Gaat ‘ie er ook komen?
De i8 heeft het uiterlijk van een futuristische supercar, maar onderhuids schuilt een lullig driepittertje. Gekoppeld aan elektromotoren, is de i8 echter geen langzame auto. De hybride beschikt over 334 pk en 570 Nm. De auto sprint daardoor in 4,4 seconden naar de 100 km/u.
Bij het stoplicht moet de auto het afleggen tegen auto’s als de Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ en de eigen BMW M5. Supersedans die vandaag de dag een sprint naar de honderd in minder dan vier seconden kunnen afronden. De ontwikkelingen gaan razendsnel en daardoor loopt de i8, die in de basis bijna vier jaar geleden op de markt werd gebracht, achter.
In Detroit heeft BMW tegenover de pers gezegd dat klanten smachten naar een snellere variant van de hybride sportauto. Wat de Duitsers hier mee gaan doen is afwachten. Het merk zegt te overwegen met een snellere variant te komen, maar concrete plannen zijn er nog niet. “Je kunt er een V12 in proppen, maar is het dan nog een BMW-i auto?” aldus Alexander Kotouc, hoofd BMW-i.
Kotouc hint over een mogelijke komst van een i8s. “Er is animo vanuit de klantenkring voor een krachtigere i8. We willen aan deze wens voldoen, maar de DNA van de auto moet behouden blijven.”. (via Auto Express)
simonbv zegt
Je kan een opgevoerde JCW motor achterin van pakweg 300pk in zetten. Voorin een iets zwaardere accupakket met daarbij grotere elektromotor. Dan moet het toch wel een seconde sneller kunnen
r55clubman zegt
Mijn pa heeft er toevallig een en ik weet dat er al vaker sprake is geweest van een ‘M’ versie. Deze zou dan een M3 6 cyilinder hebben ipv de standaard 3 cylinder. Niet dat ie nu langzaam is, maar die M3 motor icm de hybride techniek zou het echt een goede sportauto maken imo
stephane8200 zegt
@r55clubman: ik heb er een week in gereden en vergeleken met een M3/4 is het een snelle maar beetje brave auto. De motor van de M3 past niet achterin, vrees ik, vanwege carbon chassis. Zeker een 6-in-lijn al dan niet met turbo. Grotere turbo en meer electrische kracht is enige wat ik mogelijk zie.
SimonMc zegt
@r55clubman: *cilinder
viezefreddyw zegt
Zondag onderweg naar Interclassics nog naast een i8 gestaan bij het tankstation. Best een interessante auto om te zien. Het is anders en hoe langer je er naar kijkt zie je steeds nieuwe dingen aan het ontwerp. Maar eigenlijk heb ik hem nooit écht mooi gevonden. Begrijp me niet verkeerd, hij is best indrukwekkend om te zien. Zeker als de deuren even open staan. Maar mooi? Nee, vind ik niet echt.
Dat er een 3-cilinder in ligt helpt ook niet echt vind ik. Ik ben wel benieuwd wat het moet gaan worden als de plannen concreet worden.
JamesBond007 zegt
Je kan er een V12 in proppen maar is het dan nog een i-auto?
Uh ja, sort of.. LaFerrari anyone?
Kvgorp zegt
De downsize hype is toch wel weer voorbij vind ik. Hybride prima, zeker nu met die 48volt mild hybrids. Maar een 3cilinder in een sportwagen is geen goed verkoopargument meer.
svdv zegt
Tesla 100kw pakket erin leggen met 700 pk, dan is iedereen blij
pietertjep85d zegt
@svdv: Hoho, niet zomaar 700 pk claimen. Laten we met een rustige 500pk beginnen.
kennone zegt
@pietertjep85d: en hoezo is dan iedereen blij?
shibby zegt
Alpina i8?
karhengst zegt
@shibby: ik verheug me nu al op de persplaten. Een groene i8 met beige leder en Alpina velgen.
Geloof niet dat het een gelukkige match is.
kennone zegt
Gewoon het m5 blok er in en een normale brede velg er op.
JamesBond007 zegt
LaFerrari heeft ook een V12 met “electro-power” dus dat kunnen jullie ook BMW! Breng een ode aan de 850i!
napo zegt
Ik heb tegen een i8 lopen racen op de Italiaanse snelweg, en Mn 718s maakt helemaal gehakt van de i8…. wel leuk hoor, na t racen, ff duimpje naar elkaar, machtig mooi :):)
jules713 zegt
“Je kunt er een V12 in proppen, maar is het dan nog een BMW-i auto?”. Volgens mij zijn er heel weinig mensen die zich daar druk om maken, meneer Koutec. Gewoon doen!
madridsta zegt
Ahahah super sedans heb je geen eens nodig. Een Audi rs3 of een Mercedes a45 amg. Maken al gehakt van deze i8.
1lunatic zegt
@madridsta: precies!
ff40 zegt
Plastic ding
ff40 zegt
Veel te duur plastic
9000cse zegt
Ik zou er echt wel blij om worden als ik me zo’n i8 kon permitteren. Dat M5’s en AMG’s sneller zijn? Zou me volkomen worst wezen! Ze doen maar! Ik zou er ook wel komen!
mashell zegt
Je ziet nu de meest doorsnee auto’s al met belachelijke vermogens leverbaar zijn (turbo zij dank). BMW kan door daar met de i8 niet aan mee te doen zich juist onderscheiden. De i8 is snel zat en heeft juist andere talenten.
Rudy zegt
Pep de *30i motor wat op naar een ~350pk en gooi die achterin. Een dergelijke auto moet anno 2018 toch minstens een gecombineerd vermogen hebben van zeg 450-500pk om een beetje mee te kunnen doen?.
lekkaah zegt
Ding draait niet om vermogen kindertjes..
autodidakt zegt
I8s? What the fuck? I am not driving a car that says I ate ass on the back…
#BMW!
frank2b zegt
Dat ‘sneller’ betreft alleen maar korte stoplichtsprintjes. Een dikkere accu en grotere elektromotor volstaat.
Klaar.
barry355gtb zegt
de essentie van deze auto is niet de snelle stoplichtracer te willen zijn , echter een prachtige sportieve hybride aandrijflijn te bieden in een mooie koets.