
Het wordt steeds gekker, nu ook al SUV’s als safety car?
De BMW X6 M maakt vandaag zijn debuut op de autoshow van New York maar zal dit weekend reeds in actie komen tijdens de eerste race van MotoGP 2009. De X6M zal daar dienst doen als safety car. (via bmwblog)
benieuwd of hij even snel is als de m5
safety car bij Tractor Pullen ala maar op een grotemensencircuit?
Hadden ze niet beter wat minder lomps kunnen uitzoeken?
En die M-drieband in kleur. Krijgen de echte M-afficionados niet spontaan een toeval om dat op 2300 kilogram staal te zien?
ik krijg alvast geen attack :D hij is de M-driekleur waard!
Begrijp deze reacties niet, ik zou het als motorrijder wel lekker vinden, uit de wind :-)
OT: nette striping. En die diffusor :lol:
Echt een gave auto zeker in deze kleuren. Ik ben benieuwd naar de eerste rijtesten!!!
Wel leuke striping!
Wat een onzin safety car… Voor Defenderraces zou ik het kunnen begrijpen.
Deze reed vorige jaar al op TT-Assen bij de GP ….. Niks nieuws dus!
–edit: het is een X6M, wel iets nieuws dus…–
Zonde, maar wel heel gaaf! Alleen die strepen over de hele auto…..
Een “echte” M-fan die dit tof vindt is net zoiets als de Paus die opeens aandelen in Durex koopt.
Blasphemy. Dit bevestigd helaas mijn vermoeden dat de meeste van die M-knaapjes geen zier geven om wegligging of balans, maar gewoon ordinair fap-fap-fappen op vermogen en kracht.
Zonde.
Hmm, bij de TT in Assen vorig jaar hadden ze ook al een X6 als safetycar..
van mij mag ie in de eerste race al tot de grond toe afbranden ;)
… vind m stiekum best gaaf…
Ik moet mij aansluiten bij de mening van Bozewolf.
Zo’n X6 is een stuk waardeloos en totaal nutteloos “vervoersmiddel”.
Geen jeep en ook geen sedan, ik krijg het schijt van die wel-willen-maar-niet-kunnen-auto’s.
En om er dan een M-versie van te maken, dat is uiteraard geen probleem voor een bedrijf als BMW.
Maar wat nut heeft het toch…
“Dit bevestigd helaas mijn vermoeden dat de meeste van die M-knaapjes geen zier geven om wegligging of balans,”
En jij weet natuurlijk dat de wegligging en balans helemaal naar de knoppen is, omdat je er al in gereden hebt.
“maar gewoon ordinair fap-fap-fappen op vermogen en kracht.”
Kijk, en dat is dan weer een aanname die wel bij je past. Over vermogen en kracht heb ik het dan en dat het alleen maar daar om draait bij deze auto…ik licht het maar even toe, voordat je zo’n type bent die niet doordenkt…krijg nou wat, doe ik toch zomaar ook even een aanname…
Beter !! :D
@ Sharp:
Bmw M stond altijd voor lichtgewicht, balans, etc etc etc. Ik hoef het lijstje niet op te noemen.
Nu hebben ze een bak, groter dan mn schuurtje, voorzien van 4 liter turbogeweld, het gewicht van meer dan 2 E30’s, en dan de mond nog vol van sportiviteit en de grens verleggen op sportief rijden.
En men trapt er in.
Excusez moi als ik dan cynisch word, hoor.
Verder geef je weinig blijk van intelligentie omdat je mn wegligging & balans stukje totaal verkeerd interpreteert.
Ja want BMW hoeft zich niet aan de natuurwetten te houden en daardoor krijgt ‘2300 kilogram staal’ toch een superwegligging….. ;)
lekker hoor!!! lekker promoten dat ding, is goed voor ém.
^ lawl, precies. Het is BMW. Er staat een M op.
Dus kunnen ze niks fout doen. Newton past zich wel even aan.
blijft een lelijke auto -1
zat hier een kia logo op dan vond iedereen het lelijk
Ik houd van de x6 (M) omdat deze auto de dikke middelvinger symboliseerd naar de millieu freaks. Hij heeft geen 4×4 capiciteit, hij is niet ruim, slurpt als een gek. TAKE THAT!
Zeg, ik ga ‘ns ff dit topic hijacken (jullie hebben nu eenmaal geen forum, niet mijn fout… :P)
Een Alfa 166 BJ2002 2.4JTD, is dat wat?? Nooit met een Alfa gereden, maar vind het wel een mooie auto, en past serieus binnen m’n budget. Alleen, ik vind het nogal veel auto voor weinig geld. What’s the catch? Iemand?
*geeft topic terug
@ Laue:
Protest stem is wat anders dan ’t ergens echt mee eens zijn :)
@ JDM:
QFT!
@Laue
Ja inderdaad. De X6 is wel hét voorbeeld van FUCK U. Hij heeft helemaal niks maar daardoor toch alles.
@ bozewolf
Ik ben zelf een groot liefhebber van de BMW M modellen maar zou mij bij deze graag willen distantiëren van alle pannenkoeken die zich blijkbaar genoodzaakt voelen om zich te bewijzen als ware M liefhebber. M is net zo goed een marketingtruc als AMG en de RS lijn van Audi. Is niets meer dan een manier om een snelle variant in een modelserie aan te duidden en echt geen diepe filosofie.
Vooral het gebral over lichtgewicht etc stoor ik me aan, auto’s zijn nu eenmaal zwaarder tegenwoordig dan in de tijd van de E30, maar gaan wel beduidend harder (en dan heb ik het niet alleen over platte power in een rechte lijn). De X6 is toch ook aangepakt door de M jongens, net zoals die E30 toentertijd, dus waarom zouden ze daar dan geen stickertje op mogen plakken?
Ik vind het echt een ongelooflijk coole wagen trouwens maar zou hem zelf ook nooit aanschaffen. Zou zelf altijd voor de M3 sedan gaan.
@ManicManiac
Ik zou gewoon een ritje maken. Zo’n vraag is natuurlijk erg subjectief. Zoek eens bv. 5 alternatieven en weeg ze tegen elkaar af d.m.v. testritten of andere mogelijkheden.
Nee dit gaat té ver..
@bozewolf
“Nu hebben ze een bak, groter dan mn schuurtje, voorzien van 4 liter turbogeweld, het gewicht van meer dan 2 E30’s, en dan de mond nog vol van sportiviteit en de grens verleggen op sportief rijden.”
Maar een GT-R is natuurlijk wel sportief alhoewel ook die auto aan bijna al je gestelde voldoet. En dan vervolgens je mond vol hebben over “Newton past zich wel aan”.
Iemand die “fap- fap- fappen” in zijn comment gebruikt en vervolgens een oordeel heeft over mijn intelligentie kan ik niet serieus nemen. Jammer voor je.
Steken ze nog steeds auto’s in brand daar in Duitsland? Ik weet wel een kandidaat waar ik niet om zou huilen.
Is die x6 M wEl kogelvrij?
@ PfBee:
Auto’s zwaarder? Tuurlijk. Comfort, luxe, veiligheid. Dat zal ik nooit bestrijden.
Maar er zit wel degelijk een verschil tussen een moderne “gewone” auto en zoiets als de X6, met een gewicht van een neushoorn.
Van mij mag de M-divisie er zoveel vermogen uitpeuren als ze willen, en als ze het nodig vinden om er 16 M-badges op te plakken, mijn zegen hebben ze.
MAAR!
Ze marketen het alsof het grenzen gaat breken op performance en handling gebied. Excuse me? Het ding weegt bijna twee en een halve ton.
!!
2400 a 2500 kg!
Nu, BMW is een groot bedrijf. Je hoeft niet te geloven wat ze je aansmeren.
Maar alle M-fanboys die met termen gaan smijten als lichtgewicht, balans, 50/50 in een discussie alleen zodra het ze uitkomt, vinden dit nu opeens helemaal de shit.
Mag ik dat niet snappen?
Overigens wel dank voor je gefundeerde reactie.
@bozewolf
bmw M heeft nooit iets zinnigs met lichtgewicht gedaan, de e30 m3 was licht omdat het een auto uit de jaren-80 is (en ik heb er eentje trouwens), alleen de e46 csl gad serieuze gewichtsbesparende maatregelen
maar vrijwel alle M modellen waren zwaarder dan hun mindere versies
overigens vind ik de X6M een mode artikel, een handtas, en geen auto en zeker niet de M badge waardig, maar wel een mooie handtas
@ Sharp:
ik vind een GT-R eigenlijk ook veel te zwaar, ja.
En dan nog. 1750 kg. versus 2400 (en een hoog zwaartepunt).
Dus helaas, probeer het nog eens.
@manicmaniac
gewoon doen, die Alfa. Proefrit, gebruikelijke checks, rekeningen altijd fijn (hoe hoger hoe beter als kopende partij), kilometerstand etc.. Neem iemand mee voor de nuchtere kijk op het geheel. Flink afdingen, grote diesels liggen nog steeds moeilijk in de markt imo.
En geniet :-)
En dan nog iets:
Als deze X6M op circuits rondetijden van gerenommeerde sportwagens aan gruzelementen gaat rijden, slik ik m’n woorden net zo snel in als ze eruit kwamen.
Tot die tijd heb ik gewoon gelijk en vallen de meeste van jullie in de spiketrap die marketing heet. :)
50/50 gewichtsverdeling kan best toch bij deze bak, een dikke ton voor en een dikke ton achter :)
@bozewolf
De specs zijn jou al bekend blijkbaar? Wil je dat gaarne met ons delen? Heeft AB gelijk een primeurtje…
Je hebt trouwens wel door dat de X5 5.0i 2165kg weegt?
Iets anders trouwens, heeft hij niet iets te kleine velgjes? Net als de originele
Oh, maar 2200 kg!
Met deze simpele constatering heb je mijn hele punt onderuit gehaald.
Want 2200kg is niets. Dat til ik met mijn linkerpink.
Je argumenten worden steeds wanhopiger.
Het is geen argument. Het geeft alleen maar aan dat je nogal uit je nek kletst met je “2400 kilo”. En dan had je het net nog een link gelegd tussen interpreteren en intelligentie…
Want een auto van een ruime 2200 kilo (wsslijk zelfs zwaarder, want gezien het vermogen zullen er wat aanpassingen nodig zijn) is natuurlijk een wereld van verschil met een auto van 2400 kilo.
Non-argument, Sharp.
Ik zou geen kritiek mogen leveren want waarschijnlijk kan ik hem met mijn opgevoerd volvootje totaal niet volgen… ook niet in bochten.
Lezen bozewolf. En dan ook graag begrijpend….
BMW = leuk
BMW M = leuker
Einde filosofie
Best grappig dit..
4.7 zegt bmw dat is wel wat hoor ….
Hij heeft niet eens geen carbon dak niet!
Ik snap niet waarom een M aan al die rare eisen moet voldoen, een M is geen model op zich maar slechts een variant van een model. En binnen het semi-SUV idiote crossover segment is de X6 M ongetwijfeld sneller, scherper en beter in balans dan de concurrentie en vooral een gewone X6.
@ Sharp:
Jij doet alsof de discrepantie van ca. 200 kg mijn argument onderuit haalt. Dat doet het niet. 2200 of 2400 kg, het is beide loei- en loeizwaar.
En als je even naar de bmw site surft, daar ziet dat de X65.0i al leeg 2265kg weegt, zal ik niet zo ver weg zitten met m’n 2400kg schatting voor de uiteindelijk X6M.
En dan NOG. Alsof 2265kg zo’n lichtgewicht is.
Als je werkelijk denkt dat een verschil van 200 kilo in een gewichtschatting van “hoog” en “hoger” jou een soort van “discussie-overwinning” oplevert, dan, tsj
@ PfBee:
Het hoeft nergens aan te voldoen behalve aan de eisen die BMW zichzelf stelt. Als ze me willen wijsmaken dat ze prestatie hebben ontlokt aan een auto die meer weegt dan 2 ton, dan verklaar ik ze voor gek.
De ratio gebakken lucht/staal is een beetje zoek in dit draadje?
@ Bozewolf
Grenzen breken op performance en handling gebied in het SUV SAV etc. segment doen ze ook! logischerwijs kan je een lichtgewicht sportwagen niet met een zware SUV/SAV met veel pk’s vergelijken….
Dus als ze beweren grenzen te breken op performance en handling gebied bedoelen ze dan ook in het desbetreffende segment, er is nl. (naar mijn mening) geen enkele SUV/SAV die beter kan sturen als de X6.
OT: Hij ziet er op deze foto’s (in het wit) wel beter uit dan op die officiele foto’s (rood)
Wat een discussie weer over BMW en hun Motorsport afdeling. Ik ben het wel een beetje eens met PfBee want voor lichtgewicht modellen heeft BMW toch de CSL aanduiding?
@ Bozewolf
BMW heeft met de eerste X5en toch wel bewezen dat je ook erg sportief rijgedrag kan verwachten van een SUV/SAV! Toch denk ik dat BMW menig mens zal verrassen over de rijkwaliteiten van de X5M en de X6M. Oke hij is zwaar maar dat is een AMG ook. Ik ben zelf altijd wel gecharmeerd geweest van BMW en kan ook dit zeker wel waarderen. Puur omdat het heel wat anders is dan een M3. Ik snap al die negativiteit niet zo goed!
@ Project America:
Ah! Op SUV-gebied! Hebt U helemaal gelijk in! Maar moet ik het persbericht van BMW er even bijpakken om te laten zien hoe vol ze wel niet van zichzelf waren?
Ze prezen ’t ding aan alsof het de Messias was.
X6 M: Leuk een voetballer-natte-droom met slagroomtaart-trekjes op steroïden.
BMW heeft Lucifer aan de designtafel gezet. Verkoopt vast goed (check succes Cayenne…)
@bozewolf
Als je me toelaat om je eigen woorden enigzins her te gebruiken:
Verder geef je weinig blijk van intelligentie omdat je mn 2165 kilo stukje totaal verkeerd interpreteert.
@ Bozewolf
Oke.. je hebt gelijk, ze kunnen overdrijven in persberichten maar dat doen andere autofabrikanten vaak genoeg, it’s arevolutionary car with revolutionary specs bladiebladiebla
Leg het maar even uit dan…aangezien je het zo goed weet.
@ bozesharp: nietus, wellus, nietus, welles….zucht.
@ Project America:
Allicht, doen ze allemaal. Ik heb eigenljk ook geen kritiek op BMW, die doen wat iedereen doet.
Nee, dat iedereen het slikt. Daar val ik over. Waar als, zoals JDM al treffend zei, het een Kia was geweest was de concensus dat ’t een bagger ding was.
Beetje een Volvo dit, maar wel old skool?
“Ultimately this offers the driver an unparalleled standard of performance, agility, balance, and traction, and re-establishes the benchmarks in drivetrain and suspension technology for all types of performance-oriented vehicles.”
-_-
@ damster: if you ain’t got nothing to say, don’t say nothing.
Wat een gezeik zeg allemaal over en weer. Laten we eerst eens wat recensies afwachten anders voordat je alles bij voorbaat al gaat afbranden.
@ bozewolf
waarom zou BMW trouwens niet trots hier op mogen zijn? Dat ben jij toch ook als je iets gemaakt hebt ;-)
Even knippen en plakken….
“Het is geen argument. Het geeft alleen maar aan dat je nogal uit je nek kletst met je “2400 kilo”.”
@ Audi A6:
Zeg ik toch ook helemaal niet? Het schiet mij alleen in ’t verkeerde keelgat als ze beweren dat het ding revolutionair is, EN IEDEREEN GELOOFT ZE.
@ Bozewolf
Ja, over dat Kia geval heb je ook gelijk maar BMW heeft nou eenmaal veel meer aanzien en fanboys tov Kia.
Tja, waarom ook niet? En de X5M als doktersauto? Handig om door de grindbak de baggeren. ;)
@ Sharp:
Gvd man, ik betaal voor jou een cursus debating 1 on 1, ok?
IK heb nu al driemaal geroepen dat die gewichtsdiscrepantie in mijn schattig geen flikker uitmaakt voor m’n argument. Zwaar is zwaar, of het nou 2200 kilo’s, 2400 kilo’s of 120 Zonsmassa’s zijn.
“Als je werkelijk denkt dat een verschil van 200 kilo in een gewichtschatting van “hoog” en “hoger” jou een soort van “discussie-overwinning” oplevert, dan, tsja”
Mag ik ook naar die cursus?
Nee, bozewolf, dit ga je niet menen….
Je begint je eigen link tussen interpretatie en intelligentie kracht bij te zetten.
@ bozewolf
Hier een quote uit het persbericht van BMW (bij dit artikel: http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/04/alle-specs-bmw-x6-m-en-x5-m)
“Since then, finding new ways to expand the boundaries of what is possible with existing BMW models has been the singular purpose of the craftsmen at BMW M.”
dus… het gaat om grens verleggend bezig zijn met bestaande modellen.. Het gaat niet per se om alleen maar snelle coupe’s en sedans. Ook een X6 in dit geval kan grensverleggend worden veranderd. Deze X6 M heeft meer pk’s, nm’s, betere wegligging (Waarschijnlijk).. Dus is het grensverleggend voor deze auto..
@ bozewolf
“Ultimately this offers the driver an unparalleled standard of performance, agility, balance, and traction, and re-establishes the benchmarks in drivetrain and suspension technology for all types of performance-oriented vehicles.”
Ja dan hebben ze toch ook gelijk. Zij zijn er van overtuigt dat ze iets bereikt hebben (waar wij overigens nog helemaal niet over kunnen oordelen) maar waarschijnlijk geeft deze X6M een beleving die je niet in andere auto’s hebt. En tuurlijk zal dat anders zijn dan een M3 maar er staat ook dat ze de benchmark zullen bijstellen op het gebied van onderstel en aandrijflijn met dit soort auto’s! Met andere woorden ze zullen ons laten zien wat er allemaal mogelijk is met 2400KG.
@ Sharp:
Luistert:
Mijn punt: X6M is te zwaar voor de glorie waarmee BMW het verkondigt.
Jouw punt: welnee.
Mijn punt: Ding weegt mssn wel 2400 kg.
Jouw punt: wsslijk maar 2200 kg.
Mijn punt: so what? Nog steeds hartstikke veel
Jouw punt: maar je zat 200 kg mis
Mijn punt: so what? Nog steeds hartstikke veel. Daarnaast is de X6M sowieso meer dan 2265 kg.
Jouw punt: maar je zat 200kg mis
Ad infinitum. Een recenter argument van jou dan “je zat 200 kg mis” heb ik namelijk niet gelezen. Ben niet telepathisch, weet tog.
looks like a ricer to me ..
Kijk, als je doel in het leven is, de ander plat te walsen, dan is zo’n X6M best een te verantwoorden aanschaf. Ik zie al een paar potentiële kopers langskomen :lol:
@ Audi A6:
“for all types of performance orientated vehicles”
Ze brengen het alsof de heren/dames van Lotus nog iets over onderstellen kunnen leren van hun mega-gedrocht.
C’mon :P
Op een rare manier maakt die Oakley sticker-sponsoring het geheel op een ranzige wijze af. Het is natuurlijk maar waar je mee inlaat.
Ik weet niet zeker meer of ik het met iemand eens ben: op een circuit heeft deze auto niets te zoeken!
@bozewolf
@ Audi A6: jij
Zeg ik toch ook helemaal niet? Het schiet mij alleen in ‘t verkeerde keelgat als ze beweren dat het ding revolutionair is, EN IEDEREEN GELOOFT ZE.
Ik ben hier niet om je kritiek te geven hoor (een mening is een mening) maar waarom kan het niet revolutioneer zijn dan? Als hij nou rijdt en voelt als een grote spotieve sedan vind ik dat best revolutionair.
@laurens
precies, en wie gaat volgende winter het asfalt betalen????
juist ja….
Behalve om die motorrijders uit de wind te houden, maar dat had ik al gezegd.
@ A6: Revolutionary voor een ding van hilarisch ruim over de 2 ton, ja, dat wellicht wel. Voor een ding van ruim over de 2 ton….
@ Laurens: Dat zeker, ik zou daar zo dicht mogelijk achter gaan hangen, hihi. Ff slipstreamen.
@bozewolf
’t is knap, als het ze lukt. Maar wel volkomen nutteloos. Vaak een verkoopargument in deze wereld.
@mezelf
bozewolf 18.10.
Speciaal voor jou bozewolf…
Jij stelt stellig dat dit ding 2400 kilo weegt:
“Ze marketen het alsof het grenzen gaat breken op performance en handling gebied. Excuse me? Het ding weegt bijna twee en een halve ton.
!!
2400 a 2500 kg!”
“En dan nog. 1750 kg. versus 2400 (en een hoog zwaartepunt).”
Waarop ik het volgende afvraag:
“De specs zijn jou al bekend blijkbaar? Wil je dat gaarne met ons delen? Heeft AB gelijk een primeurtje…
Je hebt trouwens wel door dat de X5 5.0i 2165kg weegt?”
Jij maakt opeens mijn mijn laatste vraag een argument.
“bozewolf schrijft:
8 April 2009 om 17:26
Oh, maar 2200 kg!
Met deze simpele constatering heb je mijn hele punt onderuit gehaald.
Want 2200kg is niets. Dat til ik met mijn linkerpink.
Je argumenten worden steeds wanhopiger.”
Waarop ik je wijd dat dat laatste niet een argument is:
Sharp schrijft:
8 April 2009 om 17:29
HET IS GEEN ARGUMENT. Het geeft alleen maar aan dat je nogal uit je nek kletst met je “2400 kilo”. En dan had je het net nog een link gelegd tussen interpreteren en intelligentie…”
Maar goed, als dit is wat je geleerd hebt bij je cursusje “debating” dan sla ik het graag af…
@ Laurens:
Och, als ik even tegen mezelf de advocaat v/d duivel speel:
Elke auto met meer dan, pak ‘em beet, 200pk is nutteloos. ‘Vette ZR-1 (giev!!)? Totaal nutteloos. Al die brute AMG’s? Useless bullshit. Zo’n gebalanceerde M3 CSL waarmee je een mandarijntje kan pletten tijdens een powerslide? Belachelijk.
Wat dat betreft is dit ding net zo belachelijk als alle auto’s die ik wel “cool” vind. Daar niet van :)
@bozewolf
Laat maar zitten hoor deze discussie
Ze hebben nooit gezegd dat ze bijv Lotus iets over onderstellen kunnen leren maar denk wel op het gebied van SUV’s. Verder wil ik alleen maar zeggen dat dat soort praat gewoon marketing is en als je daar niet tegen kan moet je misschien geen persberichten meer lezen! Lees een persbericht van Audi of ieder ander merk dan ook en dat zal hetzelfde zijn en terecht. Je gelooft toch in je eigen product!
Het feit dat de jongens van M zich hebben vergrepen aan de X6 is niet zo erg. Het feit dat er mensen zijn die een auto willen hebben die alles nét niet goed kan is wel erg.
Als je hard wil rijden, neem een M3 (of M5 als je toch wat extra ruimte wil). Wil je modder op je auto, neem dan een Land Rover Defender, of als je daarnaast nog een beetje wil knallen op de autobahn, een Range Rover (supercharged) V8 of een dikke diesel.
@ Sharp:
Lieverd, hoe moet ik je dit nu nog duidelijk aan het verstand peuteren?
Als jouw gewichtsquote van de X5 GEEN argument is, waarom haal je het er dan bij? Ik bedoel, echt?
Kun je toch net zo goed je eigen lichaamsgewicht opschrijven? Als het toch niet als argument gebruikt hoort te worden….
Waarop ik vervolgens aanhaal dat de X6 niet alleen zwaarder is dan de X5, maar dat de M waarschijnlijk ook weer zwaarder gaat worden. Waarmee m’n 2400 kg schatting niet zo raar meer klinkt.
Ik bedoel, excuse me als ik ervan uitga dat relevante data in een discussie NIET als argument gebruikt moet worden. =/
Overigens heb ik zin in een glas melk. Maar niet als argument bedoeld, hoor…
@ Audi A6:
dat heb ik zelf ook al gezegd in deze thread. Iedereen (fabrikanten) doet het. Alleen bij het ene bedrijf zijn mensen het sneller geneigd te geloven…
@ Bozewolf:
Hou ‘ns ff op man! Klein kind. Een M is altijd de benchmark in z’n KLASSE! M.a.w. deze SAV/SAC zijn allebei waarschijnlijk ultieme machines. Wat niet wegneemt dat mijn voorkeur ook eerder naar een M3 Coupe E92 uitgaat.
Je maakt gewoon een vet statement met deze auto’s, en of dat in jouw ogen nu een positief of negatief statement is, dat laat zich inmiddels wel raden.
mag ik me even mengen in de discussie?
ok.
dat een SUV nooit de wegligging zal krijgen van een sportauto, akkoord
dat dit SUVtje wss de beste wegligging heeft van alle SUV’s, denk ik wel (heb er zelf nog niet mee gereden)
en dat je met dat ‘logge beest’ een aantal auto’s die beweren ‘sportief’ te zijn op een circuit nog het nakijken kan geven, dat verdient respect! en toont tevens aan dat het M-waardig is
Jongens, jongens.
Er is een nieuw draadje om de bloeddruk naar beneden te krijgen. Daar zijn ze met zijn 12’en. Lekker!!!!
@ ivo:
ja, ik ben al een recalcitrante bui en dan ga ik zeker ophouden omdat jij het me beveelt en me voor kleuter uitmaakt. Echt, briljant. Misschien moet jij naar de volgende G20 en heb je nog fantastische oplossingen voor de eco-crisis.
Het gaat mij er ook om dat BMW steeds meer dit soort olifanten probeert neer te zetten als all-round sportieve vehikels, ipv een sportieve olifant.
Ding zal ongetwijfeld heel sportief zijn voor een SUV.
Voor een SUV :)
@bozewolf
Lekker ding. Je zoekt het steeds op de verkeerde plek. Je hoeft het niet bij mij aan mijn verstand te peuteren maar bij je zelf…
Het punt is dat je van loze kreten feiten probeert te maken. Capiche? Zo niet, dan heb je pech gehad. Ik denk dat ik vandaag wel weer genoeg heb bijgedragen aan goede doelen…
@ Sharp:
Is dat nou wel of niet als argument bedoeld?
Einde discussie. . . . .
@bozewolf
In jouw wereld wel. Goed?
Ik blijf het raar vinden. Er is een discussie over gewicht, Jopie haalt het gewicht van het auto-broertje erbij, zonder enige toelichting, en dan vervolgens verbaasd zijn dat iemand dat als argument ziet?
Da’s wtf-o-rama van de zuiverste graad. Sterker nog, het is de ultieme dooddoener aangezien je een non-punt vermomd als punt, en dan gaat mekkeren als iemand je serieus neemt.
Zo werkt een discussie niet, zo werkt logica niet, en zo werkt internet (met de duidelijke tekortkoming om in te schatten hoe serieus mensen zijn) al helemaal niet.
Maar fok ’t, ik vind ’t prima. Blijf jij maar lekker vaag doen en ga voldaan op de bank zitten in de wetenschap dat je die koekenbakker maar lekker vierkant klem hebt geluld. Want niemand kan op tegen dit soort non-discussies waar je dan ook droogjes beweert dat je fout wordt begrepen.
Bozewolf je doet je naam wel eer aan haha! ;-)
@ Audi:
Hehe, ja zo kan ’t wel over komen, ja. Weest gerust, echter, ik zit niet schuimbekkend achter mn PC’tje. Ik heb muziek, een snakie en zit rustig met een kompaan te theoriseren over wat er vanavond op de groene velden gaat gebeuren.
Daarnaast vind ik een goeie discussie gewoon leuk (zowel online als in ’t echie), maar als zo’n type als Sharp met dingen op de proppen komt als “het was niet als argument bedoeld”, dan bijt ik me daarin vast als een pitbull, ja. Discussie is discussie en meningsverschil is meningsverschil, zo klaar als een klontje, maar je kan het imo niet maken om iets te roepen, en als er dan op gereageerd wordt te beweren dat het “niet als argument bedoeld was”.
Daarom ben ik nu even zo fel :)
Haha begrijp ik, maar ik vind wel dat het een beetje een makkelijk punt is om auto’s als een X5/ X6 M of niet altijd af te branden op het gewicht. Rij namelijk zelf regelmatig met de X modellen van BMW en kan niet anders zeggen dat het geweldig rijdt. Zelf rijd ik een A6 (duh) maar vind die hoge zit wel echt prettig hoor! Het weggedrag en rijdynamiek heeft BMW met haar SUV’s toch wel erg goed voor elkaar. Zelf sportief te noemen en zelfs beter dan menig personen auto. Ik heb het gewicht nooit als in hinder ervaren.
beter een BMW SUV dan een Spyker :)
@bozewolf
ik begrijp je, heb het zelfde met zo’n beetje de hele hybride rijders groep hier op autoblog. Doe mijn best met argumenten te komen, onderbouw deze netjes, en krijg alleen maar op de persoon gerichte bullshit terug. Soms is het niveau er gewoon niet. Inherent aan het onderwerp misschien, al zal iets dergelijks op sport websites ook wel gebeuren.
OT: graag even een overzicht van g-krachten op de skidpad, inrijsnelheid slalom en alle andere FEITEN, waar die Duitse autobladen zo in uitblinken.
Och, tsja, ja, affakkelen op gewicht is wel makkelijk, ja, is wel ook beetje waar ^_^
Verder bestrijd ik ook zeker niet dat die dingen voor hun afmeting en gewicht gaan als de brandweer. Kudos voor BMW zelfs, dat ze dat zo voor elkaar hebben gekregen.
Maar dan komt toch het Unterbauchgefuhl de kop op steken, en ergens in de bovenkamer lopen de begrippen “sportiviteit” en “2 + ton” enigszins met elkaar spaak.
Het is ook een beetje hoe je ernaar kijkt. Als je zoekt naar “milde sportiviteit” (wat vermogen, niet hellen als een veerboot in de bocht) maar toch een ruime bak wil (ik zal hier mijn sentiment jegens SUV’s even buiten beschouwing laten, haha) zal zo’n X5/X6 een hele goede keuze zijn.
Maar zelf associeer ik M(otorsport) niet als “mild sportief” maar juist als “goed sportief”. Een M5 is ook niet een veertje maar dat gaat allemaal nog prima. Het is toch ook niet raar dat BMW nooit een M7 heeft gemaakt? Het strookte toch niet helemaal met hun eigen opvatting over wat een M-BMW moet kunnen bieden.
Je zou kunnen zeggen dat tegenwoordig een M model gewoon de vetste, snelste (etc) versie is van een bepaald BMW model. Ok, kan ik mee leven.
Maar ik weiger pertinent zo’n loeier van een ’tomobiel als SUV’s als “echt sportief” te beschouwen. Voor een SUV, zeker, maar het zal nooit een sportwagen worden.
@ Laurens:
Aye, ik ben vanuit een technicsche interesse wel heel benieuwd wat zo’n X-M nu doet op inderdaad skidpad, slalom, etc.
Wanneer sturen ze ‘em de Ring over? :P
Ik reed ooit eens door de ardennen met een auto met een vrij goede wegliggine, had ik een SUV, Volkswagen Touareg achter mij, in de bochten bleef ie mooi volgen.
SUV’s kunnen sportief rijden :)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ooit met een Lexus RX300 heb gereden wat wel tegenviel.
Hangt er dus allemaal van af, racers zullen het nooit worden maar je kan er wel iets van maken…
Sportief, maar een race zal het ding nooit winnen. Te vaak de pits in!
OT: de overtreffende trap van nutteloos. Nogmaals, dat is een aankoop argument, in ieder geval voor Frogers. Die er wel mee naar de bank kan.
Super moooi.
Wat een bak. IS deze standaard of aangepast. 600pk?
@csl
nee 1500 pk…
en 5 reservewielen…
:roll:
“Ik blijf het raar vinden. Er is een discussie over gewicht…”
Waarbij jij zomaar wat getallen in de lucht gooit zonder ze feitelijk te kennen. Daar wees Sharp je op. Daarnaast geeft hij er ook blijk van dat dan, op dit moment, een onzinnige discussie is. En vooral gezien het feit dat we eigenlijk nog helemaal niks weten van deze auto…
Wat mij betreft had deze auto er helemaal niet hoeven te komen. Maar goed, BMW is een bedrijf. En bedrijven proberen per definitie winst te maken. En aan fans of teleurgestelde reageerders hebben ze helemaal niets. Tenzij je het kan betalen natuurlijk…
Het argument begon met deze reactie van bozewolf:
” Een “echte” M-fan die dit tof vindt is net zoiets als de Paus die opeens aandelen in Durex koopt.
Blasphemy. Dit bevestigd helaas mijn vermoeden dat de meeste van die M-knaapjes geen zier geven om wegligging of balans, maar gewoon ordinair fap-fap-fappen op vermogen en kracht.
Zonde.”
En dat vind ik nog steeds een geldig argument, als liefhebben van een ‘motorsport’ afdeling moet je je toch eens afvragen waar ‘jouw’ afdeling eigenlijk mee bezig is. Een zeecontainer onder het kopje motorsport durven te schuiven….
Ik snap het niet al dat gezeur over dat de auto zo zwaar is… tuurlijk is hij waar het is toch ook een suv achtig iets…
Je kan het natuurlijk ook niet gaan vergelijken met een M3 of dergelijke.
Je moet gewoon van dit soort auto’s houden.
En voor zijn klasse auto zal het best goed sturen, tenminste daar mag ik wel vanuit gaan als de jongens van M eraan gewerkt hebben.
Ik vind hem wel cool maar ik zou zelf liever een M3 kopen.
Geweldig BMW is goed bezig
Laat die porno bak maar flink rond scheuren daar als veiligheids toy :P
nicej!
Die striping doet me weer denken aan de glorietijden van BMW :)
Leuk dat er nu weer eens naar verwezen wordt op het nieuwste M-model.
Weer eens wat anders dan 599’s, SLGay’s, etc.
Ik mis de titanen grille, voor een M-serie…
Wat je er ook van van vindt, het gaat natuurlijk om de verkoop en de winst voor BMW …………………………en dan is alles geoorloofd…………..
Het rijdt goed dat kan niet missen, zou ik er zelf een willen; nee. ( punt)
Niets is heilig als het om winst gaat, maar het overboord gooien van een bedrijfs filosofie kan je ook zo maar de kop kosten op termijn.
Een V8 in een M3 is ook over the top IMHO ( ik kan het weten, want ik heb er eentje) Niet dat ie niet fijn en uitgebalanceerd rijdt, dat doet ie zeker. Maar kan ook niet verloochenen dat ie 400 kg te zwaar is ( ik kan het weten, ik rijd er elke dag in). Dat je ongeveer een supertanker aan brandstof nodig hebt en met rustig rijden 1 op 6 scoort is op zich wel een vermelding waard ( niet dat ik daar wakker van lig, anders had ik de aankoop van deze kar maar achterwege moeten laten, ik kan het weten, verdomd ik sta al weer aan de pomp)
Doe mij een 6 in lijn anytime en 1250 kg op de schaal, maar ja, we leven in en tijd van meer en nog eens meer………….
Met auto`s is het net als banken; het is crisis en toch leert men er niet van. De klant is koning en eigenlijk ook niet.
Back to basics dat is waar het om draait; minder massa, dus minder vermogen nodig, zuipt ook nog minder, meer driving fun op de koop toe.
In dit licht bezien lijkt de presentatie van een X5-6M op dit moment op zijn minst strategisch discutabel…………………..de tijd zal leren of het een goede beslissing van BMW is geweest……………………….
Juist, de MX6 als safetycar…
Doe mij dus maar lekker die SL.
@CSL
ik denk gewoon een standaard en waarschijnlijk wat gekloot aan het onderstel.
@Ali Baba nog een toevoeging: en dan annuleren ze de Z4M en de M3 CSL stelletje pennenlikkers zijn het!!
Je kan nog beter een paar zwaailichten op een fiets zetten en hem vervolgens ‘safety car’ noemen…
@ romo
… helemaal mee eens, goed om het ook eens van een kenner te horen…
dmn… 1 op 6 bij rustig rijden? dat verwacht je niet, helemaal niet als je ziet dat de fabriekscijfers altijd een stuk gunstiger tonen dan zijn concurrenten. ik hoef me niet te schamen dus met 1:9 in mijn 20 jaar oude integrale…
Wen er maar aan, door alle eisen van tegenwoordig worden auto’s alleen nog maar groter en zwaarder. Straks dus een 3.000 kg wegende sedan met 850 pk onder de kap, uber vet toch? :D Onder het motto: groter = beter!
@Tommy
Ja in Amerika maar wij Europeanen moeten het toch hebben van finesse en handling?
nog een reden om niet naar de motoGP te kijken….
@tommy.. hoe wil je 3000kg in bedwang houden als dat gaat glijden?
ze hadden nooit die M3 CSL mogen uitbrengen…
nu lijkt elke andere “M” waardeloos!!!!
leuke discussies hier toch altijd :-D
Een BMW X6M is een beetje als een dik kind laten rennen. Zielig en niet leuk om naar te kijken.
Wat een hok van een “auto”. Die M5/M6 als pace car waren ok, ik snap niet dat BMW geen nieuwe Z4M wil maken maar wel een SchoenendoosM
Dit is het zoveelste voorbeeld dat autofabrikanten van tegenwoordig vergelijkbaar zijn met goedkope hoeren. Ze doen alles zolang de klant maar betaalt. Wat ze vergeten is dat ze al hun waardigheid verliezen. Ik raak het echt beu dat niemand meer de betekenis van het woord “eer” kent of zelfs maar wil kennen. Er is geen eer in een auto die alleen maar hard kan, een klein beetje de hoek om kan en verder niks. Er is alleen eer voor de auto die compromisloos alle luxe overboord dondert en verschrikkelijk de vloer aanveegt met alles waarmee hij het wegdek noodgedwongen moet delen. Een Enzo is dus nog niet goed genoeg, want die airco heb je niet nodig om hard te kunnen gaan. Sterker nog, hij hindert je omdat ie gewicht toevoegt aan de auto. Ik mis de auto’s zoals Porsche 964 RS. De Caparo T1 brengt iets van de glorie van straatlegale race auto’s terug. Net als Donkervoort dat doet met de D8. Auto’s met een messcherp weggedrag, die voelbaar op de limiet van hun kunnen zitten. Eén foutje terwijl je het maximale eruit probeert te persen en je spint. Want een onderstel dat foutmarge biedt kan eenvoudig weg nóg meer vermogen aan. Mannen auto’s. Daar kijk ik naar uit. En ook al zal ik ze nooit bezitten, en nog minder waarschijnlijk zó kunnen rijden als ze bedoeld zullen zijn, het is fantastisch te weten dat zoiets bestaat en erover te dromen.
Wil je zo’n auto niet? Dan was je ‘m toch al niet waard.
@arnoud
heb je een rijbewijs?
Want wat je zoekt, is er, en kost relatief geen drol. Zo’n beetje alle achterwielaandrijvers en sommige voorwielaandrijvers van pak hem beet 10-15 jaar oud, en qua uitvoering de duurste van dat model, bieden bij de sportieve merken precies wat je zoekt.
Heerlijk!
Laat de X6M lekker over het circuit racen ik heb zelf in de X6 50i gereden en dat reed al subliem
wisten jullie trouwens dat een 4wheel drive harder door de bocht kan dan een 2wheel drive ?
Och God, Ricky Dos moet ook een duit in het zakje doen, hoor.
Nou, Ricky, dat getal wat ik “zomaar uit de lucht greep” is dus niet zozeer uit de lucht gegrepen. Ik noemde 2400 @ 2500 kg. Toegegeven, 2500 is wellicht wat al te overdreven, maar aangezien een X6 5.0i al ruim 2250 weegt, is voor een verstevigde M-versie 2400 niet eens zo’n rare schatting.
En daarnaast “wees” Sharp mij nergens op, want naar eigen zeggen was dat “geen argument”.
Dus….
^_^
Bozewolfje, iemand ergens op wijzen en iets beargumenteren zijn twee verschillende dingen. Maar goed, het is al gebleken dat dat er niet bij jou in wilt.
De 2250 kilo waar jij het overhebt is de EU-norm, dus inclusief een x liter aan benzine en een persoon van 75kg. Het leeggewicht is 2165kg. Ik kan me voorstellen dat deze auto wat zwaarder weegt, hoeveel zwaarder (of misschien lichter wie zal het zeggen) precies dat weet niemand op dit moment. Het zal in ieder geval geen 2400 kilo zijn zoals jij beweert.
@ Laurens:
Ja, ik heb een rijbewijs. Al zo’n 10 jaar.
Maar die auto’s van 10-15 jaar oud zijn al eens ‘gedaan’. Na elke supercar hoort weer een nieuwe supercar te komen die de vorige overtreft. Steeds weer de paaltjes een stukje verzetten. De honger naar meer snelheid wordt mijns inziens nooit gestild. Omwille van het technische kunnen worden er nog steeds compromissen gesloten aangaande de performance van supercars. Maar zodra de nieuwe techniek er is, pas je die toe om een nog betere (lees: nog snellere) supercar te bouwen.
@ Bozewolf het lijkt wel of je erin hebt gereden O_O
Jij weet niet dat een X5 of X6 de best sturende wagens zijn in hun klasse, of wel?
Daar vergelijken ze mee, hij stuurt beter dan een ML, Cayenne of Q7.
Zolang ze daar boven zitten is het een prestatie waard. Dat heet marketing, niemand heeft gezegd dat de X6 een aardbeving zal veroorzaken bij het wegrijden of een verschuiving van de stand van de aarde bij het insturen. Zij vergelijken puur met wat er in hun klasse te vinden is.
@arnoud
dan had ik je verkeerd begrepen. Kijk eens bij de volbloed circuit auto’s, want wat jij zoekt kan alleen daar nog rijden. Ferrari FXX of iets dergelijks?
@ Laurens:
Ja zoiets ja. Maar dan ook graag bruikbaar op de weg natuurlijk. Zoiets als de Caparo T1 dus. En dat graag van de gevestigde merken. (Ferrari, Lamborghini, Mercedes en Porsche)
@ Rick Dos:
Ik heb dus letterlijk wel 5 maal gezegd dat voor m’n initiele punt het geen fuk uitmaakt of het 2200, 2300 of 2400 kilo is. Zwaar is zwaar. Dat Sharpie zich blindstaart op zulke rationele dode-straatjes moet hij weten, maar jij bent slimmer. Dus zout op met je gestook.
Zwaar = zwaar.
@ JzAero:
Als je de godverdomde moeite had genomen m’n posts te lezen zou je kunnen lezen dat wat je daar schrijft (en enkel dat), ik het compleet mee eens ben.
Dus zoals ze in Duh Haag zegge, “leze kankahlijah”.
@bozewolf
Hou die hormonale huishouding van je nou eens een keer in de gaten.
Je beticht iemand anders van het blindstaren op dode-straatjes maar wat doe jij dan? Zwaar = zwaar. Net zo’n dooddoener, niet?
Maar goed, ik ben serieus benieuwd wat dit ding doet op de Ring. Als een X6 5.0i al een 8.54 er uit weet te persen dan mag je toch op z’n minst een lage 8.40 verwachten of misschien zelfs ergens in de 8.30.
@bozewolf en RickDos
dudes. of je nou 2165 of 2500 of wat mij betreft 3000 pakken suiker op je kop krijgt, dood ga je dan toch wel.. Degene die zo’n ding willen rijden boeit dat dan blijkbaar toch niet, en ik snap niet dat je je dan daar zo druk over maakt als je m toch niet wil.
ik snap dat ie niet als een lotus elise de bocht om draait, but who cares? als je dat wil koop je toch een lotus elise?
einde discussie wat mij betreft..
latuh
@ Rick Dos en Bozewolf
Jullie zitten zo overduidelijk in de ontkenningsfase dat jullie te dik zijn…….
Gisteren de X6///M op tv(MotoGp) gezien. Wat een geweldig apparaat is het toch.
@ Bozewolf
mijn punt: de X6M gaat in 4,7 sec van 0 naar 100 dus wa maakt het gewicht uit?
@M_Power: gewicht maakt heel veel uit… alleen rechtuit is het niet zo’n issue.
Prachtige discussie. Sluit me aan bij Bozewolf, een auto van 2400 kg (dat wordt ie qua gewicht toch wel) sportief noemen is onzinnig. Ik zie het meer als een luxe grote GT met sportieve trekjes en 550 pk.
Maar een echte M rijdt zoals bv de e46 M3 of de e30 M3, of de e28 M5. Een gewicht beneden de 1500 kg en een wegligging waarmee je eng snel over klaverbladen heen kunt. Zelf heb ik in de e92 M3 gereden, deze belichaamd ook de M genen mijns inziens, maar is al pittig qua gewicht.
Toch, voor SUV begrippen heeft ie een goede wegligging.
Tis misschien niet hetzelfde als een sedan of coupe, maar in de SUV klasse toch knap van BMW.
-edit: ga je mond spoelen-
Ik vind het vreemd dat bijna niemand bozewolf gelijk geeft, ik vind dat hij gelijk heeft ivm “zwaar=zwaar” en dat 200 kg meer of minder niets uitmaakt. De x6 is en blijft een suv/sav en geen sportwagen, ook al is het de beste in zijn klasse.
In mijn ogen heeft bozewolf de discussie “gewonnen” in zoverre dat dat mogelijk is. Als het eens goed is mag het ook gezegd worden.