Na de M2 CS is nu zijn racebroer aan de beurt.
Wanneer je serieuze ambities naar de racebaan wil brengen heeft BMW nu de nieuwe M2 CS Racing voor je. Het nieuwste speeltje van BMW M Motorsport. De Duitsers stellen dat dit nieuwe model het kleinere broertje is van de M4 GT4 en de opvolger van de M235i Racing en de M240i Racing.
In vergelijking met de straatversie is de M2 CS Racing behoorlijk geknepen om aan Balance of Performance (BoP) van de Permit B classificatie te voldoen. De raceauto levert 365 pk en 550 Nm koppel uit de S55 BMW M TwinPower Turbo motor. Het blok is gekoppeld aan een 7-traps automaat met dubbele koppeling. Er komt ook een Clubsport-versie, deze heeft wel de volle 450 pk.
Net als de M4 GT4, is het motormanagement met de M2 CS Racing af te stellen via voorgeprogrammeerde software. Zo kun je de BoP afstellen op bepaalde raceklassen waar je met de M2 CS Racing aan mee wil doen. Verder komt deze racer met een mechanische sper met separate koeling.
BMW levert de BMW M2 CS Racing halverwege 2020. De Clubsport volgt later. De auto kun je onder meer in actie gaan zien tijdens de VLN Endurance Championship Nürburgring en de TC America.
JJDW zegt
Wauw, zo’n ClubSport is toch de ultieme hobby auto!
Ooit, ooit… gewoon blijven dromen.
nasty zegt
@jarno_dewilde: een stokoud rijk dametje trouwen, of de loterij winnen.
technopatat zegt
@jarno_dewilde: thoh dat verschilt van persoon tot persoon. Ik heb nu samen met m’n best maat een E30 tracktoy. Bijlange na niet zo snel als die clubsport, maar dat geeft niet. Niets electronica, gewoon rijden en werken!
Is er iets niet goed (want dat is er veel aan een auto van 32 jaar) dan brengen we samen wat namiddagen/avonden door op google, op webshops en tenslotte in de garage. Om dan de volgende trackday de voldoening te hebben van je uurtjes werk.
Heerlijk gevoel, zowel het sleutelen als het genot als het circuit rijden met een semi-zelf gebouwd speeltje!
Dat ga je met die clubsport niet hebben, je bent sneller dat wel. Maar dat maakt me niets uit, er worden geen prijzen uitgedeeld op een trackday. Dezelfde fun kan je toch nooit hebben door gewoon veel geld ertegen te gooien en een Clubsport te kopen. Plus dat 99% geen goed genoege rijder is om daar alles uit te halen (mezelf inclusief), zo een E30 is een go-kart die je stap voor stap beter leert rijden :p
audirick1995 zegt
@technopatat: helemaal mee eens? maar naast me track auto die ik nu heb zou ik nog wel wat track auto’s willen die dan niet allemaal zelf gebouwd zijn….. spijtig genoeg vind me portemonnee 1 track auto voldoende?
technopatat zegt
@audirick1995: helaas zit ik met net hetzelfde probleem :D! Opslag begint hier ook wat nipt te worden, je kan niet blijven auto’s verzamelen :p
Moest je zo een clubsport kunnen huren voor 1 dag zou dat wel zeker het overwegen waard zijn en dan heb je hoogstwaarschijnlijk een fantastische dag ermee…
audirick1995 zegt
@technopatat: dat is zeker mogelijk! Op zandvoort is het mogelijk om met eenbmw m4 gt4 te rijden via bmw driving experience? hou je wel vast voor de prijzen het is zo €4500 voor een uurtje vrij knallen? op de Nürburgring is het ook mogelijk daar zijn de prijzen een stuk beter? ik weet alleen niet precies waar het mogelijk is maar als je contact op neem met een Manthey Racing of costum racetec kunnen hun je altijd helpen naar de juiste persoon?
technopatat zegt
@audirick1995: howly smokes, dat telt snel door! Ik bedoel meer een plek waar je ‘s ochtends met je aanhang wagen toekomt, je rijdt hem erop, gans dagje spelen en ‘s avonds laat je hem getankt weer achter waar je em huurde :D! De trackday regel je zelf. Ik heb tenslotte de aanhangwagen en ken genoeg trackday organisators ondertussen…
Ik ben een Belg en heb namelijk enkele leuke en goedkope circuits (en zeer veilige circuits ook!) net over de Franse grens. Een volledig dagje Clastres met open pitlane (zoveel rijden als je wil): 175€. Een volledig dagje Croix met open pitlane en 2 bestuurders: 200€…
Geen zo een legendarische en spectaculaire circuits als de Belgische/Duitse en Nederlandse, maar voor die prijs wel heel veel uren rijplezier! En m’n E30 heeft toch te weinig pk’s voor de grote tracks, nee een klein en technisch circuit is perfect voor onze 2.7 SuperETA :D!
audirick1995 zegt
@technopatat: goed om te weten! Ik zal de site’s van de circuits eens in de gaten houden! Zien er erg uitdagend uit! Zal zeker volgend jaar een paar trackdays mee pakken?
technopatat zegt
@audirick1995: oh top! Ja ze zijn wel lekker technisch zonder gevaarlijk te zijn. Volg anders gerust de facebookpagina van SD-automotive. Da’s een subaru dealer die samen met het Subaru Forum trackdays organiseert (voor alle auto’s, niet enkel subaru’s.). Of maak je lid van het subaru forum, daar komt alle info eerst op :D
Bij hun is het zo goedkoop op Clastres, ze hebben veel materiaal mee dat je kan gebruiken en wij lopen/rijden daar ook rond :D! Een organisatie die ik dus van harte aanraad :p!
bmw2coupeeigenaar zegt
Heerlijk nieuws de laatste tijd op Autoblog. Ik kan geen genoeg krijgen van 2 coupe/M2 gerelateerde artikelen haha.
loserboi932 zegt
Wat is die grille lelijk vergeleken met het vorige model.
Dutchdriftking zegt
Klopt het dat de racer wel mooie zilveren nieren heeft?! Deze horen natuurlijk in het straatmodel.
jajeroenja zegt
@dutchdriftking: lak is gewicht, vandaar deze ongelakt voor op het circuit.