Nu al een update voor de M2? Ja, nu al.
De BMW M2 is gevoelsmatig nog maar net onthuld, ook al was de onthulling alweer een kleine anderhalf jaar geleden. Toch zou het zomaar kunnen dat je de eerste nog moet tegenkomen in het wild. Waarschijnlijk heb je dus niet het idee dat de M2 toe is aan een update.
Toch is het zo: volgens insiders staat er dit jaar al een update op de planning voor de nieuwe M2. Het gaat (helaas…?) niet om een facelift, maar wel om een technische update die meer vermogen met zich meebrengt. Kennelijk is 460 pk niet genoeg voor de instapper van BMW M.
Volgens de inside information van Bimmerpost krijgt de BMW M2 er dit jaar 20 pk bij, waarmee het totaal op 480 pk komt. Daarmee zou de M2 dus op gelijke voet staan met de standaard M3 en M4. Het koppel van de M2 (550 Nm) is al gelijk aan de M3/M4, dus dat blijft waarschijnlijk hetzelfde.
Volgens Bimmerpost gaat het hier niet om een Competition-versie, mocht je dat denken. De BMW M2 krijgt dus gewoon standaard extra power. Wel zit er nog een BMW M2 CS in de pijplijn. Die staat voor 2025 op de planning.
Naast extra vermogen zal de M2 na de update ook wat leuker aan te kleden zijn. Reken op meer velgopties en meer kleuren. Zoals we vorige maand al schreven wordt de M2 mogelijk leverbaar in paars (Twilight Purple). Daarnaast worden naar verluidt Skyscraper Gray, Mineral Red, Portimao Blue en Sao Paulo Yellow toegevoegd aan het kleurenpallet.
Meer kleur is natuurlijk altijd welkom en meer vermogen, tsja… dat vinden we ook niet erg. De vernieuwde BMW M2 zal volgens de inside information in augustus dit jaar in productie gaan.
Bron: Bimmerpost
kennone zegt
Het is jammer dat ze hem de kilo’s hebben gegeven aan de hand van hoe dik ik hem vind ogen. Bijna 1800kg is echt bizar.
okdoei zegt
Wacht nog op de fabrikant die i.p.v. extra power ineens 100 tot 200 kg gewichtbesparing vindt. Dat ding weegt 1675 kg… best veel
V8Vantage zegt
Daarvoor moet er eerst wat veranderen aan wet en regelgeving.
joki zegt
Dat is , in Belgie, niet noodzakelijk. Ik had een F30 en heb er 100kg afgekregen, eerst lichtere velgen, dan achterbank (wel een verstevigende brace tussen de veerpoten aangebracht) en interieurtrim eruit dan stock deurpanelen eruit en carbon exemplaren erin. Ik haalde er achteraan alles uit t.e.m. het tapijt, bvb ook de binnenkant van de kofferklep. Hierna de schroefset opnieuw laten instellen om een optimale gewichtsbalans voor-achter te verkrijgen. Het is echt ongelooflijk hoeveel beter zo’n wagen dan rijdt. Zonder kinderen of wie dan ook achterin natuurlijk… Maar voor de keuring hier was dat geen enkel probleem… De M3 oem remschijven daarentegen…
Maar dus ipv die wagen 20pk extra te geven ( wat pere marketing is want niet voelbaar) zouden ze er beter 100 kg af doen…
leaper035t zegt
De looks van de M2 blijken bij velen een dingetje te zijn. Het boxy design staat wel vind ik. Modern retro en presence als je em ziet rijden.