![BMW M2](https://www.autoblog.nl/files/2020/01/m2-cs-2020-prijs-00001-919x612.jpg)
De succesvolle BMW M2 krijgt een vervolg. Wat kunnen we verwachten van één van de leukste M-auto’s van dit moment?
De komst van de BMW M2 is een meesterzet geweest van de Duitse autofabrikant. Door de jaren heen kwamen er meerdere varianten op de markt. Voor ieder wat wils zou je kunnen zeggen. Behalve het forse gewicht, waren er weinig echte kritiekpunten op de coupé van BMW M GmbH. Met de komst van de voorwielaangedreven 1 Serie ontstond er twijfel onder sommigen of er wel een nieuwe uiteindelijke M2 gaat komen. Het goede nieuws is: ja.
Zo heeft Autocar uitgebreid nieuws te melden over de volgende generatie BMW M2. Volgens de publicatie verschijnt de volgende generatie M2, onder codenaam G87, in 2022. Deze auto zou als achterwiel aangedreven coupé, maar ook als vierwielaangedreven M2 Gran Coupé op de markt komen. Ook spreekt men over een vierwielaangedreven 1 Serie, boven de M135i xDrive, die meer dan 400 pk gaat leveren.
De bron stelt dat de nieuwe BMW M2 de zes-in-lijn turbomotor krijgt van de toekomstige M3 en M4. Uiteraard met een klap minder vermogen om niet in het vaarwater van zijn grote broers terecht te komen. Men spreekt over 420 pk. De technische basis van de nieuwe M2 zou afkomstig zijn van de huidige Toyota Supra en BMW Z4.
De auto als pakket zou veel overeenkomsten hebben met de huidige M2. Denk aan een optionele handgeschakelde zesversnellingsbak en het elektronisch aangestuurde Active M differentieel.
Al met al is BMW nog niet de draad kwijt. We mogen nog gewoon achterwiel aangedreven coupé’s met een geblazen zes-in-lijn verwachten. Daar staat tegenover dat de prijskaartjes van dit soort speeltjes niet mals zullen zijn. Helaas is dat een politiek probleem waar de Duitse autofabrikant weinig aan kan doen.
Het enige waar ik dan aan denk is: nóg grotere nieren…
?
@RRRobert: correctie: neusgaten
@okdoei: van een doorgesnoven type, vrees ik.
@RRRobert: lijkt wel een Kia grill
Weet je wat we kunnen verwachten? Klinkt niet eens meer als een stofzuiger, maar als een Moulinex kruimeldief met speakers. 3 cilinders. Limiter op 100 km/h opgelegd door Europa. Zo, en nu maar een kop koffie.
@SummerSky: in het artikel staat 6 cilinder… Zeiksnor.
Meneer rijdt waarschijnlijk een tesla voor de portomonnee, laat hem lekker jaloers zijn
Tijdje met de M2 competition kunnen rijden. Erg leuk ding, maar het blijft sneu het makke geluid aan de buitenkant, de deur achter je dicht trekken en een woeste V8 horen.
@harrie: een uurtje bij de lokale bmw specialist en je bent klaar. Die haalt t hele software geouwehoer eruit, en zet de uitlaat open waardoor ie lekker gorgelt en roffelt, maar dan aan de buitenkant.
Minstens 15% lichter aub. Zal niet gebeuren….
Toch wel de BMW die ik écht gaaf vind. Heeft alleen niet de status van de 1M wat mij betreft.
@viezefreddyw: nee idd, bij mij in de buurt rijdt/reed zo’n knaloranje exemplaar. Je verdraait toch elke keer je nek als hij voorbij komt! De nieuwe M2 is wat mij betreft wel de leukste BMW die er momenteel te krijgen is.
Kortom, BMW is gewoon weer heerlijk bezig met extra modellen voor de liefhebber. Fijn!
Dat is hoe het hoort met deze modellen!
Nog een supra erbij!
BMW was altijd een zeer sportief te rijden auto en zelfs de 2.0i was echt een heerlijk klinkende 6 in lijnmotor. De drie was echt een krappe van binnen, maar achter het stuur was het de fijnste om in te rijden. Tegenwoordig is het diep triest qua pret achter het stuur. Dan is het niets anders dan de eeuwige Audi of Mercedes.
@barry355gtb: Pret achter het stuur met een gemiddelde Audi of Mercedes? Whaha.
@viezefreddyw: ja zeker weten, dat is net zo ruk als een bmw met een kleine driepitter.
Een paar aanpassingen en de fun is terug, bvb coilovers, Powerflexen en vaste bussen achter. Dan nog een aangepaste uitlijning en de fun is terug… Kost wat maar geen Audi/Mercedes die ertegenop kan.
Ik beb bang dat dit goed nieuws is tot dat we zien hoe die eruit gaat zien. BMW is erg slecht bezig qwa design de laatste tijd.
Ik verwacht deze niet vaak tegen te komen, wel 3 cilinders met M-pakketjes.
Een buur van me heeft een M2 (370pk). Een leuk bommetje. Gebruikt ie elke dag om te gaan werken in Brussel.
Dus na een chipkuurtje lekker m3/4’s opdrukken?