We hebben wat sappige details over de BMW M4 CSL.
BMW is een lekker polariserend merk. Mensen die er eentje hebben, koesteren superioriteit-gevoelens jegens henzelf. Terwijl mensen die er geen eentje hebben het de knulligste automobilisten vinden. Maar ook in de BMW-community zijn er voldoende kampen.
Het merk is groot geworden puik rijdende auto’s met zescilinder lijnmotoren, achterwielaandrijving en karakteristieke styling. Die drie heilige huisjes zijn inmiddels omgegooid voor voorwielaangedeven driecilinder MPV’s en een riks SUV’s. Het is op zich geen probleem, want dankzij die crossover, SUV’s, MPV’s en dergelijke kan BMW af en toe een auto voor de petrolhead bouwen. De M240i is daar een typisch voorbeeld van. Maar er komen er dus meer bij. Markus Flasch, de ex-baas van BMW M, doet een boekje open over zijn periode aldaar.
BMW M4 CSL details
Het was al een publiek geheim dat de BMW M4 CSL eraan kwam. De auto is meerdere keren gespot op de Nordschleife. Volgens Markus Flasch heeft het ook geen zin om het bestaan van de auto te ontkennen. Ook geeft Flasch een paar details vrij over de nieuwe CSL. Zo moet het gewicht dalen met meer dan 100 kg. Dat is extra knap, daar zo’n topversie alsnog grotere remmen en dergelijke heeft. Dat wordt mede bereikt door het verwijderen van de achterbank van M4.
De motor is uiteraard de 3.0 zes-in-lijn. Deze is normaliter al goed voor 480 tot 510 pk. Reken maar dat er minimaal 550 pk uitgeperst gaat worden. Diverse tuners weten met milde bypass-modules flinke stijgingen te realiseren, wat aangeeft dat er veel ‘reserves’ in het blok zitten.
Via: Auto, Motor und Sport.
tinnemans zegt
“Mensen die er eentje hebben, koesteren superioriteit-gevoelens jegens henzelf. ”
Ik dacht dat het was om het kleine plassertje te benadrukken. 🤔
rulefollower zegt
Ik dacht dat het “zichzelf” moest zijn.
ty5500 zegt
Klinkt veelbelovend als je ziet hoe lovend er al wordt gesproken over de reguliere M4.
Fruitcake zegt
Jammer dat de CSL naam wordt misbruikt voor dit lelijke hok..
Rick-dos zegt
Zouden ze ook met de M3 moeten doen. Achterbank en achterdeuren er uit zodat je nog twee deuren overhoudt. Wellicht dat je achter het dak wat meer kan laten aflopen aangezien je toch geen achterbank hebt. Scheelt weer in gewicht. Volgens mij heb je dan een heel uniek concept te pakken. Heeft nog niemand aan gedacht denk ik…
Mike zegt
@Rick-dos: dan heb je gewoon een 4 serie
kniesoor zegt
Zeg Willem, suggereer je nou, dat BMW rijders allemaal kampers zijn ? 😡
# vervaarlijk met proppenschieter zwaaien doet
v60germany zegt
@amghans: blijkbaar schuurt het kort tegen de Mercedes buurmensen aan.
MarcoM zegt
M3 was ooit met een kofferbak waar je geen krat bier in kon zetten, zo zwak was de bodemplaat vanwege gewichtsbesparing, als je zoiets koopt, dan doe je dat als liefhebber en je wilt je onderscheiden t.o.v. de andere BMW’s.