De Duitse Nürburgring is voor velen “the mother of all racetracks”. Autofabrikanten testen er graag hun nieuwe modellen, waardoor er iedere dag massa’s autospotters te vinden zijn. Voor slechts 16 euro mag je in je eigen auto (of motor) ook een rondje maken. Voor BMW is de Nürburgring dusdanig belangrijk, dat de autobouwer een Nürburgring simulator heeft ontwikkeld om modellen in de fabriek te kunnen testen onder de zware omstandigheden van de ring. BMW neemt ons in onderstaand filmpje mee voor een “fieldtrip” naar Nürburgring.
Dan spreekt het natuurlijk voor zich dat ring-koningin Sabine Schmitz ook even aan het woord komt. Neem even 23 minuten de tijd voor deze interessante documentaire. Enjoy!
(via: autoblog.it)
lionel zegt
zal dit niet ’s werelds meest realistische racesimulator/game zijn????
m5 zegt
-edit: tuurlijk jongen-
esteban zegt
toch eff leuk de begrenser van die m6 eraf gehaalt :p
Audi A6 - 1995 - 253.335 km zegt
Ben bang dat ik met mijn 150 paardjes toch ècht te weinig power heb voor dit parcours …
Mark Nauta zegt
Even een toevoeging op de text hierboven. Een rondje Nordschleife kost komend jaar 19 euro en geen 16.
Carfreak (BMW 320i) zegt
-edit: moeilijk he-
Kevski-Style zegt
@ Audi A6: Tja, te weinig vermogen heb je nooit. Ik heb nog wel minder, al zal ik de ring wel wat sneller afleggen waarschijnlijk, vanwege mijn ervaring en een racegeprepareerde auto (die overigens maar 80Pk heeft op 480KG). Liever te weinig vermogen op een circuit als te veel. Van te weinig vermogen ben je heel goed in staat om te leren. Van te veel vermogen kan je niet leren, omdat je bezig bent met het onder conrole houden van de auto….
Larrs zegt
Ik zou wel graag rijles willen krijgen in een BMW op de Nürburgring. :P
In een Citroën C3 schiet niet echt op. ;)
Jan zegt
Hoe sneller we het doen hoe goedkoper het nog is, volgend jaar slaagt het misschien op naar 25euro
Voor die 19euro moet je natuurlijk nog zelf je brandstof, banden, remblokjes en dergelijke betalen maar ik denk wel dat het een ongeloofelijke ervaring is.
Kunnen we is geen autoblog event doen daar met de vaste mensen die hier reageren?
the real stig! zegt
prachtig filmpje!!!!!!!!
slk55 amg zegt
wat bmw al niet doet om de concurenten voor te zijn/blijven op de Nürburgring. toch wel mooi ‘speelgoed’.
CSL zegt
Geen wonder dat de Ring-taxi een M5 is :)
Keep up the good work BMW ;)
Eric zegt
@jan
Geen slecht idee voor deze autoblog-dag.
Ook leuk dat veel mensen hun dagelijkse auto durven vernoemen want van sommige zou je denken dat ze een garage vol exoten hebben staan terwijl ze in werkelijk nog geen rijbewijs hebben.
Ik rij met een 320D.
Lappy zegt
Ik vraag me af wat er is weggehaald door de autoblog redactie ;)
Bert VDA zegt
@Eric
Troost u , ik rij ook met een 320D E90 .
Origineel 163 Pk , maar met chiptuning van schnitzer gaat
het wel van 163 Pk naar 203 Pk .
En het is ongeloofelijke fun-wagen om mee te rijden !!!!
Alwood zegt
heel erg mooi in elkaar gezette film! gaaf! ik was het al van plan om te gaan maar nu weet ik vrijwel zeker waar ik komende zomer mee ga beginnen!!!
tot de zomervakantie maar beginnen met de bochten uit me hoofd leren :P en als ik dan nog geld over heb na een rondje zelf rijden moet ik ook maar de ringtaxi nemen!
Bertus zegt
Leuk filmpje, alleen dat geneuzel over die X5 overgeslagen. Een SUV blijft suf.
HOTHATCHdotNL zegt
Mooi filmpje hoor.
@Audi A6
Met mijn 170 pk 323ti heb ik nog nooit het idee gehad met te weinig vermogen op de Nordschleife te rijden….ok, er zijn secties als bv Breidscheid richting Bergwerk waar ik soms wel een beetje mee wil steppen om sneller te onhoog te kunnen…maar over het algemeen zeg ik altijd….het maakt op een circuit echt geen drol uit met hoeveel vermogen of wat voor een auto je komt……het is gewoon altijd leuk om met welke auto dan ook te kunnen spelen…zelfs een 2CV
mgs013 zegt
@ lionel : probeer gran turismo 4 eens
@ iedereen : op de schleife maakt het niet uit hoeveel vermogen je hebt, als het hele pakket niet klopt bak je er geen moer van. ideale wagen voor de nordschleife bestaat niet. je persoonlijke karakter en de wagen opzet moeten overeen komen en de wagen moet volledig in orde en in balans zijn anders maak je schijn van kans om de stukken heel te houden, als je tenminste durft ervoor te gaan. tegen de klok rijden is in de eerste honderd laps echt niet aan te raden en op het ideale weer te wachten is nonsens het weer speelt hoe dan ook steeds tegen je. in mij visie is een fr auto op de ring steeds de beste keuze.
voor de rest suc6 ermee en maak er geen potje van.
jaap zegt
ik zou de formule 1, A1gp, DTM of champcar daar wel eens willen zien rijden, wat een extreem circuit zeg, topgear reed er eerst ook met een Ariel Atom, leuke aflevering om te bekijken, is wel te vinden op youtube
Philip zegt
Had ik al 260 MB aan verspilt door het te downloaden naar m’n computer :(
Rick dos zegt
Jaja BMW…..Do I need to say more?
Bassie zegt
@ slk 55.
Ze moesten deze simulator wel bouwen nadat uit een autovisie test bleek dat de RS4 sneller de ring over ging dan een M6. Met een echte courreur achter het stuur was het verschil overigens maar 1 seconde. Met een redacteur achter het stuur bleek het verschil echter in enen 20 seconde :D.
Hopelijk bedenken de mensen van ‘BMW rullezz’ zich de volgende keer ff als ze dat zeggen.
Roy zegt
Voordat je naar de Nurnburgring gaat zou ik eerst een paar honderd rondes oefenen met Gran Turismo 4 op de Playstation, scheelt je een hoop leergeld. Denk dat ik met mijn 140 PK ‘sterke’ MX5 ook maar eens die kant op ga, lijkt me wel geinig voor een keertje.
don_mario zegt
Over een maandje of 3 ga ik het proberen met mijn 325i … ben benieuwd :)
Jappy zegt
@don_mario: veel plezier!
HOTHATCHdotNL zegt
@Bassie
Deze simulator gebruikt BMW al jaren. Ik heb hier nog een videoband liggen over de ontwikkeling van de BMW 850i (e31). Vanaf de tekentafel tot aan de AutoSalon werd alles zeer uitgebreid belicht, waaronder deze Nordschleife-simulator.
don_mario zegt
@ Jappy
Dank je,… ;)
Hansie! zegt
als ik eenmaal mijn rijbewijs heb
ga ik daar zeker weten heen :)
///M FOR LIFE!!! zegt
@bassie
Goed voor u!
bmw m6 csl zegt
bassie@, voor de laatste keer de rs4 is ECHT NIET sneller dan de m6 op de nurnburgring, ook niet op een ander circuit en al helemaal niet op een rechte stuk. de m6 heeft een tijd van 7.57 minuten, dat is een tijd dat de gallardo ook heeft. jij zegt dat een rs4 20 sec. sneller is dan de m6 dus dat komt neer op 7.37minuten dat heeft een slr mclaren niet eens gereden of de m3 csl. jij zit daar maar wat te lullen. de rs4 had een tijd circa 8.20minuten.
-edit-
TheUltimateDrivingMachine zegt
@bmw m6 csl, gewoon niet reageren op domme fanatieke mensen die komen vertellen dat een VAG RS sneller op een circuit is dan één van de legendarische ///M’s !!
Larzz zegt
SUPERGAAF filmpje weet iemand de link hiervan?