De Nederlandse prijs van de BMW M340d xDrive is bekendgemaakt.
Wat de Duitse autofabrikanten betreft is diesel nog lang niet dood. De zelfontbrander is nog altijd goed vertegenwoordigd. Denk aan de Audi S-modellen, maar ook BMW heeft een M Performance-sausje voor zijn diesels bedacht. Dat begon al jaren geleden met de introductie van de M550d en nu ook met de M340d xDrive.
En het recept is heel prettig om mee te rijden. Je hebt een niet al te grote sedan (of Touring) in combinatie met een zescilinder dieselmotor onder de kap. Anno 2020 kan dat nog gewoon. Wel geheel in lijn met 2020 is dat je de portemonnee mag trekken voor een dergelijke aandrijflijn. De BMW M340d xDrive prijs is daar het bewijs van.
BMW M340d xDrive prijs
Eerst nog even de cijfertjes voordat we het over de BMW M340d xDrive prijs gaan hebben. De M340d xDrive is uitgerust met een 3.0-liter zes-in-lijn turbodiesel motor. Het vermogen ligt op 340 pk en 700 Nm koppel. Daarmee sprint de 3er in slechts 4,6 tellen naar de honderd. Daar komt vierwielaandrijving mooi van pas. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.
Maar die prijs hè. Voor niet minder dan 84.345 euro staat de M340d xDrive op de stoep. Dat is fors duurder dan de 68.425 euro kostende 330d xDrive.
BMW X5 en X6
Dezelfde motor is ook verkrijgbaar in de BMW X5 en X6. De prijzen van deze beukers ligt nog een stuk hoger. De X5 xDrive40d kost je minimaal 100.563 euro. De X6 xDrive40d is met 106.409 euro enkele duizenden euro’s duurder.
setz zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
basman147 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Beetje overbodige auto, ik denk dat je met een 330d en een chipje al een heel eind komt naar die 340 pk? Dus voornamelijk voor de mensch die het dikste van het dikste wil.
Interessante vraag misschien, zou Alpina nog komen met een D3S op deze basis? 390 diesel pk’s en 800 nm in een Dreier…
karhengst zegt
@basman147: Rationeel gezien is (zeker buiten Duitsland) alles boven de 318d overbodig. De oude 335d had echter een blok met dubbele turbo ipv een enkele, zoals in de 330d. Over het algemeen zorgt dat voor een hogere redline en een soepelere opbouw van het vermogen.
Op die manier is het zelfs in een diesel leuk om door te trekken ipv vroeg op te schakelen om puur op koppel te rijden.
Ot92 zegt
@karhengst Volgens mij is dat nog steeds het geval voor wat betreft de turbo(‘s).
b00st zegt
Of 66250 in België. Gewoon, ter informatie.
noodlesoup zegt
@b00st: Ik woon in NL, dus heb niet zoveel aan deze info
stoffels70 zegt
@noodlesoup: ik woon in België en heb er wel wat aan.
StijnB zegt
Thx!
lekkerlinksrijden zegt
@b00st: het verschil is te verwaarlozen
dawwg zegt
18K verwaarloosbaar ?
rutgerg zegt
Offtopic, waarom kan ik niet meer inloggen in de iPhone app? Verwijderen en opnieuw installeren helpt niet! Hellup!!
mashell zegt
Deze prijzen kunnen niet kloppen, het prijsverschil is maar €15.000 met een X5 met dezelfde motor en maar €6000 met een 5 serie?
intimrasiert zegt
Op een gegeven moment zit er zoveel BPM op een auto, dat de echte prijs daarbij in het niet valt.
poeperman zegt
Ik heb (in BE) voor de gein eens een 320dA samengesteld, met alle opties die standaard op een 620dA zitten. Dan val je achterover… het prijsverschil is minder dan 4000 euro.
mercedesclsfan zegt
Auto prijzen rijzen echt de pan uit laatste jaren. Net een nieuwe lease auto besteld in belgie. 47k voor een audi a4 met slechts 136pk. In 2008 had mijn vader nog een nieuwe 318d met die pk’s gekocht voor 28k
jometdebanjo zegt
En 64.550 in Duitsland. Vuile oplichters in NL
cloverleaf zegt
Wie privé een nieuwe auto koopt is dan ook gewoon of heel rijk of heel dom… of beide ;)