BMW gaat dit jaar vooraan rijden in de Franse klassieker.
Want ze leveren namelijk vanaf dit jaar officieel de Safety Cars voor de 24-uurs race op Circuit de la Sarthe. BMW neemt daarmee de plaats in van Audi dat voorheen lange tijd de Safety Cars verzorgde voor het circuit. Het merk met de boksbeugel maakte echter eind vorig jaar bekend dat het zich terug gaat trekken uit de race die het jarenlang domineerde.
Vorig jaar legde een bestuurder van een van de R8-en nog een epische drift neer tijdens de race. Met BMW’s die doorgaans nog steeds achterwielaandrijving hebben moet dat nog een stukje makkelijker zijn.
Pierre Filon, head-honcho van race-organisator ACO, is in zijn nopjes met het strikken van de volgende Duitse fabrikant om de race te ondersteunen:
“The ACO was particularly eager to set up a partnership with BMW. We have great pleasure in announcing that the German manufacturer will be the supplier of the official vehicles used at the Circuit des 24 Heures. BMW and Le Mans go back a long way and this new partnership is the first step in a long and fruitful relationship.”
Tsja, zo snel gaan die dingen soms. Trouwe sponsor Audi is de deur nog niet uit of de aartsvijand die met nieuw geld aan komt zetten wordt al met open armen binnengehaald.
BMW gaat 26 auto’s leveren aan het circuit, maar om welke modellen het precies gaat is nog niet bekend. Waarschijnlijk zijn er geen E30-jes bij, hoewel dat affengeil zou zijn. Ter illustratie staat op bovenstaande foto een plaatje van een M4 Safety Car voor de MotoGP.
In 2018 is BMW overigens van plan ook weer officieel mee te gaan aan de race. Maar ook wat dat betreft is nog niet bekend met welke auto ze dat willen gaan doen.
Image-Credit: BMW via Twitter
raoufff zegt
Tsja waren het maar inderdaad E30-jes. Als BMW dit model weer ooit eens in productie neemt zet ik alvast mn tentje op bij de dealer.
edjehaze zegt
@raoufff: zie je al zo’n Peugeot of Toyota erachteraan kachelen?
rufctr01 zegt
@edjehaze: jazeker!
wjeurs zegt
Nice, meer BMW is meer beter
rob5nismo zegt
Die epische drift was toch tijdens de zeiknatte kwalificatie
bassx zegt
@rob5nismo: klopt… ook een prachtige 360 te zien https://youtu.be/h4DBxPEK1TE
rob5nismo zegt
@bassx: die 360 is idd ook een stevig stukje wagen beheersing
tarquesh zegt
BMW heeft weinig succes in de autosport.
Ik heb nog nooit een LMP1 bolide van ze gezien.
In de F1 zijn ze afwezig.
Audi is laf. Nooit de arena verlaten waar je konig bent.
rob5nismo zegt
@tarquesh: DTM? Daar is bmw al een paar jaar kampioen geworden
lekkaah zegt
@tarquesh: bmw heeft weinig succes in de autosport..
Na porsche de meeste overwinningen
str8six zegt
@tarquesh: *proest* je hebt blijkbaar geen idee waar je over praat.
bassx zegt
@tarquesh: was de BMW V12 LMR geen LMP auto waarmee BMW kampioen werd?
toniominestrone zegt
@tarquesh: BMW M3 all time winner most victories, need i say more?
87sandyd zegt
@tarquesh: Je kan er ook niet meer naast zitten dan je nu doet. Man man man wat een vertoning van onkunde.
Porsche heeft trouwens Audi met eer overgenomen. Ik ben blij met wat Audi ons de afgelopen jaren gegeven heeft in de WEC, zij hebben de sport wel echt geholpen met te brengen waar het nu staat.
rydodrive zegt
@tarquesh: jij weet niet waar je over praat.
lincoln zegt
@tarquesh:
BMW is wereldkampioen in ..
Sportmattensets verkopen ..
Sportsturen verkopen ..
Sportpedalen verkopen ..
Sportstoelen verkopen ..
Sportremmen verkopen ..
Sportvelgen verkopen ..
Sportverlichting verkopen .. enz enz ..
En dat op maandelijkse afbetaling uiteraard ..
lincoln zegt
Nou nou .. wat een eer ..
BMW kampioen sportpakketjuuuuuussss verhuren aan leasebakkneuzen koopt een safetycar contract ..
Wat een prestatie ..
mrrallycross zegt
Slim, kunnen ze voor een stuk minder geld gewoon vooraan rijden