Kneiterdik, of een rijdende doodsschrik?
Vorsteiner ontfermt zich als een van de laatste grote namen over de BMW M5 F10. Ze hebben een paar milde aanpassingen voor het uiterlijk klaargestoomd (of eigenlijk gebakken, het betreft hier immers carbonfiber onderdelen). Nu was Vorsteiners bodykit voor de reguliere 5 Serie (F10) beslist geen oogappel, maar bij de M5 lijken ze de plank niet mis te slaan.
Aan de voorkant komt er een carbonfiber splitter onder de bumper te hangen en onder de portieren werden subtiele zijskirts geplaatst om de luchtstroom te reguleren. Achteraan valt vooral de diffuser op die een stuk forser oogt dan het origineel, en plaats biedt aan het RVS of titanium – ze bieden twee opties aan – uitlaatsysteem. Op de kofferklep werd tot slot een spoilertje geplaatst.
De kenmerkend diepe Vorsteiner-velgen zijn te verkrijgen in 20-, 21-, of 22-inch, en zoals je ziet achteraan uitgerust met een erg diepe velgrand. Daar moet je van houden ja, maar is dat niet bij elke tuninggeval het geval? Over motorische upgrades heeft de Californische tuner nog geen details losgelaten trouwens.
desjonnies zegt
Ik zelf krijg liever Warsteiner over me heen………………..
awesome zegt
@desjonnies: een gouden douche?
PeugeotGTI zegt
@awesome:
Ik geloof dat niet iedereen je grap begrijpt
Van mij wel een +1 :)
babybenzer zegt
@awesome: hahahaahhahahaahahhahaahahahahaha
michel_caspers zegt
Het valt me eerlijk gezegd alles mee. Alleen de velgen zijn niet zo geslaagd in mijn ogen. De diffuser is dan wel weer best (lekker) dik.
amg65 zegt
Kneitersjonnie
berlinetta zegt
Zet er normale velgen op en ik vind het nog best te doen. De auto kan het wel hebben.
lambo4all zegt
Ik vond de bodykit op de normale 5 juist prachtig! Deze is minder mooi, kan erger.
paulaner zegt
Ik zou wel eens een ronje over Nurnberg willen zien tussen zo’n ding, zonder motorische updates en een orginele M5. Luchtregulatie my ass!
sjamp zegt
@paulaner:
Veel plezier in Zuid Duitsland. Weet je zeker dat je Neurenberg bedoelt? Niet de Nordschleife bij de Nürburgring? Je zou niet de eerste Nederlander zijn die veeelste veeeel kilometers maakt om vervolgens nergens een circuit te vinden. :-)
paulaner zegt
@sjamp: Haha! Ik bedoelde inderdaad gewoon Nürburg! scherp.
tweede_woning zegt
” maar bij de M5 lijken ze de plank niet mis te slaan. ” , denk het wel , alleen de wielen al zullen grote nadelige effecten sorteren op de agiliteit van deze Beamer.
De rest plastic doet de rest ….
BMW kan dat het beste , een compromis hierin vinden voor maximale performance .
afblijven dus .
awesome zegt
Matige photoshop, die blauwe…
Vraag me af hoe ze die velgen er onder gaan krijgen. Korten ze de achter-as in of zo?
str8six zegt
Dat is nog eens een dikke vette M5!
mout zegt
Carbon? Tsss, hoe zouden ze op dat idee zijn gekomen?
Beste mensen, carbon heeft alleen meerwaarde tov tupperware als het in dragende delen zit. Voor spoileritis (en als interieur-bekleding) heeft het alleen de eigenschappen van hard plastic: Onaangenaam om te voelen, en breekbaar.
Thomasio zegt
@mout: Vind ik niet lief, wat je zegt over carbon! (het is uiteraard wel waar hoor ;-) )
The_12oach zegt
Ik vind de velgen heel gaaf eronder staan, en de bodykit vind ik juist super zelfs. Maakt de M5 net aggresief genoeg zonder overdreven te worden.
ozer1907 zegt
Gwoon dik, klaar..
rikus zegt
@ozer1907: sluit ik me bij aan
Hupke zegt
Voor een getjoende bmw ziet hij er wel cva uit. Dik, sportief, aso,…
Het is niet aan mij besteed maar ik beeld me in dat het zo is dat men wil dat z’n getjoende bmw eruit ziet.
meneersander zegt
Wat een velgen…