Deze 2 Serie heeft 420 pk, uitgeklopte wielkasten en vier uitlaten, maar het is géén M2.
Voor de 1 Serie Coupé en de eerste 2 Serie gold eigenlijk dat ze er pas goed uitzagen met de M-versies. Deze compacte coupés hadden gewoon brede wielkasten en dikke velgen nodig om de looks te laten kloppen.
Met de nieuwe generatie 2 Serie doet BMW het meteen goed. De 2 Serie heeft nu standaard uitgeklopte wielkasten en ziet er daarmee een stuk imposanter uit. De langere neus helpt ook zeker een mee. Zolang je niet de lullige 17 inch velgen bestelt is het gewoon een hele dikke bak.
Toch kan het natuurlijk altijd agressiever. Daarvoor kun je wachten op de nieuwe M2, maar je kunt nu ook terecht bij AC Schnitzer. Deze bekende BMW-veredelaar lanceert een uitgebreide reeks met upgrades voor de nieuwe 2 Serie.
Om te beginnen zijn er een splitter en een achterspoiler. Of eigenlijk: twee spoilers. Er is namelijk een spoiler boven de achterruit en eentje op de kofferklep. Die bestaat weer uit twee losse delen, dus eigenlijk zijn het er drie.
De grootste velgen die BMW zelf levert zijn 19 inch, maar AC Schnitzer gaat nog een maatje groter. Ze laten je kiezen uit 19 inch of 20 inch velgen. Die kan de 2 Serie ook nog prima hebben. De wielen staan ook verder naar buiten, dankzij 12 mm spacers. De tuner levert daarnaast verlagingsveren die de auto 20 tot 25 mm dichter bij het asfalt brengen.
De optische aanpassingen kun je op iedere 2 Serie installeren, maar specifiek voor de M240i heeft AC Schnitzer ook een vermogensupgrade. Standaard levert de zes-in-lijn 374 pk en 500 Nm koppel, AC Schnitzer tilt deze waarden naar 420 pk en 600 Nm. Genoeg om een M2 Competition het nakijken te geven, en misschien zelfs een M2 CS.
Dat de M240i nog niet ten prooi is gevallen aan downsizing mag je laten horen ook. Daarom heeft AC Schnitzer een rvs uitlaatsysteem geïnstalleerd, met vier carbon uitlaatpijpen. Als we niet beter hadden geweten had deze auto zo door kunnen gaan voor de nieuwe M2. Op de velgen na dan.
Over de nieuwe M2 gesproken: heeft het nog zin om daarop te wachten? Dat ligt er een beetje aan wat je wensen zijn. Als je zelf wilt schakelen moet je sowieso wachten op de M2. In tegenstelling tot de M240i zal die wél met handbak te krijgen zijn. Uiteraard heb je ook nóg meer vermogen. Reken op meer dan 450 pk. Maar eerlijk is eerlijk: met een M240i kom je ook heel weinig te kort. Al helemaal niet als je langs AC Schnitzer gaat.
PunicaOase zegt
Was vandaag even bij de dealer.. waar ik de 4-serie met een kentekenplaatje erop best te pruimen vind.. Is die 2-serie in het echt een gedrocht.. maar das mijn mening uiteraard..
bigblock zegt
Knappe reet voor een Jap maar niet voor een BMW, phoe hee bah bah
canon4ever zegt
Hoe vet deze nieuwe bimmer ook getuned is, het verkeerde designteam heeft BMW nu in dienst. Niet te pruimen gewoon.
alcantara zegt
Gewoon knap hoe BMW tegenwoordig werkelijk ieder nieuw model weet te verpesten.
Wat was de laatste mooie BMW? Kan het me even niet herinneren, ik denk de 1ste gen 4-serie?
lexis zegt
Het originele design is al op het randje en als Schnitzer er zich mee gaat moeien dan wordt het al snel wansmaak. Ook een tijdje gekeken naar de 240i maar het achterwerk lijkt me toch wat te veel “opgespoten”. In het zwart is het nog te doen, verbergt zowie veel van de plooien en ziet het er allemaal wat slanker uit. Tja de 4 serie, hoe meer je ernaar kijkt hoe minder het neusprobleem opvalt en temeer de andere proporties van de auto opvallen in negatieve zin dan wel, ook de 4 heeft een obees achterwerk en wat vreemd zijprofiel thv de achterwielen. De 8 serie heeft dat minder waar ie toch van is gecopieerd, als is de derrière van de 8 ook over the top. Vind ik toch voor mezelf ik word er niet echt hebberig van.