Hou je van de M3 GTS, maar niet van die knaloranje kleur, of was hij al uitverkocht? Dan helpt Alpha N (bekend van de 1M) je een handje. De tuner stript de achterbank uit de E92 M3, en geeft hem 450 pk aan vermogen. En bovendien: een lekker duister uiterlijk.
Werp een blik op de Recaro’s, het streepje op het stuur (heeft dat ook een naam?), het royaal toegepaste carbon, en de achtervleugel van deze M3, en je weet hoe laat het is: deze auto wil het circuit op, maar heeft ook nog een toelating voor de openbare weg.
Dankzij nieuwe software, een Carbon airbox en een titanium uitlaatsysteem van Akrapovic, wordt de standaard 420 pk naar 450 getild. Naast de afslankkuur rijdt deze M3 op speciaal afgestelde KW-vering, en het onafgeveerde gewicht wordt gedrukt door een set 19″ OZ Superforgiata’s met hieromheen Michelin Pilot Sport Cup-banden.
Als je wilt monteert Alpha N carbon deuren, motorkap en kofferdeksel, en natuurlijk een rolkooi. Het oogt allemaal lekker stoer, maar wat wij natuurlijk willen weten is hoe snel hij de Nordschleife lapt, in vergelijking met de standaard M3 en de GTS. Als het zo ver is horen we het graag van Alpha N. Vermoedelijk is de Groene Hel de plek waar je deze M3 het meest zal tegenkomen, voor de dagelijkse boodschappenrit is hij wellicht iets te stijf. Maar stoer is ‘ie wel!
towi1989 zegt
Dat ziet er zeker lekker uit!
jordy14 zegt
Deze wagen is fantastisch!
stanny zegt
lekker stoer!
Boodschappen gaan nog aangezien de achterbank weg is ;-)
notsobig zegt
Zou die nu wel een GTR kunnen bijhouden? Gok van niet :P
desoper zegt
@notsobig: Waar slaat dat op?
Mag je een auto alleen maar raceklaar maken als deze een GTR kan bijhouden. Wordt een erg dure aangelegenheid allemaal dan.
notsobig zegt
@desoper: Oh van mij mag het hoor, maar wie zal mijn toestemming vragen?
Ik zou alleen voor de (waarschijnlijk) goedkopere GTR gaan (en die race-klaar laten maken). Toch heel wat meer waar voor je geld!
desoper zegt
@notsobig: om zo snel mogelijk de ring rond te knallen, heb je waarschijnlijk meer waar voor je geld met de GTR.
Echter om indruk te maken bij de McDonalds kun je in mijn ogen beter deze hebben. Het is maar waar je prioriteiten liggen.
notsobig zegt
@desoper: Waarom zou je een voor voor circuit geprepareerde auto kopen met als hoogste prioriteit indruk te maken bij de Mc Donalds? Lijkt me niet heel logisch…
Maargoed snap sowieso niet waarom mensen dingen kopen om indruk te maken bij anderen… Ik vind m’n eigen mening/smaak belangrijker!
stijn_torfs zegt
@notsobig:
Notsobig, jij bent iemand naar m’n hart man!
eqaulo zegt
@notsobig: Ik denk op vlak van sensatie, rijbeleving en geluid dat ik dan toch liever de m3 heb ipv de gtr. Alhoewel de GTR één van men favorieten is. Persoonlijk heb ik liever een wagen die men zintuigen stimuleerd voor een completere beleving. Vind bijvoorbeeld een 205je diesel leuker van beleving dan een RS6 (c5) en heb met beide enige tijd gereden. Kwestie van persoonlijke smaak :)
eqaulo zegt
@eqaulo: Vind Alpha-N ook een van de betere tuners, en deze is altijd welkom op de oprit!
notsobig zegt
@eqaulo: Heb je in beide gereden dat je dat kan zeggen?
eqaulo zegt
@notsobig: Ja heb in beide gereden, sinds een paar jaar een 205je diesel voor erbij (supergoedkoop om mee te rijden laat je nooit in de steek, speels, snel genoeg om nog mee te komen met het verkeer en simpele techniek, gemakkelijk om zelf aan te werken).De RS6 (c5) heb ik enkele weken ter beschikking gekregen en toch wel wat km’s mee verslonden zowel normaal als iets extremer gebruik :). Vond die RS6 een hele toffe en brute wagen maar ergens toch wat saai en niet zo veel gevoel. De 205 tovert ook telkens een glimlach op men gezicht, echt een gooi en smijt autootje en bezorgt me geen zorgen. Persoonlijk heb ik liever wat oudere, pure en atmosferisch(motor) wagens, spreekt me meer aan. Heb het geluk gehad van al met redelijk wat moois te kunnen rijden ook (vooral wagens van kennissen) :).
notsobig zegt
@eqaulo: Uhm ik heb het natuurlijk over de m3 en GTR… Dat je kan zeggen dat de m3 meet beleving zal hebben…
notsobig zegt
@notsobig: *meet = meer
lambo4all zegt
@notsobig: jij durft de woorden ‘waar voor je geld’ en ‘goedkoper’ te gebruiken als je het over een 200.000 (tweehonderdduizend!!!) euro kostende 3 serie hebt? Ga je mond spoelen!
notsobig zegt
@lambo4all: Uhm lees het stukje nog eens of leer begrijpend lezen…
Of wil je beweren dat een 200.000 (tweehonderdduizend!!!) euro kostende 3 serie weinig geld is en dat de m3 veel waar voor het geld geeft?
solmatje zegt
10x dikker dan een normale!
MLTB zegt
Holy shit, fucking vet :)
ghengiskhan zegt
Met het risico ontzettend te happen: dat streepje heeft een naam. Hij heet ‘oversteer indicator’. En in deze auto zou ik ‘m wel willen. De auto ook, overigens.
sir_smokalot zegt
Nee hoor, ik wist het echt niet. De functie wel, maar de naam niet. Thanks!
eqaulo zegt
@sir_smokalot: Vaak is de oversteer indicator uitgevoerd in lichtgevend materiaal voor nacht gebruik.
dragspert zegt
@ghengiskhan: ook dank namens mij:p ik wist heb ook niet!
greenhell zegt
Toch vind ik de knal oranje met carbon dak wel iets meer hebben. Ok, als Wouter voor mn deur staat om te zeggen dat ik hier een dag mee mag boenderen, stuur ik hem niet weg met de autosleutel, laat ik daar eerlijk in blijven :)
alassad zegt
Wel raar dat ze niet de facelift versie hebben getuned.. Is niet helemaal up to date..
jrk68 zegt
Kijk dat is nu tuning waar je wat aan hebt.
De m3gts misgelopen of vond je een achterbank toch wel handig dan is dit je redding.
Het wordt misschien ff sparen maar dan wordt het wat mij betreft een oranje zonder kooi maar met de rest van de goodies.
reinier73 zegt
Had minimaal torque schroefjes verwacht op de spoiler. Nou kan iemand met een normaal zakmes zo de spoiler meenemen.
reinier73 zegt
@reinier73: spoiler vinnen
desoper zegt
@reinier73: tegen meerprijs leverbaar.
Maar wat moet je met spoilervinnen
jrk68 zegt
@desoper:
Dat is leuk voor in je vitrine?
Ik had een winglet van een gecrashte F3 er tussen staan, dat was best grappig.
Zo heeft een oud oca collega van mij de aandrijfas van Gilles Villineuve’s ferrari.
Ok van een andere orde maar je zal het maar leuk vinden.
niex zegt
Zo voor het circuit, eentje zonder die lage bodykit voor de boodschappen….
Lekker ding dit zeg!
The360box zegt
Ik vraag me toch af hè, je koopt een 316 voor €35k, doet een beetje aftermarket met M motor en dat moet toch niet zo duur worden?
ej20g zegt
Vind deze M3 toch wel erg lekker! Overal dat carbon…jammie.
kaeser zegt
Het origineel is ook erg mooi, maar met deze loop ik ook weg! Dit is tuning op zijn best. Geen fratsen of verstoring van de lijnen, helemaal mijn ding.