U wilt meer pk’s in uw Duitse superslee? U krijgt meer pk’s in uw Duitse superslee.
Zoals we deze week konden zien is BMW neergestreken bij de Nürburgring met een complete testvloot aan vernieuwde of nieuwe modellen en namen ze kilometers psychedelische camouflagewrap mee. We zagen een M3, M5 facelift, 235i en de i8 van submerk BMW-i voorbij sputteren. Of nou ja, van die M5 was nog geen goed bewegend beeld. Tot nu.
M5Board fluistert ons in dat de testduitsers een M5 met een bruut Competition Package had meegenomen – te herkennen aan de gele remklauwen – die er eventjes 15 paarden bijkrijgt, waarmee het totaal van 560 naar 575 pk kruipt. De topsnelheid zou op 305 km/u komen te liggen, want dat Herenakkoord is nog net zo relevant als de VHS-videoband: helemaal niet.
Als we even op de info van BMW-insider Gustav afgaan omvat het Competition Package verder een aangepaste schokdemper set-up, en nieuwe sportuitlaat met zwartchromen einddempers, een nieuw M-sportstuur en een nieuw velgdesign (20-inch). Wat het pakketje zal gaan kosten blijft nog even gissen, maar dat er een antwoord komt op de E 63 S AMG van buurman Mercedes lijkt wel duidelijk.
Achter de folie gaat de rest van de facelift schuil. In Frankfurt krijgen we op de IAA, in september, meer te zien, maar we weten nu al dat er een gewijzigde voorbumper aan te pas komt, hij nieuwe koplampen krijgt en de grille, pardon, nieren worden aangepast.
Hieronder het Duitse neefje van de Stig die hem op de ‘Ring uitlaat, inclusief shots van de facelift.
cocksdriveaudi zegt
Leuk zo’n pakketje maar waarom niet gelijk door naar 600 Pk om echt wat te bieden vanaf fabriek
jzaero zegt
@cocksdriveaudi: Moet natuurlijk nog vaker uitgemolken worden :)!
cocksdriveaudi zegt
@jzaero: Tja dat is ook waar, echter snap het niet deze zet van BMW,
Er ligt nu een uitstekende kans op de magische 600 PK te slechten en dat zal meer opbrengen dan een loos 15PK pakketje.
Anyway de mensen die extra Pk’s willen zullen hem nu wel naar jongens zoals Schwitzer brengen, kostte dacht ik zo’n 7000 USD en dan heb je 700PK en een normale sound zonder speakers, stond van de week op AB toch?
ar156sw zegt
@cocksdriveaudi: Die 600 grens bewaren ze misschien voor de volgende M5?
rikus zegt
@ar156sw: Dan is er wel een ander Duits merk wat voor die tijd een powerhouse bouwt die wel over de 600 pk krijgt.
adii zegt
@cocksdriveaudi: snap niet dat Audi dat niet deed , kwam als de laatste uit dit setje….
kaasboerin zegt
@adii: Maar niet enkel door peekaa verschil hoor..
adii zegt
@adii: ja klopt ….. Maar zijn van die gaste als een artikel over bmw gaat , proberen ze negatieve re
kaassaus zegt
@cocksdriveaudi: ik denk omdat men het met 560 pk FR al bijna niet lukt om het volle vermogen te bereiken. Als je met 160 km/h het gas instampt dan breekt ie nog uit… Maar het zou idd gaaf zijn als BMW met een 600 pk kanon komt!
MLTB zegt
Die autotesters pleuren die dingen altijd wel met een rotgang door die carousel heen :D
Ontopic : leuk, maar nu graag met die V10 erin met hetzelfde aantal PK’s
jzaero zegt
@MLTB: Is ook maar ‘slechts’ de Mini-karousel. Wanneer je de grote pakt zal het wel stukje heftiger zijn. Heb ik nog wel levensduur van een schokbrekertje met 2 jaar verkort :D
MLTB zegt
@jzaero: Kan me voorstellen zoals die f12berlinetta paar dagen terug dat je die carousel(len) om die reden ook liever niet pakt.. Kan inderdaad niet geweldig zijn voor je auto :)
Maarja als je geld hebt, en je hebt een paar auto’s speciaal als trackday car voor de Ring, why not!
rubentheys zegt
vroem vroem
babbaloerie zegt
Gaan ze ook die Active Sound, samen met wat isolatiemateriaal eruit slopen? Anders is er weinig ‘competitions’ aan.
hollow zegt
@babbaloerie: ja echt wel. 575pk is wat weinig voor mannen zoals jij hè.
babbaloerie zegt
@hollow: Al had het een miljoen pk, motorgeluid door de speakers van een auto is gewoon zielig. Het Halfords gehalte is nogal hoog.
Ten tijde van de E46 M3 (CSL) had ik BMW hoog in het vaandel staan. Toen maakten ze nog echte circuit auto’s.
kaasboerin zegt
@babbaloerie: Maak je borst maar nat, dit komt steeds vaker in nieuwe auto’s. :)
berlinetta zegt
@babbaloerie: BMW is niet de enige die dit doet hoor. Audi is er ook al aan begonnen. In de S6 kun je zelfs uit meerdere geluidjes kiezen.
SimonMc zegt
@berlinetta: Die nieuwe Clio RS doet er ook aan mee…
m550d zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
MLTB zegt
@m550d: Nu met kleine speakertjes in het stuur zeker? Voor nog een nog betere ‘rijbeleving’?
civicfk3 zegt
Nog geen 3% vermogen erbij :’)
Megakix zegt
zozo…15pk hmmmm… http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/BMW-M5-4.4T-560-pk-F10-car-5056.html#header
onlyjealouspeoplehatevag zegt
@Megakix: ‘Bij ziptuning, tunen wij met een dip!’ Dat is hun motto… dus vooral daarheen gaan.
undifined1 zegt
Dat heb je met zon turboblokje, dan kun je goedkoop zulke flauwekul doen.
paulaner zegt
Beter komen ze met een 600 paarden modelletje en xDrive. Dit is leuk maar die 15 pk extra ga je niet merken.
w0o0dy zegt
@paulaner: ik denk dat die 15pk dan ook het MINST belangrijke van deze update is.. de aanpassingen aan de ophanging, andere uitlaat .. deze update gaat over extra beleving/spanning/emotie niet over de performance op papier.
paulaner zegt
@w0o0dy: Vooruit, ik zou het wel eens willen beleven wat voor verschil het maakt. Het zal allemal wel wat strakker en harder worden qua onderstel maar in et dagelijks gebruik lijkt me dit niet beter.
Voor de liefhebber een leuk pakketje maar ik zie toch liever een soort ‘concurrent’ voor de E63s
w0o0dy zegt
@paulaner: dit pakket kun je weglaten en dan heb je de normale M5 maar sommigen roepen dat die niet spannend of hardcore genoeg is. Voor die groep (een paar nutters en journalisten) is er deze.
paulaner zegt
@w0o0dy: Ach, als ik het mocht beslissen zou ik ook zulke pakketen op de markt brengen eerlijk gezegd. Voor ieder wat wils zoals je zegt.
jzaero zegt
@w0o0dy: Als ik het geld had, tja waarom niet? Ok, ik ben eerder een M3 liefhebber dan een M5 liefhebber, dus als ik de keus had tussen een M3 met zo’n pakket of een normale M3 dan koos ik voor dat pakketje. Pk’s merk je misschien niet, maar het sturen? Als het merkbaar verschil oplever dan ja, graag!
sel777 zegt
Leuk en aardig, maar veel te weinig extra paardjes… Verschil met een “normale” m5 is denk ik amper te merken. Blijft leuk marketing…
jrmpower24 zegt
ok nice!
Love the M5. prachtige wagen!
toyotafortuner zegt
Wow… Als je had gezegd dat dat tunepakket deel uit maakte van de feestlift, had ik het ook geloofd.. Marketing…
mercedesbenzzzz zegt
4wd van bwm komt die nog?
Ontopic;
Zinloos zolang je geen 4wd hebt
adii zegt
@mercedesbenzzzz: zitten op te wachten tot Audi een keer rs6 met achterwielaandrijving makt….hahahaha
berlinetta zegt
@mercedesbenzzzz: Ja klopt, de betere ophanging en remmen heb je niks aan zonder 4WD.
kaasboerin zegt
Het enige wat de ‘competition’ verbeterd zijn die schokbrekers.
Maar goed, die kan ik ook gewoon aftermarket halen, dit is dus puur voor mensen met geld die totaal geen zin hebben om er zelf aan te gaan/laten knutselen na aankoop.
w0o0dy zegt
@kaasboerin: zoals ik al schreef gaat dit waarschijnlijk vooral over beleving dus geluid, stuurgevoelstuurgevoel en wegligging.
adii zegt
Ja klopt kaasboerin …. Zijn van die gaste als een stuk over bmw komt proberen negatieve recensie te schrijven …. Kwam de x4 en gelijk komentar er over…. Maar over dat namaak van vw vinden ze schitterend…… VAG liefhebbers…..
mashell zegt
Zou het kunnen zijn dat BMW eindelijk het licht gezien heeft en de neusgaten (noem dit geen nieren, die zitten immers niet in de neus) gaat verkleinen?
jzaero zegt
@mashell: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=814156
valt mee hoor.
tridente zegt
Ik heb iemand op het station horen zeggen dat Jaguar met een XF-RSR komt..
adii zegt
@tridente: ja daar moet je blijven wachten op het station wie weet rijd die langs ….
SimonMc zegt
En meer luidsprekers voor een voller uitlaatgeluid.
madridsta zegt
Audi gaat de rs6 met 600 pk nog uitbrengen als plus model hij word ook lichter
g00f81 zegt
http://www.supercars.net/gallery/119513/2892/1048317.jpg
dik hoor!