Voor de liefhebbers van M3 spyshots wordt het voorlopig even afzien, want vanmiddag heeft BMW het doek van de M3 afgetrokken. Formeel is het nog een concept versie en BMW wilde dan ook niks kwijt over de technische specs. Gelukkig hebben we ook andere bronnen.
Dat er een atmosferische 4.0 liter V8 onder de kap zit, is inmiddels een publiek geheim. Zo ook dat er ongeveer 420 pk zal worden geleverd, momenteel leveren de testversies minimaal 411 pk. De V8 zal een heerlijke 8300 tpm als maximum hebben en naar verluidt ook erg toerengretig zijn. De M3 zal de keuze gaan bieden uit twee versnellingsbakvarianten: een zestraps handbak met reguliere koppeling en een zeventraps semi-automaat met dubbele koppeling (hoor ik daar iemand DSG fluisteren?).
Met dubbele koppeling is de M3 het snelst, BMW rekent voor deze versie op een Ringtijd van 8 minuut en 12 seconden, degenen die zelf gaan koppelen zijn enkele tellen langzamer. De sprinttijd naar de 100 is een flitsende 4,8 seconden.
Uiteraard krijgt een echte M ook een aangepast uiterlijk mee. Bumpers en spatborden zijn dikker en de motorkap krijgt een powerdome. De uiteindelijke productievariant van de M3 coupe (E92) krijgt een carbon dak in de stijl van de huidige M3 CSL.
De M3 Cabrio (E93) en M3 sedan komen ook, maar beiden krijgen een stalen dak die in het geval van de cabrio natuurlijk opvouwbaar is. Naar verwachting wordt de M3 coupe een dikke 10% duurder dan het huidige model (E46), maar de vermogensstijging is groter, dus in dat licht bezien valt het nog mee.
Update, nog een paar persplaatjes:
stiggie zegt
porno geweldig mooi wat een bak
m5 zegt
echt super wat een gruwelijke mooie auto
sacha zegt
Zo, die lijkt op de Audi A5 coupé!
autoblogger zegt
haha ;)
Jelle zegt
Dit is geweldig. … ben sprakeloos …
Florijn zegt
mmm heerlijk dat stuurtje alleen al geloof dat de nieuwe m3 gaat beginnen waar de oude m3 csl stopte
Xemurai zegt
Wat een plaatje! :O
Martijn zegt
Eindelijk… Heerlijk… ik ben sprakeloos…!!!
RMC zegt
Wauw! Wat een geweldig apparaat weer!
Bart zegt
Mooie wagen…enkel die bobbel op de motorkap mogen ze van mij achterwege laten…mooie competitie voor de RS4 :D
DeNNi$ - RaMM$teiN zegt
Ohaa die is 1337, ik krijg er bijna tranen in men ogen van !! :o
Tim zegt
Die velgen komen rechtstreeks van de E39 M5 :-P
Tim zegt
Bijna dan, lijken er erg veel op :P
Philip zegt
OH MY F***ING GOD
L-M zegt
EINDELIJK . Car of the year is bekend … Zo een mooie auto. al het volk dat bij de audi staat zal nu wel naar BMW gaan.
Kobey zegt
-edit: opzouten met die CAPS LOCK-
slk55 amg zegt
oké, oké, hij is mooi! maar wel een tikkeltje ordinair. mannen boven de 40 (ik) kunnen beter voor de (R)S5 gaan.
wel een domper trouwens dat het nog een concept is.. ik gad de productie versie al verwacht.
o ja, ik blijf er trouwens bij dat de nummerplaat op de achterbumper word geplaatst boven het luchtroosterom precies te zijn.
Philip zegt
Eindelijk… Ik denk dat hij – als hij uitkomt – in standaarduitvoering wel andere velgen gaat krijgen
Carl zegt
Nice!!!!! echt mooiste ooit
maar wat zou dat kosten?
Def Tovertor zegt
Yeah Baby, Yeah! ;)
roberto zegt
Zckr wel geck!!! eerst vond ik de oude bmw(E36) mooier,, maar nu ik die foto’s zie begin ik tog te twijfelen,, kortom: BMW doet goeie zaken :-)
Alain Hardy zegt
Ziet er top uit!
Martijn zegt
ik ben niet zo’n BMW fan (audi!!), maar vindt dit toch echt wel een mooie bak.
Jonas zegt
Srry maar die carbon en die bult op de motorkap gaan erover hoor :|
Anders dik in orde :)
Fiat Coupe 20v Turbo zegt
jammer van die puist op de motorkap en de gejatte achterlichten van de A5, verder wel een leuke auto
Florijn zegt
@ kobey
beetje chagerijnig haha s4 voor de deur?
Florijn zegt
rs4 correctie
Knilles zegt
Wooehoooooooooooooooooo, wat een bak! En de kentekenplaat zit ook perfect!
donkere ramen liefhebber zegt
lelijk beter een a5 die is origineel
Stefan Schuilenburg zegt
Mooie auto, alleen de 2x dubbele uitlaat is te dicht bij elkaar geplaatst, vind ik. Voor de rest vind ik het interieur niet echt à la 2007, maar misschien was dat ook niet echt BMW’s insteek.
Skip zegt
wow! :D
Jusfendi zegt
heel LEUK en AARDIG, maar die afschuwelijke bobbel op de motorkap?? Daar moeten ze toch serieus over na gaan denken want het ziet er niet uit.. kom dan met iets subtiels
Type-R zegt
Mijn dag is compleet.
Racing4Holland zegt
Een driedubbelpost heb ik echt nog nooit gezien. Ook zelden een post met zo weinig onderbouwing van de stelling.
Racing4Holland zegt
Mwah die bobbel hoeft niet echt van me
Nog een //M Power zegt
Nounounou, niet zo overdrijven allemaal…
Is wel een héérlijk dikke bak natuurlijk. ;>
Kobey zegt
wowowowowowowwowowow wat eeen gruwelijke super vette bakkk damnnn..!!!
naish zegt
mooi… alleen bmw zijn jullie het inerieur vergeten, dit kan audi echt stukken beter..
Ary zegt
rs4 wordt verleden tijd…….
Z3 zegt
Super!!!!!!!!!!!
jan zegt
Dit is gewoon een subliem wagen! Vond de spyshots al mooi maar dit is prachtig. Naar goede gewoonte kun je er dus van uitgaan dat er zo goed als niets meer zal veranderen. Missch het dak, waarsch de velgen en hopelijk de puist op de motorkap!
“Gejat van de Audi A5…” dacht het niet….
JLJ zegt
Na al die wekelijkse updated hier is dit natuurlijk niet echt een verrassing!
De huidige trend is ook om de uitlaten in de bumber te verwerken, dus deze exemplaren eronder zien een beetje amateuristisch uit…
Jusfendi zegt
Wellicht hebben ze bij bmw voor het gemak eff het interieur van een voorganger erin gezet want echt mooi vond ik het niet uitzien, mja het is niet voor niets nog een concept. ze zijn niet helemaaal achterlijk bij bmw
Maarten zegt
Byebye C63 AMG en RS4………..
astondriverinspe zegt
Mooi hoor, dat ge sjonnifieerde met bont beklede stuurtje ;-p
Tim zegt
Even snel in paint geknutselt:
http://img444.imageshack.us/img444/5071/bmwm3concept4ag5.jpg
Vind ik er beter uitzien, dan het geen wat nu het geval is.
Carfreak zegt
OMG dit is echt over de top !!! geweldig, super mooi, adembenemend, geen woorden voor, njammieee
astondriverinspe zegt
En die lijnen zijn zeker wel gejat van de Audi A5!
Bert VDA zegt
Opzouten met die A5 !
De jongere zielen hebben terug iets om mee uit te pakken !
Opa mag vertrekken en de oprit vrijmaken met z’n audi voor de M3 !!
Stefan Schuilenburg zegt
Tim, ben het helemaal met je eens.
Kobey zegt
astondriverinspe de 3 serie coupe was er eerder mattie..;)
Rob zegt
Als ze de lampen van de 3 nou eens op de 5 serie zouden schroeven dat zag die er ook een stuk beter uit….
astondriverinspe zegt
De A5 was er zeker wel eerder ;)
Florijn zegt
@astondriverinspe
huh waar heb je het over de 3 serie bestond al voor dat er ook maar een schets van de a5 publiek was gemaakt………………………………….
niet blaaten
Citrofiel zegt
Wohoo! Hij is onthuld. Eindelijk van die spyshots en “nieuwe info”zooi af. :D Ik ben alleen bang dat die vervangen worden door gezeik over die S5 of zo… :(
ron zegt
zozo wat een monster!! egt een vette auto
Turbo zegt
Niet echt bijzonder, deze M3. Zo is er wel meer te klagen over het design de afgelopen jaren bij BMW, doch het gaat uiteindelijk om het rijden ;)
astondriverinspe zegt
Niks mee te maken, de A5 was er gewoon eerder!
En voor de rest is iedereen stom!
volvoman zegt
same shit, Echt vernieuwd design is dit absoluut niet vind ik.
Mocht ik eentje krijgen, ik zou er eens goed zot mee gaan doen en dan verkoop ik hem…
en koop ik een s5
hehe
Bennink zegt
Schitterende wagen… zou m graag willen hebben, maar mag waarschijnlijk nog wel even sparen. Wat zit iedereen te zeuren over die achterlichten, dat ze lijken op die van de A5…. de BMW 3 coupé was eerder gepresenteerd dan de A5, de BMW 3 rijdt zelfs al rond in Nederland.
Jeroen zegt
Wat een lelijke stoelen :S heeft de RS4 toch beter gedaan..
Lijkt gewoon een 3 serie met een sportpakketje
Snoepie zegt
Die bobbel in de motorkap heb ik ook weleens in mn onderbroek!
Solstice zegt
Mijn gevoel is juist geweest, zoals die in een eerdere reactie al eens uit de doeken heb gedaan. De spiegels op twee pootjes zijn gebleven, de verlaagde kentekenplaat achter gelukkig niet.
Dat die uitlaten zitten waar ze zitten heeft een reden lijkt me (optimale “flow”, plaatsing van de dempers), bovendien geeft ’t de BMW’s wel een eigen “gezicht” lijkt me. Ik houd wel van die ‘vorm volgt functie’ zoals je dat bij Porsche ook ziet. Bij VW, Audi en Mercedes/AMG komt vorm maar al te vaak voor functie en dat is soms wel jammer.
Ik kijk op van de reacties dat deze auto op de Audi’s A5 en S5 zou lijken of dat er zelfs sprake zou zijn van “jatten”. Zoals Florijn ook al opmerkte in zijn reactie, de 3-serie coupe was er ruim voor de Audi… Lijkt me dus vooral op lucht gebaseerd, die uitspraken. Een beetje autoliefhebber kent z’n feiten toch mag ik hopen?
BOL zegt
Shit wat een lelijke kit
Volgens mij zijn er nu al tunerts die mooiere bumperts maken..
Doe me dan maar een S5.. Of een RS5..
w-j zegt
:O veel dikker dan concurrentie! doe mij die maar;)
Tarzan zegt
Pcies wat ik dacht..een normale 3 met sjonniepakket!! En dan die kleur…grijs iiiieeeeewwww. De voorkant is niet mijn koekje..die bult maakt m erg SUbaru WRX-achtig. Ik vind die oude zijroostertjes ook mooier dan deze ene stijl met geintegreerde knipperlamp. En dan het contract Carbondak vs de rest van de auto. Ze moeten de designafdeling van BMW collectief ontslaan en naar siberie sturen. Zelfs al kreeg ik deze M3 gratis dan duwde ik m zo de zee in. Leuk dat ze de achterbumper een beetje hebben aangepast aan de kennelijk obligatory 4 uitlaatpijpjes maar het ziet er zoooooo zielig uit. Alsof het moest van mama anders dacht misschien iemand dat ie niet duuur genoeg was? Ik ben geen Audi-fan maar geef mij asjeblieft drie x liever de RS in het zwart of knalrood, wit of knalgeel. Dit ding is voor opas met heule kleine weeners.
stefan zegt
Het is wel een mooie auto geworden alleen die nordschleife tijd is niet echt om mee op te scheppen want de skyline gtr r34 deed het in 7:55 met maar 340pk en wat de nieuwe gaat doen met 450pk kan ik me niet eens voorstellen maar ja de M3 heeft ook geen geniaale ATESSA-ETS 4WD en HICAS 4WS.
lexus-menia zegt
BWM applaus voor een mooie auto die jullie hebben gemaakt.
Ik moet zeggen dat ik hem boven verwachting vind kwa model.
Dus RS4 watch out BMW is coming to beat you.Maar of deze duitser
de super IS-F van lexus kan bij benen kwa prestatie heb ik nig me twijfel
Dus hoop ooit op een confrentatie tussen de M3 en de supere IS-F
Audi heeft de strijd in mij ogen nu al verloren
MiuRa zegt
nummerplaat achterop moet lager !!!! :D
TC zegt
Prachtig! Vele malen indrukwekkender en mooier dan de S5 naar mijn mening. Maar dat zal ik volgende week in Genève met wel m’n eigen ogen zien 8-)
pvl zegt
Das ist gans geil ja!!!
bramwillemse zegt
eindelijk af van die dagelijkse m3 nieuwtjes hier :P
prachtige bak, wat een vetzak zeg.. pfoe! Zo één mag ik wel van Sinterklaas krijgen!
sander zegt
benieuwd naar de koffer:p hahaha
Marco zegt
Hey Tarzan , moest wel effe lachen toen ik deze zin van je las ” Zelfs al kreeg ik deze M3 gratis dan duwde ik m zo de zee in ” :D
De spiegels vind ik lelijk , de bult op motorkap en het carbon dak. En de velgen kunnen eigenlijk ook stukken mooier.
CSL zegt
Wat een Prachtige M(3)onster zeg. Zal netals altijd weer de Benchmark worden in zijn klasse voor de volgende jaren.
Perfect in die kleur met die CSL Motorsport velgen.
Wat mij opviel is dat de buitenSpiegels er nog redelijk eruitzien.
Ik ben Zeer benieuwd naar de Echte cijfers en het gewicht van deze serieuze sportcoupé .
ps. Jammer dat er geen foto’s zijn van de Motor en de onderkant van de auto.
Tarzan zegt
Het is gewoon erg duidelijk..wil je dagelijks cruisen met veel pks koop je een SL 63 AMG met 600+ pk..wil je poetsen op een circuit koop je een 911 RS.
Dennis zegt
damn die is lekker!!
BOL zegt
Hehehe zelfs op spionagefoto’s met allerlei camouflage tape erop zag ie er beter uit ;-)
schnitzerken zegt
In love, what a beauty!!!!
There’s never been build such a beautiful BMW
BOL zegt
Euh Tarzan, ze kosten allemaal veel geld maar ik denk niet dat lieden die in de markt zijn voor een SL 63 AMG of 911 RS een M3 zullen overwegen..
Ik ben trouwens erg benieuwd wat dat ding in Duitsland gaat kosten!!
ford freak zegt
mooie auto maar vind het stuur precies vol krijt hange:) voor de rest mooie auto en shek die velge:p
lincoln mark8 zegt
nou nou nou… het ziet er uit als een normale auto…. nix meer nix minder
donkere ramen liefhebber zegt
@ csl en anlle andere die hem mooi vinden hij is gewoon LELIJK!!!! wees slom koop een audi-EDIT: dit soort commentaren voegt niets toe en er zal streng op gemod worden. Kap eens met die onbeargumenteerde fanboy-battle!
Pordon zegt
Uhm vindt hem een beetje te 18 jarig golf verkloot mijn auto met een carkit wat er niet uitziet gehalte hebben… maar dan toch iets beter maar als ze er het patserige vanaf halen> de puist, het dak en de voorbumper iets mooier maken dan is die wel mooi.
donkere ramen liefhebber zegt
@ astondriverinspe helemaal met je eens
joost zegt
zie je wel audi aapt bmw niet na maar bmw aapt audi na–edit: ja we weten het wel, verzin eens iets nieuws–
Jeanke zegt
kben sprakeloos, wat een mooie vormen!!!!!
…..
OK, als we dan toch aant muggenziften zijn:
– uitlaten mogen inderdaad wat meer naar buiten staan.
– dat carbon dak mag van mij een dure optie worden, ik zou gaan voor een handig schuifdak en dat gaat bij BMW dus niet in combinatie met het carbon dak (M6).
– spiegels van M5 en M6 zijn mooier.
CSL zegt
@wouter
waar blijven de foto’s van De BMW M5 Touring? staat in ieder geval in Genève.
Autospotting.nl zegt
wat een geweldig mooie bak zeg. en m6 is er niks bij :D zou hem gelijk willen hebben.
L-M zegt
Ja tuurlijk BMW doet Audi na NIET DUS… Hoe kan BMW Audi nadoen op een model dat bij BMW al in de showroom staat. De Audi A5 is nogmaar net voor de eerste keer getoond en de BMW 3 Coupe is al zeker 2 maanden in productie… 2 maanden geleden had ik de foto’s van de nieuwe a5 toch nog niet gezien. Op de spyfoto’s na dan. Hoe kan het dan dat BMW dat heeft nagedaan. Hun Auto was al lang aan het rondrijden. Aan de mensen die denken dat BMW Audi nadoet dream on…
Zet Viah Roodstar zegt
zum janken
GuZ zegt
ik zit hier te huilen achter m’n pc. Wat een fantastische wagen
Apache zegt
ergens mag die body wat hoger, en ik had liever de vorige luchtroostertjes in de zijkant vooraan. De uitlaten mogen ook wat verder uit elkaar. Verder wel cool. Maar op vlak van prestaties: het kan eindelijk volmondig een RS4 uitdagen, maar zou dat ook concurrentie voor de eigenste M5 betekenen?
– Apache
Tarzan zegt
Heeft iemand nog een foto van de originele M3? Die zag er toch iets ehh, schneller uit met dat wit en die kleurenbaan? Of begin ik nu echt oud te worden en praat ik onzin?
smoke zegt
@CSL
ga er maar van uit dat de bloggers nu overuren maken, geduld is een schone zaak..:)
MarcO zegt
Ik ben alles behalve BMW-fan. Over het algemeen vind ik het 3x niks, maar voor sommige exemplaren kun je niets anders dan respect opbrengen. Petje af! Wat een bak. (geldt overigens ook voor de M5) En dan dat stuurtje… Ooooo doekje!
melvin zegt
Mensen Mensen! Waarom zeuren over of de Audi rs4/rs5 of de BMW M3 beter of mooier is! Het zijn gewoon allebei verschrikkelijk mooie en goeie bakken! zou ze het liefst allebei naast elkaar voor mn deur hebben staan! De audi voor de snelheid en de eindeloze hoeveelheid grip en de BMW voor het gummen en het sublieme geluid van een BMW motor! Dit is gewoon een gruwelijk kicke bak.
Untouchable zegt
ziekelijk gewoon,BMW op zijn best
je kan gerust zeggen dat het 4.0 V8 l van bmw veel beter blok is dan die van aUdi 4.2 fsi
en dan de uiterlijk verbluffend.maar hoop alleenmaar dat de defi. model niet tegenvaalt wat meestal gebeurt
en met M3 vs RS4 is het overduidelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Neliz zegt
Mooie auto…alleen die dingetje rond die uitlaat vind ik nie echt mooi…had liever wat strakker gezien maar het zal wel een functie hebben…
ALs ik moet kiezen ga ik toch voor de (R)S5!!!
MurcieBoy zegt
dikke bak, alleen jammer dat er zo’n rare bult op de motorkap zit
:(
OPCfreak zegt
@untouchable, wie zegt dat het BMW blok veel beter is, heb je met beide gereden ofzo?
Toevallig is het Audi blok echt heel goed…
Overigens is het mooie auto maar de oude M3 was toch ook wel heel mooi…
Jaap zegt
Reacties zijn voor 75% ronduit zielig, al dat gemekker over Audi en zo voegt niks toe. Geizen het taal- en woordgebruik van al die ‘wannabe” A5 piloten zijn ze hooguit in staat om er een in 1:43 te kopen vrees ik. In ieder geval, dit is een schitterende toevoeging op de 3 serie, echt een auto die, zeker in een donkere kleur, redelijk onopvallend genieten geblazen is.
Lees wel over de cabrio- en sedan versie, had ooit gelezen dat er ook een touring van zou komen? Als “huisvader” zou een M3 touring zeker een overweging waard zijn!
Jaap
loeder zegt
Minder:
– de bolling in de hood
– te opzichtige auspuff (beter die dunne rand van de e46)
– saaie stoelen
Beter:
– mooie roostertjes
– vette spiegels
– carbonnen dak
– alcantara stuurtje
dude db zegt
HEEL MOOIE AUTO ECHT GEWELDIG, ALLEEN ZO VERDOMD JAMMER VAN DAT CARBON DAK. VALT ECHT TOTAAL UIT DE AUTO ZIET ER NIET MOOI UITEdit: zonder caps lock graag!
Nbabu zegt
Al geeft men de aap een gouden ring…….. (in dit geval een carbon dak :P)
Wat ik echt heel jammer vind is die bochel in de motorkap.
Doch zal deze auto waarschijnlijk korte metten maken met de rs4 (helaas), want ik denk dat ie ook wel wat kilo-tjes lichter zal zijn.
m5 zegt
@ csl voorproefje http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=91283
Untouchable zegt
@OPCfreak
nou als naar pk’tjes per liter verhouding kijkt (wat ik deed) dan is Mpower beter voor mij inziens. of vergies ik me?
oke ietsje beter
Philip zegt
Spijtig dat jullie hier geen video van gemaakt hebben, naar het schijnt werd er ferm gas gegeven bij de voorstelling…
Arnoud zegt
Nee, een net niet auto vind ik het. Er zijn te weinig scherpe lijnen om hem echt het uiterlijk te geven dat past bij zijn wilde karakter (afgaande op de laatste m3’s). En die uitgeklopte wielkasten doen hem veel te log ogen. Het stuur vind ik ook helemaal niets. In een sportsedan hoort een met leder bekleed stuurwiel, niet zo’n grip ding uit de racerij. Het is tenslotte geen racewagen pur sang. Wel? Die spiegels vind ik ook lelijk bevestigd. Zal wel zo horen volgens de wetten der aerodynamica maar esthetisch gezien, walgelijk.
En ik blijf het eeuwig zonde vinden dat ze er een V8 in gehangen hebben. Een zescilinder klinkt gewoon vele malen mooier en is meer geschikt als toerenmotor, iets dat heel erg past bij Europese sportwagens.
Neliz zegt
@ Jaap,
ik (en meerderen) heb(ben) gewoon een eigen mening over deze auto. Of ik hem nou kan kopen of niet…ik zeg wat ik er van vindt…
donkere ramen liefhebber zegt
@ l-m hoezokan bw audi niet naapen bmw heeft eentje in se showroomstaan maar audi werkt al 5 jaa5 aan de a5 nou lijken de lijnen van de m3 vooral aan de achterkant op elkaar dus
AAPT BMW AUDI WEL NA SUKKELbmw i het naapertje altijd al geweest was er een aantal jaar jeleden uit de tijd van de audi 80 niet ook een gotere coupe weet de naam zo even niet en toen had BMW geen sportsedans maarwel M die hadden wij toen al wen voor de deur staan toen de importeur nog in ravenstein zat waren het de echte auto’s nu zijn het veelal de mindere van het volk die er in rijden.-EDIT: laatste waarschuwing, hou het een beetje beschaafd!-
RubenBaeten zegt
@Philip: Wie weet zijn wij wel een video aan het maken…
Rossi zegt
We kenden de auto zo langzamerhand wel, niet veel bijzonders ;-)
Jaap zegt
@ Nelis, wat jij er van vindt (het is trouwens ‘ik vind” zonder -t) is wat anders dan al die nutteloze opmerkingen van “ik kies de A5” en “Audi is beter” en “gejat van de A5”
Mening mag je vanzelfsprekend hebben, mooi of lelijk, is een kwestie van smaak toch? Maar aan sommige reacties irriteer ik me, lijkt wel een Audi?BMW wedstrijdje :)
CSL zegt
@Sir Smokalot
Ik weet het :>
@Ruben Baeten
Ik kan niet wachten, kom op met die videos ;) !!!
@m5
Ik zag het ja, 1 woord voor: Allemachtig!!
slk55 amg zegt
wil je ordinair dik dan ga je voor de M3, wil je bescheiden doch dik, dan neemt men de (R)S5.
ik zei in mijn vorige reactie dat deze concept, mijn gedachte over het kenteken niet weg namen. ik denk dus nog steeds dat hij op de bumper wordt geplaatst.
ik heb daarom even een snelle impressie gemaakt met paint:
@autoblog
De (R)S5 is in dit topic al meerdere malen voorbij gekomen, maar hoe zit het eigenlijk met de RS6? die staat toch ook op de beurs?
Philip zegt
@Ruben Baeten, Aha…
Neliz zegt
@(Meester) Jaap ;)
Mee eens, zitten heel wat nutteloze dingen tussen. Maare.. die wedstrijd zal altijd onbeslist blijven! :)
thijs zegt
prachtige auto, mooie concurrent voor de rs4, die moterkap is wel wat overdreven, mogten ze van mij wel een ‘gewone’ opzetten. maar… hopelijk wordt de productie versie ook zoiets!! wat een auto! geweldig mooi, typisch BMW
slk55 amg zegt
wat een blokkerig plaatje… hier de link voor een wat groter plaatje:
http://img404.imageshack.us/img404/738/00ks6.png
OPCfreak zegt
@ untouchable, ja daar heb je gelijk in ;), maar dat zegt niet alles, koppel enzo telt ook mee of niet dan.. :P
maar eerlijk gezegd VERWACHT ik ook dat het BMW blok iets beter is, als je kijkt naar hoeveel toeren ie kan hebben, daar kan zo’n VW blok denk ik niet tegenop :P
Joris zegt
Nice maar ik hoop wel niet dat die nummerplaat op de bumper komt anders is ie ineens een stuk lelijker
ice zegt
Vind het jammer dat de uitstraling minder agressiefer is dan de e46.
jo zegt
rij zelf een beemer(nickname voor bmw) ben al jaren tevreden rijder maar wat ze nu hebben gekreeerd slaat echt nergens op heb betere tunings gezien,zonde van tijd probeer het eens opnieuw.
Bram zegt
wat een lelijk stuurwiel zeg!
Skinnybmw zegt
Leuk de A5/S5/RS5/RS4 om te zien etc. totdat je in deze BMW rijdt…ik weet het dan wel…en de E92 was er zeker veel eerder dan de A5…;)
BOL zegt
Waaahahaha dat eindeloze gejank over ‘BMW is vetter’ ‘nee Audi is dikker’ ‘nee de motoren van Audi zijn kut’ ‘nee de lampen van de 3 coupe zijn gepikt van de A5’
Sneu gelul allemaal. Rellen jullie ook over voetbal clubs? En over eten? ‘Nee de Burger King is beter’ ‘Ja maar Mc Donalds was eerder’ ‘Ja maar de mayo van de Burger King is lekkerder’
Pfffff
Die merken volgen elkaar op de voet, lijkt verdomme de USSR en USA wel in de koude oorlog met hun wapenwedloop.. JA de volgende RS6 krijgt een handjevol meer PK’s dan de M5, JA daarna komt er vast wel weer een M5 CSL, JA natuurlijk komt Mercedes dan met een CLK70 AMG.
Over 5 jaar hebben ze allemaal meer dan 700 pk.
En over 10 jaar kan niemand de benzine meer betalen om ze op hun staart te trappen..
BOL zegt
Staat de nieuwe RS6 trouwens in Geneve?
Skinnybmw zegt
Oh ja, uit de zes-in-lijn is ’t maximale gehaald…zonder hem te blazen…360pk in de CSL…BMW moet wel op de V8 overstappen wil ’t de concurrentie bijbenen!
Hondaminded zegt
Sjonge jonge staat er eindelijk een dikke auto loopt iedereen te zeuren over een of ander derde rangs auditje.. Een auto die zo gewoon en simpel lijkt dat het bijna ordinair is. In het design van de M3 zit tenminste een beetje italiaanse flair en fantasie dat kun je van zo’n derderangs autootje met skodaplatform (ja juist de A5) niet zeggen.
Kortom de mensen die weinig fantasie hebben en bang zijn om uniek te zijn gaan in een zielige audi rijden. De mensen die wat meer lef hebben en wel origineel willen zijn en bovendien het voorrecht hebben over een goede smaak te beschikken nemen zo een gave bmw.
Daan zegt
“Die lijkt op een Audi A5” Wie was er eerder, het kip of het ei?
donkere ramen liefhebber zegt
-Edit: time-out-
Hans zegt
Serieus hier krijg ik dus echt kippenvel van..
Porno op wielen
Tristan zegt
The ultimate drifters dream has arrived!!! en wat zietie er gruwelijk mooi uit. en waar je de A5 voorbijloopt omdat je denkt dat het de buurmans a3 1.9tdi schreeuwlelijk is, sta je bij deze m3 te popelen om er in te rijden, dat kan niemand ontkennen, ook al heb je 100 enzo’s iedere autorijliefhebber zou graag een paar rondjes doen in dit beest.
TimMR2 zegt
Erg brute auto, lekker dik gemaakt, ik vind dat dat ook bij dit soort auto’s hoort, als je een bescheiden auto wil koop je geen M3, RS4/5 of een AMG, ze horen juist zo dik te zijn en kracht uit te stralen.
Ik vind dit de mooiste BMW 3-serie coup’e, bij deze coupe’s (de “normale” ook) zijn beter te onderscheiden van de sedans dan bij de E46. Op straat zie je direct dat ’t een coupe is
mchel zegt
die stoelen lijken me wel lekker zitten….
lodewijk zegt
MAN, zie dan dat dat stuur tenminste recht staat:P.
echt prachtige wagen.
hmm wel veel comments:D
Jaap zegt
Die prijsstijging, kunnen jullie daar iets meer over lospeuteren? Vorige model M3 was slechts als coupe leverbaar, deze coupe heeft o.a. carbon dak. De sedan, als die een stalen dak krijgt is dat in ieder geval goedkoper te produceren. Zou die versie dan iets minder duur worden of is dat “wishfull thinking” :)
stefan zegt
Ik hoef de m3 en de s5 niet geef mij liever de lexus IS-F.
Speedlimit zegt
Yep ik heb liever ook de Lexus IS-F ;)
Vorige model M3 ziet er veel beter uit…dit ziet er nog steeds niet uit helaas vind ik.
De M5 is ook ’n prima bak zoals ’n echte bmw hoort te zijn,maar deze M3 is echt triest.
don_mario zegt
P.I.M.P wat een bak man… die style is moordend man. BMW heeft weer mijn hart gestolen
Joris zegt
Wat weer een origineel ontwerp van bmw(een hoop goedkoop plastic)op de verkeerde plaats,. zoals we gewend zijn de laatste tijd van dit merk
Wouter zegt
srry hoor maar volgens mij heeft audi met de A5 de achterlichten van de BMW overgenomen en niet andersom. De bmw kwam als eerst dus hoe kunnen ze het van BMW overgenomen hebben. Dat begrijp ik ff niet.
Maar ff los van dat , hele toffe bak.
Wouter zegt
oeps het moet zijn dat ze het van audi hebben overgenomen. foutje
911 zegt
Bruut, Bruut, Bruut , Bruut ;)
maar was BBS niet failliet of zijn het namaak velgen?
wilco zegt
Ik denk dat BMW wat dat aangaat straal hun eigen gang blijft gaan waar Audi compromissen sluit.
De RS4 is quattro, das leuk om hard mee te gaan op circuit, maar driften, dat gaat n stuk minder dan bij een M3. Qua geluid is BMW altijd beter geweest.
Ik zou beiden best willen testen, denk dat de verschillen nu kleiner zijn dan voorheen, maar ik denk dat BMW nog wel wint.
Dat carbon op de foto s geeft wel aan dat BMW nu ook hoog inzet (gewichtsvermindering), dus de RS4 zal t zwaar krijgen.
w0o0dy zegt
Echt mooi vind ik de nieuwe M3 niet, de voorkant ziet er nogal vreemd uit met die happen uit de onderkant van de spoiler. En de schatting van de ronde tijd op de ring valt me flink tegen. Ik kan alleen maar aannemen dat die niet klopt, want de RS4 zou maar liefst 14 seconden sneller zijn dan die 8:12 … da’s wel heel veel bij hetzelfde vermogen en waarschijnlijk minder gewicht…..
Zou de auto toch iets teveel gewicht in de neus hebben? (of in ieder geval te ver naar voren).
mashell zegt
Wil je snel rijk worden? En maakt het je niet uit hoe? Ga dan deze spiegels namaken en maak ze passend op golfjes 2,3 en 4. En natuurlijk E36 3-series. Als je die spiegels bij de betere auto accessoire handel (inderdaad Halfords) in de schappen liggen loop je geheid binnen.
rvo zegt
helemaal goed!
Corné M Power zegt
Niet de mooiste m3. Maar is echt wel een pracht. Heeft wel wat de velgen van de m5 met de v8 400pk:D
slk zegt
Ik als mercedes man vind dit wel een hele mooie auto. Eindelijk weer eens een bmw zoals een bmw moet zijn.
GREEK zegt
MONSTERRRRRRRRRRDIT IS HET HELEMAAALLLL!!!
ARME AUDI, YOU CAN KISS YOURE ASS GOODBYE ;)
WAT EEN WAGEN MAN
Easy on the caps lock there buddy
ingrid sebrechts zegt
nou daar zou ik wel eens in willen rijden.
ofwel scheuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
w0o0dy zegt
@Greek: maybe you can kiss your own?
Knilles zegt
Autofellatio…. :D
Sander zegt
Waaaaaaaahhhhhhhhhhh, zooooooooo mooooooi :D:D:D:D
Danny Neo zegt
Ik ben groot fan van de vorige M3, maar ik vind deze echt ronduit lelijk. Amerikaanse bobbel op de motorkap, uitlaten die te dicht bij elkaar zitten, nee dank je doe mij maar iets anders.
Wat mij betreft voorlopig geen BMW, want ik vind de hele range niet mooi, met uitzondering van de X5. Maar ja, ik zou nooit een SUV willen dus die valt ook af.
PS: ruim 150 reacties op 1 dag, is dat een record?
slk55 amg zegt
nou ja zeg! is mij paint impressie weg?! hier nog maar een keer:
http://img104.imageshack.us/img104/6141/00zs7.png
RS6 zegt
zo nodig hoeft die ”impressie” er niet op hoor..spijt me zeer maar die achterkant is echt een ramp!
M3..schitterend! overtreft de S5 toch wel! ben benieuwd of er nieuws is over een RS5.. meestal overtreft de RS de M..
slk55 amg zegt
@RS6
ik ben ook geen photoshopper hoor, ik heb dit even snel in elkaar gezet met paint. het ging meer om een idee te geven van hoe ik denk dat de definitieve versie eruit komt te zien. en ja het is inderdaad een impressie van niks qua netheid, maar photoshoppen/impressies maken is dan ook niet echt een hobby van mij.
Emiel zegt
Prachtige auto…maar die sjonnie motorkap kan echt niet. Maak hem dan zo http://www.fotopocket.nl/view.php?friendly=bmwm3
RS6 zegt
ok prima..:-)
Ralph zegt
Nu weet ik het zeker, de E60 wordt ingeruild.
Apache zegt
@ Emiel
motorkap is idd een beetje niet echt geslaagd, maar in ieder geval beter dan wat jij voorstelt.
– Apache
Robert-Jan zegt
heeel mooi!! achterkant is alleen wel ff wennen
don_mario zegt
@Joris
weet jij een beter plaats dan voor die GOEDKOPE plastic?
Wat l*l je gozer…:S
Chukka zegt
YEAH BABYYYYY!!!! IK WORD EEN BEETJE EMOTIONEEL ALS IK NAAR DEZE SCHOONHEID KIJK-edit: en opgewonden geloof ik..tone it down please!-
martijnn zegt
erg lelijke auto in my opinion
M.M.M zegt
Mmmmmmm, wat kijkt ie op de laatste foto toch lekker boos!!!
Maarten zegt
Ik vind de nieuwe 3 over het algemeen een beetje teleurstellend. Ik zou toch doorsparen voor een M5!
Bert VDA zegt
170 reaktie’s !!! :)
En dat voor onze nieuwe M3 , best iets om trots op te zijn !!
Alwood zegt
ja tsss als ze nu wel ff die puist van de neus schaven voor ‘ie in productie gaat :| op dat kleine detail na… een TOP!wagen, mooi wastie al en met deze luxe en power is ie helemaal compleet :D alleen de M5 heeft nu écht geen nut meer naar mijn mening… behalve de M5 touring dan :P
Untouchable zegt
Best Manlichen Wagen
Bertus zegt
Concept? M’n zolen!
Dit heeft niks concepterigs meer, is gewoon een pre-productiemodelletje.
Enne, echt mooi is ’t ding niet geworden. Leuk profiel, doet me wel een beetje aan Saab denken. Lelijke bult op de motorkap, die achtcilinder hoeft dus niet, doe maar gewoon de 3 liter lijnmotor. Die rare sleuf op ’t voorscherm onderbreekt de verder mooi strakke lijn over de zijkant, weg ermee graag. En van achteren is ’t mij te Audi, en overigens is het ook net een kerkorgel, Zoveel uitlaten is leuk voor de puisterige petjespubers in de tjoeningsjop, maar slaat natuurlijk helemaal nergens op. Overigens geldt voor de voorspoilert dat ze die maar eens opnieuw moeten tekenen, want dit is bagger
Ennuh, een stuur met een normale of liefst dunne rand zoals in de Z4M graag. Dit is een lelijke ringleverworst van meneer Stegedinges. En ook optiefen met dat nepcarbon graag. Een interieur mag naast kunststof alleen “eerlijke” materialen hebben, dus geborsteld of gepolijst alu of RVS, leer of echt hout waar je de nerf nog van kunt voelen (dus niet dat glimplasticlaagje er op)
Een beetje meer understatement graag voor de stijlliefhebbers. Anders wordt ’t geen klassieker maar een patjepeejersbak.
clk zegt
aaaaaaaaaaaaaafffffffffff what the fuck…wat een bak man!!echt lekker
michel zegt
een supper dikke bak. jammer dat er geen prijs kaartje bij staat. had wel wilen weten,
wat hij gaat kosten.
binkie zegt
beetje rommelig design, maar wel beter dan de ‘gewone’ 3. Het gaat langzaam weer wat beter met BMW design na de vreselijke 7 en 5 en hangbuikje 1.
Maar die rare getrapte achterlichten die ook weer op deze M3 opduiken zijn echt lelijk, en de nummerplaat hoort toch echt in de bumper..
Maarten zegt
hehe… dit is ‘m, zijn we dan nu van al dat m3 gezeur af? ;)
SjeufM3 zegt
Ik als BMW M3 liefhebber , vind hem vies tegenvallen!!! Niet alleen die bult , maar ook de voorbumper. Lijkt wel zo een goedkoop bodykitje. Ook het interieur valt erg tegen. Dat is bij AUDI toch veel beter gedaan!!!
Qua prestaties zal het natuurlijk top zijn , maar qua uiterlijk blijf ik toch liever mijn M3 E46 trouw!!!
Mischien is het ook nog allemaal wat wennen , maar hoop dat er toch hier en daar nog wat gaat veranderen! Cheers
Skinnybmw zegt
BenchMark Wagen…ik vind het anders niet zo’n tuning-kitje, ’t geheel loopt mooi over in de rest van de carosserie…maar ’t is nog de concept…dus we wachten af ;)
Carfreak zegt
het is gewoon zeer geslaagd nog een 2 maandjes wachten en 3 weken en heb mijn 2.0d Coupe can’t waittt
Hugo zegt
Ik heb vannacht gedroomd over de nieuwe M3. Waar kan ik in therapie?
ron zegt
haha wat een carbon ben benieuwd of de mercedes clk hem bij kan houwe!@!!!!
Fresto zegt
lelijke auto. klonterig. niet suptiel en een overdag goedkope/ordinaire SBS6 uitstraling. verkeerd product en overbodig. meer weet ik er werkelijk niet op te zeggen.
Florijn zegt
en dan te bedenken dat de e30 m3 het met 200 pk deed !!!
Tomba zegt
jawadde, ’t is weer een schitterende machine…
Geloof dat Fresto nie veel van auto’s kent…
nomar zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Mark N zegt
Dit is gewoon erg dik!! Wat een prachtige auto zeg. Dit is echt een mooie auto geworden. Ik denk dat dit een enorm succes gaat worden onder de echte M3-lovers. Zo veel kracht straalt deze auto uit. Je ziet gewoon aan de vorm dat deze auto gemaakt is om zeer snel te kunnen vegen. Heerlijke auto, en kan niet wachten om hem eens over de Nordschleife te zien gaan.
El_Grande zegt
Concept van mij mag deze auto zo de weg op SO DAMN SEXY
turbo zegt
die aërodynamische stukken boven de spiegels zijn ook wel nice…
Xpro zegt
ahahaha jongens kijk eens op de laatse plaatje, iedereen zeurt over de achterkant mar wat te denken over zijn smoel lijkt wel een goofy ahahaha
Johan zegt
Heel vet dit ding. Geweldig wat een bak.
Rick zegt
Zwaar overdone, dit is geen mooie auto met subtiele lijnen maar bmw concentreert zich nu op een doelgroep die deze auto doorgaans niet kan betalen. Wat slk55amg al heel slim opmerkte is dat mensen van zelfs al boven de 30 dit niet mooi meer vinden. De bult op de motorkap en de erg vergaande bumpers is echt iets wat ouderen niet zo mooi vinden.
Dan wordt er ook nog gezegd dat de RS4 verleden tijd is, maar mag ik even opmerken dat de RS4 drie jaar geleden al 420 pk had en de M6 en de M5 er al die tijd uit heeft gereden op het circuit. De nieuwe A4 komt eind dit jaar uit, dus het is appels met peren vergelijken en ik weet ook bijna zeker dat deze bmw amper tegen de huidige (en dus al verouderde) RS4 op kan. Het zijn dus geen objectieve uitspraken die er gedaan worden.
Als bmw nou eens wat doet aan zijn interieur en iets subtielere lijnen in het uiterlijk hanteert dan zou ik best overwegen om er een te kopen…
realist zegt
tis mijn neef heeft zo wagen verkoopt dinges op straat,ik ondertussen letten op zus van neef
Tiramisu zegt
de motorkap maakt het af. Alleen jammer van dat suede op het stuur, doe dan mooi afgewerkt leer
GuitarPolson zegt
mm.. is het niet zo dat die motorkapbubbel dient om die 8 cylinder erin te passen? of is dat alleen maar show?
over die kleur: ik dacht dat dat zilvergrijs eindelijk uit de mode zou geraken, er werd al over wit gesproken. in deze kleur vindt ik deze auto niet echt aantrekkelijk, te normaal. kan iemand die ff om photoshoppen naar Rood of Blauw of Wit? dan kan ik me een objectieve mening over deze auto vormen.
Met die voorspoiler zit je in Nederland goed fout met al die drempels. Is die elektrisch inschuifbaar mischien?
Nog een vraag: is dat wel leuk, zo’n snelle auto rijden in Nelderland, waar je toch alleen maar 120 rijden mag? Ik rijd met met mijn Corsa 1.2 bj.’93 altijd 150 op de autobahn, dat is gevoelsmatig 320 met een Bmw volgens mij..
groetjes,
Paul
Markus zegt
Wahahaha nog nooit zoveel edits gezien, schitterend!
Dan de auto… stoer front, achterkant beetje standaard… dat past gewoon niet echt bij elkaar. Krijgt de standaard een carbon dak of zijn dit stiekum de foto’s van de CSL?
Dat stuurtje doet me gelijk aan zo’n vies bontje denken, ook al is dat het niet… hmm, vreemd.
Wel jammer dat ze er weer van die bekende BMW velgen onder stoppen. Wees eens origineel, verzin iets nieuws! Velgen trekken juist zoveel aandacht!
Markus zegt
OK, beetje dom. Dat van het dak staat al in de tekst. Sorry!
Nog een //M Power zegt
Hier dan waarom de nummerplaat op de achterklep hóórt: Het is een M.
http://128.83.80.200/mcoupe/z3coupe1.jpg
En een M heeft 4 uitladers en dan past de Nummerplaat niet meer. Als je goed je best doet past het vast wel, maar dit is de oplossing die BMW heeft bedacht en zó wordt die lijn doorgezet. Denk niet dat de plaat op de bumper een mooiere oplossing is.
En nu kun je ook van een kilometer afstand al roepen: Hé, da’s een M!!!
audi liefhebber zegt
een boeren mest wagen dat is het geen rare praatjes met scheuren dat doe je in aan rs5 waarschijnlijk is het een slechte starter hij zat met het carbon veel rubberrookj aan de achterkan veraaorzaken geen sprinter dus
slk55 amg zegt
@ Nog een //M Power
hier een snelle paint creatie van hoe de M3, met het kenteken op de bumper er uit zou kunnen zien:
[url=http://img113.imageshack.us/my.php?image=00td4.png][img=http://img113.imageshack.us/img113/1370/00td4.th.png][/url]
http://img113.imageshack.us/img113/1370/00td4.png
slk55 amg zegt
Rick zegt
Dit is een zeer geslaagde M3!
Kan niet wachten tot deze in de showroom staat!
Nog een //M Power zegt
Kan, niet mijn smaak. Lijkt zo wel op de achterkant van een 607. En ook op die van een Alfa GT.
Nummerbord lijkt er op deze manier een beetje tussengepropt. Vandaar dat ik al dacht: “Denk niet dat de plaat op de bumper een mooiere oplossing is.”
Maar wel mooi geshopt… ;>
rick.bmw zegt
ik vind dit echte mooiste auto van bmw tot nu toe hieer ken mercedes en audi niet tegen op wat lullen jullie nou dat bmw die achterlichten heeft gestolen van audi bmw was de eerste met de coupe dit is echt de audo uit m´n dromen de audi fans en de mercedes fans lopen weer te mokken he met boeren mest wagen ze benne jarloers
rick.bmw zegt
de kenteken plaat blijft op ze plek hoor waar hij nu zit op de achterklep niej op de bumper
audi liefhebber zegt
@ rick.bmw ikben zecker niet jaloers op dit lelijke mormel ik bestel wel aan rs5 of r8
slk55 amg zegt
@ Nog een //M Power
een vergelijking met de alfa GT lijkt me eerder positief dan negatief.
thijs car fan zegt
vet maar geen bmw style meer audi a5…….
maar cker wel vet kga binnekort naar auto rai hoop dat ie er bij staat!!!!!
Dallama zegt
Audi A5..???? 3 serie coupe was er all eerder en ze rijden nu al rond
sebastiaan zegt
Sehr gut!
Bestiun zegt
erg jammer….
phantom zegt
over smaak valt niet te twisten maar zo’n bmw is echt voor de mensen die van rijdersauto’s houden
audi liefhebber zegt
@ dallama deze 3 rijdt nie rond en is pas concept audi a5 is al uit dus klopt niet wat je zegt
stiggie zegt
audi liefhebber hey heb jij een keer een a5 zien rijden in het echt ik niet een 3 serie coupe wel dus wat is je punt
epter zegt
kan iemand de 2e fotoserie ( die met computerachtergrond ) misschien vinden op wallpaperformaat ( 1024 x 768 ) ik kan niks vinden :(
Jurre zegt
volgens mij hoef ik hier niets meer aan toe te voegen.
Knilles zegt
@ epter: http://www.desktopmachine.com/ ;)
joris zegt
dit is nog maar concept :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
ik hoop niet dat ze nog vanalles gaan veranderen !!!!
RS6 zegt
@ joris,
ga daar maar niet van uit hoor joris.
audi liefhebber zegt
@ stiggie heb jij deze m3 al zien rijden ee je kunt hem nog niet eens bestellen een a5 heb je over hooguit 1 maand dus ff stil houde
w0o0dy zegt
…. iedere kritische opmerking (zie boven over de geschatte tijd op de ring) wordt doodgezwegen door de BMW fans…. en alles wat BMW doet vinden ze geweldig. Apart volkje, maar het is me bij Audi fans ook al opgevallen….
Bayerische Motoren zegt
Gaat gewoon de goede richting uit met deze bak.
Het gedoe met Audi kan me wat…
Bmw kan het zich niet veroorloven met minder te komen dus…
@ wOoOdy
BMW volkje is niet appart enkel BMW´s zijn dat, maar om dat te ontdekken moet je eerst bij het BMW volkje horen.
w0o0dy zegt
nee dank je ik zal en wil nooit bij het BMW volkje horen, ik weet genoeg van BMW’s en al zijn het wel hele goede auto’s, het is niet mijn smaak.
Vertel eens….. wat denken de BMW fans van een tijd van 8:12 op de Ring? Dat valt toch zwaar tegen? Verklaring? Mening?
stefan zegt
Dat is inderdaad een hele slechte tijd.
slk55 amg zegt
mij viel het inderdaad ook op hoe stil het was rond die 8.12 min., normaal was er al een hevige discussie losgebarste tussen de BMW/Audi/Mercedes fans, maar ik vind dat de Audi en Mercedes fans zich nog goed weten in te houden wat betreft deze trage (lachwekkende) tijd van 8.12 minuten.
ook accelereerd de M3 minder snel dan de RS4, het is dan wel maar een tiende van een seconde (niks dus), maar het gaat om het principe.
heeft BMW de strijd opgegeven?
w0o0dy zegt
ik ben bang dat het V8 blok toch een fors nadeel is bij het verkrijgen van een geweldig weggedrag…. zou de “oude” zescilinder Csl dan toch de betere sportwagen blijven?
JH zegt
Hoezo een V8 slechter? De 6-cilinder woog zo’n 171kg; de M5 V10 240kg. De V8 zou theoretisch 20% minder wegen dus 192kg. Laten we zeggen 211kg dan is het 40kg meer. Een V8 is korter dus kan meer richting het midden verschoven worden, dit komt de handling ten goede. Meer gewicht maar ook meer richting het zwaartepunt. Daarbij kan normalerwijze een V-motor dieper liggen waardoor weer een lager zwaartepunt mogelijk is (heeft de V8 dry-sump?) En is die 8.12 officieel? Kan me niet voorstellen dat ze een nieuwe M3 ontwikkelen die langzamer is dan de oude? En een M3 accelereert langzamer dan de Audi vanwege de quatro op de Audi (betere tractie)
w0o0dy zegt
ik weet ook niet waar die 8:12 vandaan komt, maar uit de tekst leid ik af dat die schatting van BMW zelf komt…… en dan zou de nieuwe dus flink wat langzamer zijn dan de csl en de rs4……
Een V8 is idd korter, maar ook breder, dus wellicht dat ze de motor niet zover naar achteren kunnen plaatsen omdat er dan geen ruimte voor de bestuurder en passagier overblijft? Of omdat er andere onderdelen teveel ruimte vragen aan de achterkant van het blok? Je kunt de versnellingsbak niet in het interieur kwijt, dus die moet ook voor/in het schutboord zitten…….
kweenie maar die schatting verbaasde me nogal…
laurensoetgrunn zegt
Echt een vet mooie auto man, voorlopig de mooiste coupe in zijn klasse
Hopelijk komt er ook een M3 Touring:P
-edit-
Dreetjuh zegt
Nou wat een lelijke auto. Geef mij maar een echte patserbak. Dodge Charger.
peter zegt
niet egt geweldig als je uitgaat van het oermodel de e30 m3 is daar in tegen veel specialer.
de e30 en e46 m3 blijven voor mij de mooiste ooit, BMW leuk geprobeert maar niet gelukt jammer.
Lebastille zegt
Wat een gave auto zeg. Ben erg benieuwd hoe ie het zal tegen de rs4 en of rs 5. Van het design kan ik niet echt wild worden, hij ziet er zeker strak uit, maar er zijn toch een aantal elementen die me niet kunnen bekoren zoals de powerdome, de achterlichten en de uitlaten die te dicht tegen elkaar aan zitten. Ik vind het verrasssend dat er een carbon fiber dak op komt te liggen. Hoe wil BMW deze M3 nog verbeteren om daar een CSL van te maken. Misschien komt er wel geen nieuwe CSL.
reinz zegt
hahah mercedes en audi hebben t nakijken!! echt wel.. en diegene die zegt dat de achter kant op een 607 of alfa lijkt die is t spoor helemaal bijster!!!!
dit is de perfecte auto of t nou je smaak is of niet!!!
uiver zegt
Ben benieuwd naar de vergelijkende tests tussen de S5 en deze M3. Beide bloedmooi maar nu het rijden en de rest.
melvin zegt
iedereen praat wel lekker stoer maar zorg eerst maar eens dat je hem betalen kan,en kijk even naar buiten na je golf uit 89 groetjes.
thierry zegt
wow tis echt n vette bak:)
LL zegt
Wat een vette bak
henk zegt
CHilli autootje..mmaaar jullie moete ook is kijken naar een volkswagen phantom (of zoiets) zie je niet zo vaak maar is echt dikke.. bak heb je meer aan dan dit race konijn!(H)
Bilal zegt
Mwah het exterieur overtreft weer het interieur maar ziet er wel goed uit !!
Bayerische Motoren zegt
@wOoOdy
8.12 is een schatting,
denk nu niet dat de nieuwe M3 trager zal zijn als de oude,
rustig afwachten …
wOoOpy met wat rij jij dan wel?
supercar zegt
Wat een über geile bak zeg net zoals de meeste overtreffende M trap versies van BMW hulde
Tijn zegt
hoho fucking mooi….
Ik had van BMW toch een beter interieur verwacht.
zoizzo een ander kleurtje en een ander stuur…
verderest… geweldig.
BMW maakt rijden geweldig.
BramBMW zegt
wat een ongelofelijke brute auto. geen een auto in die klasse kan daar tegen op. de RS4 heeft ook een V8 maar is geen toeren vreeter. dit word weer de beste sportcoupe allertijden met de engine of the year!
Peer zegt
Schitterende auto !.
De velgen ( ik heb ze op mijn e 36 gehad ) daar mogen wel andere voor in de plaats komen.Fraaie styling en formidabeler motor.
Deze auto kan niet snel genoeg op de markt komen !.
Peter
audi liefhebber zegt
@ brambmw de a5 wint het waarschijnlijk wel
passat chauffeur zegt
sacha schrijft (6 March 2007 om 16:51 ):
Zo, die lijkt op de Audi A5 coupé!
klopt helemaal ik ben het met je eens
audi liefhebber zegt
@ passat chauffeur allen de achterkant want anders zou de rs5 sppr lelijk zijn en audi was eerder met productiemodel dus bmw jullie zijn apen
sander zegt
vette bak… ;)
alleen de uitlaten hadden van mij iets verder uit mekaar gemogen. verder zijn de achterlampen een beetje (veel) audi.., maar mooier dan RS4.
kom maar op met die bak
sander
Stephan zegt
@ BramBMW
Geen toerenvreter….? Uit welk hol kom jij. Maximaal vermogen op 7800 tpm.
w0o0dy zegt
@Bayrische…: ehm welke wil je weten, mijn privé auto is een Mx5 (niet snel, maar wel betaalbaar en vlot genoeg en super om gewoon voor de lol mee te rijden (“spelen”)) Verder heb ik nog een “suffe” lease auto voor de comfortabele lange afstanden. Maar ik hou meer van Alfa’s qua design en passie, en van Maserati’s qua stijl en design (en prestaties) of anders van auto’s als de Lotus Elise (of de 7) of een leuke (italiaanse) klassieker… Verder ben ik inmiddels helemaal cabrio-verslaafd en mag graag een fanatiek potje sturen of juist heel relaxt cruisen met mijn Mx5.
Bmw’s zijn technisch erg goede auto’s maar ik kan ze niet mooi vinden en ze zijn iets te “zakelijk en efficiënt” en ik hou meer van passie, vuur, schoonheid, stijl. Zelfs het geluid… wel high tech, maar ik hoor liever iets rauwers met iets meer bas. Dat hoor je bij die video van de nieuwe M3 ook niet echt en da’s wel jammer (in mijn
ogenoren ;)RD zegt
Waarom zijn sommige mensen zo raar? Doe je ogen open!
Hoe kunnen mensen zeggen dat deze auto afgekeken is van de audi A5? Want als ik me niet goed vergis is de 335i al een tijd op de markt en daaruit is de A5 ontstaan. De achterlampen van de A5 zijn duidelijk afgeleid van de 3serie coupé 2006. Dat nou de M3 later uitkomt heeft er niks mee te maken.
Verder top auto.. geen woorden voor.
ms zegt
Apart,
maar jammer dat de echte bmw lijnen zijn “opgehouden te bestaan”
Het is eigenlijk bij de E46 coupe gestopt.
Deze auto ziet er woest uit maar straald eigenlijk geen emotie meer uit.
We moeten dan terug naar de Enige echte: de M3-E30.
Op naar Retro design cars voor de toekomst in bayern.
jan kasteel zegt
ik rij al vanaf 86 m3 er is geen betere auto met zon goede weg ligging en heeft geen turbo nodig
Marki zegt
nou ik vin de BMW M3 een superrrr vette bak ik ben zelf aan het kijke voor een BMW 318i of 320i uit 2002 maar ik vin de nieuwe M3 een supervette wagen mooie lijnen en die power dome op de moterkap is te gek. maar ik ben dan ook wel helemaal BMW gek dus ja kan ook niet anders he;)
Max zegt
aaah man ! Ik vind dit de mooiste BMW op dit moment!!!!
Niels zegt
Die ruil ik maar in voor m’n Volvo C70(zal nog een hoop bijgelegd moeten worden. :wink:
Mvg,
RS6 zegt
marki
Ga dan voor de 320i als het budget het toelaat! echt de moeite waard!
CSL zegt
@Marki
Welke je ook neemt, ik zou niet voor een 4 cilinders gaan, hoe goed ze ook zijn. Als je de BMW gevoel wilt voelen zou ik dan minimaal een 6cilinder nemen.
De E46 320(i) uit 2002 is een goede keuze. Heerlijke 6inlijn 2.2liter met ruim 170pk. ;)
BMWillem zegt
Als iedere Audi-idioot even oplet en de volgende zaken goed op zich laat inwerken;
1) Het basismodel voor de M3 coupé is natuurlijk de 3-serie coupé;
2) De 3-serie coupé is al een aardige tijd op de markt en de A5 is onlangs pas onthult;
3) BMW is met name met de 5-serie begonnen met de introductie van scherpe lijnen en concave en convexe vlakken in het koetswerk.
4) Deze ontwerpstijl wordt tegenwoordig gretig overgenomen door andere fabrikanten, omdat zij eindelijk gaan inzien dat het werkt. Helaas voor Audi bleven zij lang achter met hun softy-vormentaal
5) Wat zien we ineens bij de onlangs geintroduceerde A5? Scherpe lijnen, concave en convexe vormen!
Conclusie en moraal: Wie kopieert nu wie?! Juist ja, Audi heeft HEEL goed naar BMW gekeken.
ralph zegt
ik vind hem erg veel op de oude lijken… ze kunnen kwa disign nog best wat leren bij bmw…
Gianni zegt
Ik ben het volkomen met RD eens!!!
Het is idd zo dat de e92 (3 serie coupe voor de leken) al een tijd eerder uit was voordat de A5 uberhaupt bekent was.
Er is van de A5 gewoon wat meer sensatie gemaakt waardoor het bij sommige minder slimme onder ons lijkt alsof die auto er eerder was.[edit] Coupé (E92)
BMW E92 325i coupé
3-Series convertibleThe two-door coupé model of the 3-Series became available in August 2006
– Bron: Wikipedia
Audi A5 en Audi S5
Het goede nieuws: beide auto’s kunnen besteld worden vanaf 6 maart aanstaande en de eerste leveringen zijn reeds in juni van dit jaar. Het duurt dus niet lang meer voordat we deze prachtige coupé op de weg kunnen bewonderen.
– Bron: Autoblog
DUS mensen…, harde feiten. Geen mogelijkheid dus dat BMW ook maar iets heeft afgekeken.
RS6 zegt
Gianni!!!
FOUT!!
wikipedia kun je weghalen want dat zijn geen harde feiten!! iedereen kan wat op wikipedia zetten!
Gianni zegt
BMWillem haalt de woorden uit m’n mond..=)
Gianni zegt
Dus jij wilt zeggen (RS6) dat de A5 eerder is uitgekomen? Wikipedia of geen wikipedia, Google maar even… En trouwens je ziet dat de 3serie al vanaf eind 2006 op de weg rijdt. Daar heeft wikipedia dus wel gelijk in. Wikipedia is zowieso niet eens van belang hier, want overal is het te vinden.
Jou reactie gaat nergens over. Gaat autoblog over wikipedia of over auto’s? Geef een reactie op de informatie!
MvM zegt
Vind het in ieder geval geen lelijke auto.
De bult voorop zal er voor niets niet zitten neem ik aan. Wat ik wel jammer vind is dat de auto er erg ‘dik’ begint uit te zien. Dikke, verticale neus en idem achterkant. Het is wel de trend uiteraard want bijna alle merken doen dit momenteel, maar het heeft ook wel iets lomps vnd ik.
Dat het uiterlijk is aangepast snap ik, de E46 M3 was voor de niet-kenner vaak niet te herkennen maar met de bult op de kap valt de auto wel meer op.
Met een tijd van 8:12 is hij in ieder geval sneller dan de oude M3 (8:22) maar niet sneller dan de M3 CSL (maar die had dan ook z’n goede tijd vooral de danken aan de Pilot Sport Cup banden).
Vraag wel alleen wel af wat deze nieuwe M3 gaat wegen. Met 1584 kg was de E46M3 al geen lichtgewicht, de RS4 zit ook al dik boven de 1600 kg.
Rechtuit maakt het niet zoveel uit, maar in de bocht zitten die kilo’s wel in de weg en je gaat dat na een aantal rondjes echt wel merken.
ms zegt
Mijn verhaal:
Ik rijd al vanaf 1985 bmw.
Zo zijn er div. beamers de revue gepasseerd.
De M3-E30 was de meest echte bmw motorsport die er was en zal dat denk ik ook altijd blijven.
Voor de 4cil zonder turbo maar “atmosferisch” was bmw de tijd ver vooruit destijds.
Ik heb m’n E30 M3 vorig jaar verkocht.
tussendoor heb ik een E36 M3 gereden,qua motor oke maar qua auto niet zo mijn ding.
Nu rijd ik een 330ci en ben er erg tevreden mee.
Zo,n bmw 6 cilinder steelt je hart en je komt er nooit meer vanaf.
Ook heb ik een E46-M3 geprobeerd maar vond ‘m erg zenuwachtig op ’t gas reageren,en m’n vrouw vond het een drama.
Zo reed de 3.0ltr E36 M3 vond ik veel soepeler en rustiger.
Ik vind momenteel de nieuwe modellen van de nieuwe design man in Bayern
geen bmw eigen meer.de auto,s beginnen allen zoveel op elkaar te lijken.
Als ik een nieuwe 3serie zie rijden in de verte lijkt het haast een lexus Is !?!
hopende op betere tijden.
M.
RS6 zegt
weer fout!
ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, ik zeg alleen dat je het niet als bewijs kunt gebruiken!! als het niet van belang is..waarom zeg je het dan??
Gianni zegt:
Jou reactie gaat nergens over. Gaat autoblog over wikipedia of over auto’s? Geef een reactie op de informatie!
waar heeft dat dan weer mee te maken..daar zeg ik toch ook helemaal niks over..
Gianni zegt
Ja maar ik gebruikte wikipedia niet al bewijs maar als EEN van de vele voorbeelden. Jij bracht het zo van dat de informatie niet waar zou zijn. En waarom discusseer je niet over het onderwerp zelf en wel over internetsites? Dus je ben het wel met mij eens? niet waar? MOOI
RS6 zegt
je noemt het anders wel ”harde” feiten.. ik zeg niet dat het niet waar is, alleen dat je dat niet als bewijs/bron mag gebruiken omdat de bron niet objectief is. maar goed.
nouja als je mensen gaat proberen te overtuigen van je mening met verkeerde bronnen grijp ik graag even in:)
jij bent de man van de snelle conclusies zie ik al wel..
het gaat er wat mij betreft niet om wie wie na doet,..
tegenwoordig doet iedereen elkaar na. volgens mij heb ik dit ook al eens bij iemand gelezen: beter goed gejat dan slecht bedacht..
groeten
Bayerische Motoren zegt
@wOoOdy
Toch goede smaak, niks verkeerd mee met jouw opsomming!
Tja wat dat M3 geluid betreft het maakt de auto verder af, zo heeft iedere wat sportieve bak zijn eigen sound en het bepaald tevens mee je keuze…
Gianni zegt
Ik ben niet de man van snelle conclusies, maar de man van de realiteit.
Bij harde feiten verwees ik niet naar wikipedia, maar naar de release van de bmw 3serie coupe. Die bron doet er niet toe, want ik had net zo goed gewoon: Bron: google.com kunnen doen. Hij is gewoon al een tijdje langer op de markt.
Groeten
RS6 zegt
ooh dan heb ik je toch even verkeerd ingeschat….!
oke prima kerel, laten we maar door gaan waar het hier om gaat dan en hier mee stoppen want dit leidt nergens toe. google.com is namelijk precies hetzelfde verhaal:)
waar het om gaat is dat de 3coupe en a5 allebei gewoon schitterende wagens zijn.
Max zegt
Die bult op de motorkap is gewoonweg nodig voor die enorm dikke moter die erin ligt.
Dat carbon-fiber dak geeft juist iets extra’s aan deze toch al heel dikke wagen, en het geeft aan dat BMW deze auto serieus neemt door zoveel mogelijke kilo’s te besparen.
Wat te zeggen over de achterlichten, niet gejat het is gewoon de nieuwe stijl van BMW.
de groeten
Gianni zegt
Precies! @ RS6;)
Max zegt
P.S. Ik vind dit een prachtige wagen, ik ben geen BMW-fan maar ik hou wel van een gewaagd ontwerp.
Maar wat ik me nog steeds afvraag is of deze wagentjes een beetje de echte exoten bij kunnen houden?
groeten
Marnix zegt
Jemig. echt een super mooie car!
Jammer dat er mensen zijn die geen verstand van auto’s hebben. Even voor de duidelijkheid: de M3 is op basis van de normale 3 serie coupe en die is al een tijdje uit. Sterker nog mijn baas had afgelopen weekend een proefrit. die Audi A5 coupe moet nog uitkomen, dus daar kun je je conclussie uittrekken…
GREEK zegt
@woody
als je moest kiezen tussen twee geluiden :
u vrouw die klaarkomt of deze M3 geluid…
dan is de keuze bij mij toch rap gemaakt maat ;)
dus you can kiss your own… de rest weetge wel aan te vullen he
CSL zegt
haha, wat een discussie hier allemaal zeg.
Iedereen is ook lekker op de hoogte.
BMW heeft dit of dat nageaapt, van Audi nog?!
Dat is juist wat BMW proberen te vermijden.
Het Feit is dat de Nieuwe Coupe sinds september 2006 al leverbaar is en door Autoblog al een testrit in is gemaakt. http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/04/rijimpressie-bmw-335i-coupe
De A5 is paar dagen geleden onthuld.
Als je nu nog beweerd dat BMW wat kopiered heeft, dan laat je zien hoe hoog je niveau is.
@RS6
Gianni heeft gewoon gelijk.
Als je er niet tegen kan moet je niet om het verhaal heen draaien en zijn bronnen aanvallen. Want dan klopt er ook niets wat er over Audi staat.
w0o0dy zegt
@GREEK: je moet nog veel leren als ik dit zo lees. Bmw M3…. +/- 90.000 euro, girlfriend….. Priceless!
dekster zegt
Lol@greek
wat een vergelijking :-?
SoyluKral zegt
Hey jongens hou eens op met discussie.
Ik ben zelf een BMW fan en hoor hier dingen over Audi en MB.
Ik ben ervan overtuigd dat Audi en MB FANS dit moois niet kunnen verdagen want als ze het niet intressant zouden vinden zouden ze ook niet op deze blog tikken.
Ze vinden het zo te zien zelf ook intressant en zodoende klikken ze op deze blog, kunnen ze ONZE M3 niet verdragen en proberen ons zo gek te maken.
Maar jongens luister eens ” wij zullen niet gek worden “!!!!!
Weten jullie ook waarom?????
Reden is WIJ VERTROUWEN EROP!!!
Historie zegt voldoende.
Groetjes he….
PS.: ik zie Audi en MB fans al rood worden :D……
pieter zegt
lijkt qua achterkant een beetje op de honda civic coupé van de jaren negentig…honda rules, dat is wel duidelijk….
Lebastille zegt
Wanneer er tussen de introductie van beide auto’s maar enige maanden zitten, hoe kunnen beide partijen dan nog van elkaar afkijken? Waarschijnlijk zat Audi allang in het productiestadium en was er al een designfreeze of het moment dat BMW z’n 3 serie coupé uit bracht. De twee mogelijkheden die ik dus kan bedenken zijn dat Audi toevallig hetzelfde idee had als BMW of dat ze bedrijfsspionage toe hebben gepast. Het lijkt me heel sterk dat Audi heeft gewacht tot de release en daarna nog is aan gaan passen.
GREEK zegt
@ woodyy
inderdaad!! mooi gezegd maaarr
when you’re a greek is a girlfriend not hard to find ;)
jan zegt
Die strijd tussen bmw en audi moet je zo bekijken:
BMW komt altijd eerst met een M versie van hun wagen
audi komt dan na een tijdje met hun RS versie, waardoor die M alweer verouderd is.
Dan kun je niet zeggen dat er sprake is van een eerlijke strijd.
Kijk maar naar de huidige M5 en komende RS6 of de RS4 en inmiddels al lang lang verouderde M3.
Mercedes komt meestel wel met hun AMG als BMW een nieuwe M uitbrengt.
jan zegt
And by the way
BMW is still the Benchmark for Sheer Driving Pleasure
slk55 amg zegt
jongens luister:
wat betreft het hele BMW aapt Audi na verhaal; je moet niet kijken naar die enkele maanden verschil in leveringsdata, je moet kijken naar de momenten waarop beide fabrikanten zijn begonnen met het ontwerpen van hun auto’s. En ik weet niet hoelang BMW daar mee bezig is geweest, Maar Audi is hier met hun A5 een ruime 4 (!) jaar mee bezig geweest, wat erg lang is.
De vorm van de achterlichten is sowieso overgenomen van Audi, kijk maar eens naar deze twee plaatjes:
slk55 amg zegt
@jan
toevallig, kwam audi eerst met een ‘S-‘ model, en volgde daarna BMW, als we nu jou beredenering volgen, dan zou je dus moeten stellen dat bmw steeds achter audi aanloopt, dat zie ook nu bijvoorbeeld met de M3 (sedan), dit is een antwoord op de RS4.
jan zegt
Waar zie jij gelijkenissen ???
BMW heeft altijd een unieke design gehad. Neem bijvoorbeeld de Hofmeister-knik. Of de doorlopende lijnen langs de zijkant bij BMW. Zo zijn er nog veel en veel meer design elementen op te noemen.
jan zegt
Ok, mijn fout (ben geen Audi fan :P). Maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch, er zit een te groot “tijdsgat” tussen de twee modellen om ze eerlijk te vergelijken.
Janske zegt
@slk55
zo zo dus jij vind die twee op mekaar lijken…….
Daar moet je zeker wel veel fantasie voor hebben.
slk55 amg zegt
@SoyluKral
Kots.. wat een saamhorigheidsgevoel, het verbaasd me dat de zin “VERENIG U!” niet in je reactie voorkomt.
“Ik ben ervan overtuigd dat Audi en MB FANS dit moois niet kunnen verdagen want als ze het niet intressant zouden vinden zouden ze ook niet op deze blog tikken.”
dat slaat natuurlijk nergens op.. als autoliefhebber ben je geïntereseerd in (bijna) alle auto’s, en niet alleen je des betrefende merk. en al zou dat wel zo zijn, dan is het nog niet gek dat audi/MB fans op dit blog tikken, je moet immers de concurentie in de gaten houden. Ze willen kijken of de M3 sneller is, niet zo zeer naar hoe hij eruit ziet of kost, als audi/MB fan zal je hem toch niet kopen. Maar de audi/MB fans kunnen weer gerustgesteld adem halen, want de M3 is NIET sneller dan de huidige RS4. Ik kan me voorstellen dat je daar als BMW fanaat een beetje “gek” van wordt, om even op je opmerking ” wij zullen niet gek worden “ terug te komen.
slk55 amg zegt
@jan
de fout is je vergeven ;)
de gelijkenissen zie ik in de achterlichten, daarom had ik de plaatjes gepost (wel m’n hele reactie lezen hé). die scherpe lijnen is trouwens iets typisch italiaans, en niet kenmerkend voor BMW.
jan zegt
@slk55 amg
Waar praat jij over met “de M3 is NIET sneller dan de huidige RS4” ????
Ok, ik weet dat je hebt gelezen over de sprint in 4.8 sec, maar dat is wat de verwachtingen zijn. Je zal toch echt zelf moeten testen hoe snel hij is, en BMW heeft de neiging sprinttijden te geven die soms aan de wat hoge kant zijn (e60 M5 4.7 sec volgens BMW, 4.2 volgens Road and Track).
Dit zijn van die dingen die je van tevoren niet kan zien, maar moet uitproberen.
C30CDIAMG zegt
Ben benieuwd hoe de niewe CLS eruit komt te zien, aangezien deze M3 zeer op de oude CLS lijkt
Arjan zegt
Jammer hoor dat het zo zichtbaar moet zijn dat het
om een snelle auto gaat. Het mooie van een M-versie
moet juist zijn dat je het niet ziet, maar pas voelt als
je met teder geweld in de stoelen wordt gedrukt.
Het ontwerp is mooi, maar te opzichtelijk.
1 voordeel echter: de KLPD kan hier niets mee, aangezien de vorm al bepaald
is. Valt anders wel op he? KLPD op de kap, en op de verhoging het nummer van de auto!
Que zegt
@C30 CDI AMG
Je kunt wel zien dat jij Mercedes freak bent, je haalt CLS en CSL door elkaar :D
Het is Mercedes-Benz CLS en BMW M3 CSL ;)
slk55 amg zegt
@ jan
We kunnen nu alleen nog maar uitgaan van de opgegeven tijden van BMW zelf (lijkt em een betrouwbare bron) zij zullen de M3 de acceleratie test wel al een aantal keren hebben laten doen. ook ging ik uit van de verwachte ronde tijd van 8.12 min. hierin verslaat de RS4 hem ook (ruim).
slk55 amg zegt
@arjan
dat vind ik nou ook. ik zal het niet opvallend, maar ordinair willen noemen.
De A5 is hier beter in geslaagd.
lincoln mark8 zegt
ja… ik ben de 300ste yoepieeeeeee
-edit: niet dus, 301e-
ms zegt
Wat een frustratie,s tussen “volwassen” mannen om een auto,die de meeste van jullie en ikzelf denk ik wel nooit kunnen betalen.
Aangezien we hier in nederland op elke hoek een flitskast/klpd of lasergun
hebben staan ben je dus niet veel sneller als de gemiddelde Astra of sunny rijder zonder een aanzienlijke kans te crieeren dat je een tijdje op de fiets moet.( ik kan het beamen)
Mocht je dan wel ergens wel “vrij baan” hebben sta je 2 minuten later ergens
achteraan in de file (hahaha)
Het is dan ook goed dat ik 2km van de grens van onze oosterburen woon.
kan ik zondagsmorgens zo af en toe eens mijn hart ophalen,en terug denken aan hoe het hier ooit eens is geweest……………..
grt,
M.
330ci.
audi liefhebber zegt
met de plaatjes die clk55amg lijkt mij de strijd gesteden bmw aapt audi na oftewel ze lopen achter de feiten aan knap gedaan clk
audi liefhebber zegt
en de m3 is niet te verglijken met de m3 omdat de audi veel zwaarder is en een familie hatchback
CSL zegt
@slk55 amg
audi eerder met S dan de bmw met M?
houd toch op man zoek een andere hobby.
de 8.30 van slk-55 is ook niet iets om mee naar huis te gaan, dus hou op met dat kinderachtige gedoe. Een klein kind weet zelfs dat de m3 beter en geavanceerder zal zijn dan de RS4.
Dat Bmw aangeeft dat een eigenaar van de toekomstige M3 deze auto rond 8.12 op de baan kan krijgen moet je toch een natte broek van krijgen.
SoyluKral zegt
@ slk55 amg
hey mie jonge luister eens,
ik heb zeker wel respect voor andere merken, maar zoals jullie hier over de M3 praten bevalt me niet.
Als jullie het in de handen hadden, zou BMW de grond in gestoken worden.
Als jullie respect hebben voor wat BMW doet, zal ik zeker ook wel respect voor jullie hebben.
Er valt zeker niet te twijfelen dat de ” M ” van BMW het machtigste letter ooit is en ook het meest ervaren letter.( kijk maar naar historie )
Ik ben het gewoon helemaal zat dat Audi en MB fans het samen opnemen tegen de BMW fans.
En alleen al hierdoor vind ik dat BMW het beter doet dan die anderen.
SoyluKral zegt
@ slk55 amg
Oja vergeten,
zoals je het zelf ook zegt ” in de gaten houden” en niet de grond in proberen te boren door allerlei onbelangrijke dingen op te noemen.
het is en blijft een feit de ” M ” zegt genoeg…ze winnen niet voor niets prijzen waar de anderen zelfs niet over kunnen dromen…
dekster zegt
ik weet niet of ik moet lachen of beschaamd zijn in jullie geval :-|
Ik vind de nieuwe M5 best wel mooi, lekker sober en dan net genoeg hints om te tonen dat er meer in verschuilt ;)
dekster zegt
M5 moet dus M3 zijn ;)
GREEK zegt
@ slk 55 AMG
sorry maar ik zie echt geen gelijkenis :s
zal wel aan u verbeelding ligge ;)
en ja de coupé is natuurijk stukkennnnn mooier :p
JH zegt
Euh SLK55 het duur bij elke Europese auto minstens 4 jaar van schets tot productie, soms 5 tot 6 jaar afhankelijk van hoe gecompliceerd het is. En die onzin van BMW jat of Audi jat; elke designer probeert zijn eigen ding te maken en dan ga je echt niet kijken “wat kan ik jatten”. Daarbij komt nog eens dat de 3-coupe en A5 bijna gelijktijdig ontstaan zijn dus alles is toeval. Natuurlijk zetten bepaalde stromingen zich door wat invloed op een ontwerp had, maar denk je dat de Audi A5 ontwerpen niet “shit” gezegd heeft toen hij de 3-coupe zag? Vast wel. Overigens kan het zijn dat bepaalde ontwerpen op mekaar lijken omdat de designer gewisseld is. Een goed voorbeeld is de huidige Mondeo (dus niet de nieuwe) die destijds bijna klaar was maar toen kwam JJ Mays van VW naar Ford, wist hoe de nieuwe Passat eruit zou komen te zien dus werd de Mondeo nog ff aangepast…
m5 zegt
hebben alle bmw fans hiero zelf wel een bmw dan gaat dat roepen dat bmw het best is vanzelf wel over
binkie zegt
vraag me af hoe iedereen deze auto zou beoordelen als er bijvoorbeeld ‘Ford’ op het logo zou staan.. vinden jullie hem dan nog steeds mooi?
oftewel; kijk eens verder dan alleen het merk.. bmw styling is echt niet wat het ooit was (Z8, 507, 1602, dát was mooi)
Citrofiel zegt
@ SoyluKral; Let jij maar eens goed op hier op autoblog. Je zult zien dat bij Audi/MB topics gelijk de BMWfans te vinden zijn die er net zo goed ongefundeerd hun mening op geven. Gevalletje de pot verwijt de ketel… ;)
niek zegt
Topwagen,, stahlgrau en zwarte bekleding bitte, niet inpakken, neem hem zo wel mee. Ook al zou de audi sneller zijn, dan is deze nog altijd mooier.
En voor alle marktonderzoekers hier die claimen dat niemand die een m3 kan betalen mooi vind: jullie hebben gelijk…
…in nederland tenmiste. Maar goed, Nederland is toch geen markt voor m3’s met al die conservatievelingen hier. In Nederland worden amper m3’s verkocht. De meeste worden verkocht in de VS en in de UK, en reken maar dat ze daar van die bult en die looks gaan smullen. Ook is China/HK een grotere markt voor de M3. Als je ziet hoe daar S-klasses, 7 series en A8en optisch gemodificeerd worden, dan snap je wel dat agressieve looks daar gewaardeerd worden. Ook in Australie waar elke 2e zakensedan een holden commodore of ford falcon met spoiler is…..
…conclusie, op de belangrijkste markten van BMW gaat de M3 zeker een succes worden…
…niet in Nederland
Patrick zegt
@ SoyluKral…
jij bent zeker zon agressieve bmw fanaat…
ten eerste hebben we het over prijzen binnenhalen, wat heeft bmw nou?? wtcc, f1, haah in de f1 hebben ze nog niets gewonnen, kijk maar is naar Audi en Le mans…
Le mans is een race waarbij de auto het 24 uur moet uithoeden, ik vind het toch redelijk knap als Audi dat al jaren domineert, zen zelfs als 1e met een diesel weet te winnen.
Bmw heeft de M1 sinds 1979, correct..?
Audi kwam in 1969 met de Audi 100 Coupe S hoezo De M is de pionier.
En dan nog wat, weetje waar ik niet tegen kan? tegen die heethoofdjes, typisch mensen zoals jou, die kraken alles af wat beter is als BMW zelf, en vervolgens zijn ze zo hardleers dat ze niet eens de harde feiten druven te geloven, want die M3 is NIET sneller als de Rs4, en ook de Rs4 en de M3 is geen verglijkenis, wacht toch lekker op een RS5.
het feit dat audi met hun familie sation car sneller is als deze M3 zegt al voldoende. Die Audi is leverbaar met permanente 4wielaandrijving, zij zijn pionier op dat gebied, je ziet echt geen bmw een skischans op rijden, of een bmw op stalen velgen (zonder banden) een pas oversteken in de sneeuw.
Patrick zegt
@ JH, nee Walter da Silva zal geen shit hebben gezegd toen hij de 3er coupe zag, hij weet wel beter. Die man is 1 van de beste ontwerpers, die heeft heus wel een hoop zelfvertrouwen, en zie daar een ordinaire en lelijke bmw tegenover een elegante a5.
Agly zegt
Zielig zijn de Beamer-fanaten zoals ze hier te keer gaan !!
Schoonheid van een auto is subjectief; waarom dan meningen van anderen zo afbreken !
En wie nu de snelste is, om over tienden of hondersten van seconden zo te keer te gaan, onbegrijpelijk !!
SoyluKral zegt
@ Citrofiel
hey mie jonge luister eens jij zegt nu iets heel anders.
heb ik gezegd dat bmw fans dat niet doen????
NEE !!!
-edit-
SoyluKral zegt
@ Patrick
sjonge jonge.
jij bent mij daar ook eentje met je vooroordelen.
en jij zegt dat ik een agressieve BMW fanaat ben??? hahaha
kijk eens wat jij doet…
je hebt volgens mij half niet begrepen wat ik heb geschreven en ‘hopa’ zie je ‘m verschijnen.
o wat leuk…
1. ik ben helemaal niet begonnen over prijzen of wat dan ook want die halen ze toch al binnen ;)
2. ik heb het over een letter en niet over de le mans of een 100je of weet ik veel wat.
3. zo te zien heb jij de m3 op straat zien racen tegen een rs4, want zo te zien ben je er wel heel zeker van met koeienletters…
ik wil verder ook niks meer schrijven.
ga jij maar verder in het sneeuw spelen met je 4×4 audi.
ik drift wel langs jou heen met zwaaiende handjes met mijn BMW ;)
agressieve audi fanaat dat je bent… hahaha
jij krijgt ook geen reactie meer van mij…
dit is maar een blog en geen plek voor hete praatjes…
jan zegt
Er is 1 ding waarin audi nooit beter zal zijn dan BMW.
Dat is de lol die je hebt als je een BMW rijdt, die gevoel die in die auto zit. Je bent gewoon 1 met die auto en daar is waar het om gaat met zulke auto’s, de lol.
Freude Am Fahren
CSL zegt
@jan mooi gezegd.
Er zijn gewoon mensen die het niet willen begrijpen, maar daar moet je ook geen tijd aan besteden.
RS zegt
Mooie wagen en wat een vermogen + moterinhoud, persoonlijk vind ik de Audi R8 mooier maar ik ben nooit echt fan van BMW geweest.
ernie92 zegt
eindelijk een echte v8!
nico zegt
Vet mooie auto eindelijk een v8 in de 3 serie!
Maar volgens mij gaat de volgende Mercedes C-Klasse (namelijk de C 63 AMG)er kwa pk`s en etc. er dik overheen!
Bayerische Motoren zegt
@Patrick
Mjaa..
erg belangerijk zeg een besneeuwde bergpas oversteken op stalen velgen of een skischans oprijden, wie zie je dat nu doen?
Is dit ook al getest op alu velgen?
BMWillem zegt
Haha, ook deze blog blijft niet vrij van de eeuwig durende vete tussen MB, Audi en BMW-liefhebbers! Het is nog altijd zo dat smaken verschillen en de één dus een BMW prefereert boven een MB of Audi.
Wat betreft historie kunnen we moeilijk zeggen wie nu echt het ‘beste’ merk is. Auto Union, het vroege Audi, heeft een prachtige historie. Mercedes-Benz is ontstaan uit pioniers op autogebied en al sinds jaren een belangrijke speler, met auto’s als core business. BMW is ontstaan uit een vliegtuigmotorenfabriek, vandaar ook dat ze nog steeds de ene na de andere prijs in de wacht slepen voor hun motoren. (de V10 heeft onlangs de 3.2 zescilinder als Engine of the Year afgelost) Zij hebben een bijzondere, maar ook sterke geschiedenis in de automobiel industrie.
Qua racerij zou ik mijzelf niet vergissen in BMW! De overwinningen van Audi op Le Mans van de laatste jaren beschouw ik als vrijwel verwaarloosbaar. Zonder zinnige concurrentie is het namelijk makkelijk winnen tegen al die privéteams. BMW is de koning van de toerwagenracerij met de meeste overwinning ooit gehaald in deze tak van sport. MB kan dit beamen want zij hebben vele jaren hun wonden mogen likken. Verder heb ik geen zin om de hele historie na te gaan pluizen.
Ik ben BMW fan en spuug op Audi en MB. Maar dit is mijn subjectieve opvatting en is dus voor mijn persoon uniek. Het is en blijft smaak!
Cars zegt
@slk55 amg
Ik vind de achterkanten van de Audi en BMW totaal verschillend, kijk eens goed! De M3 heeft bovendien een veel bredere. :l flauw dat Bayerische Motoren Werke weinig gegevens kwijt wil , want het is geen oninteresante wagen.! De uitlaten en de achtergrille maken veel goed, maar dat stoffen stuur past er echt niet bij. En dan die rare klok (interieurplaatje 2)
slk55 amg zegt
@Cars
ik heb ook niet gezegt dat ik de achterkant van de a5 en de M3 op elkaar vindt lijken. ik denk alleen dat veel mensen de auto’s op elkaar vinden lijken vanwege de achterlichten. en daarvoor gebruikte ik die plaatjes. niet de gehele achterkant lijkt op elkaar, maar wel de achterlichten, qua vorm.
@CSL
“audi eerder met S dan de bmw met M?”
ja.
“houd toch op man zoek een andere hobby.”
nee bedankt, auto’s zijn al 40 jaar lang mijn hobby. dat is blijkbaar langer dan jou, want ik weet dat het eerste S model van audi in 1969 verscheen (audi 100 coupe S) en BMW pas in 1979 met de M1 kwam.
“de 8.30 van slk-55 is ook niet iets om mee naar huis te gaan, dus hou op met dat kinderachtige gedoe.”
de slk hoort ook niet in het rijtje thuis, daar heeft mercedes de clk voor, en daar komt binnekort het nieuwe model van op de markt.
kinderachtig gedoe? volgens mij gaat het in de strijd tussen de M3, RS4, C-AMG altijd erom wie het snelst is, athans daar gaat het in de discussies op autoblog altijd om. en nu, nu de nieuwe M3 langzamer (b)lijkt te zijn dan de huidige RS4 is er opeens geen kip (bmw-fanaat) die er naar kraait? blijkbaar een grote teleurstelling.
“Dat Bmw aangeeft dat een eigenaar van de toekomstige M3 deze auto rond 8.12 op de baan kan krijgen moet je toch een natte broek van krijgen.”
nee, sorry. misschien jij als puberaal jongetje (?), maar ik niet. ik krijg pas een natte broek als ik de huidige RS4 de gloednieuwe M3 zie inhalen op de ring (van het lachen).
“Een klein kind weet zelfs dat de m3 beter en geavanceerder zal zijn dan de RS4.”
in de ogen van BMW-fanaten ja……. in de ogen van expers niet.
JH zegt
Met zulke wagens is niet niet “de M3 is sneller” of de “Audi RS”, uiteindelijk komt het op de rijder aan en niet op de wagen. Sabine van DMotor rijdt ons allemaal vet zoek op de ring ;)
CSL zegt
-edit: wat meer inhoudelijk kan geen kwaad-
steven zegt
wel heel toevallig dat zowel de rs4 als de m3 420 pk hebben, nu hoefen jullie niet aan te komen met vermogen is niet alles wegligging en remmen zijn ook belangrijk. maar voor de doorsnee koper gaat het alleen om welke is op papier sneller. en op papier zijn ze exact even snel 0-100 beide 4,8s beide 250 km/h gelimiteerd.
slk55 amg zegt
ach, nu kan ik de inhoudelijke reactie van CSL niet meer lezen… wat jammer. ben wel benieuwd wat er stond.
-edit-
Patrick zegt
@steven, op papier zijn ze niet even snel, de Sedan doet het in 4.7 en de Station in 4.8 sec…maarja ik lijk wel een mierenneuker zo…
ik wil ook verder geen woorden meer vuil maken, de rs4 en de m3 hebben een verschillende doelgroep…….dan mag de auto wel in hetzelfde segment zitten, je ziet een rs4 koper niet nadenken over een m3, en ook niet visa versa als ik het zo begrijp.
jan zegt
Jullie gaan teveel af op specs.
Specs zeggen niks over wegligging en bochtengedrag. Daarvoor zullen we toch echt moeten wachten tot er een rijtest is gedaan. En aangezien de M3 een laag zwaartepunt heeft, zal hij zoals altijd al fantastische, zoniet, epische handling hebben
jan zegt
@slk55 amg
De strijd tussen M3, RS4 en C-AMG.
Mercedes komt niet eens in de buurt van BMW en Audi.
Audi doet het goed, begrijp me niet verkeerd, geweldige auto.
Maar de BMW is de auto die de grootste smile op mijn gezicht zet als ik erin rij.
Zeg nou zelf, liever een snelle, maar saaie auto
of
liever een, misschien, iets langzamere, maar een van de beste ervaringen uit je leven.
slk55 amg zegt
@jan
ik heb in beide auto’s gereden (E46 M3 en de huidige RS4) en ik ze allebei ongelofelijk lekker rijden. de M3 van BMW rijdt goed, heel goed zelfs (zoals gewoonlijk). maar je kunt niet ontkennen dat de RS4 dat niet doet. deze wagen is al meerdere malen door proffecionals geprezen om zijn rijeigenschappen. en ook ik vond hem minstens net zo goed als de M3. beide een heerlijk motorgeluid, dat van de bmw was alleen iets groffer. en allebei zeer direct in het bochtenwerk. en dan die acceleratie.. heerlijk! en ja, de audi is sneller, maar die 0,1 sec. merk je nauwelijks.
Qua rijeigenschappen en prestaties zijn ze dus gelijk (oké, op de ring moet de nieuwe M3 zich nog bewijzen). het dan verder dus nog een kwestie van smaak welke je kiest. ik zou 100% voor de audi gaan. de M3 is leuk, maar ik vind hem net wat te schreeuwerig en te opzichtig (bijna ordinair), zeker voor een man van mijn leeftijd (41). jij kunt hem saai vinden, maar ik noem hem bescheiden. je verrast er iedereen mee, als je bv. een snelle slk eruit trekt. en die verbaasde blikken zie je niet als je dat met een M3 doet. misschien heeft dat ook te maken met de carrosserievorm. je verwacht van een sedan of station (RS4) niet zo snel dat hij zo snel is, zeker niet met z’n bescheiden uiterlijk. snelheid accocieer ik eerder met een coupe (M3). jij kan een station of sedan saai vinden, ik vind hem eerder handig. de RS4 is meer een gezinswagen, en dat kun je van de M3 niet zeggen.
marcello maserati zegt
Wat een bak,en vooral het geluid hmmmmm wauw toppie.
wilco faber zegt
De BMW lijkt me net ff wat herkenbaarder als topversie dan de Audi. Ik zou dus meteen voor de BMW kiezen. Ik hou er niet van om in iets rond te rijden dat teveel lijkt op de basis uitvoering. Dat is natuurlijk een keuze die je persoonlijk maakt.
Daarbuiten is het bmw volk veel closer dan de audi rijders. Dat weet ik uit eigen ervaring. En dat de RS6 beter is dan de m5/m6 is gezwets, in een test van autovisie van 2005 was de M5 wel verpletterend voor de RS6 qua rijden en scherpte e.d. De nieuwe M3 zal waarschijnlijk ook extremer zijn en sneller zijn dan de huidige RS4, reken er maar wel op. Maar Audi komt dan later weer met een nog extremere RS4, zo gaat dat gewoon.
Ik vind Audi ook n mooi merk, net als Mercedes Benz. Maar de rivaliteit tussen de merken vind ik triest. Lijkt wel voetbal zeg. Ikzelf zal toch altijd eerst voor BMW kiezen, en pas naar de concurrentie kijken als BMW echt steken laat vallen.
Maar ben benieuwd naar de ronde tijd van de nieuwe M3. Die rondetijd is vast geklokt door n testrijder. Denk dat een echt coureur moeiteloos onder de 8 min duikt met de BMW.
Joey zegt
Wat een bak zeg!
Net niet te ordinair en ik denk dat deze het echt gaat winnen van de RS4.
En wat betreft de achterlichten?!?! Kijk dan naar de Volkswagen Sharan + Seat alhambra!
man zegt
Deze is wel beter dan de gewone 3 want die trekt op niet veel
MXL zegt
Wat een geweldig mooi auto.
Ik weet zeker dat ook deze net als alle M3’s voor hem weer gehakt maakt van alles wat concurent zou moeten zijn.
BMW was en is nog steeds de standaard waar alle anderen aan gemeten worden.
Je bent iets slechter, veel slechter of komt niet in de buurt van de M3
MXL
johan zegt
Prachtigge auto nu nog wachten op de kleur platinbronze, dan is hij helemaal af. Deze gaat het helemaal maken in Nederland. Wanneer deze in platin leverbaar is heb je mij helemaal. Dus spreek aub niet meer over alfa of mercedes. De enige concurentie zijn zijn broertjes. Kan niet wachten.
gangsta zegt
eey zo het niet mogelijk zijn dat wat later hier ook een soort van M3 csl van uit wordt gebracht ??
marcello0007 zegt
Wat een cool car,motorkap is ook ubergeil.
Persoonlijk vind ik dat dat bult wel iets breder had gekunt!!!!!!