• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW X6 is officieel!

Auteur: autoblogger, gepost 16 december 2007 om 00:05 – 140 Reacties

BMW X6
Net zoals bij de M3, waar we binnen een halfjaar na het tonen van de conceptversie een productiemodel in handen hadden, lijkt dit bij de X6 ook te gebeuren. Na een eerste kennismaking in Frankfurt zal er begin volgend jaar al een productieversie van deze X6 te bewonderen zijn.

De grote verrassing is een nieuwe motor voor de xDrive50i, welke niet de 4.8-liter uit de 5, 6 en 7 serie is. In plaats daarvan is het een twin-turbocharged 4.4-liter V8 met directe injectie. Deze nieuwe turbo V8 heeft 407 pk en 600 Nm koppel, dit zorgt voor een sprint naar de 100 in 5,4 seconden. Tevens maakt de BMW X6 als eerste auto ter wereld gebruik van Dynamic Performance Control (DPC) dat de aandrijfkrachten variabel over de twee achterwielen verdeelt.

Alhoewel ik respect heb voor BMW, die na SSangYong toch als één van de eersten met dit niche-model op de proppen komt, twijfel ik nog wel of het echt zal aanslaan. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de prijs.

BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6
BMW X6

Meer plaatjes staan in de BMW X6 image gallery.
Hieronder het gehele persbericht van BMW Nederland:

München/Rijswijk. Met de nieuwe BMW X6 lanceert BMW ’s werelds eerste Sports Activity Coupé, een uniek concept waarin de ongeëvenaarde dynamiek van een sportcoupé samenkomt met de veelzijdige rijeigenschappen en onverzettelijke uitstraling van een SAV. Zo onderscheidt de BMW X6 zich door zijn hoge bodemvrijheid, brede wielkasten, continue variabele xDrive vierwielaandrijving en ruime interieur. Tegelijkertijd heeft de nieuwe BMW X6 een elegant aflopende daklijn, vier individuele zitplaatsen en een ongekend dynamisch weggedrag.

De BMW X6 beschikt als eerste auto ter wereld over Dynamic Performance Control (DPC) dat de aandrijfkrachten variabel over de twee achterwielen verdeelt. Dit standaard geleverde en nieuw ontwikkelde systeem zorgt voor een aanzienlijk nauwkeuriger stuurgedrag, wat de wendbaarheid en koersvastheid ten goede komt. Daarnaast vergroot DPC in snelle bochten en bij onverwachte uitwijkmanoeuvres de stabiliteit. In combinatie met xDrive vierwielaandrijving wat het motorvermogen afhankelijk van de rijomstandigheden variabel over de voor- en achteras verdeeld, ontstaat een onder elke situatie optimaal en ongekend dynamisch weggedrag.

Voor gepaste aandrijving zorgt een andere wereldprimeur: De BMW X6 xDrive50i beschikt als eerste auto ter wereld over een (direct ingespoten) V8 benzinemotor met Twin Turbo technologie. Deze 4,4 liter metende achtcilinder ontwikkelt een vermogen van 300 kW/407 pk en een maximum koppel van 600 Nm, dat beschikbaar is over het opvallend brede toerenbereik tussen 1.750 en 4.500 tpm. De BMW X6 xDrive50i accelereert in slechts 5,4 seconden van 0 tot 100 km/u en heeft een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/u. Het verbruik is met 12,5 l/100 km opvallend laag voor een auto met dergelijk vermogen, wat ook blijkt uit het gele energielabel D.

De tweede leverbare benzinemotor is een 3,0 liter zes-in-lijn motor met een vermogen van 225 kW/306 pk en een koppel van 400 Nm. Ook deze krachtbron is uitgerust met de baanbrekende Twin Turbo technologie, in combinatie met High Precision Injection. Daarmee onderscheidt de BMW X6 xDrive35i zich door sportieve prestaties, terwijl het brandstofverbruik van 10,9 l/100 km opvallend laag is in zijn klasse.

Ook de twee dieselmotoren van de BMW X6 staan garant voor aansprekende prestaties. De 3,0 liter zescilinder dieselmotor van de BMW X6 xDrive35d is met een vermogen van 210 kW/286 pk en een koppel van maar liefst 580 Nm de sportiefste in zijn soort, terwijl geavanceerde technologieën als common rail injectie van de derde generatie en een Variabele Twin Turbo zorgen voor een gunstig brandstofverbruik en schone emissies. Een gemiddeld verbruik van 8,3 l/100 km en een CO2-emissie van 220 g/km zijn daarvan een bewijs.

De BMW X6 xDrive30d beschikt eveneens over een zes-in-lijn dieselmotor, met een vermogen van 173 kW/235 pk en een koppel van 520 Nm. Dankzij het door BMW consequent doorgevoerde EfficientDynamics accelereert deze uitvoering in slechts 8,0 seconden van 0 naar 100 km/u, en heeft een topsnelheid van 210 km/u. Het brandstofverbruik blijft desondanks beperkt tot 8,2 l/100 km.

Belangrijk voor het dynamische karakter van de BMW X6 is ook de zestraps automatische sporttransmissie, die met uitzonderlijk snelle schakelovergangen, standaard schakelpaddles aan weerszijden van het stuurwiel en een praktisch slipvrije koppelomvormer sportief autorijden optimaal mogelijk maakt.

Ook het interieur biedt met vier individuele zitplaatsen, sportstuur, kniebeschermers aan de middenconsole en nieuwe aluminium sierlijsten de nodige sportiviteit. De royale uitrusting en het gebruik van bijzonder hoogwaardige materialen geven het bovendien de ambiance die van een premium voertuig in dit nieuwe segment mag worden verwacht. Daarbij is het interieur ook uitermate praktisch. Zo meet het laadvolume achter de twee achterste zitplaatsen een indrukwekkende 570 liter. Door beide rugleuningen weg te klappen neemt het laadvolume zelfs toe tot maximaal 1.450 liter.

Een uitzonderlijk complete uitrusting en exclusieve opties als een vier-zone automatische airconditioning, actieve stoelventilatie, head-up display, achteruitrijdcamera en diverse innovatieve high end entertainmentsystemen maken de nieuwe BMW X6 tot een uniek veelzijdige sportauto die op elke uitdaging is voorbereid.

Ook interessant!

  • Koop de chique BMW X6 M van Dirk Kuyt
  • BMW maakt zichzelf belachelijk met nieuwe grille optie
    BMW maakt zichzelf belachelijk met deze grille
  • Betrouwbaar ogende BMW X6 is vurig in Brunssum
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, x6

Vorig bericht: « BMW Wallpaper
Volgend bericht: Bentley Continental GTS 2008 by Project Kahn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lappy zegt

    16 december 2007 om 00:09

    Ik ga er geen oordeel over vellen.

    Ik vind het zo ongeloofelijk moeilijk om te oordelen naar aanleiding van plaatjes.
    Als ik m in het echt zie en gereden heb ga ik pas oordelen.

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    16 december 2007 om 00:12

    Een foto van de achterkant hebben ze nog maar niet vrijgegeven? Lijkt me juist het belangrijkste…

    Login om te reageren
  3. smoke zegt

    16 december 2007 om 00:12

    De prijs? Minstens een euroton voor een leuk aangekleed model denk ik. Deze auto zal je dan waarschijnlijk ook veel gaan zien rond Laren en Blaricum.

    @Lappy

    Als je hem in het echt ziet verbaas je je waarschijnlijk eerst over zijn omvang. Totdat ik ‘m in Frankfurt zag had ik niet verwacht dat het zo’n kolos zou zijn…

    Login om te reageren
  4. Jax Dryke zegt

    16 december 2007 om 00:13

    hmm .. geen shots van z’n backside ?

    wel vette bak :D

    Toch heeft deze bak mijns inziens wat minder weg van een rijpe machobak, maar meer iets van een gladde aal ;)

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    16 december 2007 om 00:13

    Als ik aan BMW denk, dan denk ik aan sportief. Alhoewel Porsche met de Cayenne bewezen heeft dat hoog ook best sportief kan zijn, blijft het hoge model van een sportief merk altijd minder dan het lage model. Op plaatjes is het een raar gevaarte, maar zoals Lappy zegt wil ik hem wel eens in het echt zien en aan de tand voelen.

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    16 december 2007 om 00:15

    UPDATE: Shots van de backside staan er bij!

    Login om te reageren
  7. Tombnolz zegt

    16 december 2007 om 00:18

    Elegant aflopende daklijn? Hmm
    Een aanzienlijk nauwkeuriger stuurgedrag? Ik dacht dat de vorige X5 al perfect stuurde.
    Ze kunnen het toch altijd schoon verwoorden hé.

    Welja, ik denk hetzelfde: eerst eens wachten tot ik er “in’t wild” eentje tegenkom, maar op basis van de foto’s zeg ik dus neen. Ik denk da het een zeldzaamheid wordt.

    Login om te reageren
  8. Hylke zegt

    16 december 2007 om 00:23

    Ik vind hem prachtig.. :-)

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 00:24

    Ik zit nu al een tijdje naar de foto´s te kijken en als ik het zo bekijk, dan is het een mooie verschijning vooral als je andere velgen eronder bedenkt. Waar ik het even wat minder vind is van de zijkant……die is wat minder….

    Maar de prestaties en verbruik is ècht opmerkelijk. En dat voor zo´n auto…

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    16 december 2007 om 00:26

    Nou, die achterkant is beter dan ik verwachtte. Zo lijkt het tenminste. Ook ik ga maar in het echt pas écht oordelen.

    Ik vraag me wel nog steeds af hoe het zit met de hoofdruimte. Die is echt héél beroerd volgens mij. De daklijn loopt nog sterker af dan bij de CLS, geloof ik… :?

    Login om te reageren
  11. smoke zegt

    16 december 2007 om 00:28

    @Tombnoltz

    Marketing is zo makkelijk….
    Als ik in de winkel een product pak dat een ‘nieuwe formule’ heeft en ‘nu veel beter werkt/lekkerder is’, denk ik: “Heb ik toch mooi al die jaren hun inferieure troep gekocht!

    Login om te reageren
  12. Peperbus zegt

    16 december 2007 om 00:32

    “Vleesch nog visch” zei mijn grootmoeder altijd

    Login om te reageren
  13. RA999 zegt

    16 december 2007 om 00:32

    @Sir S
    Nee, zo moet je het niet zien, je hebt al die jaren hun minder perfecte wondertjes gekocht ;)

    Login om te reageren
  14. Tiemen zegt

    16 december 2007 om 00:46

    Hij is zo ongelofelijk lelijk!

    Login om te reageren
  15. LC zegt

    16 december 2007 om 00:48

    Het is werkelijk prachtig vooral in het groen, iets verlagen en het is compleet.

    Login om te reageren
  16. Tombnolz zegt

    16 december 2007 om 01:11

    @ Sir Smokalot: wij verstaan mekaar!

    Neen, die achterkant ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 01:22

    @Tombnolz en Sir

    Pssst…..dat noemen ze vooruitgang. ;)

    Login om te reageren
  18. Jos zegt

    16 december 2007 om 01:27

    Gewoon een nieuwe dikke bak, met een nieuwe hele dikke motor. Ik kan niet wachten tot ik er ff mee kan blazen.

    Login om te reageren
  19. speedlimit zegt

    16 december 2007 om 01:50

    Wanneer worden ze eens wakker bij bmw en gooien ze die lelijke koplampen eruit?
    Je ziet ze nu op de 1/3/x3 en nu dus ook nog eens op de x6 verschijnen…om nog maar te zwijgen over die cheap-ass achterlichten.
    Schuin vanaf achter gezien oogt ie verder best goed…nu de koplamen en achterlichten nog aanpassen en dit zal dan best aanslaan :)

    Login om te reageren
  20. Pannekoek zegt

    16 december 2007 om 01:59

    @ Rick dos

    PS: Weet iemand waar Evo is? Hij heeft al 10 dagen niks meer geplaats, en ik heb een éééééénorm gebrek aan Alfa nieuws.. :|

    Login om te reageren
  21. thom zegt

    16 december 2007 om 02:48

    Filmpje x6 hybrid drive

    http://www.amt.nl/web/Videos/Video-BMW-X6-Active-Hybrid.htm

    Login om te reageren
  22. Kyanite zegt

    16 december 2007 om 03:32

    Zoals ik in een eerder bericht in een eerder geplaatst artikel heb gezegd: SLOPEN uitermate lelijk gedrocht. Heb dit ding op de IAA gezien, uitermate misvormd. Schoenmaker houdt u bij uw leest…. SUV’s horen niet thuis bij merken als BMW, Audi, Volvo en Mercedes.

    Login om te reageren
  23. gilein b zegt

    16 december 2007 om 04:01

    wat een gelul. alles met die badge gaat als een tierelier

    Login om te reageren
  24. Sjon zegt

    16 december 2007 om 04:04

    Die nieren…………. :x (totaal niet in lijn met de koplampen).

    De achterkant, tsja niet echt wat mis mee, maar het lijkt me totaal niet praktisch een soort van coupe/suv layout.

    En wat heb je dan een (zware?) auto die volledig inferieur is tegen de varianten die wel laag op de grond liggen (normale auto’s dus..).

    Het enige waar die dan wel beter in is, is op het terrein waar die minder dan 1% van z’n leven zal door brengen… :D

    Login om te reageren
  25. fr@nk01 zegt

    16 december 2007 om 04:29

    Hrt schijnt mode te zijn bij Autoblog om maar zoveel mogelijk met iedereen hier mee te lullen(sorry), alsof je niet durft tegen te spreken….
    Jongens, wees eerlijk voor jezelf, open die kleppen en zie…toch een mooie coupe van BMW?

    Ik heb al eerder dit model geassocieerd met de SsangYong tweeling..
    Als 1 van de weinigen vind ik ook die een prachtige auto, minder geraffineerd gelijnd dan de Infiniti XF -met afstand de mooiste SUV- maar wel een echt stoere en tevens chique .

    In vergelijking met de X5 -ontzettend lelijk 4-kante achterwerk-, is deze X6 een schoonheid.
    En ik durf te wedden dat deze 6 nog een hit wordt ook(in proportie’s gemeten uiteraard), mits de prijs acceptable is, beter dan de X3/5.
    Zeker weten!

    en nu Frank…slaaapen….weltruste

    Login om te reageren
  26. marcel65 zegt

    16 december 2007 om 05:39

    inderdaad, dit is WEL een mooie auto. eencruising tussen de 6 serie en een suv. ik zou hem zeer zeker kopen (als de prijs redelijk is, maar bmw kennende kan ik dat wel vergeten)

    Login om te reageren
  27. 9000cse zegt

    16 december 2007 om 05:53

    Ik heb ergens, waar de eerste foto’s van de X6 getoond werden, een reactie achtergelaten. Ik weet alleen niet meer waar. Ik vond hem toen niet al te mooi.
    De foto’s nu doen mij anders vermoeden. Maar ik zal nog moeten wachten tot ik het “geval” live zal ontmoeten om feitelijk te bepalen, of ik hem echt mooi vind. Oninteresant vind ik het concept niet.

    Login om te reageren
  28. Barry330cd zegt

    16 december 2007 om 07:53

    Cayenne eat your hart out!;)

    Login om te reageren
  29. LP640 zegt

    16 december 2007 om 08:49

    eerst vind iedereen hem lelijk en nu opeens…

    Login om te reageren
  30. Ml320CDI zegt

    16 december 2007 om 09:20

    @LP640, klopt inderdaad dat valt mij ook al op. Ik vond hem zelf in het beginnen even wennen, maar nu op deze foto’s ziet hij er wel strak uit. Maarja moeten hem eerst in het echt zien voordat je kan oordelen.

    Login om te reageren
  31. zomer zegt

    16 december 2007 om 10:01

    Het is even wennen maar hoelanger ik hem bekijk, hoe mooier ik hem ga vinden. Het enige probleem met dit model is het zicht achteruit denk ik. Het ziet er mij wel een zééér klein achterruitje uit.

    Login om te reageren
  32. Pordon zegt

    16 december 2007 om 10:07

    Dussss…. ik heb er geen worden voor, X3-X5-X6 allemaal gedrochten.

    Login om te reageren
  33. MRTN zegt

    16 december 2007 om 10:19

    ik ben het met pardon eens:

    Pordon schrijft,

    16 December 2007 om 10:07
    Dussss…. ik heb er geen worden voor, X3-X5-X6 allemaal gedrochten.

    prima dat ze dit doen om te rijke mensen van hun boodschappen te voorzien, en eenhoop winst te maken, maar het is niet goed voor de reputatie van bmw, als de maker van über schnelle sedans en coupe’s

    Login om te reageren
  34. Richard2106 zegt

    16 december 2007 om 10:26

    Echt afschuwlijk

    Login om te reageren
  35. Joost zegt

    16 december 2007 om 10:27

    Ik vraag me af hoeveel je nou écht door die achterruit ziet, volgens mij vrij weinig.. :roll:

    Verder zien de voor- en achterkant er wel strak uit, bij de zijkant heb ik zo m’n twijfels :-P

    Login om te reageren
  36. binkie zegt

    16 december 2007 om 10:30

    @ LP640

    Wees niet ongerust, stijlvol zal ie nooit worden ;)

    Login om te reageren
  37. Alex zegt

    16 december 2007 om 10:37

    Daar wil je toch niet in gezien worden? Vreselijk.

    Login om te reageren
  38. Wesley zegt

    16 december 2007 om 10:42

    Grotere platen: http://www.autojunk.nl/pix/view/134829

    Login om te reageren
  39. Joost zegt

    16 december 2007 om 10:47

    Hnagt het trouwens van de motorisering af welke uitlaten je krijgt, de trapezium-vormige of de ronde? De trapezium-vormige zien er toch net dat beetje beter uit! :-)

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    16 december 2007 om 11:02

    tja .. die rare vouw in de zijkant moet em iets leniger maken ..
    anders is het echt een lompe mastodont ..

    iemand enig idee waar die geproduceerd word ??

    Login om te reageren
  41. Alex zegt

    16 december 2007 om 11:08

    Nee dit is geen auto waarvan ik zou zeggen WoW!! dan maar een X5.

    Login om te reageren
  42. mettje zegt

    16 december 2007 om 11:20

    Wat een ongelovelijk mooi ding zeg; helemaal top! Eindelijk eens een aparte auto!

    Login om te reageren
  43. Michael zegt

    16 december 2007 om 11:30

    Aanschouw de lelijkste bmw ooit gemaakt. Goed bezig die jongens.

    Login om te reageren
  44. autoblogger zegt

    16 december 2007 om 11:37

    @Wesley: heb je de link naar de gallery in het artikel gemist? ;)

    @thom: http://www.autojunk.nl/clips/view/132977

    Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    16 december 2007 om 11:40

    @Lincoln in de fabriek waar ze ook de X5 in elkaar zetten denk ik. Gezien het aantal gemeenschappelijke onderdelen met de X5 zou dat niet onlogisch zijn.

    Een andere mogelijkheid is de fabriek in Leipzig waar ze o.a. de 1 serie en de 3 serie maken…. die is opgezet om flexibel meerdere modellen te produceren en heeft een capaciteit van 1,4 miljoen auto’s. Ik heb geen idee of die flexibel genoeg is om een model erbij te gaan maken wat zo afwijkt van de modellen die ze er nu produceren en of er nog capaciteit over is. Wel een fraai concept die fabriek.
    http://www.designbuild-network.com/projects/bmw/

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 11:44

    @Pannekoek

    Dat geldt voor zoveel andere merken. ;)

    @lincoln en wOoOdy

    De X6 wordt in Spartanburg USA gebouwd. De Z4 zal daar niet meer geproduceerd worden, die gaat (volgens mij) naar Leipzig. De nieuwe X3 gaat van Magna Steyr ook naar Spartanburg.

    Login om te reageren
  47. lincoln zegt

    16 december 2007 om 11:54

    logestiek gezien wel praktisch .. USA zal veruit de grootste afzet markt zijn voor deze super mooie bak ..
    weet zeker dat als ze bij GM niet zo hadden geslapen .. er allang en breed een buick van deze schoonheid had geweest ..

    Login om te reageren
  48. Wesley zegt

    16 december 2007 om 11:55

    @Autoblogger,
    De foto’s van autojunk zijn groter dan die gallerij ;)

    Login om te reageren
  49. Pannekoek zegt

    16 december 2007 om 11:57

    @ Rick dos

    Nee hoor, alleen maar bij BMW.. :|

    Dat logo heeft jouw gek genoeg gekregen om 2 lelijke BMW’s te kopen.. :?

    Login om te reageren
  50. banaan zegt

    16 december 2007 om 12:00

    Aandrijfkrachten variabel verdelen over de achterwielen? En dat als eerste ter wereld?

    HONDA SH-AWD anyone?
    http://world.honda.com/HDTV/news/2004-4040401a/

    Login om te reageren
  51. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 12:00

    @Pannekoek

    Jij hebt gewoon geen smaak. ;)

    Login om te reageren
  52. Pannekoek zegt

    16 december 2007 om 12:01

    @ Rick dos

    Hahaha, zegt er 1 wat.. ;) :P

    Login om te reageren
  53. Pannekoek zegt

    16 december 2007 om 12:04

    @ iemand die mij antwoord kan geven..

    Gaat BMW weer terug naar een worst met verschillende lengtes ofzo?

    Want ik vind deze X6 verschrikkelijk veel op de 3 serie lijken.. :?

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 12:05

    @Pannekoek

    Sarcasme kerel sarcasme… ;)

    Login om te reageren
  55. w0o0dy zegt

    16 december 2007 om 12:06

    Deze x6 lijkt mij veel teveel op deze (and that’s never a good thing!)

    Login om te reageren
  56. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 12:06

    @banaan

    “During the presentation, BMW made specific mention of how DPC differs from Honda’s Super Handling-All Wheel Drive (SH-AWD) system. SH-AWD cannot function unless there’s input torque coming from the engine, which means that in off-throttle cornering situations — usually when you need the most help to counter understeer — Honda’s system is not active.”

    Login om te reageren
  57. Pannekoek zegt

    16 december 2007 om 12:09

    @ RD

    Daarom reageerde ik ook niet serieus.. ;)

    Login om te reageren
  58. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 12:10

    Bluddy hell, daar zitten grote roeptoeters onder…

    Login om te reageren
  59. w0o0dy zegt

    16 december 2007 om 12:10

    Nog één gevonden…. ook daar veel overeenkomsten met het “design” van de X6

    Login om te reageren
  60. Erikje zegt

    16 december 2007 om 12:18

    als ik ‘m zie heb ik het gevoel dat ie 25 cm te hoog op zijn poten staat, toch?

    Login om te reageren
  61. Erikje zegt

    16 december 2007 om 12:20

    @MRTN: “prima dat ze dit doen om te rijke mensen van hun boodschappen te voorzien”: wordt je tegenwoordig al rijk genoemd als je een X5 kunt leasen? Ik begrijp het niet meer, arm en rijk worden te pas en te onpas hier in nederland gebruikt. Vroeger was je rijk als je meer als een miljoen had, tegenwoordig ben je met 3x modaal al rijk. Onzin.

    Login om te reageren
  62. Erikje zegt

    16 december 2007 om 12:21

    wordt=word natuurlijk…

    Login om te reageren
  63. autoblogger zegt

    16 december 2007 om 12:22

    @Wesley: no way, klik even goed door aub…

    Login om te reageren
  64. Rudy zegt

    16 december 2007 om 12:24

    Op autoblog is het precies belangrijk dat je van BMW houdt. Mensen wees eerlijk met jezelf en zeg dan gewoon dat dit een enorm lelijke auto is net zoals de 1 coupé.

    Login om te reageren
  65. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 12:36

    @Erikje

    Als je meer dan een miljoen hebt dan ben je miljonair.

    mil·jo·nair (de ~ (m.), ~s)
    1 iem. die een of meer miljoenen aan geld bezit

    @Rudy

    Nouououou, zo erg is het ook weer niet. Je hoeft niet van BMW te houden, je moet er alleen geen kritiek op leveren. :D :P

    Login om te reageren
  66. ZOEF zegt

    16 december 2007 om 12:43

    Is dit een “auto”? wat voor een dan? een NEEP? NOLUMEWAGEN? NERLINE?

    Ben geneigd om Pannekoek te volgen. Het is niet omdat een drol met lak bespoten en met een bmw-logo is uitgerust dat het ook een auto is.

    Login om te reageren
  67. ZOEF zegt

    16 december 2007 om 12:45

    En de 1-coupé is inderdaad een HANGBUIKVARKEN.
    een “bmw” voor wie er dankzij ons aller bpm, slurptaks, bijtelling, btw en accijnsen desondanks er de voorkeur aan geeft een nepwagen te kopen die hem de illusie geeft een bmw te rijden dan op georganiseerde wijze de belastingen en de politiek tot de orde te roepen.

    Login om te reageren
  68. Wesley zegt

    16 december 2007 om 12:46

    @Autoblogger,
    Jeetje zeg. Wat reageer je fel! Is het zo’n ramp? En er zijn trouwens ook ngo wat andere pics daar..

    Login om te reageren
  69. w0o0dy zegt

    16 december 2007 om 12:48

    @Lincoln: GM had toch al veel eerder een coupé/suv? Ik snap ook niet waarom dat geen mega-seller is geworden, ik bedoel deze is toch prachtig?

    Login om te reageren
  70. w0o0dy zegt

    16 december 2007 om 12:49

    hmm plaatje linken van die site werkt niet, dan maar een andere (in prachtig geel)

    Login om te reageren
  71. epo zegt

    16 december 2007 om 12:55

    :shock: Ah, hebben ze dáár die koplampen van gejat? Dat gele monster is toch al een behoorlijke tijd op de markt, of niet? Hippe kleur, dat wel :|

    Login om te reageren
  72. Kobey zegt

    16 december 2007 om 12:55

    1 woord Prachtig!

    Login om te reageren
  73. lincoln zegt

    16 december 2007 om 12:59

    @wOoOdy .. raar he .. ik denk dat we er toen nog niet rijp voor waren ..

    Login om te reageren
  74. w0o0dy zegt

    16 december 2007 om 13:03

    @lincoln: tikfoutje of bedoelde je echt rijp? ;)

    Login om te reageren
  75. Thomaz zegt

    16 december 2007 om 13:06

    ik vind 407PK uit een 4,4 V8 met 2 turbo’s niet zoveel…

    Login om te reageren
  76. fr@nk01 zegt

    16 december 2007 om 13:08

    Nee natuurlijk niet, doen we niet kritiek leveren op die nieren…neen.
    Maar die X3, X5, de hele 5 serie zijn gewoon geen mooie auto’s…ik begrijp wel dat er mensen er in gezien willen worden -af en toe rij ik er voor mn werk in- maar om te zeggen moooiii….nah nee!
    De X5 achterkant is gewoon geen design, bot 4-kant saai achterwerk.
    Als ze dat 3e achterruitje bij de 3 even anders hadden gevormd…dan leek ’t misschien nog wat, past gewoon niet echt in het geheel van de lijnen, niet subtiel vormgegeven.
    Ja, dan is de XF van Infiniti toch van een andere kaliber.
    Maar kritiek leveren op beempjes, neen doen we niet…ben je gek?

    Login om te reageren
  77. YK zegt

    16 december 2007 om 13:11

    @ZOEF,
    Wat jaloezie wel allemaal niet kan doen…. zelf ooit in zo’n “hangbuikzwijn” gereden? Laat staan die 1-serie, ooit de eigenaar van een BMW geweest? Zou je wel héél anders gepiept hebben ;)

    Login om te reageren
  78. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 13:14

    @Thomaz

    Zal me niets verbazen als ze dit expres hebben gedaan. Als ze er meer PK uit zouden halen, dan zou dat in de wielen van de V10 van de M5 en 6 rijden. Het lijkt me namelijk geen toeval dat het precies 100 pk minder heeft dan voornoemde motor.

    Login om te reageren
  79. w0o0dy zegt

    16 december 2007 om 13:14

    @YK: je haalt wat dingen door elkaar. Dat mensen de 1 serie lelijk vinden dat komt door het uiterlijk en heeft dus ook niets met het al dan niet goed rijden te maken. Ik zou het ding echt niet willen hebben ook al rijdt ie goed. Lelijk of mooi is een kwestie van smaak en die is gelukkig voor veel mensen verschillend.

    Login om te reageren
  80. fr@nk01 zegt

    16 december 2007 om 13:15

    Hebben jullie dat ingezonden stuk gelezen ‘by Autoblogger’ afgelopen nacht?
    ‘Duitsers lijken te ontsnappen….’,…nee hoor vooral geen kritiek op duitsers…ga je weg…waah, doe me ’n lol zeg!

    Login om te reageren
  81. w0o0dy zegt

    16 december 2007 om 13:18

    @Rick dos: ik denk eerder om het hoge gewicht een beetje weg te moffelen. Een goede koppelkromme laat de auto veel soepeler rijden vooral als het gewicht hoog is. Daarnaast zal de luchtweerstand van zo’n apparaat niet al te geweldig zijn. Dan heb je meer koppel nodig om de boel fatsoenlijk te laten presteren. Een hoogtoerige motor zou de auto bij lage toerentallen heel langzaam en bij hoge toeren wellicht bijna onhandelbaar maken….

    Login om te reageren
  82. dirk zegt

    16 december 2007 om 13:20

    @ZOEF,
    Wat jaloezie wel allemaal niet kan doen…. zelf ooit in zo’n “hangbuikzwijn” gereden? Laat staan die 1-serie, ooit de eigenaar van een BMW geweest? Zou je wel héél anders gepiept hebben

    hahaha lol (ja, als je in een BMW rijd dan piep je zeker wel anders)

    ps wat een lelijk wagen zeg die X6, de voorkant gaat nog wel maar de ZIJKANT en Achterkant HELP

    Login om te reageren
  83. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 13:22

    @wOoOdy

    Dat zou heel goed de reden kunnen zijn, dat ze voor een geblazen motor zijn gegaan.

    Maar Thomaz vond de Pk´s te weinig voor een geblazen V8 4,4 l.

    Vraag me trouwens af of dit de motor is waar we de afgelopen tijd de X5 mules hebben zien rondrijden waar men dacht dat het om een M model zou gaan.

    Login om te reageren
  84. Turbopaultje zegt

    16 december 2007 om 13:31

    Heb er nu meerdere keren naar gekeken en vraag me echt af: Voor welke clientele is deze X6 bedoeld ?

    Wordt dit het “R klasse”debakel van BMW in Europa of mss. the best
    lady-SUV ? Of toch alleen maar een hiphoprider.

    Login om te reageren
  85. SimonMc zegt

    16 december 2007 om 13:31

    Man man man…When will the hurting stop…

    Heel die SUV hype vond ik er al over, laat staan dat ze zich er nog verder in gaan verdiepen !

    BMW moet een auto maken die eruit ziet als een coupe, maar eigenlijk een sedan is, zoals mercedes met zijn cls !

    Maar nee hoor, in plaats daarvan pakken ze een container, slagen ze een paar hoeken wat ronder et voila !De x6 is geboren !

    Wanneer gaan ze in autoland nu eens eindelijk doorhebben dat ze moeten stoppen met die lamme SUV’s !

    Pas op, en BMW is er niet alleen in hoor, ik kan alleen maar HOPEN dat andere merken ook niet gaan beginnen met zo’n coupe/suv.

    Login om te reageren
  86. w0o0dy zegt

    16 december 2007 om 13:35

    @Rick dos: “en een maximum koppel van 600 Nm, dat beschikbaar is over het opvallend brede toerenbereik tussen 1.750 en 4.500 tpm.koppel”

    Typisch een (twin) turbo koppelkromme en ik denk dat het ook beter past bij zo’n auto. De v10 van de m5/m6 levert weliswaar 520Nm, maar wel pas bij 6100 toeren…. dat is vrij laat als je een auto van meer dan 2 ton van de plek wil krijgen (zonder je koppeling te slopen).

    Overigens sluit ik niet uit dat de X5 mule wel de v10 onder de kap heeft, maar dan met turbo(‘s) of het moet een nieuwe dikkere twin turbo diesel zijn. Kan me namelijk ook voorstellen dat er een v8 met turbo(‘s) komt voor de nieuwe 7 serie, de top-diesel X5 en deze X6.

    Login om te reageren
  87. banaan zegt

    16 december 2007 om 13:38

    @ Rick dos :
    In het filmpje over SH-AWD zeggen ze dan wel weer dat het ook de krachten verdeelt links-rechts bij gas loslaten (motorrem).
    Maar dat maakt nog niet uit, verschillen zullen er zeker zijn, maar ze moeten dan niet beweren dat BMW het warm water uitgevonden heeft.
    Dat ze het nog wat meer verwarmd hebben, dat kan wel.

    Login om te reageren
  88. ZOEF zegt

    16 december 2007 om 13:39

    Haha geen jaloezie hoor. Wie mij van jaloezie beschuldigt kent me niet. Je kan me lyrisch horen doen over de 3 en 6 coupé, dat zijn mijn lievelingswagens. Dàt zijn auto’s.

    Dus de ware reden van mijn fulminatie (dikwijls klinken mijn teksten veel vlammender dan ikzelf eigenlijk ben) is dat ik van dit soort nepkruisingen niet hou, het authentieke gaat er dan af.
    Dit lijken mij auto’s, ontworpen door mensen die keukenstoel- en koffiezetapparatendesign hebben gestudeerde en eigenlijk niet zo echt met auto’s bezig zijn, om gekocht te worden door mensen die eigenlijk niet zo echt met auto’s bezig zijn.

    Ik schat het percentage eigenaren van dit soort wagens dat nooit geen snelheidsboetes krijgt vrij hoog in, dat zegt toch genoeg?

    Login om te reageren
  89. peter zegt

    16 december 2007 om 13:47

    Dit gedrocht is zo fout fout. Hoe kan je als merk met een sportieve roeping zoiets creëren. Het nieuwe toppunt van nutteloosheid? How low can you go als je ideeën moet gaan stelen van Ssangyong ( wiens ‘SAC’ door de autogids gevaarlijk onstabiel werd genoemd en een recordhoudende lage score kreeg).

    De X3 was al erg, maar dit…

    Wat nu bmw ? een monovolume ?

    Login om te reageren
  90. majinstar zegt

    16 december 2007 om 14:26

    hahahahaa.

    Bmw X6 4.4 liter in 5.4 sec

    Porsche Cayenne S turbo in 5.1 sec

    ff wachten op de M uitvoering……..

    Login om te reageren
  91. autoblogger zegt

    16 december 2007 om 14:32

    @Wesley: no problem, wellicht kwam het verkeerd over. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat er wel degelijk high-res pics in onze gallery staan;) Het is overigens prima om een eigen selectie op autojunk te zetten.

    Login om te reageren
  92. GRE zegt

    16 december 2007 om 14:44

    -Edit: Nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  93. Knorrit zegt

    16 december 2007 om 15:30

    Mwah, en profil lijkt de overhang achter te groot.
    Het lijkt een soort van marathonloper op anabole steroïden.Haile Gebrselassie met gigantische bodybuilderspieren. Slank, doch gespierd… :-(
    Maar ik wil hem wel eens in het echt zien. Dan kan ik er pas een goed oordeel over vellen.

    Login om te reageren
  94. Joris Koudstaal zegt

    16 december 2007 om 16:01

    love it, maar die velgens zijn wel te klein

    Login om te reageren
  95. bozewolf zegt

    16 december 2007 om 16:18

    Voor zo’n bakbeest is ’t niet eens zo heel erg lelijk, maar het blijft een dom ding. Meer statustrekker dan effectief. Je vraagt je af hoe goed íe nog is in het terrein.

    “Sports activity coupe”, allememachies. Marketing, hoor. Misschien moet iemand de heren uit München vertellen dat een coupe twee deuren heeft, en niet vier, maar alla.

    “Dynamic driving”, heh. Staat niet bij hoeveel ’t ding weegt, maar het zal niet mals zijn.

    De eerste autofabrikant die eerlijk is en gewoon zegt “This new X6 combines all the status you get from an SUV with the half-assed handling dynamics of a cross over vehicle no one can even remember the acronym to. Everything you and your stuck up wife want in a car is represented by this new model. Swing by your dealer now to pick up yet another misshapen piece of automotive corpulence!”

    Bah.

    Login om te reageren
  96. Solstice zegt

    16 december 2007 om 17:04

    Vind ‘m wel lekker eigenlijk, niet omdat het een BMW is, maar omdat ‘ie me doet denken aan de Dakar rallywagens van Mitsubishi.

    Dit is wel de eerste trendvolger (als we SsangYong voor ’t gemak dan als trendsetter beschouwen) die een op zich belachelijk concept (4-deurs offroad coupé?) redelijk goed uitgewerkt heeft. :-)

    Login om te reageren
  97. DrumZ zegt

    16 december 2007 om 17:50

    Wat hebben al die merken tegenwoordig toch met vrachtauto’s?

    Login om te reageren
  98. G zegt

    16 december 2007 om 18:18

    Doe mij er maar een..met een 3.0sd motor!

    Login om te reageren
  99. Rick dos zegt

    16 december 2007 om 19:31

    @wOoOdy

    Als je alles één op één overzet wellicht wel, maar BMW is ook niet gek en zal hier dan ook wel rekening houden.

    Het lijkt me niet dat ze turbo´s op de V10 schroeven. En als ik de foto´s bekijk en de positie van de uitlaten bekijk dan lijkt het me niet een diesel motor.

    @Banaan

    Maar zo kun je wel op alle doorontwikkelingen beredeneren natuurlijk. Ook bij de SH-AWD. Honda zal in zijn presentatie ook zulke termen gebruikt hebben. Om dan hier ineens een punt van te maken…

    Login om te reageren
  100. joop zegt

    16 december 2007 om 20:29

    BAHHHHHH!!!!
    Wat een lelijk ding!
    China kan weer aan het kloonen, of eh…..heeft BMW nu zelf de Ssangyong al gekloond.

    Login om te reageren
  101. flippieflink zegt

    16 december 2007 om 20:32

    Nu rij ik al jaren BMW en vind ik over het algemeen de meeste modellen wel ok tot mooi, maar DIT…. kan wat mij betreft in het rijtje Multipla, Ssang Yong Rodius en Audi A2. wat een gedrocht. Die Chris Bangle moet de fles eens laten staan…waardeloos.

    Login om te reageren
  102. RenJie zegt

    16 december 2007 om 20:34

    @joop

    Ssangyong is een Koreaans merk, geen Chinees merk. ;)

    Ik vind het wel wat hebben… de lijnen kloppen voor mij niet helemaal, maar ik zal dit niet kiezen boven een normale SUV… deze X6 is eigenlijk nog te vroeg voor productie, net als de Peking-to-Paris.. SSUV’s kunnen nog een aantal jaar wachten.

    Login om te reageren
  103. mercedesfan zegt

    16 december 2007 om 20:38

    Wat voor een nut heeft nu zo’n auto. Een SUV is al niet heel practisch, maar dit, dit is gewoon een nog ergere SUV!

    Login om te reageren
  104. ELB zegt

    16 december 2007 om 20:53

    Mijn ogen!! Sinds die ontsachelijk lelijke M5 ontworpen is, is er geen houden meer aan. Wat voor enge brainwaves heeft die tekenaars?

    Login om te reageren
  105. SR zegt

    16 december 2007 om 21:30

    deze ziet er wat raar uit maar dat gaat wennen sinds er nog veel merken met dit soort modellen komen (denk aan volvo bv)
    kvind hem nu zelfs al vrij mooi

    Login om te reageren
  106. fr@nk01 zegt

    16 december 2007 om 23:00

    De enige echte SUV coupe ooit uitgebracht:

    Mitsubishi Pajero EVO-R V8 Coupe

    Al jaren onverslaanbaar!
    BMW, Porsche, Audi, VW etc…waren onmachtig om dit projectiel te kunnen weerstaan.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Mitsubishipajeroevo.JPG

    In Amsterdam(bij de Mitsubishi dealer tegenover de de Arena) staat dit meesterwerk in al zijn glorie live te bewonderen.

    Login om te reageren
  107. fr@nk01 zegt

    16 december 2007 om 23:04

    ….en natuurlijk Nissan, Toyota, Peugeot etc. zelfs Spijker dacht ik.

    Login om te reageren
  108. Citrofiel zegt

    16 december 2007 om 23:07

    @ frank01; Hoezo konden ze het niet weerstaan? Omdat het is nageaapt of zo? En hij ziet er nogal uit als een concept, dus dan heb je het volgens mij niet echt over een uitgebrachte auto.

    Login om te reageren
  109. fr@nk01 zegt

    16 december 2007 om 23:22

    @citrofiel, nooit gehoord van de Parijs Dakar rally…?

    Hoezoo nageaapt…van wie/welke…als je kritiek wilt leveren ok, …een concept?, nee, deze exemplaren wonnen bijna alle woestijn rally’s de afgelopen jaren..
    Oja, ook Citroen was niet bij machtig….

    Login om te reageren
  110. fr@nk01 zegt

    16 december 2007 om 23:25

    Hey, vat het niet te persoonlijk aan, wil je?
    da’s niet goed voor je!

    Login om te reageren
  111. Citrofiel zegt

    16 december 2007 om 23:32

    @ Frank; Ik had het over de foto die je had geplaatst. Dat was een concept. Je verwees naar deze:

    En bedoelde deze:

    Dus, vandaar het misverstand.

    En niet weerstaan is als in: De verleiding niet kunnen weerstaan en het toch/ook doen. Bedoel je niet verslaan? Zou niet weten waarom ze het niet zouden kunnen weerstaan…

    En over dat nageaapt: Ik had het erover dat die merken Mitsu zouden hebben nageaapt of zo?

    En over Citroën in Dakar: Ze hebben toch mooi 4x gewonnen! :P Ze hebben zelfs de regels moeten aanpassen, omdat de ZX te machtig was. Daarom kon Citroën niet meer meedoen. Toen zijn ze maar gestopt. Anders… ;)

    Login om te reageren
  112. Citrofiel zegt

    16 december 2007 om 23:34

    Ik vatte het ook niet persoonlijk op. Absoluut niet. Ik vond je formulering alleen vreemd, ik snapte het niet (terecht?), zoals in mijn vorige bericht staat.

    Login om te reageren
  113. Pim zegt

    17 december 2007 om 00:56

    Ontzettend gaaf front, lekkere kleurtjes ook voor ’n presentatie.
    Ik begin ’t te waarderen, dus wat dat betreft is het typisch BMW: het moet beklijven, lijnen hebben wat tijd nodig om te kloppen. Zonde alleen dat het zo dik en vet een marketing-ingeving is.

    En die kont… Veel gelezen dat ‘ie dus echt HUGE is; volgens mij kijkt de gemiddelde sedan-rijder dan zo ongeveer net onder ’t nummerbord vanachter het stuur. Of dat een succesformule is voor positieve esthetische perceptie?

    Login om te reageren
  114. Charles zegt

    17 december 2007 om 08:39

    Zeker een mooie bak , zouden ze nog een grotere beul van een v8 erin zetten?

    Een van de mooiste auto’s van BMW.

    Login om te reageren
  115. Roger zegt

    17 december 2007 om 08:40

    Ik denk dat deze zeer bruut is als je ‘m in het echt ziet..

    Login om te reageren
  116. Demoder zegt

    17 december 2007 om 09:43

    Nu zal ik vertellen dat iedereen liep te zeiken over de lelijkheid van de SsangYoung !!! waar ik het type naampje van kwijt ben. Ik geloof Actyon of zoiets… En iedereen vond hem afschuwelijk!!!! En nu komt “der Beemer ” met iets vergelijkbaars en de meeste vinden hem mooi. Dus als er BMW of Mercedes op staat is het ineens wel mooi !!!!! Ik begrijp hier niets meer van. Hij is gewoon niet om aan te zien.

    Login om te reageren
  117. Cliff zegt

    17 december 2007 om 10:29

    @Demonder: Je snapt het blijkbaar niet. De Ssangyong Actyon is inderdaad hetzelfde concept als de X6. Maar dat wil niet zeggen dat als de Actyon lelijk is, dat de X6 dat dan ook is. Iedereen vond de X6 lelijk, maar ze draaien allemaal bij. Veel mensen vinden hem ineens mooi. En waarom? Omdat ze hem in het echt gezien hebben. De X6 is groter dan je verwacht, hij is zelfs groter dan een X5. Het is ongeveer hetzelfde verhaal als bij de 1 Coupe. Iedereen vond hem lelijk maar langzamerhand beginnen ze hem mooi te vinden. Ikzelf ben jarenlang BMW-fan en moet zeggen dat ik beide auto’s in het begin ook niet echt mooi vond. Maar de 1-coupe vind ik inmiddels prachtig en de X6 vind ik ook mooi.

    Login om te reageren
  118. JH zegt

    17 december 2007 om 10:53

    Sorry maar de proporties van de Ssangyong zijn compleet anders die van de BMW. Het zijn beide SUV-coupes en daar stopt het dan ook. De overhang van de Ssangyong is te kort wat ze bij BMW beter opgelost hebben; bij de Ssangyong heb je het idee dat’ie van achteren aangereden is. Verder zijn de ruiten bij de Ssangyong groter wat het coupe effect verkleint. BMW maakt op dit moment auto’s die op foto’s ok zijn maar in het echt veel beter werken. De 3 coupe is een goed voorbeeld, die werkt in het echt vele malen eleganter en krachtiger dan op de foto’s en zo hoort het ook. Maar goed dit wordt toch weer een discussie van pro-BMW en anti-BMW lezers zoals gewoonlijk

    Login om te reageren
  119. peter zegt

    17 december 2007 om 11:03

    @JH ik zou niet zeggen pro- & anti-BMW. Ik ben zelf nogal pro-BMW, maar ik vind deze wagen het merk onwaardig. Het echte verkoopsargument is dat wat bozewolf al aanhaalde.
    En dat is nu net zo spijtig. BMW is haar ziel aan het verkopen om mensen met dikke portefeuille, zonder rij-skills of smaak te kunnen bedienen.

    Natuurlijk is ie minder walgelijk dan de Ssangyong, maar dat maakt em nog niet mooi.

    Ik zou zelfs durven zeggen dat deze wagen beetje symbool is van wat er fout is met moderne auto-industrie.

    Zet de BMW 135i hiernaast en misschien begrijp je het. Het is zonde dat opscheppen en stoer overkomen belangrijker is geworden dan rijplezier.

    Login om te reageren
  120. MetalPig zegt

    17 december 2007 om 11:15

    Een 6 met vier deuren :?

    Login om te reageren
  121. Trevor zegt

    17 december 2007 om 12:09

    Volgens mij hebben ze naar Ssangyong zitten kijken.. of hebben ze hun ontwerper tegenwoordig in dienst??? Sorry maar haal het BMW logo eraf en je hebt een Ssangyong Actyon.. Er zijn al meer mensen die dat ook dachten zie ik hierboven..

    Login om te reageren
  122. Cliff zegt

    17 december 2007 om 14:57

    @Trevor: Heb soms last van je ogen.

    Login om te reageren
  123. Cliff zegt

    17 december 2007 om 14:57

    correctie: heb je soms

    Login om te reageren
  124. HJ zegt

    17 december 2007 om 16:02

    @Fr@nk01

    ik heb ook nooit begrepen waarom die Pajero Evo niet gewoon in productie is genomen. Als je die grijze ziet in de post van Citrofiel, dan denk je toch meteen “die is af, produceren maar!!”.

    Jammer jammer jammer….

    Login om te reageren
  125. 607 zegt

    17 december 2007 om 20:55

    foeilelijk, na de 1 coupé nu weeral een gedrocht van BMW. Goe bezig manne !!

    Login om te reageren
  126. fr@nk01 zegt

    17 december 2007 om 22:43

    @HJ, De Pajero Evo-projekt kwam domweg te vroeg uit, alhoewel…als je nu nog de reacties ziet tov de x6 en Actyon…

    Het succes met de rallys bracht zoveel enthousiasme teweeg dat Mitsubishi serieus overwoog (2002…) om een civiler exemplaar van de Evo uit te moeten brengen, echter uit eigen land waren de reacties tamelijk kritisch en ook de Japanse overheid (worstelend met de restrictisch van het Kyoto-verdrag) zou geen goedkeuring voor Japan afgeven, waardoor Mitsubihi besloot af te zien van dit Evo-projekt.
    Enerzijds jammer, maar estetisch gezien wellicht een verstandige beslissing van
    Mitsubishi. We zullen het wel zien.

    @Citrofiel, eigenlijk waren het Peugeots geen Citroens, maar als kenner zal je dit wel weten, nietwaar…
    Peugeot ging er 4 keer met de overwinning vandoor net als Citroen…das toch een stuk minder dan de 11 van Mitsubishi.
    Verder betwijfel ik, en veel anderen in de rallywereld, het in de media gepubliceerde excuus van Citroen.
    Het is toch wonderlijk dat een Franse organisatie een Franse deelnemer zou uitsluiten van verdere deelname vanwege hun (4)successen…., terwijl Mitsubishi al 11 jaren bijna onafgebroken die zelfde Paris-Dakar ralliy domineerd….
    Mijn theorie: het was al geruime tijd bekend(1997)… dat Mitsubishi heimelijk -door testresultaten en pre-overwinningen- met een sensationeel nieuwe Pajero zou gaan deelnemen. Ik sluit niet uit dat Citroen, dat vaak na nek aan nek races de overwinning behaalde, conclusies trok en zo voortijdig zonder gezichtverlies de piste kon verlaten.
    Tevens had de toen 3-voudige winnaar op rij (ex-mitsubihi rijder)aangekondigd de stal te willen verlaten.
    Heel erg jammer voor Mitsubishi want anders…

    Login om te reageren
  127. fr@nk01 zegt

    17 december 2007 om 23:11

    …en ga me nu niet betuttelen op woordkeuze en taalfouten…moet het momenteel ff doen met mn pda-tje, is al lastig genoeg.

    Login om te reageren
  128. HJ zegt

    18 december 2007 om 09:18

    @ Fr@nk01

    Ah, dat heb ik allemaal nooit geweten. Inderdaad wellicht een verstandige keuze. Was het ook niet in die tijd dat er een boekhoud schandaal aan het licht kwam en Mitsubishi in een wat mindere situatie verkeerde!?

    Ach, ik zie de Evo over een paar weken graag weer aan de slag gaan.

    Misschien is dat prototype ergens te koop ;-)

    Login om te reageren
  129. Hans zegt

    18 december 2007 om 13:34

    weer een mislukking van BMW je zou denken dat ze na die lelijke 1-serie wel beter na zouden denken.

    deze auto verdient het niet een 6 genoemd te worden.

    Login om te reageren
  130. peter zegt

    18 december 2007 om 14:24

    ben ik nu echt de enige die de 1 mooi vindt ? :-)

    Ik overweeg voor men volgende een 123d 3deurs. Niet de meest praktische wagen, maar men hond kan erin en met leer & M-kit ziet & rijdt die super. En dat voor belachelijk laag verbruik & uitstoot

    De X6 verdient het vooral niet om BMW genoemd te worden, iets wat de 1 wel doet.

    Login om te reageren
  131. Ivo zegt

    18 december 2007 om 18:04

    @ peter:

    Dat heet over het algemeen jaloezie en is afkomstig van al die Jan Doedels die in een Golf rijden en het nooit verder zullen schoppen dan een Golf of van die vervelende jongetjes die nog geen rijbewijs hebben maar lekker zitten te kwallen op een forum… De auto verkoopt prima en ik vind hem ook mooi, dus je bent niet de enige! Ik zou zeggen: DOEN die 123d!

    PS on-topic, deze X6 vind ik ook erg bruut!

    Login om te reageren
  132. Jan zegt

    19 december 2007 om 13:42

    Er zijn nog wel enkele mensen die de 1-serie mooi vinden.

    Alleszins, en dit als BMW-sympathisant; ik vind deze X6 ronduit misvormd en (bijgevolg) écht niet mooi. En ik ben vrij zeker dat dit niet zal veranderen door deze wagen in het echt te zien. Hoe kan bmw nu zo de verkeerde kant opgaan… Waarom zou je dit misbaksel in gods naam verkiezen boven de goedkopere en veel mooiere en functionelere X5?!
    Plus die motor is ook al geen hoogstandje, in deze periode van downsizing en ‘groenheidswaanzin’ motoren, 407pk uit een 4.4 liter met 2 turbo’s erbij gehaald.

    Login om te reageren
  133. Ivo zegt

    19 december 2007 om 17:47

    @ Jan:

    Ben jij dan zo’n doorgewinterde motoren engineer dat jij op grond van wat cijfertjes al kan zeggen dat dit 4.4 V8 blok geen hoogstandje is?

    We zullen zien hoe de jury van het ‘engine of the year’ comité daarover denkt.

    Login om te reageren
  134. fr@nk01 zegt

    19 december 2007 om 20:19

    Als je dan toch zonodig een grote Suv wil rijden, …neem de Rangerover.
    Chique * stijlvol…maar hier geilen ze alleen op veel (duitse)Pk-tjes, met zgn. bmw-high-performence-propaganda, terwijl de meeste zich nauwelijks -waar op zich tuurlijk nix mis mee is- een 2e-hands gepimpte golf, astra of een oude dreier kunnen veroorloven..en maar dromen…en dromen…
    Ach, volwassenheid heeft tijd nodig voor de 1 iets eerder dan de ander, zoniet tja …

    Login om te reageren
  135. j zegt

    20 december 2007 om 12:55

    wat een rare auto

    Login om te reageren
  136. hermant zegt

    20 december 2007 om 22:02

    De Ssang Yong Actyon is eindelijk gekloond!! Spuuglelijk.

    Login om te reageren
  137. FerrariPower zegt

    21 december 2007 om 20:19

    lelijk !

    Login om te reageren
  138. Willy zegt

    23 december 2007 om 14:46

    Allemaal leuk, maar over een jaartje zie je audi ook al met zoiets komen. Zoals ze bij alle BMW’s deden, naapen.

    Login om te reageren
  139. Rick dos zegt

    4 februari 2008 om 23:28

    Call me biassed, call me a pig, I don’t care……

    Maar ik vind ‘m er steeds beter uit gaan zien…

    Login om te reageren
  140. Rick dos zegt

    4 februari 2008 om 23:35

    Und ein im Schwartzwald wo der böse wolf ist….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North