Twee deuren? Meer dan genoeg! Een coupe op hoge poten, zeg maar.
Eigenlijk is deze ingreep heel logisch. Want wie gebruikt de achterste deuren van een X6 wel eens? Als je een SUV-achtige van BMW wilt hebben waar je wel fatsoenlijk achterin kan zitten: koop een X5. Nee, de X6 kan het best met wat minder deuren af. Wordt-ie wellicht zelfs iets mooier van. Voor zover dat kan. Een firma uit Rusland wil dat allemaal best voor je regelen. En dit zijn daarvan de eerste afbeeldingen.
De achterdeur-loze X6 is in drie varianten te bestellen. Waarbij het grootse verschil vooral in de voorste deuren zit. Bij de eerste optie wordt er een B-stijl toegevoegd die wel iets weg heeft van een haaienvin. Bij de andere twee lijken de voorste portieren het meest op die van een originele X6. Het verschil daarin zit ‘m in de lengte. De deur wordt met 250 mm verlengd en aan het achterste ruitje wordt 200 mm toegevoegd. En tadaa, niemand ziet meer dat er ooit twee extra deuren aanwezig waren.
Ook kregen we wat prijzen onder ogen. De eerste is meteen de goedkoopste, die kost je -in Duitsland- 230.600 euro. De tweede wordt voor €236.800 op maat afgeleverd en aan de laatste hangt een prijskaartje van €238.200. Alle ombouw-X6jes zijn overigens gebaseerd op de 408 pk sterke xDrive50i. Liever een Cayenne met twee deuren ipv een een X6? Daarvoor kan je bij DC Design en Merdad terecht. En deze Russische autodesigners schijnen ook met een Cayenne Coupé te komen. Keuze genoeg!
Met dank aan Ad voor de tip!
lambo4all zegt
waar zijn ze mee bezig?!!? bij een coupe gaat het juist om de looks! en dat heeft deze duidelijk niet!
Laue zegt
Bijzonder dik!
Dimglor zegt
Valt wel mee.. maar ik vind het echt wel veel geld om je wagen minder praktisch te maken….
opgooier zegt
Het lijkt een populaire auto onder de tuners zo’n Bmw X6. Vind dit exemplaar nog redelijk geslaagd.
volvo850 zegt
ArmoPtex jongens ;-)
Robberto zegt
@volvo850:
Cursusje cyrillisch een optie?
Laue zegt
kan trouwens niet wachten op de eerste spot van sjeiklars :)
ralfcars zegt
als ik dan zou moeten kiezen.. dan doe toch maar variant 3..
John zegt
Inderdaad, variant 3 is wel de beste en ziet er zelfs best goed uit! Dit is wel echt een drama met parkeren, iig bij het uitstappen.. Ik vind de deur van de 3-deurs 1-serie al te lang…
Is het overigens mogelijk bij variant 3 om alle (4) ramen open te zetten? Dat lijkt me zo lekker…
paulusrx7 zegt
pfff zucht het is al niks en dit maakt hem er niet fraaier op, waarom zou je in gods naam meer geld neerleggen voor een X5 die nagenoeg hetzelfde is maar kleiner en dan ook nog eens een stelletje koekenbakkers vragen of ze voor een belachelijke prijs je auto nog meer onlogisch willen maken?
Jurrian zegt
@paulusrx7: je gebrek aan inlevingsvermogen is niks nieuws. maar goed dat niet iedereen zoals jou denkt, want dan zouden er alleen maar van die raar gevormde japanse rotordingen op de weg te zien zijn, met van die hele lelijke one-unit achterlichten. Niet dat ik het erg zou vinden als er ook minder X6 op de weg zouden zijn, maar dit met die 3 deuren is aanmerkelijk fraaier als de 4 deurs, vooral omdat ze het achterste zijruitje en de achtste stijl ook aanpassen. Alleen variant 1 is echt butugly.
paulusrx7 zegt
@Jurrian:
het is heel simpel ik vind een x5 wel fraai en de x6 niet en dan halen ze er nog eens 2 deuren vanaf voor een prijs waar je gerust u tegen kan zeggen. maarja het lijkt mij duidelijk dat jij dat niet snap. en raar gevormde japanse rotordingen dingen? een coupe achtige, hoog op zijn poten gezette 4×4 vind jij de meest normale zaak van de wereld? zeg waarschijnelijk ook genoeg. misschien moet je eens je leeftijd door 4 delen en lekker met potlood en papier een tekening gaan maken van een droom auto, dan weet ik zeker dat hij meer op een rx7 lijkt dan op een x6. jaloers zeker. prutser.
Jurrian zegt
@paulusrx7: Ik vind een X6 ook niet fraai, nooit beweerd overigens. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dat wel doen en dat dit eventueel een interessante optie is als je toch teveel geld hebt. en de bedoeling van de X6 was natuurlijk altijd een SAV coupe achtig ding, dus zo heel gek is dat toch niet?
nou over de RX7, ik vind dat persoonlijk best een leuk ding (uberhaubt juig ik zowat alles rwd aan) maar het is ook niet bepaalt een schoonheid (persoonlijke mening). Hehe, jaloers, tuurlijk, wat jij wilt.
paulusrx7 zegt
@Jurrian:
nou ik kan me dus niet voor stellen dat iemand 2 deuren laat dicht lassen voor zoveel geld. ook al heb je er genoeg van. maar gelukkig geef jij genoeg andere redenen om het wel te doen….
Jurrian zegt
@paulusrx7: dat bedoel ik dus met inlevingsvermogen, niks om je over te schamen oid. zo zijn er dus ook mensen die 4000 piercings in hun gezicht willen, dat kan ik mij dan weer niet voorstellen, en toch…
Mr. V8 zegt
Ho is! Dat ziet er dik uit!!!
sven2 zegt
Persoonlijk vind ik de varianten 1 & 2 een stuk mooier dan een ‘echte’ X6, optie 1 is werkelijk afschuwelijk…
Feit is wel dat bijna €240.000 erg veel geld is voor een auto die een stuk minder practisch is dan als een ‘standaard’ X6, die toch aanzienlijk minder kost…
John zegt
@sven2: Een tikfoutje in je eerste zin of wil je even een statement maken?
Smul zegt
echt wel nice gedaan! maar veel geld…
cd zegt
-edit: check!-
the-budel-guy zegt
ziet er veel beter uit van de 4 deurs zo had hij moeten worden
Rhyo zegt
Als alle X6’jes gebaseerd zouden zijn op de xDrive50i, waarom zie ik hierboven dan afbeeldingen met 2 kleine ronden uitlaten ipv 2 brede?
toyotaprius zegt
Wanneer komt de cabrio versie?
laurens324 zegt
is die prijs inclusief de wagen? of moet je die ook eerst kopen want anders gaat die dik over de 3 ton
gillet zegt
je kan een lelijke auto niet mooier maken met twee deuren weg te nemen koop gewoon een x5m voor in de winter en een m6 cabrio voor de zomer en dan heb je nog wat geld over voor een dacia sandero voor de winter en een mx5 voor de zomer voor moeder de vrouw :D
CSL zegt
Met die extra deuren ziet hij er juist dikker uit, maar dit zo heeft die een nog mooiere coupe lijn.
Jokkebrok zegt
Veel X6 nieuw de laatste tijd!
Pallas zegt
Maak er een pick-up van.
L-Fred zegt
@Pallas: zou zo maar een keer kunnen. Dit is een X5 pick-up:
http://www.classicdriver.de/upload/images/spy/week_31_00/car_pop05.jpg
Blakker zegt
hm, je kan ook gewoon met de ducktape de naden van de achterportieren wegwerken. Werkt natuurlijk alleen op een silverkleurige ;)
M-lover zegt
Mooi, doe mij die onderste maar. :o)
Direct een nieuw segment aangeboord, de luxe-sport-coupé-SUV/SAV. :P
Lijkt nu met de ogen half toe een beetje op eeen oude e36 compact-coupé-SUV.
Brute bak, alleen zou hij net een maatje kleiner moeten zijn, maar dat willen de heren met veel ged niet (en dat zijn de enigen die hem kunnen kopen), dus dat zal nooit gebeuren.
laulau zegt
Oke dit is héél lelijk.
Larick zegt
Krijg er een beetje Fornassari idee bij!
Benz.. zegt
Naast BMW zijn zelfs de tuners compleet het spoor bijster omtrent de X6. Een (nogal) nutteloze auto nog nuttelozer maken en er ook nog extra voor betalen.
Alleen mensen die niet weten wat te doen met de poen kopen zo’n ding.
Een andere beredenatie kan ik niet gauw verzinnen.
Doe mij maar een Range Overfinch..
Majinstar zegt
Eindelijk een tuner die een SUV omtovert tot een coupé styling zoals het hoort.
Northwestern zegt
Zo had BMW het zelf al moeten doen, omdat het verschil met een X5 niet zo groot is :P
Cantago zegt
Nou, ziet er verdomd goed uit! Als het geen Russisch bedrijf was dan had ik het meteen laten doen bij mijn X6;) Als ik een X6 had tenminste…
lincoln zegt
Lada had toch ook een 4X4 coupe ??
bigcar zegt
ding was al onpraktisch… nu is het allemaal nog slechter..
zeker chinezen en russen die zoiets willen kopen..