Het oogt prima op de M6 Gran Coupé, BMW 1M, en de laatste generatie M3 komt er ook mee weg.
Dit keer geen tuner die na een geestverruimende middelen-sessie een kwat groene lak op een M-product gooit, maar een bouwsel uit de koker van BMW zelf. De met 431 pk en 550 Newtonmeter uitgeruste berline is momenteel keihard de show aan het stelen op de BMW-stand in de RAI, tussen de overwegend saaigetinte modellen, al dan niet voorzien van FWD. Wat een welkome afwisseling.
michaelcorleone zegt
De groene M6 Gran Coupe vond ik schitterend, maar bij een M3 of M5 zou ik liever voor blauw kiezen.
schellekens006 zegt
Terug in de tijd. Zo’n 20 jaar geleden zag je het ook ineens bij Golfjes en BMW’s deze kleur en knal oranje enz.. Gaaf!
sydney zegt
@schellekens006: Ik denk eerder 30+ jaar geleden…
potjak zegt
@sydney: Inderdaad, 70th… Toen de zundapps en kreidlers hun kleurtjes van VW en BMW afkeken.
drivingpleasure zegt
Ja er staat wel wat leuks. Heb er gister rondgelopen de VAG hal is naar mijn mening toch echt het beste…
Dutchdriftking zegt
Leuk kleurtje! Maar ik vind het smurfenblauw toch beter.
racerx zegt
Kan ie best hebben, een spannend kleurtje! Van z’n aandrijflijn hoeft een //M model het tegenwoordig helaas niet meer te hebben als het om spannend gaat…
lekkaah zegt
@racerx: In Gran Turismo niet misschien..
racerx zegt
@lekkaah: ervaring mee dan?
racerx zegt
@lekkaah:
Anyway, ik ben/was een groot BMW fan, en heb nog immer een Z4 Coupé (de laffe 3.0si…). Niet in Gran Turismo trouwens. Daarnaast heb ik een E46 M43 (CSL) mogen rijden, een Z4 M Cabrio, Z8 en een E92 M3. Stuk voor stuk auto’s met nog echte purpose built //M motoren, vooral de CSL is een fantastische auto. Laatst in een M4 mogen rijden, en hoewel het een bloedsnelle auto is, is de emotie er vergeleken met vroeger er wel een beetje uit. Zonde, zeker omdat het AMG wel lijkt te lukken met turbotechniek aantrekkelijke motoren te bouwen. De i8 is overigens wel erg leuk en bijzonder om te rijden, maar meer vanwege het totale concept dan het luidruchtige driepittertje.
jrmpower24 zegt
@racerx: ik vind kritiek op geluid van de M4 en M3 echt apart want heb ze ook gehoord en ze klinken echt fatastisch voor een turboblok!! wat vind je er niet mooi aan dan? had je de uitlaatkleppen open zoals hier? : https://m.youtube.com/watch?v=eE8yikDPI7E
heerlijk hard, vol, puur en naar mijn mening mooi geluid. Laat staan een M-Performance of Akrapovic uitlaat! Natuurlijk klinkt het niet als die atmosferische 6 in lijn maar de nieuwe C63 klinkt ook helemaal nergens naar vergeleken met de oude. Dat doet BMW echt beter vind ik
gtwillem zegt
@jrmpower24: maar jij hebt ook oren die op een totaal andere frequentie werken dan de rest van de wereld ;-). Straks ga je nog verkondigen dat de stofzuiger uit een M5 goed klinkt ;-).
jrmpower24 zegt
@gtwillem: Klopt die klinkt ook mooi inderdaad.
Zoooveel mensen vinden dat. Ook van de M4 en M3. Dat jij altijd maar moet laten weten dat je vindt van niet en niet tegen mijn mening kan.. Heel erg jammer voor jou maar mij boeit het niet.
gtwillem zegt
@racerx: ik begrijp je volkomen. Ik rijd op dit moment zakelijk een handgeschakelde 325i Touring en zelfs die is fijner om te rijden dan de nieuwe M3/M4.
De motor is een nuclaire krachtcentrale, ja. Maar het geluid is matig en de gasrespons ‘maar’ redelijk. Maar vooral de afstemming vering/demping is echt bizar slecht gekozen. Het is een auto die erg hard kan, maar waarin je niet op je gemak hard gaat. Serieus, koop een 335i M-Sport met handbak en wat leuke artikelen uit de AC Schnitzer catalogus en je bent veel beter af. Of gewoon een Alpina B3/D3 en je hebt de betere auto.
Maar in het smurfenblauw of dit appeltjesgroen ziet ie er wel fantastisch uit.
mcshine zegt
@gtwillem: Nu heb ik zelf een auto met M-DCT , ik zou nooit meer terug willen naar een handbak. Die is technisch in NIETS beter.. En dan was mijn vorige auto ook nog een handgeschakelde E46 M3.
gtwillem zegt
@mcshine: de
Huidige DSG bakken zijn in alles beter, klopt. Sneller en zuiniger. Maar ik mis altijd een beetje beleving. Het zelf in controle zijn. Als ik een 530d zou kopen: altijd met automaat. Maar bij een sportievere auto vind ik een handbak prettiger.
ettie zegt
Javagreen als ik me niet vergis.
bmwe30 zegt
@ettie: inderdaad javagreen, heerlijke kleur op een m6 gran coupe of m3 e92!
audirijder zegt
Haha de auto van Kermit!
sydney zegt
Mijn buurjongen heeft een 3 cabriolet van de vorige generatie in deze kleur.Niks gewrapt, gewoon zo nieuw gekocht.Heel vet.
bouwvakkert zegt
Prachtige kleur, zowel op de m6 als de m3.
arii zegt
Bestaat er een kleur die er slecht op staat?
jrk68 zegt
@arii:
Ja, leasegrijs. Dat kan je een M3 niet aandoen….
rolov zegt
@arii: zwart
tfsi zegt
Vind de m3 toch echt mooier als de m4
rolov zegt
@tfsi: same here.
jrmpower24 zegt
@rolov: @tfsi:
omdat? ik vind ze beide prachtig maar wat is er minder mooi aan ds prachtige lijn en deze achterkant? mooier had het niet gekund: http://www.motorward.com/wp-content/images/2014/07/TAG-M4-HRE-0.jpg Maar omdat jullie de M3 wel mooi vinden ben ik wel benieuwd
rolov zegt
@jrmpower24: ik vind de m3 er wat grover uitzien. Ik vind de coupe gewoon minder. Mooi maar ik zou echt de 4 deurs pakken. Zelfde als de a5 moest ik kiezen dan nam ik de 4 deurs a5. Net een tikkeltje mooier.
mercedesbenz63 zegt
Perfect! Ik vind het nogsteeds jammer dat er geen station uitvoering van is..
dewitt zegt
Kan me niks schelen dat de hele buurt er schande van spreekt kom maar op met die gifgroene m3 ik heb ruimte op de oprit
awesome zegt
Meerprijs vs restwaarde… Ik zou het wel weten. Gewoon een grijze dus.
rolov zegt
@awesome: boring zeg.
toniominestrone zegt
@awesome: weinig kilometers maken, goed voor de afschrijving!
Wat een onzinnige redenring, je koopt toch een auto naar je eigen smaak, wat je mooi vindt.
406_v6 zegt
@awesome: Dus als jij het geld zou hebben om zo’n M3 te kopen ga je kijken naar de inruilwaarde??? Same shit als lullen over het brandstofverbruik van -zeg eens wat- een Bentley Mulsanne; zal de eigenaar écht boeien wat zo’n ding zuipt, laat staan dat ie zich druk maakt over afschrijving/inruilwaarde.
Het feit dat je daar naar kijkt maakt eigenlijk al duidelijk dat je zo’n auto niet waard bent; stick to teh leaseslet met 7-14% bijtelling zou ik zeggen.
awesome zegt
@406_v6: het feit dat jij er niet naar kijkt, zegt mij dat je niet voor een gezin moet zorgen of nog niet fulltime werkt.
Wacht maar tot jij je zuurverdiende knaken down the drain ziet gaan of je bedenkt dat je van die afschrijving een leuke vakantie had kunnen boeken met je kids…
Maar ik ben een saaie lul volgens sommigen. Ik rij in ieder geval niet in Kermit rond.
Maar ik bemoei niet.
rolov zegt
@awesome: dan moet je geen m3 kopen maar een 3 touring als je je zo druk maakt om je gezin. En als de reden Is dat je tenminste niet in Kermit rijdt kan het bijna niet dat je een gezin hebt. Kinderachtige opmerking namelijk.
406_v6 zegt
@awesome: heb inderdaad geen kinderen, wat mij betreft een zegening. En wat die knaken betreft, werk al >25 jaar voor m’n knaken, de laatste 10 jr als zzp’er. En nee, ik lease niks, ga ik ook nooit doen. Afschrijving boeit me niet, wil een auto die helemaal naar m’n zin is, kleur, motorisatie en aankleding.
Wil niet in de zoveelste saaie burgermans leaseslet rondtuffen, kijkend naar zo min mogelijk afschrijving en bijtelling.
jrk68 zegt
@awesome:
Bij een M3 gaat een opvallende kleur echt niet harder afschrijven dan leasebakgrijs, eerder minder snel omdat het zeldzaam is en die liefhebber daar grif voor betaald.
Met dit soort automobielen werkt dat iets anders dan met een standaard Passaai om maar wat te noemen.
Klein onderzoekje naar de doelgroep zou je dit hebben kunnen leren.
gtwillem zegt
@jrk68: helaas is dat niet waar. Speciale kleuren kosten vaak 2 mille extra boven op gewone metallic lak en bij inruil krijg je er minder voor terug. Zeker in Nederland wacht er niemand op een leuke kleur op een BMW. Estoril blauw is al veel te gewaagd.
gtwillem zegt
@awesome: ik begrijp je punt. Helaas zijn veel extra’s die erg veel geld kosten juist nadelig bij de inruil.
De algemene smaak voor auto’s is bekend (zwart, zilver, grijs met niet al te gewaagde interieur kleuren).
Bij alle merken waar ik heb gewerkt merkte je ook dat het kopend publiek liever een auto in gedekte kleur hebben dan een heel opvallende, op Peugeot na misschien.
Uiteindelijk zijn er altijd liefhebbers in Nederland, maar die zijn schaars. Dus het is simpel: speciale uitvoeringen zijn minder populair, langere statijd, lagere inruil dus duurder voor de gene die er extra voor betaald heeft.
arthur1004 zegt
@awesome misschien is een aygo iets voor je? Schijnt erg weinig af te schrijven..
awesome zegt
@arthur1004: die Aygo kan ik er bij kopen, simpelweg omdat ik zou besparen op de afschrijving…
almera-ga16det zegt
Wow die kleur…. Dat word mijn kleur op de fto
ghost zegt
Hebben? Yes Please. Wrappen? Damm sure!
jk1986 zegt
Doe mij maar; BMW schwartz2 668!
damrakker zegt
Zat er dus net in, die stoel kan niet lager als standje opa.. Tikkie jammer
mcshine zegt
Wat een kleur, heerlijk!
larsyboy1997 zegt
Weet iemand hoe die kleur heet? En dan bedoel ik niet “groen”
mrrallycross zegt
Hij zal weinig zo besteld worden maar ik vind hem erg lekker
philipf zegt
Zeker doen!
TDI-goeroe zegt
vandaag gezien, schitterend, maar de meerprijs voor die kleur is bijna 4000,-…
supersuus22 zegt
Euhmm nee doe maar niet… zo’n kleur doet echt afbreuk aan de auto zelf