtrips en vertelde altijd in autoliefhebbers gezelschap dat ik “bmw liefhebber” ben en ik dus er graag mee geassocieerd wilde worden, Maar gezien dit misbaksel en de andere gefaalde kroketten van de afgelopen jaren ga ik hier mee stoppen. Hier kan je niet toch geen liefhebber meer van zijn? En dan overal die, ooit zo heilige M badge overal plakken, gadverdamme.
heckblende zegt
#victim
royaledeluxe zegt
BMW is de weg ingegaan van de massa en doen dat met een ander design dan wat wij als echte Europese autoliefhebber willen. Je ziet duidelijk de Aziatische markt invloeden in al hun designs en als het over totale winst gaat als bedrijf kan je hen helemaal geen ongelijk geven. Verder zijn ze in enkele landen in Europa toch ook het best verkochte merk vorig jaar. Zelfs in een heel traditioneel land als België. Dus de massa smult van het nieuwe design, niet zozeer de echte liefhebber.
aschja zegt
Jezus. Jankbal. Het is gewoon evolutie in designtaal. Stilstaan is achteruitgaan. Dat geld ook voor design in automotive. De trend dat verlichting op autos minimaler gaan is jaren zichtbaar op de markt. Dunne lijnen. Doorgetrokken lichtbalken. Of je hebt onder een steen gelegen. Dat kan ook.
Ditoxx zegt
@aschja AMEN!
erce zegt
@aschja: hahaha exact dit
Dutchdriftking zegt
Ik blijf het splitsen van de koplampen een dingetje vinden. Op Hyundai’s is het geen gezicht, en ook op deze X7 vind ik het niet persé een verbetering.En dat terwijl BMW een mooie historie heeft op gebied van koplampen. Het enige merk dat legaal met angel eyes kan rijden zonder dat het fout is.
meneerdemeneer zegt
Tja, de evolutie van BMW. Daar zal het laatste woord nog niet over zijn gesproken.
De X7 vind ik van voren nog wel te doen. Voor de rest een mooie auto.
Zou er best één willen hebben met die diesel motor.
AudiRS zegt
Ze hadden beter een nieuwe grill kunnen kleien. En fraai dat dubbele mercedes, hyundai scherm op het dash.
wimof zegt
Wanneer ze minder verblinden dan hun huidige ben ik hevige voorstander, nu Tesla en Peugeot nog
Wat is er trouwens met de richtlijn gebeurd die vermogens boven de 1000 lumens verbood?
Hebben we ondertussen andere ogen en hersenen ontwikkeld?
bullgod76 zegt
@wimof: omdat de BMW rijder hun richting aanwijzer niet gebruikt, mag het vermogen van de overige verlichting hoger zijn, om zo toch op te vallen.
wimof zegt
Daar had ik niet aan gedacht, mogelijke oorzaak, in elk geval frequent probleem.
christiaan zegt
Ik vindt het wel wat!
ArnoldH zegt
Citroën koplampen op een BMW, nee dankje…
rollingstoned zegt
Het was al niks en het wordt ook niks.
Rick-dos zegt
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dacht dat ik het verschrikkelijk zou vinden, maar ik vind het eigenlijk wel wat hebben.
Als je niet in je Pavlov reactie schiet telkens als je een nieuwe BMW ziet en misschien het gewoon objectief een kans geeft.
Nu zal je mij niet horen zeggen dat het het mooiste is wat ik ooit heb gezien maar zo verschrikkelijk vind ik het ook niet.
Robert zegt
Exit angel eyes.
Welcome angel eyebrows.
Het zal ze geen ene fuck uitmaken bij BMW, dat heeft BMW al geleerd van de destijds evenzo controversiële Bangle ontwerpen. De meeste van dit soort auto’s wordt toch zakelijk aangeschaft en gereden, de mensen die hierover beslissen kijken alleen maar naar een verantwoorde balans tussen kosten per maand en status. En die enkele rapper, profvoetballer of YouTube-ster die zoiets toch privé aanschaft, geeft zo’n wagen toch wel weer een tuning makeover met veel carbon en bling bling.
Richmond zegt
@RRRobert: wat moeten ze ervan leren? Geen winst te maken? Daar draait het om. Anders is her straks helemaal geen BMW meer, zoals we ook geen Saab en Rover hebben. Die werden alleen gekocht door liefhebbers van het merk en wat heeft dat ze opgeleverd? Helemaal niks.
mashell zegt
Booskijkers af fabriek! Op de 1 of andere manier vind ik het wel passen.
pjotr zegt
Die nieuwe BMW’s motiveren mij om heel goed voor mijn e46 te zorgen.
bernoulli zegt
Doet me denken aan een Japanse karikatuur uit Carnaval Festival, met spleetogen, grote tanden en zo’n Fu Manchu-snor.
kniesoor zegt
Opvallend, dat er niet één foto tussen staat met de onderste lampenrij aan.
machielvdd zegt
Ik heb me laten vertellen dat de designers zich hebben laten inspireren door het linkeroog van Rico Verhoeven na het gevecht met Ben Saddik
VeniVidiVici zegt
@machielvdd: Haha tja, een facelift is een facelift hè
harrie zegt
Hoe lang is een BMW
Edge zegt
Hoewel ik het niet op deze auto vind passen (zijkant en achterkant ogen iets te gedateerd voor deze look), vind ik de split koplampen stiekem best gaaf. Ik ben razend benieuwd hoe dat straks op een auto (7-serie/i7) uit gaat zien die volledig binnen die designtaal is ontworpen. Maar is er bij BMW niemand die de grille in combinatie met de aluminium sierstukken in de bumper zag en dacht “Verdomme, het is nu net een everzwijn?”. Daarom altijd een blackpack op deze X7 bestellen, of na aanschaf even langs de betere wrapboer gaan om die sierstukken zwart of bodycolor te laten wrappen.
Goed_Koopman zegt
@Edge: Het is zelfs nog eenvoudiger op te lossen: gewoon een Range Rover bestellen.
imaginenl zegt
En waarom kan ik dan nergens een filmpje vinden van hoe dat lampenfestijn werkt? Aaaaargh
cazzo046 zegt
Voor een BMW is hij niet eens echt lelijk.
lecomte zegt
Dit model kom je in Nederland niet zo vaak tegen. Geen idee waar jullie wonen maar ik kom er elke dag gemiddeld 3 à 4 tegen. Weet niet of ik dan mazzel heb.
neymar zegt
Wauw prachtige design wat een bak! 😍
VeniVidiVici zegt
Nou… dan weten we gelijk waar het heen gaat met de X5 facelift. Kan trouwens dat rare futuristische doorloopscherm van Bmw niet mooi vinden 🙈
RiKe zegt
Die voorkant konden ze niet verder verpest en toch? Bmw zei: hold my beer
fastforward zegt
Niet slecht. Bij het interieur lijkt het op een Mercedes van 6 jaar geleden.
erics zegt
Niemand die het nu nog over de (veel) te grote gril heeft…aandacht gaat nu naar de gehele voorzijde, en dat is er niet beter op geworden.
Miss Piggy die met geknepen ogen tegen de zon inkijkt…
Richmond zegt
Opvallend dat ze hier nog wel gekozen hebben om de iDrive knop te behouden en niet te laten verdwijnen zoals bij de nieuwe 2 serie Active Tourer
kniesoor zegt
Fysieke knoppen schijnen productietechnisch duurder te zijn dan bediening via een touchscreen. Voor een X7 maken die extra kosten minder uit dan voor een 2-serie AT. Neem aan, dat dat de verklaring zal zijn.
Richmond zegt
@amghans: gezien het publiek dat in een 2 serie AT rijdt lijkt mij dat zij eerder behoefte hebben aan fysieke knoppen
kniesoor zegt
Hoho, onderschat de moderne hippe bejaarde niet. Beetje Voltaren Emulgel erop en ze gaan nog als de brandweer ! 😂
DeWitteCondor zegt
Als hier Dongfeng Hangfang op had gestaan had ik het ook geloofd. Hoe dit door de esthetische commissie is gekomen is mij een raadsel. Maar afgaande op hun andere modellen behalve de 3 en 5 hebben ze die commissie al een tijdje opgeheven.
mc96 zegt
Ik vind het wel een geslaagde facelift. Vooral de standaard uitvoering. M-sport uitvoering vind ik ook minder passen bij dit model.