Nu BMW, eindelijk, de 4 Serie Gran Coupé officieel heeft onthuld kunnen we meteen beginnen met dromen over een M4 Gran Coupé.
Officieel heeft BMW nog niet bevestigd dat er daadwerkelijk een M4 Gran Coupé gaat komen, maar tussen neus en lippen door hebben ze het al wel enigszins laten doorschemeren.
Na de lancering van de M6 Gran Coupé ligt een M-versie van de 4 Serie GC uiteraard redelijk voor de hand. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat BMW deze auto gaat lanceren. Eerste moeten de M3 Sedan en M4 Coupé nog op de markt komen en daarna zal naar alle verwachting de M4 Cabrio onthuld worden. Pas daarna kunnen we gaan nadenken over een. (impressie via: xtomi)
norge zegt
Nou nog een stationswagentje en we zijn d,r..
testpiloot zegt
@Autoblog: doe alstublieft wat aan jullie Android app. Het werkt echt voor geen meter. Hij is langzaam, hapert en bij het draaien van het scherm gaat hij spontaan terug naar het begin van het artikel. Vorige versie was stukken beter. Dank.
Fruitcake zegt
@testpiloot:
Inderdaad, of zet versie 2 weer ff online.
sydney zegt
@testpiloot: ondanks dat ik van de hele fruitschaal die Apple mij te bieden heeft denk ik dat je een punt hebt;met een zustersite als apparata je zaakjes op dat interappweb gedeelte niet op orde hebben is op z’n minst een gemiste kans.
Nu terug naar de M4 Gran Coupe, als ik mijn tarotkaarten,glazen bol en paninikaartjes mag geloven zal die auto er nooit komen.Zelfs in het huidige premium(ik ben heel lang geleden al moe geworden van dat woord) segment is het al overbevolkt.Voordat er geen tovenaar is die uit het niets auto’s kan produceren en verkopen zou het natuurlijk kunnen.
Een M4 Gran Coupe zou ook teveel in het vaarwater komen van de M3.
Sales en marketingtechnisch en in combinatie richting dealereisen valt dat dus letterlijk niet te
verkopen.
Al hebben we nog altijd het midden Oosten,sommige delen van Noord Amerika,China en Japan.
mashell zegt
@sydney: Hoezo zit een M4 Gran Coupe in het vaarwater van de M3? Het is net als gewoon een gewone 420d Gran Coupe en een 320d, dezelfde auto met een fractioneel andere carrosserie (die qua wielbasis, vorm etc wel erg veel op de 3GT lijkt). BMW kan deze zonder noemenswaardige meerkosten ontwikkelen en produceren maar zal er een absoluut noemenswaardige meerprijs voor gaan vragen. De boekhouders zitten te gniffelen in München als er iemand een M4GC besteld ipv een M3.
sydney zegt
@mashell: Precies jouw argument gebruikte ik ook in het S65 AMG/Flying Spur vergelijk.
Bij de grote fabrikanten op deze aardbol is het ook terecht dat hun schaalvergroting is belangrijk is.Er moet en kan immers terecht geld verdiend worden.
Alleen met die schaalvergroting heb ik straks meer ruimte voor auto’s dan klanten in de showroom en dat lijkt me niet de bedoeling.
eklasse zegt
@sydney: je hebt nu ook niet alle types en uitvoeringen in je showroom staan.
Get used to it. Publiekstrekkens en verkoop topper in de showroom. De rest op afspraak bij jou of je collega.
Wouter zegt
@testpiloot: we zijn er hard mee bezig, maar het vreemde is dat het op een deel van de telefoons goed werkt. Sterker nog: op al onze Android telefoons. Zou je naar tips-apenstaart-autoblog.nl je merk model telefoon en android versie willen mailen svp.
splitsecond zegt
BMW, waar voor je geld. Prachtspul is het! Eenmaal BMW, altijd BMW ;)
2cool4school zegt
@splitsecond: volgens mij ben jij een fan
drivingpleasure zegt
@2cool4school: Denk het ook, maar het kan ook zijn dat hij BMW rijdt. Ik moet zelf ook toegeven de rijeigenschappen zijn subliem.
splitsecond zegt
@drivingpleasure: Rij idd sinds 2 jaar BMW. Bijna alle auto’s zitten tegenwoordig technisch goed in elkaar, maar bij BMW is o.a. de kwaliteit van het gebruikte materiaal uitstekend. En dat merk je op de lange termijn. Daarbij komt dat de rijeigenschappen vaak erg goed uitgedokterd zijn. De juiste verhouding sportiviteit en luxe weten zij bovendien goed te vinden. Verder sturen ze heel direct en de atmosferische blokken zijn helemaal je-van-het. Het blijft ook geweldig om uitgerust uit te stappen na bijv. 100 km, waar je bij sommige voertuigen juist verrot bent van het autorijden. Hoe noemen ze dat ook alweer? Oh ja, Freude am fahren!
snelweg zegt
@autoblog willen jullie ook wat aan iPhone app doen jullie hebben de schuif optie niet en naar boven optie met 1 tik.
Homer55 zegt
@snelweg: En bij een keer drukken om het scrollen te stoppen opent hij gelijk een artikel.
imba zegt
Sedan sedan sedan.
mashell zegt
@imba: je kunt wel 100x sedan roepen, maar het blijft een liftback! Tot overmaat van ramp probeert ons BMW wijs te maken dat het een coupé is, zodat we niet zien dat het eigenlijk een opgeleukte 3 GT is.
imaginenl zegt
Had deze niet gewoon liever GT geheten ipv dat misvormde ding wat ze nu hebben bedacht?
therednax zegt
Machtig mooie auto. Wat mij betreft hadden alleen de grill en koplampen +/- 10cm naar boven gemogen.
spidermann zegt
Komt er ook nog een M450 xD?
azenomei zegt
Zoals ik al eerder zei: Dit in M is een mooie concurrent voor de M3 en M5. Wel een beetje nutteloos, maar als ik er één gratis krijg, GRAAG!
sydney zegt
@azenomei: Sorry dat ik je het slechte nieuws moet brengen; maar je krijgt hem helaas niet gratis.Het feit dat die auto er überhaupt niet komt is er maar een kleine reden van.
mashell zegt
Waarom kan BMW pas gaan nadenken over een M4GC als de M4 cabrio op de markt is? M4 coupe voor en achter bumper monteren. Het M4 motorblok er in hangen. M4 stuurtje klaar monteren. Een kwartiertje de schokdempers afstellen en tadaaa: een M4GC. Het hele idee van al deze varianten op de bekende 3 serie is dat er met vrijwel geen ontwikkelkosten nieuwe modellen en varianten gemaakt kunnen worden. Dat doen de concurrenten van BMW ook, Audi iets nadrukkelijker dan Mercedes.
robbie zegt
@mashell: niet BMW gaat er dan pas over nadenken, dan kunnen wij er pas aan gaan denken.
De volgorde die BMW met dit soort dingen aanhoudt is: coupe -> cabrio -> Gran Coupe.
We kunnen dus pas een M4 GC verwachten nadat de M4 Cabrio is onthuld.
Dat is dezelfde volgorde die BMW aanhield bij de 6 Serie. Eerste M6 Coupe & Cabrio en daarna pas de M6 Gran Coupe.
Waarschijnlijk is de M4 GC achter de schermen allang gereed.
fejjie zegt
Nu is het wachten op de m3 coupé :-)
mercedesclsfan zegt
ik ben normaal niet de grootste fan van BMW, maar deze auto zou ik boven de mercedes CLS verkiezen. (goedkoper, en mooier)
azenomei zegt
@mercedesclsfan: Dit is meer te vergelijken met een CLA.
berlinetta zegt
@azenomei: Nee, Mercedes heeft hier geen concurrent voor. Net zoals BMW geen echte concurrent voor de CLA heeft.
eklasse zegt
@azenomei: een normale 4 serie kost pak m beet 15000 meer dan een kale cls. Die komen dus niet echt in elkaar vaarwater. Het is wachten op de C klasse 5deurs.
azenomei zegt
@eklasse: Ik neem aan dat je 15000 minder bedoeld.
C220AMG zegt
@azenomei: de cla is toch echt een maatje kleiner dan de 4er hoor.. Mercedes heeft geen directe concurrent op de 4gc.
motoragent zegt
@azenomei: CLA lijkt me eerder in de categorie 2-serie passen eigenlijk.