BMW chef Norbert Reithofer heeft in een interview met het Duitse AutoZeitung laten weten dat het bedrijf bezig is met een kleine SUV op basis van de 1-serie (RAV4 en Tiguan killer?). Hij zei ook dat BMW vroeger een Z8 Roadster en een sportieve M1 in het gamma had, en dat dit soort modellen in de toekomst weer terug moeten komen. Gaat BMW ook beginnen met een modellen-offensief?
Over een opvolger van de BMW Z8 hebben we al vaker geschreven en dat lijkt mij zeker niet onrealistisch. Ook een terugkeer van de M1 is nog steeds mogelijk, maar een X1? Het blijft natuurlijk speculeren maar het lijkt mij geen goed idee (via motorpasion.com).
melvin zegt
Ja bij die x1 vraag ik me toch af hoe klein die wel niet moet worden de x3 is al niet zo groot dus ja! En over die z8 kunnen we alleen maar enthousiast zijn natuurlijk, hoewel ik em toch een beetje in het vaarwater van de z4 vind varen. En de m1 Wordt natuurlijk de r8 killer!!!!!
melvin zegt
En als de m1 de m-versie van de 1 is dan wordt ie natuurlijk de beste en heetste in het c-segement
Knilles zegt
Een M1 een R8 killer? Denk dat deze auto nogal in formaat verschillen en beide in een totaal verschillende klasse zitten. Ik juig het initiatief uiteraard wel toe van een M1 :D
Bastie zegt
M1 is natuurlijkde gedoodverfde opvolger van de supersportwagen M1, niet de snelle 1-serie. Kortom wél de R8-, 911-killer…
MarcO zegt
@ Knilles: ik denk dat je de verkeerde 1-serie in gedachte hebt. Met de M1 bedoelen ze de M1 van weleer (eind 1970/begin 1980). Supersportwagen van de eerste klasse met middenmotor. Raceversies haalden 600 pk en meer geloof ik. Heeft niets te maken met dat rare 1-serie model van tegenwoordig.
Kachel 2.8 q zegt
Kreeg laatst wel deze foto’s binnen van mijn fotograaf. Zou dit de opvolger van de Z8 kunnen zijn? Auto heeft wel heel veel weg van de Z4 overigens.
Ejay zegt
Wat is er mis met een X1? Als BMW een midi-SUV ter grootte van een Rav-4 met bijv. het 3.0d blok en full-options voor 40.000 aanbied dan staan de mensen in de rij om er een aan te schaffen. De M1 is legendarisch en zal denk ik eerder concureren met de Carrera GT (tot in hoeverre je kan concurreren met een oud model), dan met de R8.
autoblogger zegt
@Kachel: idd, denk ook een Z4, alhoewel sommigen een Z9 voorspellen…
http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/12/bmw-z9-spyshotjes
Kachel 2.8 q zegt
@autoblogger: Hij is wel duidelijk groter dan de Z4. Dat kan twee dingen betekenen natuurlijk, of het is wel een Z8 opvolger, of het is de nieuwe Z4 waardoor er weer ruimte is voor een kleinere roadster. BMW ontkent alles trouwens.
Robin zegt
Ga weg X1, kom op, eens moet het ophouden met die SUV’s hoor. Hoewel ik niet verbaast zou staan als ze het doen…
Een Z8 is het betere werk… maar misschien wordt het allemaal een beetje teveel van het goede he…
krijg je een M1, 1 serie, 3 serie, 5 serie, 6 serie, 7 serie, Z4, Z8, X1, X3, X5,… en dit met een berg verschillende motoren en uitvoeringen….
SugarFree zegt
BMW doet aardig mee om ons gek te maken met teveel keuzes. Mercedes overigens ook, niet normaal zeg. Een A, B, C, E, S, ML, G, CLS, SL, SLK, CL, SLR (of telt die niet mee?). Om gek van te worden. En allemaal lelijk, gelukkig is dat dan weer makkelijk :)
Dude zegt
Ik had gister al een snelle schets gepost van een M2, de opvolger van de M1.
http://www.designerspace.com/picture/45374.html
MichaelNizet zegt
M1 wordt idd een R8 killer. Heeft alles behalve te maken met een 1-serie die op dit moment op de weg te vinden is. Zelf geloof ik dat Kachel spyshots van een Z8 (Z9?) heeft en dit geen Z4 is. Trouwens, Audi wil zijn gamma tot in 2015 flink uitbreiden, denk dat de concurrentie (o.a. BMW) niet lang achterblijft….
Vogelz zegt
De M1 moet terugkeren, ook al was ie als straatversie geen supersucces, zonder deze auto zouden we nu niet kunnen genieten van alle modellen van
BMW M GmbH.. Hij is de peetvader van de snelle BMW’s. Dus hij verdient het om terug te keren!!
bmw 335i coupe zegt
@ marcO: De pk’s van raceversie van de M1 uit de jaren 70 konden wel oplopen tot de 850+ volgens mij.
maar de M1 wordt zeker R8 kilerr!!
van mij mogen ze alledrie komen
Citrofiel zegt
Pffff. Het wordt steeds drukker in de autowereld… Te veel keuze. Dat kan niet goed zijn voor alle merken. Voor BMW zal het echter geen probleem zijn. Voor zwakkere merken wel…
m5 zegt
en nu nog een keer een x5 M
Nick zegt
Zou de M1 dan weer een middenmotor (vast een S85 5L V10) krijgen?
Anders krijg je weer zo’n dertien-in-een-dozijn beemert.
kor zegt
zit iedereen te zeuren dat Audi teveel modellen heeft en dat die allemaal op elkaar lijken (BMW kan er ook wat van)
Bayerische Motoren zegt
Jazeker,
snel werk van maken van die M1 en Z8!
Bij X1 voel ik enige twijfel of er wel een plaatsje vrij voor is?
mark zegt
als dit de Tiguan-killer gaat worden, doe mij dan gerust een Tiguan
Skinnybmw zegt
Van mij mag de M1 een SLR-killer worden…de nieuwe M3 is namelijk al een R8-killer ;-)
Wim zegt
Een M1 zal er nooit meer komen bij BMW. Waarom niet? Omdat BMW de legendarische M1 van de jaren ’80 in eer wil houden. Het topmodel van de 1 Reeks zal een BMW 135si worden (6 in lijn Bi-turbo).
De foto zoals hierboven genomen is geen Z4, geen Z9, maar gewoon de Coupéversie van de BMW 1 Reeks die trouwens uitkomt in een dieselvariant van 204 pk (de 123d genaamd). Deze motor zal later ook in de Hatch en de Sportshatch komen.
Ash zegt
Ik hoop echt dat de nieuwe M1 dan net zulke prestaties, nee zelfs betere!, gaat geven als haar oudere broer :$ Zou wel leeuk zijn als het een echte R8 killer wordt! Good Luck BMW!
Ash zegt
edit: oudere zus.. ik geef m’n eigen auto ook een ” haar ” vorm :$ :P