Als vliegen op stront, zo populair is de nieuwe M5 (F10) onder het tunersgilde. De bekende Bimmerfetisjisten uit Aachen sluiten aan en zullen in Genève laten zien wat ze met de M5 hebben uitgevreten.
Turbogeblazen blokjes lenen zich uitermate goed voor een vermogensstijging door middel van het aanpassen van motorelektronica (ECU kietelen, chippen, you name it). Dat, in combinatie met een andere dempers, heeft ervoor gezorgd dat de M5 van AC Schnitzer 620 pk ophoest en een bandenslopend koppel van 790 Nm herbergt. En de M5 heeft standaard al moeite om die berg aan Newtonmeters fatsoenlijk op het asfalt te krijgen. Mein himmel, als dit geen permanent rookgrodijn geeft. Het brengt je in ieder geval wel tot een topsnelheid van 305 km/u.
Het uiterlijk wordt, net als het binnenste, zichtbaar niet onaangetast gelaten. Een koolstofvezel bumperlip aan de voorkant, de dakspoiler, een optionele picknicktafel op de achterklep en een diffuser om de verchroomde uitlaatpijpjes. De M5 wordt door AC Schnitzer 25 mm dichter bij het asfalt gezet en kan met een scala aan velgen (Type VIII racing, Type V forged en Type IV BiColor) verkregen worden in de maten 20- of 21-inch. Verbetering? We zullen het volgende week eens nader gaan bekijken.
Is de stoelverwarming ook getuned? Anders hoef ik hem niet. Leuk dat 0-100 in 3,nogwatseconden, maar ik heb liever mijn billetjes van koud naar warm gebakken in 3,nogwatseconden.
Prioriteiten mensen, prioriteiten!
ik vid hem wel vet, maar toch ook weer to much.. standaard vid ik hem prachtig, niks meer aan doen. performance is ook wel leuk. maar heb liever de g-powerrrr:)
@easygoingmartin: Waarom reageer jij op mij terwijl je reactie in de verste verte niets te maken heeft met die van mij? Of vind jij jezelf zo verschrikkelijk belangrijk dat je bovenaan moet staan?
@fiatsco:
Alvorens je gaat rijden in een M5 AC Schnitzer kan jij wel eerst op de pook zitten, zal vast jouw formaat zijn en het zal je ook flink opwarmen. ;)
zwikkie plastic potje verf chippie ..
vakwerk hoor boys ..
De foto van de moter is eigenlijk nog het mooist.
Verder beetje een petjeswagen voor (hele erge) rijkelui kindjes
Prettig dat je met deze stickers aan andere weggebruikers duidelijk maakt dat je ook een petje op hebt.
@JanJansen: Ach hou toch op simplist..
@kaasboerin: noem mij een academisch opgeleid iemand dat in zo’n sticker op wielen rijdt.
@JanJansen: Noem mij een ‘pet’ die dit kan betalen..
@kaasboerin: voetballers…. allemaal petjes.
@Bartholomeo: je was me voor. Bovendien worden er over 10 jaar ledjes van de IKEA op geschroefd en een kaboutervoetbalshirt in gehangen.
Cosmetische ingrepen mogen ze voor zichzelf houden, doe me alleen maar de ECU-ingreep.
@kaasboerin: Toch knap dat alles wat ze gedaan hebben de auto lelijker gemaakt heeft… Vroeger hadden ze bij AC Schnitzer in ieder geval nog mooie wielen…
@griffendahl: Nog nooit zo’n apparaat van AC Schnitzer rond zien rijden.. Het verkoopt schijnbaar. Ergens ver in het oosten ofzeauw.
@griffendahl:
Misschien door de kleur keuze vallen de details minder op, maar de motor ziet er goed uit + de diffusor ziet er beter uit dan een standaard M kit van BMW zelf.
Dit soort auto’s worden getunend in opdracht van de bandenmaffia :-) :-)
OMG…+60Pk…waarom kan je bij een 550i / X6 5.0i dan ssimpelweg 100Pk erbij krijgen ? Ze doen het nog niet goed…
zeer lage topsnelheid, een GTB haalt al 330km/h
@maseratizzzzzzzz:
Wel eens gehoord van CW waardes en gewicht ?
@maseratizzzzzzzz: Dus?…. Een Boeing 777 haalt 950km/h… Heb je nog meer van die irrelevante feitjes?
Ik vind die Duitse ’tuners’ toch een beetje vallen in de ‘net niet’ categorie, beetje rommelen met de ECU, pktje hier, newtonmetertje daar, wat tupperware erop plakken en daar blijft het bij. Ze kunnen nog veel leren van Japanse tuners zoals HKS, Mine’s, Jun, etc die een straatauto echt transformeren in een waar racemonster.
@panzerknacker: ik denk dat het doel van acs niet was om er een racemonster van te maken
@panzerknacker: Ze hebben eenmaal andere doelgroepen en visie. Die Duitse tuners pakken gewoon wagens aan voor mensen met geld die niet standaard door het leven willen gaan. JUN, Mine’s etc. richten zich voornamelijk op prestaties voor op het circuit.
Ik vind hem erg mooi, vooral de voorkant vind ik wat aggresiever ogen
Jammergenoeg ziet het er niet uit
Deze uitlaten zien er veel beter uit!
huh ? topsnelheid van 305 km/h is toch wat langzamer dan de e60 m5 ze gaan echt achteruit :S
@bmwe53:
Sterker nog dat halen sommige E39 M5 ook al wanneer de begrenzer verwijderd is.
Neeneenee… Bijna vulgair…
F*cking lelijk, mooiheid van deze auto’s is het ingetogen toch sinistere. Dit is gewoon belachelijk.
Zoals Wouter al vaker aangaf over AC Schnitzer; onderhuidse tuning oké, optische tuning néé, behalve misschien de velgen dan…
Op een M5 horen gewoon geen stickers te zitten.
BMW met spoiler kan echt niet. Tenzij je em voor op t circuit gebruikt. Gelukkig hebben ze andere erbij bedacht. Die mat blauwe kleur vind ik wel mooi.
@205gti16 inderdaad ik weet echt niet waar bmw mee bezig is koop je net een nieuwe m5 zit je even op de autobahn te rijden zie je opeens een oudere m5 grootlicht geven van ga opzij is toch niet te geloven :S
Bijzonder lelijk, knap dat ze dat voor elkaar krijgen zeg.
Ik heb nog geen enkele goed getunede (nieuwe) m5 gezien. Erg snel te verpesten deze auto. vreselijke velgen, lelijke uitlaten en een hele gekke grijze penis op de motorkap.
Die vleugel op de kofferbak!?!
Voor de Duitser met smaak zeg maar..
Waarom zou je een M5 overdreven bespoileren? Dan verneuk je toch een beetje het hele idee achter zo’n bak…
Petten bak deluxe.
@norge: Hahaha :lol:
sorry maar ik vind ‘m echt lelijk man! doe mij dan maar een originele of die alpina van laatst :)