Dat terwijl de M2 Competition een redelijk speciale auto is.
BMW heeft een nieuwe Special Edition van de M2 Competition onthuld. De M2 Competition is van zichzelf al een heel speciale auto, maar daar kan dus nog een schepje bovenop.
FUTURA 2000
Vandaag doet BMW dat met de M2 Competition die onder handen is genomen door FUTURA 2000, een naam die ooit heel vooruitstrevend heeft geklonken. FUTURA 2000 is een zeer bekende graffiti artiest. De inmiddels 64-jarige New Yorker heeft zich over de M2 Competition gebogen om tot deze special edition te komen.
Drie one-offs
FUTURA 2000 (die stiekem gewoon Leonard Hilton McGurr) heet, heeft enkele M2 Competitions aangepakt, drie stuks om precies te zijn. Dit zijn de zogenaamde ‘one-offs’. De auto’s heeft hij daadwerkelijk behandeld met zijn eigen en naar het schijnt unieke stijl. Eén van deze drie exemplaren zullen op de ‘Frieze’ Los Angeles beurs tentoon gesteld worden.
BMW M2 Edition Futura
Uiteraard mag de consument ook genieten van de extravagante uitspattingen van de kunstenaar. BMW gaat namelijk ook een speciale serie ‘Edition Futura’-modellen van de M2 Competition bouwen. Dus hup naar de dealer. Deze zijn voorzien van tweekleurige sportstoelen bekleed met Dakota-leder. Deze zijn voorzien van Polar-blauwe stiksels. Het stuurwiel is van alcantara, inclusief een grijze overstuur-indicator. Aan de buitenkant zul je subtiel de verwijzing van FUTURA 2000 kunnen zien op de skirts van de M2 Edition Futura.
Nederland
De M2 Edition Futura is gebaseerd op de M2 Competition en deelt diens 410 pk sterke zes-in-lijn. BMW Nederland gaat proberen enkele van deze exemplaren naar Nederland te halen. De Edition Futura is een van de weinige manieren om een M2 met afwijkende bekleding te krijgen, heel erg veel keuze is er af-fabriek niet en de M2 Competition kent geen ‘Individual’-programma. Ook niet als je de configurator uitknijpt, zijn er veel mogelijkheden.
qoekje zegt
“Friese Los Angeles beurs” Fryslân boppe!
Dutchdriftking zegt
Doe mij maar gewoon een oranje.
bastiaanfidder zegt
Ziet er echt verschrikkelijk lelijk uit, doe mij maar de schadow edition M2 van de vorige generatie
ericc zegt
Leuk dat BMW zijn programma ivm kunstenaars die één van hun wagens “behandelen” verder zet.
Ziet er best leuk uit deze graffiti.
SpeedGeek zegt
@ericc: Leuk? Ja. Maar ik vind dat BMW hier de plank mis slaat. Als ze een beetje traditie willen behouden hadden ze dit bij een M2 cup, M8 GTE of de nieuwe M4 GT3 moeten doen.
kniesoor zegt
Iets voor beleggers/verzamelaars. Als rijder heb ik liever een M2 CS.
krikke240z zegt
Vaarwel mooie lijnen… Snap er niets van. Maak er dan op zijn minst iets van dat de lijnen benadrukt ofzo. Lijkt nu wel een stofauto die in de regen gestaan heeft.
emping zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
cossiekiller zegt
Hé, een M2 met 2 achterkanten! Wat zou daar het nut van zijn?
lexis zegt
Bmw is al een tijdje aan het afdalen op de ladder van de goeie smaak. Als huidig 4 serie rijder zie ik geen van de niewe modellen als toekomstig vervanger. Dat beetje chique is ver te zoeken. In de plaats daarvan schreewerig uiterlijk en dito uitlaatsysteem. Valt misschien in dr smaak bij gefortuneerde jongelui of in midlfe verkerende vijftigers voor bij een beetje autoliefhebber zie ik niet veel potentieel bij BMW. Dan doet Merc het toch stukken beter.
kniesoor zegt
@lexis: Een E36 M3 oogde inderdaad een stuk soberder dan wat er nu met een M-label van de band rolt. Dat weerspiegelt de geest van de tijd, de ingetogenheid van design van de 90-er jaren is bij alle merken wel overboord, het ‘moet’ tegenwoordig kennelijk allemaal uitbundiger. Al kan je van de nieuwe 3-serie anno 2020 nog wel zeggen, dat-ie enigszins terughoudende gestileerd is.
lexis zegt
E36 was bijkbaar toch de uber bmw. Ook de 5 serie van dat moment was een top auto paar keer mee gereden. De kwaliteit drupte e toen toch nog af . Schoonbroer had een 525tds 540.0000 km gelopen. BMW deed er toen alles aan om Merc de loef af te steken.
De tijdsgeest wil nu autos met veel te veel snufjes.