Was, want het nieuws ligt nu al op straat. Niet te verwarren met het Competition Package trouwens, deze is gelimiteerd.
Gefortuneerde amateurs of doorgewinterde coureurs kunnen bij BMW aankloppen voor een M6 GT3. Dit circuitmonster is echter niet toegestaan op de Autobahn, maar daar hebben ze in München wat op bedacht: de M6 Competition Edition. Met zo’n naam zal het je niet verbazen dat BMW standaard het Competition Package monteert. Dit stukje standaarduitrusting tilt het vermogen van 575 naar 600 pk, het koppel bedraagt 700 Nm.
Verder is de speciale editie, waarvan er maar 120 gebouwd gaan worden, uitgerust met een hoop visuele extra’s, zoals diverse carbon lipjes en spoilers en naar wens zelfs Motorsport-striping. Ook keramische remmerij en een Bang&Olufsen-geluidsinstalatie hoeven niet meer op de optielijst te worden aangekruist. Dit alles weten we door een uitgelekt foldertje dat op 6post.com opdook. Daar staat ook in dat deze M6 Competition Edition 157.000 US dollar kost. Daar kunnen we echter niet zoveel mee, aangezien een doodsimpele M6 bij ons al minimaal 168.000 euro moet opbrengen.
Met dank aan Carreza voor de tip!
mercedesclk350 zegt
BMW moet even met iets nieuws komen. Vorige autoshow hadden ze ook al niks interessants.
brandon1997 zegt
@mercedesclk350: nieuwe 7 serie?
uselessblogger zegt
@mercedesclk350: bmw group brengt de volgende modellen:
X1
facelift 3 serie
330e
225xe
nieuwe 7 serie
clubman
dawn
achter de schermen:
m2
autofreaker zegt
@uselessblogger: blijft een rare naam dawn
Volkswagen up!
RR dawn
Dus al je blij bent koop je een UP! En met een rot dag een dawn?
erwh zegt
@autofreaker: euh, is een cursus Engels misschien een idee?
Dawn = ochtendgloren
(Dawn of a new day)
Jij bedoelt “down”, wat overigens ook nog dons kan betekenen, maar dat is misschien een goede naam voor de volgende lelijke eend.
erwh zegt
@autofreaker: euh, misschien is een cursus Engels een goed idee?
Dawn=ochtendgloren
(The dawn of a new day)
Jij bedoelt “down”, maar dit kan ook “dons” betekenen. Wat dan weer een goede naam voor de opvolger van de lelijke eend kan zijn.
clarkson zegt
Maarja als het uitlekt heeft het natuurlijk veel meer publiciteit. Logisch! Uitlekken is helemaal hot op dit moment.
Donstil zegt
@clarkson: op dit moment? Dat is al jaren Hot inmiddels.
jobberns zegt
Een M350d o.i.d. Was iets vernieuwender geweest dan de zoveelste editie, hoewel een M6 wel een leuke auto is!
uselessblogger zegt
@jobberns: een m340d zal een feit zijn in de volgende generatie bmw 3 serie g20.
gtwillem zegt
Op zich leuk, maar kunnen ze niet gewoon de M5 en de M6 zo goed maken als Motorsport kan en ze allemaal gewoon die 600pk 4.4 V8 geven???
kylian zegt
@gtwillem:
Omdat ze in Genève ook nog iets nieuws moeten brengen?
scottishcarspotter2000 zegt
@gtwillem: verdienen ze minder aan Competition Editions vol carbon prullen…
clarkson zegt
@gtwillem: Ze moeten natuurlijk wel wat overhouden voor de volgende beursen he.
uselessblogger zegt
@gtwillem: de volgende generatie bmw m5 en m6 zullen 600 pk’s krijgen. Bmw past dat trucje nu nog niet toe op hun modellen om ervoor te zorgen dat het wauw effect groter is bij de toekomstige modellen.
overigens is, in tegenstelling tot rs/amg, bmw niet gefocust op het meest aantal pk’s dus dat speelt ook een rol in de keuze.
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: precies, ik vind het verder nogal een nutteloze editie.
prop zegt
De 7 serie kennen we al en is alweer op zn retour met die vastgelaste hockey stick in het zijpaneel. Tijd voor een facelift
De X1 is de enige die ik wel wil zien.
uselessblogger zegt
@prop: ik hoop dat je dit schrijft als een grap? de 7 reeks moet zelfs nog officieel voorgesteld worden en is nog niet te koop en jij spreekt over een facelift?
bmw7 zegt
Ze moeten echt iets aan de design van het foldertje doen
Verder ben ik erg benieuwd vaar de facelift van 3 series
FelixF zegt
@bmw7: Dit is dan ook geen foldertje, maar de BMW Group huisstijl voor Powerpoint presentaties.