De BMW M5 in Imolarot is precies hoe je ‘m wel hebben, toch?
We realiseren ons pas wat hadden, totdat het er niet meer is. De Dijk zong erover. Joni Mitchell zong erover. Dat komt natuurlijk omdat wat je nu hebt, ook al niet beter is dan wat daarvoor was. Lekker vaag omschreven, we weten het. In automobiele termen is het makkelijker. Het wordt volgens velen nooit meer beter na de BMW M5 van de E39-generatie. Dat is de heilige graal voor vele BMW-fans.
Binnenkort kunnen we ons ergeren aan de nieuwe M5. Waarschijnlijk vind iedereen ‘m te zwaar, te complex en te lelijk. Het is zeker dat ‘ie (veel) sneller zal worden en dat je er zelfs uitstootvrij mee kunt rijden. Maar voordat we de nieuwe M5 verwelkomen, hebben we hier nog even eentje van de huidige generatie voor je. En weet je, eigenlijk is het gewoon een heel erg toffe auto.
Check die velgen!
Uiteraard is dit Imola-rode exemplaar niet helemaal standaard meer. De auto is voorzien van het favoriete velgenmerk van ‘Otoblog’-prominent @amghans (die ondanks zijn naam gewoon BMW rijdt). Het gaat om de firma HRE Wheels.
Het model is de S101SC en je kunt kiezen uit drie velgmaten: 20 inch, 21 inch of 22 inch. De wielen die je op de foto’s ziet, zijn in de maat 21 inch. 22 inch zal waarschijnlijk nét iets te veel van het goede zijn, 20 inch zal waarschijnlijk ook prima staan.
Overigens zul je Imola-rood via BMW Individual moeten bestellen, tegenwoordig is de enige rode kleur die je kan bestellen Aventurinrot III. Ook mooi. Leuk detail, Imolarot was destijds ook een optie op de BMW M5 van de E39-generatie. Als kers op de appelmoes is dit exemplaar verlaagd en voorzien van de nodige koolstofvezel versieringen.
Prijs wielen BMW M5 in Imolarot
HRE Wheels zijn niet alleen heel erg mooi, maar ook heel erg goed. De verhouding tussen stijfheid-gewicht is heel erg goed. Dat heeft natuurlijk zijn uitwerking op de prijs. Die is namelijk krankzinnig.
Je bent voor de 20 inch wielen namelijk 3.300 dollar kwijt. Niet per set, maar per velg! En dan moeten er nog banden omheen. We hebben het even voor je uitgerekend wat dit setje kost. 21 inch in deze configuratie is 4.080 dollar per velg.
De banden aan de voorzijde (285/30 21) kosten zelfs bij De Chinees bijna 200 euro per band, maar de Michelins Pilot 4S kosten 450 euro bij de Euromaster. Achter zit er 305/20 21 onder die nog ietsje meer kosten.
Dat betekent dat dit hele setje zo’n 18.000 dollar/euro kost (die zijn bijna gelijk). Maar hey, dan heb je wel een cool setje velgen in plaats van die niet al te tijdloze ‘bicolor’ velgen van BMW zelf.
Meer lezen? Dit zijn alle speciale uitvoeringen van de BMW M5!
Jens_Roadster zegt
Zie je ook niet vaak, een mooie nieuwe BMW. Heerlijke kleur zo.
1000bochten zegt
Een rode M5 ligt inderdaad best goed op het netvlies. Alleen die velgen zijn totaal niet mijn smaak. Ik stel zeker op prijs dat ze licht en stijf zijn, maar het ontwerp is ‘m gewoon niet voor mij. Ze glimmen bovendien wat teveel. Tot slot koop je voor 18.000 euro een hele knappe BMW 335i, dus dat is wat veel voor een setje (andere) wielen…
racerx zegt
De G30/31 is vooral als LCI echt een fraaie auto, ik denk dat een leuk aangeklede G31 520i een goede opvolger is voor mijn F11 over een jaar of 4…
… zonder deze wielen dan.
ouwedibbes83 zegt
Geen zes cilinder in je BMW? Ik weet niet wat je nu voor F11 rijdt, maar de F11 520i met 184pk is niet heel riant qua vermogen voor zo’n grote bak. Ook niet langzaam, maar van een sportieve BMW hoop ik altijd dat hij ook leuk mee kan doen.
racerx zegt
Ik heb een 523 met een stage 1(+) kuurtje, praktisch een heel gezonde 528 dus. Ik snap wat je bedoelt, maar ik gebruik de auto eigenlijk alleen maar om de familie in rond te rijden. Ikzelf zit meer op de motor als ik in mn eentje rijd (en er geen zout op straat ligt, dat is mn enige beperking). Ik zou dus ook prima met een wat langzamere auto kunnen, als ‘ie maar wat dikker in de opties zit. Totaal het tegenovergestelde van wat ik vroeger zou doen voor ik m’n A rijbewijs had, toen was motorvermogen alles en opties mooi meegenomen ;-)
Dutchdriftking zegt
Heel gaaf ding dit. Natuurlijk zijn de zwarte details net even té, en zou ik niet voor de drie delige velgen maar voor de enkel delige variant (P101) gaan en dan gewoon zilvergrijs IPV deze gepolijste variant. Maar alsnog een hele dikke sjaak.
kevindb zegt
Ik ben wel fan van de velgen! Maar vind het vooral verfrissend dat er gewoon lichtgrijze velgen op zitten! Al die nieuwe modellen die alleen maar met zwarte of two tone velgen leverbaar zijn blijf ik lelijk vinden.
Michel-GR zegt
Prachtige wagen met die kleur maar die velgen zijn spuuglelijk
Jagris zegt
Wauw, Imolarot staat de 5 serie perfect. Alleen die velgen zijn echt lelijk. Daar kan nog wel een beter setje onder. Van Vossen wellicht?
kniesoor zegt
@willeme: Ghe ghe ghe, je reaguurder-informatie is goed op orde 🙂
cossiekiller zegt
Zo vind ik hem ook helemaal af. De velgen ook.
Alleen… Wat een kuiswerk heb je eraan! Lijkt me even erg als mijn Le Mans wielen.