Toen ATT onlangs een getunede 335i Cabrio liet zien liep Ruben te klagen dat een M3 altijd leuker is. En het lijkt erop dat ze dat gelezen hebben in Duitsland, want ATT komt met de Thunderstorm M3 op de proppen.
Dankzij een supercharger levert de 4.0 V8 van de M3 nu 500 pk ipv 420 pk en dat kost slechts een schamele 11.749 euro (incl. montage). Geen geld toch? Prestaties maakt ATT niet bekend, maar die zullen ongetwijfelt voldoende zijn. Het uiterlijk van de M3 laat ATT gelukkig met rust, maar ze bieden nog wel een uitlaatsysteem aan (1.355 euro) en ook een setje 20″ lichtmetaal, inclusief banden en montage kosten die 3.475. En als je dan nog meer geld wil uitgeven kan je ook kiezen voor een KW onderstel (2.029) en spoorverbreders (393 euro).
Dat klinkt allemaal netjes en beschaaft, maar aan het einde van het persbericht komt de ware tuningsaard toch weer bovendrijven:
Optionally you can order an interior packet for the passenger cabin with either carbon parts or Swarovski crystals.
Why?
Michael zegt
Mooi!
Mr. V8 zegt
Gewoon in 1 woord: DIK!
RH zegt
12K voor 80pk… Ik zou er een chip injassen voor een paar honderd euro en die paar pk verschil als verlies nemen. Wat een geld zeg…
Michael zegt
-edit: check!-
Wits zegt
Wat een lelijke wielen zeg.
Freewarefreak zegt
@Wits: Juist niet! Vind ze erg cool staan onder deze auto. Dikke 20 inchers.
Majinstar zegt
Hebbe hebbe hebbe… Sinterklaas kapoentje gooi dit in mijn schoentje.
Benjamin1 zegt
vette schoentjes hoor.
EJS zegt
Jammer van de velgen.. De rest wel bestellen en knallen maar!
John zegt
Die zou mij best goed staan denk ik..
Bezoeker zegt
Prachtige BMW net als altijd !!!!
Vergeet de RS4
VeniVidiVici zegt
@ RH:
Ehhh ja, lees dat je niet heel veel verstand van tuning hebt! Een M3 heeft een 420pk atmosferische V8 en daar valt met een gewone softwareupdate weinig extra pk uit te halen 22pk bij de M3 om precies te zijn. Dus 442pk t.o.v. 500pk… dan noem jij dus 58pk een paar pk verschil en neem je graag als verlies! :?
Nou ik vind het geen geld voor wat je krijgt en aangezien een supercharger al bij de start meewerkt heb je dus heftige prestaties :)
Alleen de velgen… mmmNee dan liever die van G-Power
kuyl zegt
@RH denk niet dat je door een M3 te chippen veel pk`s krijgt. Verschil is nooit groot bij N/A motoren. De grootste winst van deze auto is waarschijnlijk ook een groot koppel dat al snel beschikbaar is.
VeniVidiVici zegt
@ kuyl:
Dat zeg ik haha ;)
Treff zegt
wat een wagen, qua tuning hoeft er bij mij als exterieur nooit zoveel te gebeuren. Wat nieuwe schoenen, net even andere uitlaten en that’s it! Dat heeft ATT heel goed gedaan, de looks van de M3 zijn natuurlijk om van te smullen. De nieuwe schoentjes zijn ontzettend geweldig om eronder te hebben.
Qua onderhuidse tuning doen ze het niet slecht, gewoon even 80pk er bovenop gooien.
Conclusie: Eindelijk een Cabrio die waardig genoeg is om zich te meten met de supercars :-)
Ikkuh zegt
Ongetwijfelt……back to school mr!
dekleine14 zegt
Het is al een ongelooflijk gaaf model! En dan nog presteren ze het, om deze bak nog dikker te maken.. SUPER-werk echt waar. ziet er heel mooi uit, zet maar in de garage.. maarnee wakker worden dit soort auto’s zijn niet te betalen =(
M-lover zegt
nu nog iemand die er een turbo opschroeft ipv een compressor… 600 pk moet dan toch mogelijk zijn als je onderin ook al wat koppel wil een niet al te veel turbolag.
Thijsj zegt
Zeer netjes gedaan :D MooiMooi
cl63amg zegt
mooi buiten die velgen zijn precies van de supermarkt
Svensson zegt
Dit is waarschijnlijk de laatste M3 die nog N/A is en dan gaan ze het ook nog eens verpesten door er een supercharger op te schroeven. Thanks, but no thanks.
Rob USA zegt
Voor minder dan de helft kan je een echt dikke auto halen met 540 PK! Een paar topics terug geloof ik.
VeniVidiVici zegt
@ M-lover:
Sorrie maar jij weet niet helemaal wat een Turbo, Compressor of Supercharger is/doet!!! Een Turbo heeft juist een turbolag en een Supercharger niet dus is een Turbo minder goed dan een Supercharger daarnaast is een Compressor bijna gelijk aan een Supercharger alleen een Compressor onttrekt meer energie van de motor wat minder economisch is (zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Supercharger )
EJS zegt
@VeniVidiVici:
ja, alleen jammer dat een turbocharger en een supercharger beide compressoren zijn. een mechanische kompressor en een turbo kompressor wel te verstaan, alletwee aangedreven door andere krachten, de één door lucht/warmte en de ander mechanisch, maar beide doen ze eigenlijk niks anders dan druk op bouwen. Dat een mechanische kompressor beter is is ook niet helemaal waar. Het is wel beter voor je gasresponse, het is ook beter als je direct van onderuit al kracht wil hebben, maar je kan er nooit zoveel vermogen mee uitpeuteren als met een turbocharger, en bovendien is het ook minder goed voor je gebruik als een turbocharger, het is dus maar net waarvoor je het wilt gebruiken…
EJS zegt
oh, en er zijn best turbo’s verkrijgbaar die nauwelijks turbolag hebben, zeker als je met meerdere turbo’s gaat werken.. denk dat 600 pk zonder al te veel turbolag zoals m-lover wil best realistisch is.. al zie ik ook liever een compressor..
VeniVidiVici zegt
@ EJS:
Je geeft een mooie aanvulling zo zie je maar weer dat je als autoliefhebbers onder elkaar (als het maar zinvolle en juiste info is) best wat van elkaar kan opsteken :)
Je schrijft: “al zie ik ook liever een Compressor”… Een mechanische kompressor of een turbo kompressor??? ;)
EJS zegt
@VeniVidiVici:
jup, ik heb ook een hoop geleerd van mensen die weer op mijn comments reageerden in de loop der tijd;)
En een mechanische compressor.. En dat slaat specifiek op de m3, er zijn ook auto’s waar ik met veel plezier een turbochager in zou hebben;) Vooral veel Japanse auto’s lenen zich daar erg goed voor:)
EJS zegt
@VeniVidiVici:
overigens zou een turbo in het geval van het blok uit de m3 ook niet echt goed zijn voor de duurzaamheid.. bij veel toeren geeft een turbo extreem veel slijtage en 9000 toeren kun je denk ik wel als veel rekenen…
Cantago zegt
Meer vermogen is leuk, maar verder? Swarovski kristallen? Alsjeblieft zeg…
Dennis21 zegt
een 335 trekt toch ook door van begin :) ligt maar net aan welke techniek er gebruikt wordt…en techniek van een 335/535 werkt heel mooi zowel diesel als benzine
VeniVidiVici zegt
@ EJS:
Ik denk dat er meer mensen rondlopen met de kennis die wij delen dus waarschijnlijk heeft ATT in de M3 daarom ook een Supercharger geplaatst i.p.v. een Turbo :)
EJS zegt
@VeniVidiVici:
ja, alhoewel er volgens mij ook wel bedrijven turbo’s plaatsen op de m3 hoor;) Voor de mensen die écht hard willen.
Semih zegt
totaal geef je 15 526,00 EURO uit voor deze uitbouwing… het is wel prachtig kwa pk enz, maar velgen zijn fucked up, ik kies toch voor een g power.