Bij BMW waren ze van mening dat die grille nog wel groter kon.
Een discussiepunt van de afgelopen jaren met betrekking tot BMW heeft met name te maken met de grille. Elk model leek dit ding maar te groeien tot een punt waar menig barbecuerooster jaloers op mag zijn. BMW heeft er blijkbaar dikke lol van. De Duitse autofabrikant heeft namelijk de grootste grille tot nu toe gemaakt.
De grille maakt deel uit van de stand van BMW op de Tokyo Auto Salon. Het kunstwerkje is metershoog en achter de grillige neus parkeert het merk een aantal van haar modellen. De Japanse tak van BMW heeft diverse modellen meegenomen naar de show.
Een M3 Competition M xDrive met M Performance goodies, een M240i xDrive met M Performance spul en een M4 GT3 staan op de beurs. Ook zal de première van een model specifiek voor de Japanse markt plaatsvinden. Wat dit precies gaat zijn is nog een verrassing.
De Tokyo Auto Salon is van 13 tot en met 15 januari 2023. BMW zegt dat de grille onderdeel uit maakt van het symbool van het merk. Daar is geen woord van gelogen. Zeg je BMW M3 of M4, dan is de grille voor velen het eerste waar ze aan denken. Mooi of niet, ze weten donders goed hoe ze een buzz moeten creëren daar in Beieren.
ArnoldH zegt
En dat zit het bmw logo niet in het midden tussen de nieren. #fail
audijunk zegt
Logo is in het midden , diegene met de camera was dat niet.
Ed Mini Einser zegt
Het is in ieder geval geen saaie stand.
Wat iedereen van de nieren vind moeten ze zelf weten. Ik vind ze altijd gaaf!
tysson zegt
Eens, BMW heeft in ieder geval een eigen stijl. In het begin moest ik ook aan die grille wennen, maar ik vind het nu erg gaaf.
str8six zegt
Het is gewoon een dikke middelvinger naar lieden die nog steeds zitten te mekkeren over BMW grillen.
e38ossie zegt
Ik wil m wel hebben voor m’n BMW mancave.
drdre1 zegt
Voor mensen die minder om design geven en graag een polariserende stand op hun beurs willen.
blogie zegt
Want als je in design geeft (wat de definitie van design ook mag zijn…) kan je niet van de huidige generatie bmw’s genieten?
Goed verhaal…
rollingstoned zegt
Dat zijn anders de letterlijke woorden van de hoofddesigner van BMW:
“Sommige kopers willen gewoon een irrationele en polariserende auto op de oprit hebben staan.” — Domagoj Dukec
blogie zegt
Maar daaruit blijkt toch nergens dat je niet van ‘design’ geeft….
drdre1 zegt
Nee, ik bedoelde ‘voor mensen met geen smaak’ natuurlijk, excuus! :-)
mashell zegt
Mensen die om design geven bleven altijd al weg van de BMW ///M performance frutsels.
lexis zegt
Ik denk dat de m iconen steeds wel zullen blijven verkopen ook al zijn het gedrochten op wielen. En idd de BMw bonzen steken hiermee een dikke middelvinger op. De aankoop motivatie is bij dergelijke autos veel minder rationeel dat is nu eenmaal zo. Maar heb toch de indruk dat de reguliere 4 serie met de beverneus het niet makkelijk heeft om dezelfde verkoopcijfers als het vorige model voor te leggen. Je ziet hem echt niet vaak .
grandmasterb zegt
De eerste BMW sportwagens hadden juist ook smalle hoge nieren, zie de 328 uit 1936 en de latere 503 in de jaren 50. Dus de nieuwe modellen sluiten daar bij aan.
rollingstoned zegt
Alleen zijn de huidige lomp en rechthoekig, i.p.v. rank en slank…
lexis zegt
Idd het toepassen van dergelijke grote “nieren” kan enkel als ook de rest van de auto hier is op getekend. Nu zijn ze precies opgepeplakt. Al moet ik wel toegeven dat het op de M3 minder storend is dan op de m4 of reguliere 4, daar past het gewoon niet echt. Maargoed de autokeuze is alsnog een vrije keuze. En er zijn geus nog andere goed rijdende autos die beter smoelen als je dat belangrijk vind. We slaan deze gen gewoon even over en zien wel wat de toekomst brengt.