Lang leve de CO2-tax!
Het is officieel: vergeleken met zijn voorganger is de nieuwe BMW M5 een koopje! Voor de allersnelste 5-Serie van de vorige generatie mocht tot voor kort namelijk minimaal 158.730 euro aftikken, maar aan het einde van dit jaar staat de M5 F10 in de showroom met een prijskaartje waar een bedrag van ongeveer 25.000 euro minder op staat. Jep, de nieuwe M5 heeft méér pk’s en kost minder doekoe. Je hebt ‘m vanaf 132.250 euro.
We weten inmiddels lang en breed wat je hiervoor terugkrijgt, mocht je het bedrag bij de dealer stukslaan. Een sedan met 560 pk en 680 Nm dankzij een turbogeblazen 4.4 V8 onder de bollige motorkap, gekoppeld aan een zeventraps DCT-bak met flippers aan het stuur. Hiermee sprint je van 0 tot 100 km/u in 4,4 tellen en naar de 200 km/h doorstuiven hoeft niet langer dan 13 seconden te duren. De top is -geheel naar Teutoons gebruik- afgeregeld op 250 km/h, maar mochten bochtige bergpassen de voorkeur hebben en geef je niets om de Vmax, dan kun je je uitleven op de twee M knoppen op het stuur om bijvoorbeeld de gasresponse, het Drivelogic schakelprogramma en tal van andere zaken naar eigen smaak afstemmen. Gewoon, om je ‘comfortabele’ limo tot stuiterende sportwagen te transformeren.
De reden dat de nieuwe M5 een stuk voordeliger in de markt kan worden gezet komt natuurlijk door de herziene CO2-tax. De M5 F10 stoot minder CO2 uit en verbruikt minder peut (9.9 l /100 km) dan zijn voorganger (14,8 l/100km). Daarom roomt B.V. Nederland een iets minder groot bedrag van de prijs af. Die 25 mille korting is toch mooi een kleine verzachting voor het feit dat je twee cilinders inlevert.
In de laatste maand van het jaar rolt de M5 de showrooms binnen, maar voor die tijd lopen we er op de IAA in Frankfurt nog wel even een rondje omheen. Zelf je ultieme M5 bij elkaar configureren? Dat kan kan HIER, de eerste foto’s van een witte M5 staan daar.
UPDATE: We hebben nog een verse lading M5-video’s klaarliggen op AJ. Komen ze: BMW M5 F10 @ Sevilla, BMW M5 @ Hotel Hacienda La Boticaria, een M5 in de bergen, beelden van de supersedan op Ascari, een prettig filmpje van het motorblok en HIERRR een sfeerimpressie van het interieur. Viel spaß!
niet duur, mar doe mij maar de allerlaatste V10
@CSL: hey, me2!
@CSL: De V10 kostte vorig jaar al 158k, maar door de belastingen zou die nu nog veel duurder zijn. 174k zelfs, zie http://www.driving-fun.com/2129/home/news/Nieuwe-BMW-M5-vanaf-132-250-euro/Pricedrop-ruim-20-000-euro-goedkoper-dan-vorige-M5.aspx
@CSL: De M5 met V10 is m’n favoriete sedan. Wat een beest en dat geluid van die V10 is veel mooier dan de huidige turbomotor. Het ontwerp van de E60 is ook mooier, veel meer uitgesproken. Destijds was het best revolutionair al waren mensen er bij de 5 serie al aan gewend dankzij de E65 7 serie.
Mooie prijs
Voor een beauty van een wagen
OT: Voor dat geld toch liever een GTR met een bezoek aan switzah!
@sebasjuhh:
Hoe kun je een GT-R nou verglijken met een M5?
@CSL: in wat voor opzicht vergelijk ik beide partijen? Ik zeg alleen dat ik voor dat geld liever een GTR koop… ass.
@sebasjuhh:
ooh zo bedoel je.. ja dan heb ik voor dat geld liever een Z4 35is
@CSL: kun je ook voor 40k aan mods in een z4 stoppen?
@sebasjuhh:
nee, dan haal ik nog een nieuwe 1M en zet ik niet op kenteken maar maak hem klaar voor circuit dagen :)
@CSL: nice!! goeie ideeën jij, moet je eens wat mee doen!
De M5 is “maar” 20k duurder dan een M3 sedan met handbak. Valt me dus reuze mee :D
@jeanwillem: bestel de M3 met de DCT-bak en bespaar nog even een goede 6k!
Echt veel keus heb je nou ook weer niet bij die configurator. Zowel de huidige E klasse als 5 serie zijn gewoon niet om aan te zien. ff wachten op de RS6 in 2012.
@bempi: Hulde!
@bempi: inderdaad hulde. Ik twijfel altijd of ik het risico wil lopen om alle fanboys over me heen te krijgen, wat een (saai) hok om te zien!
@Jansen:
Ik ben ook bmw fan, maar je moet ook open staan en toe kunnen geven dat andere merken het ook beter kunnen doen.
@Jansen: Voordeel van de 5-serie is wel dat ie er niet exact hetzelfde uitziet als de 1-, 3-, 6- en 7-serie :P
@bempi: Je haalt de woorden uit me mond! ik hoop dat de rs6 ook zoiets kost.. wat ik eigenlijk niet verwacht.
Hmmm, ik vraag me af hoe ze bij BMW dan die einde-reeks-modellen van de vorige M5 gaan kwijtraken. De kortingen gaan al heel ferm moeten zijn om onder de prijs van de nieuwe te raken…
@Esprit_de_Flandre: Oh, dat is helemaal nietzo moeilijk, even een andere gril en bumper monteren en klaar is Bassie
@Jansen: nog makkelijker: geluid laten horen, V10 met koningsjank vs V8 die klinkt als een 4-pitter. Prijsverschil duidelijk :)
@RoT___: sinds wanneer is een V8 een kleine motor?
@hollow: 2×8=?
Ik vind hem schitterend! Voor de sedan zou ik zeker de M5 kiezen, bij station voor de E Estate. Audi doet me gewoon niets, Ook al is hij sneller beter en alles er bij. Je koopt zo’n auto op het oog en omdat het kan.
Ik vindt dit werkelijk een prachtige auto nu ik er aan gewend ben, en ook de ruwe cijfers zijn helemaal goed. Maar toch.. zelfs al had je het geld voor deze auto zou je als serieuze businessman (in ieder geval in amsterdam) hem nog nooit kunnen kopen vanwege het ongeloofelijk foute imago wat aan de m5 kleeft. Als je in een bmw m komt voorrijden bij je klanten kan je het op voorhand vergeten. En dat maakt de auto toch wel een beetje nutteloos, want hij is bedoeld als een auto die je elke dag zou kunnen gebruiken en tevens ook mee kan knallen in het weekend. Maar met zoon drugsdealers/vrouwenhandelaars imago blijft alleen het knallen in het weekend nog over…zonde.Blijft een waanzinnige auto.
P.S voor degene die buiten de grote steden wonen,
Bmw m’s(en ook veel audi rs’en en mercedes amg’s) worden hier heel vaak gereden door pooiers en drugsdealers en daardoor is het taboe in het zakenleven om hierin gezien te worden.
@tibor:
Grote auto’s is in heel Nederland een taboe. auto’s als de 6 serie, CL, en de door jou genoemde auto’s zijn prima zaken auto’s. Maar in Nederland word je daar direct op afgerekend. Hier wordt een grote auto altijd geassocieerd met arrogantie en macho.
Dan kom ik veel liever bij onze oosterburen, daar wordt een grote dure auto over het algemeen gezien als succesvol.
@tibor:
Wat jij zegt klopt als een bus.
De M5 is een beetje ordinair zeker als hij al een jaar of 2-3 begint mee te gaan, rijd er fout volk mee.
Daarom bestaat er zoiets als ALPINA.
Wat toch wel de overtreffende trap is van de M-reeks, niet in sportiviteit maar wel in bruikbaarheid en stijl.
of gewoon een echte m5 kopen en meer dan 110000 euro overhouden voor onderhoud oid:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lj3vju1eo3ny
@undifined1: die auto ziet er wel goed uit, maar is natuurlijk afgetrapt als t maar kan… misser dus!
@sebasjuhh:
Geloof me, ik heb veel e28’s gezien, waaronder veel m5’en (niet heel veel natuurlijk aangezien er maar 588 van zijn gemaakt) Ik heb zelfs een kertje in een e28 m5 mogen rijden. en ik heb vele normale e28’s gesloopt. En ik heb weinig gezien die er zo goed uitzien!. alleen jammer dat het originele stoffen interieur er niet meer in zit.
en waarom denk jij dat het een afgeragd ding is? echte afgeragde m5’en, zijn al lang gesloopt in de jaren 90
@undifined1: komop man… deze bak is zo geliefd bij mensen die alleen maar willen planken, snap je dat zelf niet?
@sebasjuhh: Ik ken zat mensen met een oude ///M (heb er zelf ook 1 gehad) en natuurlijk gaat het gas pedaal zo nu en dan richting de bodem maar dat kan en mag met zon ding als alles op temperatuur is (geld voor elke auto). Staat ook gewoon in de BMW handleiding. Eerst zus en zo en dan mag je trappen. En iedereen wie ik ken houd zich er ook aan.
Dus kom niet met zulke onzin aan zetten dat iedereen zon ding aftrapt. En 9 van de 10 wie ik ken zijn niet rijk en passen dus sowieso wel op. Enig idee wat zon auto in onderhoud kost? ben je hier in NL bij BMW of specialist voor kleine en grote beurt tegen de 2 rooitjes per jaar voor kwijt. En dan is er nog niks vervangen. Dit soort auto’s worden juist eerder vertroeteld dan afgetrapt. Natuurlijk zijn er ook mensen die zon auto aftrappen en er niks om geven maar dat zijn in ieder geval geen liefhebbers.
@GOD:
helemaal mee eens, zeker nu die echte oude m auto’s duurder worden, ik ken iemand die 10 jaar terug een e28 m5 voor 5000 GULDEN in goede staat. In die tijd zijn er wel oude m auto’s afgetrapt, maar die afgetrapte auto’s staan inmiddels al lang bij de sloop, die er nu nog zijn, zijn in handen van liefhebbers en die zien ook dat ze met het jaar duurder worden en worden er zelf ook met het jaar voorzichtiger mee.
Vindt de prijs trouwens nog aan de hoge kant aangezien we net hebben kunnen lezen dat je een nieuwe porsche 911 kunt kopen voor 19.900 euro!!!
@tibor:
-1 -_-‘
@tibor: Verkocht!!
valt mee… denk ik.. maar voor dat geld koop ik wel iets anders.. :) maar voor de echte bmw fan natuurlijk geweldig nieuws.. :mrgreen:
Lachen.Niemand die hier reageert kan hem betalen.
@mbman:
waarschijnlijk niet nee, verder nog meer interessante dingen te melden?
@mbman: jij kan hem wel betalen? cool!
@mbman:
Goh hoe weet U dat dan, bent U toevallig het type hacker die op onze bankrekeningen kan kijken? Zo ja dan gelieve even uw adresgegevens tevermelden, dan meld ik U direct nog aan bij de politie. Of was dit gewoon een armetierige reactie van een klosjaar die zelf geen nagel heeft om mee aan zijn derriere te krabben en daarom onterecht denkt dat wij ook allemaal arme padjepeeers zijn?
@tibor:
De aller, aller rijksten, het echte oude geld.
Rijdt tweedehands.
Die kijken wel uit.
Waarom denk je dat zo zo rijk geworden zijn ????
@desjonnies:
Met alle respect maar de aller rijkste mensen ter wereld, daar horen zonder zonder enige twijfel Roman Abramovitch, Bill Gates en al die olie sheiks bij. En dat is geen oud geld en deze mensen rijden zeer zeker niet in tweede hands auto’s.
Snap trouwens eigenlijk niet waar ik deze prachtige comment aan te danken heb beste heer?
@tibor:
Idd u bevestigt mijn stelling : dit is allemaal Nouveau Riche wat u vermeld.
@mbman:
@mbman:
Nee, want die zijn niet in de prijs geinteresseerd.
Die kopen zo’n ding gewoon.
En dat je er gemakkelijk zo’n duizend Euries aan peut doorheen draait per maand
Maarre ’t is zo leukig om net te doen alsof he.
in vergelijking met de vorige M5 is dit natuurlijk een mooi prijsje.
voor die prijs zou ik eerder een nissan GTR halen, goedkoper en veel sneller
Ik heb toch liever de e39 M5 dat zal voor mij altijd de echte blijven.
En eigenlijk nog liever een e39 B10 Alpina.
Haahaha.Stelletje kinderen hier.Had het kunnen weten.Nee hoor ik kan hem ook niet betalen hoor.Kan hoogstens 35000 euri missen.
@mbman: Voor €32000 heb je leuke M5 V10 met nog geen 100.000km gelopen. Alleen bij invoer komt de douane nog even ruim €7000 voor een 2005-er aftikken. Schandalig.
@mbman: Als je tweedehands aandurft, en waarom ook niet? Neem je deze uit Maastricht. Is eentje uit 2006. Pasop dat hij nog niet geïmporteerd is. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=140375607&__lp=11&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=46&minPowerAsArray=334&minPowerAsArray=KW&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=1
@T16: zonder gekheid.Een auto kopen is een maar je moet hem ook nog kunnen rijden.Daar komt bij dat ik het bangle ontwerp nog steeds niet mooi vind.Huidige daarintegen is weer zoals een bmw hoort te zijn.
leuk ! maar het blijft een 5-serie
@sebastienloebsebastienvettel:
Ik vind hem heeel dik, daar niet van. Maar vind de E63 AMG er net wat mooier en agressiever uitzien.
@duitseautos:
Een 6.2 liter V8 klinkt beter dan een V8 met turbo’s… Dus da’s ook een voordeel, maar ik zeg niet dat deze niet mooi gaat klinken eerst een acceleratiefilmpje zien ofzo :D
Net zo duur als de M5 V10 bij introductie dus. Althans er staat me iets bij dat die toen ook rond de 130.000 euro moest opbrengen.
Zo zielig en Nederlands om deze auto weer als fout te bestempelen… Hoe zit het dan met uberhaupt iedere R(S), GTI, AMG etc etc zodra een auto iets met ‘sport’ te maken heeft gaan alle zuinige Nederlands over ‘Overbodig’ praten en ben je sowieso al een patser… Waarom zou je een Golf GTI kopen word gelijkt gevraagd? Waarom zou je dit waarom zou je dat! In andere landen kunnen mensen elkaar nog iets gunnen en blij voor je zijn en zelfs een duimpje opsteken als je voorbij rijd in je sportieve auto!
Hier zijn we gewoon een stelletje bekrompen ziele poten die het zo goed weten voor een ander. Er zei laatst nog iemand tegen me: waarom wil je een M auto hebben? Om te laten zien dat je geld hebt? (heb ik niet, maar dromen mag toch) enige wat ik daarop kon antwoorden: zucht…
Als ik het kon doen zou ik er een kopen voor mezelf en omdat ik er wel van kan genieten. Menig ander zegt het niet nodig te hebben! Nee niet nodig maar zoveel is niet nodig en als ze zelf het geld wel hebben kopen ze een ferrari… Helaas helaas is zo’n prachtige auto als deze (en vele andere) niet echt goed voor je imago hier in Nederland maar kom op: ik bepaal gvd zelf wel wat ik doe en wat ik leuk vind!
(zo frustratie is eruit)
Ontopic: mooi dat deze auto een stuk minder kost dan ze voorganger (droomauto/motorblok) maar ik hoop ook dat er daarom meer Nederlanders zijn die er toch gewoon 1 (of meer ;-) Kom op mensen geniet er gewoon van als het kan voor zolang het nog kan!!
@Artijn:
+1
Je hebt helemaal gelijk, komt door de zuinige overheid en dat deuzige belastingstelsel waarvan al het geld naar afrika gaat en griekenland en terugbetalen? nee dat hoeft niet, het is toch hun geld niet :S
@Artijn:
Mocht je duiden op mijn reactie, hierbij een opheldering:
Ik vindt het helemaal niet overbodig of patserig of welke termen die U ook wilt gebruiken om in een auto van dit caliber of een golf gti te rijden(als u mijn auto’s had bekeken wist U dat ook)
Wat ik alleen zeg, en dat is gewoon puur objectief, is dat er aan een auto als deze een fantastisch fout imago kleeft waardoor de auto onmogenlijk inzetbaar is als normaal(zakelijk) vervoer, wat jammer is. Ik weet natuurlijk niet waar U vandaan komt maar mocht U weereens in Rotterdam of amsterdam zijn en een bmw m5 of m3 of mecedes amg of audi rs4 of rs6 zien, kijk voor de grap dan eens naar de bestuurder ipv naar de auto. Het is bijna altijd tuig…helaas, fantastische auto’s
@tibor: lul toch niet zo dom. Uit mijn dorp komen een aantal goed boerende zaken mensen en die rijden echt van alles en nog wat en worden niet voor drugsdealer aangezien. Gast van de Bribus bijvoorbeeld heeft/had een E60 M5 en die verkoopt echt geen keuken minder daarom.
@GOD:
Aah weer een nieuwe klant voor specsavers!
U heeft het over uw dorp, waar ik toch echt heel duidelijk het steeds over de grote steden heb, sterker nog ik zeg Rotterdam en Amsterdam. Vrij logisch dat je in een dorp niet aangezien wordt voor drugsdealer, aangezien die daar in verhouding vrij weinig voorkomen.
Heeft u weleens een oogtest gedaan? zoja hoe kan het dat u inGODsnaam nog geen bril heeft?
Mischien kunnen wij wel een inzamelingsactie hier op autoblog voor een mooie bril voor je houden.
Dan kan jij eindelijk lezen, en wordt over mij niet meer voor niks gebrabbeld dat ik lul.
Verder praat ik puur uit eigen ervaring over hoe er gereageert wordt als er bij meetings met een “racy” sedan voorgereden wordt.
En keukens verkopen is wel heeel wat anders dan bijvoorbeeld advertenties verkopen he, beste vriend.
S/E(normale) klasses, 7/(normale 5) series, jaguars en A8/6en(normale) zijn allemaal prima, maar ik had laatst een panamera turbo(die ik overigens van de buitenkant zelf onaards lelijk en ordinair vindt) voor een week mee en de hoeveelheid ellende die dat heeft opgelevert ben ik nu nog steeds aan het proberen te repareren.
Het wordt je in dit land van ons gewoon niet gegund, helaas.
En hoe frustrerend en krom dat ook is moet daar in bepaalde sectoren echt rekening meegehouden worden.
@tibor: In dorpen wonen juist per inwoners meer dealers en gebruikers dan in steden. Dat is altijd al zo geweest.
Friesland bijvoorbeeld staat al jaren op nummer 1 kwa drank en drugs. En niet een zogenaamde wereldstad als Amsterdam.
Dus ik weet niet waar jij jouw informatie vandaan haalt?
Net als de informatie of ik wel of niet een bril heb?
Vast en zeker gis werk net als jou andere praatjes.
En jou ervaring qua meetings is ook zo iets.
Al die lui die vele euro’s in hun auto’s stoppen om hem op een racy sedan te laten lijken kijken iemand anders raar aan die in een echte komt aan rijden. Heeft dat met verdenkingen van dealen te maken of eerder jaloezie of bewondering?
En verder is keukens verkopen het zelfde als advertenties verkopen. Je verkoopt iets.
En je auto afstemmen zodat iemand anders die je niet eens kent er blijer van word is toch wel heel erg zielig.
Conclusie veel plezier met je ik wou hem eigenlijk niet kopen auto in zogenaamde grote wereldstad Amsterdam.
@tibor: Nederland is in dat opzicht idd zeer bekrompen. Het lijkt wel of je succes niet mag tonen. Als je zo’n auto kan betalen in dit kikkerlandje heb je er echt wel iets voor gedaan (ja dit geldt zelfs voor de criminele medemens).
Een M5 is toch niet echt heel subtiel en heeft een ‘fout’ imago (al of niet terecht). Social acceptance is belangrijk, ben toch heel benieuwd wat jouw zakenrelaties hadden gezegd als je met een Panamera hydrid aan was komen zetten.
Serieus prijsverschil met zijn voorganger. Dat kleurtje is echt übergeil op die wagen!
@CSL:
Je nieuwe job description. Mobiliteits adviseur.
“meer geld dan goede smaak? Bel CSL!”
@Tibor: Ja bedoelde het ook niet direct ’tegen’ uw reactie maar u zette mij aan het denken. Ik kom zelf uit Bloemendaal en daar zie ik van alles voorbij komen. Uiteraard begeef ik mij ook vaker in Amsterdam en snap ik wat u bedoelt, echter in andere kleine dorpen/steden (Haarlem,Heemstede,Bergen,Laren etc) rijden ook genoeg ‘beschaafde’ mensen (tenminste op het eerste gezicht ;-) Rond in dergelijke auto’s en ook in het bedrijfsleven kom ik het (heeeeel af en toe) tegen. Deze ‘waaghalzen’ prijs ik dan ook want zoals gezegd: als het kan moet je er gewoon van genieten!
Helaas kunnen wij zelf het imago van iets niet bepalen maar word die bepaald door de menige en die valt (helaas) hier in Nederland in de categorie: niet gunnen of beter gezegd: niet nodig dus overbodig…. Maar ik maak dus graag zelf uit wat overbodig is en probeer altijd positief te reageren op andermans geluk.
Overigens ken ik mensen met ‘niets’ die in een flinke auto rijden en mensen met (heel) veel geld die gewoon in een 10 jaar oude fiat rijden. Deze laatste geven er ook niets om en zouden het wel kunnen doen, maar vinden het zelf overbodig, daar heb ik ook respect voor.
Conclusie: het zou fijn zijn als we ons met ze allen wat minder lieten leiden door de algemeen heersende opinie en gewoon ons eigen weg naar geluk volgde of dat nu op je sandalen bomen knuffelen in de amazone is of gummen in je dikken aso bak, Just do it, geniet en val een ander er niet mee lastig! (wederom uiteraard niet persoonlijk naar u gericht ;-) )
Ik vind 132k voor een 5serie niet echt meevallen.
Dat gezegd hebbende, slimme zet van bmw hem lager te prijzen.
Zou het iets met de Panamera te maken hebben?
@chrispothast: Ik heb veel liever een Porsche Panamera dan een BMW M5!
@agera: Dat is niet mijn punt, de panamera zit in het vaarwater van deze M.
Ik kan me voorstellen dat de prijsstrategie van BMW daar iets mee te maken heeft.
Mooie bak. Goeie prijs! E60 begon ook op €127.000
Waarom klinkt het niet zo:
http://youtu.be/kSZABWcU4uU
@vincent_995: Omdat dat een andere auto is, van een ander merk.
Die gebruiken andere onderdelen, snap je?
@vincent_995: kippenvel…. Dat ding hoest, blaft en brult gewoon, en dat allemaal tegelijk:p heerlijk!
Mwa, kkoop em wel in FM4. Als je die achterlichten 90 grden draait en die uitlaten naar het midden trekt is het net een M3.
Leuke auto maar zou niet mijn keuze zijn voor dat geld, dan heb ik veel liever een Porsche 911. Maar zou ik overwegen om een sedan te kopen dan zou het een Panamera worden.
Als het zonodig een auto moet worden van de 5 reeks, dan de veel goedkopere BMW 550i
@agera: De panamera is geen sedan
Wat zou een M3 sedan met die motor kosten dan? 90k?
Schitterende auto, helemaal goed zo. In een decente kleur kan je er prima mee voor de dag komen. Ben zeker geinteresseerd in deze M5, er zijn in deze klasse gewoon geen alternatieven. De E63 is te veel ’taxi’ en Audi = saai. Maar bestellen doe ik ‘m niet, waarom? Er is geen touring te krijgen! Als ondernemer en familievader heb je aan een gewone sedan helemaal niks. Dus dan toch maar een E63 T model…..
@AlbertW: neem dan 550i xdrive touring, is 400pk niet genoeg?
Wat een zielig volk zijn we eigenlijk. Ben je succesvol, heb je functionaliteit nodig en hou je van het summum op autogebied, dan wordt je keihard gestraft door de afgunstige links, grijs opel rijdend Nederland.
Wanneer leren we eens hard werken, streven naar dromen en mensen te waarderen op hun bereikte resultaten. De criminelen zitten vast minder comfortabel in die auto en hebben 2 achteruitkijk spiegels, dus ben op hun niet jaloers.
Let op dat ik niet generaliseer maar herkenbaarheid neer zet.
Groet,
Alwin Bloem
@snelwin:
Amen
Tip van de dag: een auto koop je voor jezelf en niet voor een ander! Moraal: als je geld en zin hebt in een m5 gewoon doen :)
Inderdaad davy. Vanuit eigen kracht en plezier. Oprechte mensen laat je instappen en de rest rij je er gewoon uit ;)
Ik ben bijvoorbeeld geen Mercedes fan, maar iemand met een AMG krijgt van mij gewoon een dikke duim!
@snelwin: Ik ben het wel met je eens, maar als ik iets koop van iemand met bv een amg oid, denk ik toch: fuck die auto sta ik hier te betalen. Ik kan me voorstelken dat er in het zakendoen last van hebt.
Iemand die ik ken heeft zijn 7serie verkocht en een 3cabrio gekocht.
Hij kreeg er teveel commentaar op, hij zette hem vaak een of twee straten verderop als hij naar klanten moest. Dat ben je natuurlijk ook op een gegeven moment zat.