In de bestelsystemen van dealers verscheen plotseling iets nieuws, namelijk een 2017 BMW M2 M Performance Edition.
Onder de code ZL9 konden Amerikaanse dealerships van BMW gisteren ineens een BMW M2 M Performance Edition selecteren. Het zou gaan om een gelimiteerde versie van 150 stuks, alleen voor de Amerikaanse markt. Maar BMW kennende komt er dan vast ook wel een Europese uitvoering. In Amerika zou de M2 M Performance Edition een prijs krijgen van $61.695 dollar, op $5 dollar na is dat $10.000 dollar duurder dan een reguliere M2 (rijtest).
De M2 M Performance Edition zou als volgt uitgevoerd zijn:
– handmatig verstelbare sportstoelen
– keyless entry
– automatische climate control met één zone
– standaard audiosysteem
– zwarte spiegelkappen
Daarnaast zijn er een aantal goodies van de M Performance Parts-lijn standaard op deze uitvoering van de M2:
– zwarte nieren
– zwarte koelopeningen op de zijkant
– verlichte M Performance instaplijsten
– LED deurprojectoren
– M Performance uitlaatsysteem met titanium eindstukken
– M Performance coilover onderstel
Bovendien zou deze uitvoering alleen met een handbak en M Drivers Package leverbaar zijn in de Verenigde Staten en zijn alle auto’s uitgevoerd in Alpine White. Volgens BWMBlog is dit overigens niet de “M2 GTS” waar ook aan gewerkt wordt, dus dit zou dan een soort CSL-light zijn. Vinden wij niet erg, BMW!
Foto & gallery: BMW M2 met M Performance goodies, ter illustratie
granlusso zegt
Lijkt op gewoon gescheiden climate control.
willeme zegt
@granlusso: de laatste, (schuin gedrukte) zin kan soelaas bieden ;).
potjak zegt
@willeme: je benr me net voor ?
granlusso zegt
@willeme: Merci, ik was al helemaal van m’n apropos daardoor.
Overigens was het wel de meest irrelevante opmerking als het om deze auto gaat. Knap van mezelf.
granlusso zegt
@willeme: Ah, kijk. Ik was er al helemaal van m’n apropos van.
Overigens was dit wel de meest irrelevante vraag ever die ik kon stellen over deze auto.
potjak zegt
@granlusso: Foto & gallery: BMW M2 met M Performance goodies, ter illustratie
niggelll zegt
@granlusso: en volgens mij is dat ook geen handbak
rovadepo zegt
51000 dollar voor een gewone m2 is toch echt niet duur.
rolov zegt
@rovadepo: geen enkele auto is duur in de VS .
desjonnies zegt
@rovadepo:
Maar wij hebben Jesse Klaver !
klmz zegt
Alleen met handbak? Deze heeft duidelijk een DCT..
rhellema zegt
@klmz: check even het laatste “schuin gedrukte” zinnetje.
leaper035t zegt
Leuk dat ie met handbak en Drivers Package wordt geleverd. Voor de rest uiterlijke opsmuk…
Onehp zegt
@leaper035t: uitlaat en coilovers gaat net iets ‘dieper’ dan uiterlijk.
Corrado16v zegt
@onehp: Als ik het goed begrijp zijn de geleverde performance-parts dus ook leverbaar uit de M-performance lijn, dus ben je eigenlijk een set zwarte spiegelkappen aan het limiteren. Het is wel een leuke deal, maar ik voel het gelimiteerde er niet echt van.
Onehp zegt
@corrado16v: zo is dat uiteraard, gewoon een leuke versie samengesteld door de afdeling marketing. Ik moet er persoonlijk ook niks mee…
Gulli zegt
Huh, dus hij wordt standaard kaal aangeleverd (vind de uitrusting niet erg priemiejum) en je krijgt wat uiterlijke frutsels. Ik hoop dat die uitlaat en dat onderstel de 10k waard zijn!
gregorius zegt
@gulli: als je eerste BMW sinds 10 jaar een M2 is, dan is zo’n M2 heel wat.
Het je de afgelopen 10 jaar in een 1-serie gezeten, dan zie je het oude interieur nog steeds terug en hebben ze er allerlei kleine, net iets betere, modules in gezet.
Na een paar uur M2, had ik nog steeds het idee dat ik in een hele dure 1-serie zat met hoop slingers en een erg opschepperige turbo.
Toen ik vervolgens terug in mn M3 stapte had ik gelijk weer een thuis gevoel.
lekkaah zegt
@gregorius: Heb ook een E9x M3 maar vind de M2 toch écht een beest, het interieur is ook flink geëvolueerd t.o.v. de vorige 1 serie imho. De 4 serie begint richting ‘GT’ gewichten/groottes te gaan (ook de E92 M3 weegt ‘gewoon’ 1600kg, jouw caab zelfs 1800kg)
Of het ‘leuker’ is dan een S65 met een redline van 8400 rpm gekoppeld aan een handbak of de briljante DCT is een andere vraag ;)
nasty zegt
@lekkaah: bij S65 moet ik altijd gelijk aan alg denken. Beetje verwarrend :)
nasty zegt
@nasty: amg* -_-‘
nasty zegt
@gulli: vind ik ook. Je betaalt 10k meer voor ‘minder’!
rvds15 zegt
Ben ik de enige die opvalt wat een heerlijk stuurwiel dit is??
olivier420 zegt
@rvds15: Nee hoor. Het M-stuur van de laatste lichting BMW’s is echt om te smullen.
Kwam wel vaker naar voren hier volgens mij.
87sandyd zegt
10.000 euro voor een versie waarvan je eigenlijk alleen het onderstel en misschien nog het andere uitlaatsysteem wilt hebben, wauw BMW.
En als optie, krijg je de standaard radio, hahaha wat een grap.
E34M5Touring zegt
Weer zo’n halfbakken net niet special…. Kom toch eens met echt iets speciaals. Als ik carbonlook dorpels wil pak ik de Autostyle gids er wel bij…
Gulli zegt
@E34M5Touring: ik moet zeggen, toen ik las dat het de performance edition zou worden dacht ik al wel dat het voornamelijk sierstripjes en hippe kleurtjes zouden zijn.
lekkaah zegt
@e34m5touring: En tóch uitverkocht straks :)
E34M5Touring zegt
@lekkaah: Klopt. Gelukkig voor BMW zijn er genoeg mensen met meer money than brains. Persoonlijk vind ik zo’n accesoirefolder special 3x niks. Had dan 50/100x die 2002Tii Hommage special gemaakt. Die had je namelijk ook verkocht. Met aanzienlijk meer marge dan dit stickerpakket.
shogun zegt
@e34m5touring: om er dan hetzelfde mee te krijgen als die 911R? weg gezet als investeringsobject?
een echt goede auto maakt van zichzelf klassieker en heeft daar geen gelimiteerde oplage voor nodig.
martijn11 zegt
En de dealers krijgen geen bericht dat er een nieuwe auto komt!? Lekker geregeld daar!
sracert zegt
Overdreven onaantrekkelijk hok blijft het.
rufctr01 zegt
Wat een mooie auto met een fenomenale afwerking. Het interieur ziet er geweldig uit!
Boomer zegt
Wat heeft een enkele zone AC qua voordelen tov een gescheiden zone?
Gulli zegt
@airc: Het enige dat ik me kan bedenken is dat er voor een gescheiden airco ook een dubbele airco-unit moet worden ingebouwd. Blijkbaar zijn die krengen nogal zwaar want in de Cayman GT4 wordt die standaard weggelaten (en gratis alsnog geïnstalleerd als je hem wel wil hebben), en meer ’track oriented’ auto’s hebben geen airco. Dus hier zullen ze bedacht hebben dat 1 airco beter is dan geen, en lichter dan 2.
zeevink zegt
The want is strong on this one. ? Zou er alleen set HRE velgen onder zetten.
Dutchdriftking zegt
Klinkt goed!
mrrallycross zegt
Dus weer een beetje meer voor minder