Een coupé en dan ook nog als dikke diesel. Is dit nog relevant anno 2022? Bij BMW vinden ze van wel en in deze rijtest ontdekken we de M440d Coupé.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Auteur: RubenPriest, gepost om – 14 Reacties
Een coupé en dan ook nog als dikke diesel. Is dit nog relevant anno 2022? Bij BMW vinden ze van wel en in deze rijtest ontdekken we de M440d Coupé.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
fromtheg zegt
Martijn wordt te duur voor Autoblog;) Steeds meer filmpjes met een GoPro de laatste tijd.
karhengst zegt
Niet echt het natuurlijke habitat voor een dergelijke auto. Mij lijkt het de perfecte Autobahnstürmer. Met nadruk op het tweede gedeelte, want BMW kennende is het vooral een leuke auto om mee te planken, niet zo zeer om mee te cruisen.
HelldogBE zegt
De (M)440D blijft 1800kg droog aan de haak danzij 4×4, automaat en 3l 6-cylinder. Da’s bijna net zoveel als een 5 of 7-serie, dus al een heus slagschip. Om polders af te raggen op maximum attack kun je beter een Caterham of een motor kopen, want zelfs een M4 zal zich daar niet in zijn sas voelen door de hoge massa en beperkte rijbeleving op lage snelheden.
Dit soort auto’s komt tot zijn recht op op iets ruimere banen waar de massa zich minder laat voelen, maar waar je steeds veel koppel ter beschikking hebt tegen een acceptabel verbruik. Het praktijkverbruik van een 440I of M4 is toch nog van een andere orde (3l tot 5l meer) voor de veelrijder die er 50dkm of meer per jaar mee doet
ffw88 zegt
Ik dacht even dat ik Wouter zijn gezicht constant in beeld zou zien toen ik POV las.
Pascal zegt
Ja of iets anders, maar dat is gelukkig alleen op andere sites
sonnybonds zegt
zag er gisteren 1 op de weg rijden. Wat een lelijk hok is dat toch helaas….
AudiRS zegt
@sonnybonds: er zijn al aftermarket normale grill/bumpers te krijgen. Elke zelfrespecterende bmw 4-rijder zou dit moeten fiksen.
Pascal zegt
Elke zichzelf respecterende BMW rijder houdt ‘m origineel.
jaapiyo zegt
Nieuw is zo’n zespits diesel gezien de belasting en verwachte afschrijving natuurlijk niet meer te doen in NL. Tweedehands echter is diesel stiekem best wel weer interessant. Een 530d Touring ofzo bijvoorbeeld van tien jaar oud doet je een paar duizend minder dan een 530i (die je niet kan vinden). Vervolgens betaal je 2 rug MRB per jaar ipv 1, maar gezien de brandstofkosten en het verschil in verbruik is het omslagpunt niet eens ver weg. Bij 20.000 km per jaar of meer kan het al interessant zijn. Enige ‘risico’ is natuurlijk dat Rob Jetten diesel vervroegd verbiedt…maar zoals het nu is kan je met Euro4 tot 2025 nog overal heen (en zo’n oude bimma is Euro5 en als je een iets latere koopt mogelijk zelfs Euro6).
Het blijft wel satansap natuurlijk.
AudiRS zegt
@jaapiyo: misschien wel interessant bij de afschaffing van mrb. (Km heffing) wie weet.
willeme zegt
@jaapiyo:
Op aanraden van jou heb ik een auto met benzinemotor gekozen. Dat is premium. Elke 7 kilometer is er weer een liter weg. Met de huidige prijzen sta je om de 400 km bij de pomp met een 80 liter tank. Er is een meerprijs voor de MRB en verzekering. Echter, de kosten voor de verzekering zijn verwaarloosbaar en de MRB heb je er al met 1 keer tanken per maand eruit. Dan rijdt het ook nog eens beter, zoals @wouter laat zien in dit filmpje.
Groot verschil is natuurlijk wel: gebruikt of nieuw. Diesel is gebruikt goedkoper, maar nieuw juist niet. Daar zit wel een angeltje. Maar desalniettemin, gewoon een F11 535d kopen. Wat doet een Alpina D5 eigenlijk? @alpina007 schijnt daar nogal enthousiast over te zijn ;-).
jaapiyo zegt
80 liter en 1:7…dat is dan toch 560 km? 🙊
baardmijt zegt
@jaapiyo: met de huidige prijzen kennelijk niet.
Pascal zegt
Als ik een echte kilometervreter was dan ging ik deze zo halen. Of nouja, wel de sedan en gebruikt met de kop eraf, moet wel leuk blijven.