• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M3 DTM Champion Edition: het E92-toetje

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 december 2012 om 11:48 – 34 Reacties

M3 Champion Edition: opgedragen aan Bruno Spanker


Voor sommigen is het een anticlimax na het zien van de F32 4 Serie, maar voor de volledigheid nog even uitzwaaimodel nummer 23.825 van de allerlaatste 3 Coupé: de tot 54 stuks gelimiteerde DTM-editie, ter ere van de dit jaar behaalde titel.

Germano-Canadees Bruno Spengler spankte met deze auto dit jaar Gary Paffett en de overige Mercedes-concurrentie (Audi hobbelde er wat achteraan) in het eerste jaar sinds 1994 dat BMW er weer bij was in de Deutsche Tourenwagen Meisterschaft. Een puike prestatie.

Het totaal aantal overwinningen van BMW in de DTM staat nu op 54, en dus was het aantal te produceren units niet moeilijk te bedenken. Duitse prijs? 99.000 euro. Nederlandse prijs? Niet relevant, want we krijgen er niet een van.

Na de live-foto’s vanaf het M-event heeft BMW nu ook studiofoto’s vrijgegeven. De 54 eigenaren krijgen een BMW M Fascination Nordschleife driver training course van de meester (Bruno dus) zelf. Benieuwd of ze hun vriendinnetje ook mee mogen nemen, voor een onvergetelijke ervaring.


Ook interessant!

  • The Collectables - BMW M4 DTM Champion Edition
    BMW M4 DTM Champion Edition
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, bruno-spengler, dtm, e92, M3, mat, zwart

Vorig bericht: « Qoros: nieuwe beelden van nog immer naamloze sedan [updated]
Volgend bericht: Bitchfight! Nissan en Fiat ruziën over stylingblunders »

Lees Interacties

Reacties

  1. carsper zegt

    5 december 2012 om 11:51

    Blijft ook zeker altijd nog een mooi model!
    Zeker in deze uitvoering!

    Login om te reageren
  2. SCscreamGT2 zegt

    5 december 2012 om 11:51

    Hier houd ik nu van!

    Login om te reageren
  3. ferrari94tr zegt

    5 december 2012 om 11:51

    We koopt er nu zo’n overjarig model met een kinky kleurtje. Ik snap niet dat ze dat kunnen verkopen.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      5 december 2012 om 12:33

      @ferrari94tr: ik wel dit is de laatste ongeblazen m3 met een hoogtoerige v8.

      Login om te reageren
      • ferrari94tr zegt

        5 december 2012 om 13:38

        @xiran: En dan nog. De aankomende M3 rijdt/voelt toch beter als de huidige.

        Login om te reageren
        • crackdavid zegt

          5 december 2012 om 15:00

          @ferrari94tr: Jij hebt er al mee gereden?

          Login om te reageren
          • ferrari94tr zegt

            5 december 2012 om 15:43

            @crackdavid: nee, maar dat is een wetmatigheid.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              5 december 2012 om 17:43

              @ferrari94tr:
              De enige wetmatigheid in deze is dat de marketingboys je dat graag willen doen geloven….

              Login om te reageren
              • ferrari94tr zegt

                6 december 2012 om 11:46

                @jrk68: Kijk maar eens naar de test met de drie generaties s8. Daar wordt de laaste ook de beste gevonden.

        • ronin1130 zegt

          5 december 2012 om 21:24

          @ferrari94tr: volgens de kenners gaat de 3-reeks er de jongste jaren met elk model op achteruit qua handling en rijplezier…

          Login om te reageren
        • xiran zegt

          6 december 2012 om 09:47

          @ferrari94tr: dat zijn peugeot ook toen ze met de 206 gti uitkwamen.

          Login om te reageren
  4. escher93 zegt

    5 december 2012 om 11:52

    Ben ik de enige die deze versie qua uiterlijk wat rommelig vind? Zeker niet de meest geslaagde uitvoering van de M3.

    Login om te reageren
  5. MARS zegt

    5 december 2012 om 11:53

    Wat een paar tierelatijnen al kunnen doen..

    Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    5 december 2012 om 11:54

    Plasti Dip uitvoering.

    Login om te reageren
  7. dvt093 zegt

    5 december 2012 om 12:01

    Kan niet anders zeggen dan dat dit een prachtige wagen is!

    Login om te reageren
  8. redneckdarian zegt

    5 december 2012 om 12:03

    anticlimax? Ik vind deze er veeeeel bruter uitzien

    Login om te reageren
  9. kaasboerin zegt

    5 december 2012 om 12:06

    Dan prefereer ik toch een originele, dit is mij persoonlijk (veel) te pikzwart allemaal.
    De mooie lijnen zijn op deze manier niet goed zichtbaar.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      5 december 2012 om 12:35

      @kaasboerin: hoe donkerder hoe beter, dan kan je fietsers besluipen en laten schrikken.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        5 december 2012 om 12:36

        @xiran: Mua, besluipen gaat moeilijk met zo’n V8, al is het geluid bij de M3 nog subtiel te noemen vergeleken de concurrenten.

        Login om te reageren
        • crackdavid zegt

          5 december 2012 om 15:02

          @kaasboerin: Daarom altijd een Akrapovic uitlaat onder je m3 hangen

          Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 december 2012 om 15:24

      @kaasboerin: gemiste kans…hadden er keihard een CSL-versie van moeten brengen..en dan bedoel ik dus niet de GTS+gigaspoilert..maar een ijzeren dagelijkse rijmachine tegen ‘normale’ prijs. Hardcore dus.

      Login om te reageren
  10. bempi zegt

    5 december 2012 om 12:54

    Bij DTM denk ik altijd aan een spoiler die 80 cm / 1 meter bovenop de kofferbak uitsteekt. Dit hazenlipje haalt het hele model naar beneden. Leuk geprobeerd maar jammer.

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      5 december 2012 om 12:57

      @bempi: Ja dat zou leuk zijn, alleen mag je er dan niet mee op de straat rijden..

      Login om te reageren
  11. Jokkebrok zegt

    5 december 2012 om 12:54

    Ik heb dit nooit een mooi model gevonden! Dat ze lekker rijden en er bruut uitzien kan ik niet ontkennen. maar hé, smaken verschillen…

    Login om te reageren
  12. drivingpleasure zegt

    5 december 2012 om 12:56

    Hele dikke wagen, blijft een prachtig model. Maar doe mij toch maar de nieuwe 4-serie coupe maar…

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      5 december 2012 om 12:56

      @drivingpleasure: coupe had natuurlijk weggelaten kunnen worden..

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        5 december 2012 om 15:25

        @drivingpleasure: zowel de coupe als cabrio worden 4-serie…en beiden zijn ze er nog niet..kortom, je hebt het wel goed neergeschreven.

        Login om te reageren
  13. undifined1 zegt

    5 december 2012 om 14:05

    Jammer dat ze er niet iets van hebben gemaakt wat echt bijzonder is, gewoon een 6 cilinder of nog een v10 van zolder halen oid, maar dat is natuurlijk veel te duur, dat snap ik ook wel.

    Ik vind dat bmw niet op de goede weg is tegenwoordig, maar ze moeten wel. Er is tegenwoordig nog maar 1 echte bmw naar mijn mening, de 530i, een 6 cilinder zonder turbo, zo hoort het.

    Login om te reageren
  14. ropbp zegt

    5 december 2012 om 14:10

    Jammer dat ie weer mat moet zijn. Verder een meer dan mooie auto!

    Login om te reageren
  15. Homer55 zegt

    5 december 2012 om 15:44

    Ik vind deze 3serie coupe toch wel een van de mooiere BMW’s.

    Login om te reageren
  16. pieter-jan_catteeuw zegt

    5 december 2012 om 21:01

    kewl -net wat ik bedoel- uit de meeste hoeken zie je de strepen niet. Het is er eentje voor de kenners. Misschien mag die dikke glimmende ///M op de zijkant ook blijven staan.

    Cities is the future will probably be forced to only allow the microcars in the city centre. It is already a smart thing to do and it will probably be the only thing to do. But the service has to excist before any such move can be contemplated by the governmetens. I hear the “cities” of Belgium are legally in a unique position of freedom due to the construction of the law. Belgium itself is unique because it is almost like a single city – like a border to border suburb. Also, it’s in the middle of western Europe, and the political capital of the EU. I think the cities and large towns of Belgium should start thinking in iMobility terms when they make their decisions. Only allow microcar-parking spaces in the centre, for a start.

    Login om te reageren
  17. Flatfour zegt

    5 december 2012 om 21:47

    )

    Login om te reageren
  18. blag zegt

    6 december 2012 om 13:40

    dik in orde. Ziet er stukken beter uit dan die 4 serie.

    Login om te reageren
  19. skinnybmw zegt

    6 december 2012 om 17:46

    Mooie ode aan deze:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North