Dit cabrioseizoen gaat de open 2 Serie niet meer halen, maar volgend jaar moet hij bij de dealers staan. Hier zien we hem alvast in de meest sportieve uitvoering.
Met de komst van de 2 Serie wisten we het al vrij snel zeker: de 1 Serie Cabrio is ten dode opgeschreven. Die wordt vervangen door de 2 Serie Cabrio, gebaseerd op de coupévariant. Bij de introductie moeten we rekenen op motoropties als de 220i, 228i en de 220d. Het paradepaardje wordt natuurlijk de M235i-uitvoering, met de 3.0-liter zescilinder die 326 pk naar de achterwielen werpt.
De onthulling van de softtop 2 Serie is op de autosalon van Parijs, volgende maand. Ondertussen is BMW nog volop aan het testen met onder meer deze werkstestwagen in Estoril Blue, die we bijna over het hoofd hadden gezien vanwege zijn intense camouflage. De auto werd door Bimmertoday gespot in München.
dimi zegt
Ik heb die al een paar weken geleden gespot op de autobahn, met dezelfde camouflage. Hij was mij toen jammer genoeg iets te snel voorbij om er een foto van te trekken :)
Maar echt geslaagd vind ik hem niet op deze foto’s, maar ik ben ook al geen fan van de coupé.
sulobb zegt
Ik ben geen fan. Als BMW-liefhebber is dit voor mij een teleurstelling, zeker na de eerste generatie 1-reeks (coupe).
Deze is niet heel lelijk, maar voor BMW vind ik de styling een beetje tegenvallen.
sulobb zegt
Trouwens: zonder M-Pakket is het echt niet om over naar huis te schrijven…
toniominestrone zegt
Gelukkig geen stalen dak.
tupperware zegt
Ik zou eerder voor deze gaan dan voor een 4 cabrio, al was het maar vanwege het dak, dat hij daarnaast lichter en agiler is helpt natuurlijk ook.
ko3n zegt
@tupperware: de 4 is een maatje groter en zal ook een tikje duurder zijn (tenzij je de basis 4 vergelijkt met deze m235i)
Rob zegt
@tupperware:
Eens! Al zou ik toch voor de coupe gaan. In het rood, zonder die rare M-frutsels, zoiets: http://www.autofans.be/sites/default/files/styles/default/public/media/merken/bmw/eigenfotos/bmw-220i-rijtest_2.jpg
Jammer dat het zo’n duur ding is en eigenlijk een kilo of 200-300 te zwaar is…
tupperware zegt
@Rob:
Helaas zijn alle auto’s minstens 2 á 3 honderd kilo te zwaar, daar mogen we onze onwetende regelnichten in Brussel voor bedanken.
Zelfs een merk als Lotus is daar slachtoffer van geworden, m’n S1 weegt 683kg, de huidige al over de 900kg en dat allemaal door regelgeving, of moet ik “geving” vervangen door “dwingelantarij”?
Ooit mocht ik zelf bepalen of ik zaken als rembekrachtiging, ABS, ESP en een kudde plofzakken wel of niet in mijn auto wilde hebben.
Maar nee, zo’n sukkel in Brussel weet wat goed voor mij is en zelf nadenken, laat staan zelf beschikken kan niet de bedoeling zijn..
Rob zegt
@tupperware:
Uiteraard, maar sluit ook de eisen van de klant niet uit.
Als je geen driedubbele massagefunctie in de elektrische en tevens luchtgekoelde stoelen hebt ben je niet premijum meer…..
series2 zegt
Best.
knipperlichtje zegt
Waarom nog de typebadge afplakken? Een kenner ziet wel aan de 2 uitlaten dat het geen 218d is en een leek kijkt nu júist naar de auto om.
Ik gok op marketing, maar wees dan in ieder geval consistent en plak ook de logo’s op de remklauwen af.
nickjdeg zegt
@knipperlichtje: hoezo ook de remmen. Die kun je namelijk op elke BMW 2 serie bestellen dus ook op een 218d
stephanotis zegt
@knipperlichtje: doen ze om jou af te leiden van waar het om gaat, een ongecamoufleerde poedelnaakte softtop ;)
thomcarspotter zegt
Ik snap echt niet waarom de merk badge wordt afgeplakt… iedereen kan bijvoorbeeld aan de nieren zijn dat het een Bimmer is.
series2 zegt
@thomcarspotter: tja je hebt van die lui…
Donstil zegt
@thomcarspotter: iedereen? Mijn moeder (die in de doelgroep van deze auto valt) ziet echt niet aan de Grill of iets een BMW is hoor.
thomcarspotter zegt
@Donstil: maarja, als jouw moeder niet ziet dat dit een BMW is, zal waarschijnlijk ook niet weten of dit iets bijzonders is.
ko3n zegt
@Donstil: de mijne wel hoor
mashell zegt
@thomcarspotter: afwerking van dit sort pre-productie wagens is niet helemaal normaal. Als er dan geen BMW op staat kan niemand zeggen “ik heb toch zo’n schlecht afgewerkte BMW gezien”.
jrmpower24 zegt
De M2 is zoo goed!.. Kan niet wachten oo de M2.
carspotter-rietdijk zegt
Ik heb ook nog wat foto’s van de 2 serie cabrio. Het gaat dan niet om het sportmodel maar om de gewone 2 serie cabrio. Ik heb hem gespot op de Nürburgring afgelopen woensdag. Upload volgt spoedig!
swaffelaer zegt
Zeker deze ipv de 4-serie.
toniominestrone zegt
Als ik hem vergelijk met een 10 jaar oude e46 M3 cabrio dan zie ik niet waar de vooruitgang zit.
sydney zegt
Het design haalt het bij de A3 Cabriolet.Ik vind ‘m een beetje rommelig.Maar misschien komt dat omdat ik ook geen fan was/ben van de 1 serie coupe en de huidige 2 serie.
maseratizzzzzzzz zegt
Uitlaten en velgen zijn mij wat te klein…
kickass zegt
Weten jullie zeker dat dit de 2 Serie Cabrio is? Er zit namelijk camouflage op. Ik denk namelijk dat het de i3 of de 760Li is.
Frits3000 zegt
En gaat ie dan ook zo klinken met een Performance exhaust? https://www.youtube.com/watch?v=qYnArXCVG_c