De Japanse tuner 3D Design heeft, naar eigen zeggen, de M235i met een paar kleine ingrepen van een agressievere look voorzien. Van toegevoegde waarde of totaal overbodig?
De M235i is absoluut geen stakker, met 326 pk op de achterwielen en een een compacte koets zijn serieuze prestaties neer te zetten. 0-100 km/u moet met de automaat in 4,8 seconden lukken. Maar anders dan echte M’s heeft BMW bij de M-Performance lijn het uiterlijk relatief behouden gestileerd. Geen schreeuwerigheid dus.
Voor wie net een tikje meer kans wil maken op aandacht van Neerlands mede-automobilist, kan terecht bij 3D Design. Zij trekken de schaapskleren van je wolfje af door een carbon diffuser, voorlip en spoiler te monteren. Daarnaast is er een dikker uitlaatsysteem en een set patser-wielen verkrijgbaar.
Om ook de man achter het stuur van meer spektakel te voorzien is er een powerbox leverbaar die de zescilinder ongeveer 50 pk extra geeft. Met nieuwe klokjes voor in het interieur houdt je onder andere de turbodruk in de gaten.
bierbuik zegt
Ik vind hem zeker niet lelijk, naar om nou te zeggen dat hij er echt op vooruit gaat..
Je bent in elk geval uniek, en wat sneller
jeffreym3 zegt
Feit blijft dat de gehele carrosserie te smal is. Hij blijft er ielig uitzien tenzij de wielkasten verbreed worden. (M2)
tupperware zegt
@jeffreym3:
In het echie vind ik het wel meevallen met dat ielige.
2 weken geleden even staan kijken bij de M235i die ze als safetycar gebruiken en die ziet er best dik uit.
Laat onverlet dat een M2 natuurlijk welkom is, van mij mag die zelfs in de geest van de E30 M3 gewoon een vierpittertje krijgen.
Dat moet genoeg zijn om hem op 360pk te krijgen en voor de balans misschien wel beter.
spykerboy zegt
@tupperware: waarom zou je een 4cil in een auto zetten die al met een 6cil leverbaar is, iets wat ik ook nooit van de e30 begrepen heb…. Lekker een 6cil erin laten klinkt altijd beter dan een 4cil,
tupperware zegt
@spykerboy:
Gewicht en balans, dat was de rede om in de E30 M3 een 4 cilinder te plaatsen.
Dat het geluid minder mooi is, is dan bijzaak.
Naar mijn mening moet een eventuele M2 zich vooral op rijeigenschappen onderscheiden van de M235i en als daar een 4 cilinder de oplossing voor is, dan heb ik daar geen moeite mee.
Ook zal er qua vermogen afstand gehouden worden t.o.v. de M4, dus buiten marketing redenen zie ik niet in waarom er een 6 cilinder in moet.
Het prachtige geluid van de E46M3 krijgen we toch nooit meer terug.
toyotafortuner zegt
Not bad. Not bad.
mclarenf1lm zegt
Origineel vind ik mooier, lekker anoniem. Die powerbox zou ik wel doen.
robskilov zegt
Wanneer klussen ze dit frontje een keer op de 1 serie.. ziet er toch 100 keer beter uit als wat er nu op zit. Denk overigens ook dat rood of dat koperkleurige van de vorige 1M deze auto beter staat dan wit.
jrk68 zegt
@robskilov:
http://www.autoblog.nl/nieuws/tuner-plakt-bmw-2-serie-neusje-op-een-1-serie-gallery-65230
Bedoel je dit?
robskilov zegt
@jrk68: Juist! precies dat.
rob5nismo zegt
Ziet.er lekker uit zo