Omdat blauw en spaakvelgen!
Mercedes heeft zijn S63 AMG en S65 AMG. Audi heeft de S8 (plus) en BMW? BMW heeft weliswaar een dikke V12 in het programma, maar daar houdt het mee op. Maar dan is er gelukkig altijd nog Alpina. Ook van de nieuwe 7-serie heeft het officiële automerk weer een opgepimpte versie gemaakt, de B7 Biturbo.
Onder de kap een 4.4 V8 met twee turbo’s met 600 pk en 800 Nm koppel. Dat is precies evenveel als de eigen 760Li van BMW. Die haalt die power uit een 6,6 liter V12 en schiet daarmee in 3.9 seconden naar de honderd. En dat is tweetienden van een tel langzamer dan de Alpina, die het dus in 3,7 seconden klaart. De aandrijving gebeurt in beide gevallen over alle vier de wielen.
Het gaat er dus een beetje om, wat zou jij kiezen? Een V8, of een V12. In mijn geval is het makkelijk. je kunt namelijk nog zo’n mooi V12-logootje op je Bimmer hebben, je rijdt wél in hetzelfde merk als Els van de administratie in haar 114i. Daar heb je bij Alpina geen last van, die richten zich alleen op de top van de markt. En ik vind die blauwe kleur zo mooi.
1 Alpina voor mij dus! En de foto’s bewijzen mijn gelijk!
rvds15 zegt
Hebben hebben hebben!
sanki zegt
Wat een geweldig dik ding…
thomcarspotter zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
lekkaah zegt
Doe mij die maar van @els dan, vink zo lullig anders
mikkeloentje zegt
Die pinstripes hoeven niet voor mij.
Robert zegt
@mikkeloentje: da’s nou juist een van de meest karakteristieke uiterlijke kenmerken van Alpina.
ronin1130 zegt
@RRRobert: @mikkeloentje: dacht dat die stripes een optie waren dezer dagen…
beefcake zegt
@ronin1130: zijn ze ook, maar ze zijn karakteristiek te noemen.
sulobb zegt
Heel dik! Maar moest ik een keuze maken, dan koos ik lekker voor de V12.
hight96 zegt
?????
rd1991 zegt
Op het oog hebben ze er zelfs nog een normaal formaat wielen onder gelegd! Ik vind het mooi in ieder geval.
birdcage zegt
Niet de perfect match. De 7-serie in alpina trim. Dat is het wel op de 5 in deze kleur. En dan zelf achter het stuur.
thomasthomas zegt
Deze past goed bij de trui van Wouter
toyotafortuner zegt
Heerlijk weer dit! Alpina 7 > M760Li.
En dan gewoon de full monty met badging, velgen, striping en de kleur.
roberto zegt
Normaal vind ik deze Alpina velgen heerlijk staan onder een 3-serie /5-serie en zelfs de vorige generatie 7-serie, maar hier vind ik ze (buiten om dat ze een maatje groter mochten) erg verouderd op uitzien!
sr20det zegt
Volgens mij moet je best dik zijn om die stoel op te vullen
dirkiii zegt
In het donkergroen graag!
henkhupelschoten zegt
Komt BMW eindelijk na al die jaren aanzetten met een M7 nog wat, kiest iedereen voor een Alpina. Zo krijgen jullie nooit een nieuwe M1! Krijgen jullie inplaats van de i8 met v8 een 2-serie op grijs kenteken! Dat zal jullie afleren.
ronald zegt
@henkhupelschoten: jaloers
SummerSky zegt
Wat een gedrocht is die nieuwe 7 ook. Terwijl de vorige zo mooi was. Smaken verschillen…
gerjan zegt
@summersky: idd smaken verschillen. Persoonlijk vind ik dit juist weer een mooie 7 serie sinds jaren.
berlinetta zegt
Hoewel die 760i V12 Excellence in die fraaie dieprode kleur mij absoluut kan bekoren, val ik toch voor de charmes van deze Alpina.
undifined1 zegt
@berlinetta: de charmes van de v12 zijn toch sterker dan die van alpina streepjes bij mij. Het is net als de 840, in alle opzichten beter dan de 850, maar ja 4 short zoals ze in amerika zeggen….
Dutchdriftking zegt
Wat is dit gaaf zeg, al is een groene in mijn ogen nog mooier. Maar om eerlijk te zijn heb ik wel gewoon liever een S8 plus. Dat vind ik gewoon zooo gaaf.
jbkleyn zegt
V8 voor mij, lekker met zo’n ruw randje en ik denk ook wat lichter vandaar de iets snellere 0-100 (niet dat je dat kunt voelen). Een goede vriend van me heeft een Alpina B5 type F10, klinkt fantastisch.
breraa zegt
Lekkere TL-verlichting bewerkt in het dak…
exclusieviteitsfreak zegt
Ik zou deze schoonheid motorisch eerder laten opwaarderen door G-Power, naar zo’n 800 pk of zo : http://www.g-power.com . . . , dan kun je probleemloos mee met de powerbeesten van Brabus ; http://www.brabus.com , in de limo-versie wel te verstaan . . .
9000cse zegt
@exclusieviteitsfreak:
En zo omschrijf je nou eens exact waarom je niet past in de klantenkring van Alpina: Alpina bouwt karakterbakken; G-Power bouwt eh….nou, vooruit dan: Powerbakken.
exclusieviteitsfreak zegt
@9000cse: Denk jij nu echt dat een vermogend iemand zich van de Alpina klantenkring iets aantrekt ? . . . , in de verste verte niet man. Vermogende mensen hebben hun eigen visie over het leven, en trekken zich niets aan van wat anderen er over denken, het is nu éénmaal zo zoals de geldwereld draait, en bij Alpina draait het ook in hoofdzaak om geld, uiteindelijk zijn zij ook maar een constructeur-tuner die het hoofd ook boven water moet kunnen blijven houden, maar het wel gekoppeld is aan passie, anders zouden ze er ook niet blijven aan mee doen.
9000cse zegt
@exclusieviteitsfreak:
Je geeft er in ieder geval blijk van zowel Alpina als mij niet te begrijpen. Maar ik ben ontzettend blij voor je dat je vermogend bent. Legt je mening meer gewicht in de schaal!
exclusieviteitsfreak zegt
@9000cse: Ik ben alvast bezig met de overname van Live Nation : http://www.livenation.com , alsook een Exclusieve show rond dit soort Exclusieve automobiel eenheden . . . , gecombineerd met dit soort projectie : https://www.barco.com/nl/References/2016-03-02—Forum-Cinemas.aspx . . .
undifined1 zegt
Jammer dat alpina zo is afgegleden naar luxe bmw, begrijp me niet verkeerd, ze maken mooie dingen. Maar waar is die tijd van de B7 turbo en b10 biturbo, gewoon extreme dingen maken, 5 series bouwen die kunnen meten met top of the range ferrari’s. De technische uitdagingen aan gaan en de problemen oplossen. Doe es gek, bouw een 5 serie die een f12 zoek rijdt.
9000cse zegt
@undifined1:
Ik denk dat je daar een nogal gevoelig snaartje raakt. Alpina heeft zijn klantenkring gevonden en bedient die zoals die het wensen. Die klantenkring wil nou net niet die snellere uitgaven die afgeleid zijn van de M-series. Zij wensen wel dezelfde prestaties, maar dan op discretere wijze en met meer comfort en luxe.
Wie het alleen om brute prestaties gaat kan immers terecht bij AC Schnitzer of bij G-Power.
pinut187 zegt
Ik zou altijd voor de Alpina gaan. Volgens mij blijft die ook nogeens meer waardevast en je rijdt toch weer eens wat anders.
mashell zegt
De foto’s bewijzen niet zozeer het gelijk als wel dat het wansmaak woensdag is. Als ik deze Alpina met één woord zou moeten omschrijven krijg ik het erg moeilijk want dan moet ik kiezen tussen ordinair en achterhaald.
Het is een lui automerk wat altijd het zelfde recept volgt: lichtblauw, wielen met veel te veel spaken, striping, rood blauwe stiksels in het interieur (die de luie donders hier zelfs vergeten zijn) en motorische aanpassingen waarvan je denkt “maar dat doet BMW zelf toch veel beter?”. Om toch wat positief te noemen, gelukkig plakken ze geen Alpina meer op de voorruit zoals in de jaren 80, het staat nu op de voorspoiler waar het mooi onder het straatvuil kan verdwijnen.
dieselaer zegt
Deze heeft wel fatsoenlijke uitlaten! Niet van die designmeuk.
Lucchino zegt
Wat een lelijk en ordinair slagschip. Echt zo’n typisch Duits tuningproduct (en ja ik weet dat Alpina geen tuner is). Ik ga zeker voor de meer ingetogen V12. Mooi verhaal over Els en d’r 114i, maar op deze Alpina zit ook gewoon een BMW embleem, smartass :-)
exclusieviteitsfreak zegt
Raar-maar-waar, heb het nu pas ontdekt dat het een 750Li V8 is, opgewaardeerd tot 600 pk door Alpina, in plaats van de M760 V12 xDrive, dus ga ik de M760 V12 xDrive maar bestellen in de Alpina uitvoering, maar wel motorisch opgewaardeerd naar 900 pk, zoals de Mercedes S65 AMG – Brabus, dan kun je zo’n beetje gelijk de show stelen onder vrienden.