BMW zorgt ervoor dat M-eigenaren hun auto voortaan iets dikker kunnen aankleden. Het vergt ongetwijfeld een niet misselijke investering, maar het maakt jouw M5 of M6 net even dikker dan die van de buurman.
De M Performance-lijn dijt steeds verder uit. Het was al beschikbaar op de 3 Serie, 4 Serie en in beperkte maten op de M3 en M5, nu komen de Duitsers met een serie nieuwe onderdelen voor de M5 en de M6.
Herrie van Akrapovič
Voor de M6 en de M5 bestaat het onderdelenpakket uit een diffuser, een titanium uitlaat die in samenwerking met Akrapovič werd gemaakt, een strook carbonfiber op de kofferklep, nieuwe spiegelkappen en een stickerset in de bekende Motorsport-kleuren. Om het interieur meer ‘M’ te laten ademen komen ze met een nieuws sportstuur met racetimer en een alcantara omhulsel, evenals een carbon strip voor op het interieur. De obligate pedalen van RVS en gepimpte vloermatten ontbreken uiteraard niet.
Minder kilo’s
De powersedan krijgt daarnaast optionele smoked achterlichten. Verder gooit BMW carbonkeramische remmen met een diameter van 410 mm (voor) en 396 mm (achter) op de bestellijsten. Rempower die overigens alleen past bij velgen van minimaal 20 inch, en een gewichtsbesparing van 19,4 kg met zich meebrengen. Samen met de 10 kg die de Akrapovič-uitlaat minder weegt dan het origineel, scheelt dit bij elkaar toch al gauw 30 kg. Het is een begin naar lichtvoetigheid.
Zoals gezegd; de bijbehorende prijskaartjes zijn door BMW niet gecommuniceerd.
thomcarspotter zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ot92 zegt
Leuk en aardig, maar die smoked achterlichten zijn wel heel erg lelijk…
utr1984 zegt
Lichten en stickers mogen ze houden. Verder hartstikke gaaf
ej20g zegt
Ik vind al die goodies echt prachtig. Behalve die achterlichten, die horen alleen thuis op petjesbakken.
Jurriuit zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
MLTB zegt
Is er ook een S85 ‘V10-in-a-box’ leverbaar als optie :D?
Nee? Ok laat maar dan.
nick007 zegt
Dergelijke extra’s juich ik wel toe (los van de opsmuk met stickers en spoilers dan). Vraag is wat of je het lagere gewicht ook effectief voelt (en hoeveel je er moet voor neertellen), but why not?!
Aan de buitenkant wel mooie wagens. Super prestaties ook.
Maar dat interieur!? Dit type wagens verdient toch echt wel beter. Voor een zakensedan lukt dergelijke binnenkant nog (hoewel, ben ik de enige die het interieur aan de saaie kant vind?), maar voor een wagen met sportieve ambities…???
Las recent in een test met o.a. de M6 dat BMW zijn wagens meer op het Amerikaans publiek afstemt: heel snel rechtdoor, maar minder aandacht voor het weggedrag en betere bochtenwerk. Indien correct: bijzonder spijtig!
berlinetta zegt
@nick007: Hij is volgeplakt met carbon? Dat is juist voor sportieve auto’s en niet voor een zakensedan. Daar zou ik eerder hout in stoppen.
china zegt
Is die Acropovic uitlaat niet exact dezelfde zoals die bij Alpina te bestellen is?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Mooi stuur. Doe maar zonder LEDjes, en hou ook de rest maar.
rbngrt zegt
Voor de liefhebbers M5 met M Performance uitlaat http://youtu.be/I80UrM6npYY?t=1m12s
a3aan zegt
Tjonge wat lekker dik! Echt een snoepje zo, zet maar voor mijn deur.
premiumbmw zegt
-edit: gelieve ergens anders te gaan trollen-
mashell zegt
@premiumbmw: ahh dus een 3 serie stuur in een M5 maakt de boel veel exclusiever. En die stickers doen ontzettend veel voor de performance. Die lichtjes in het 2e stuur zijn helemaal niet kitch en F1 geïnspireerd (notabene bij een merk dat het in de F1 niet kon bolwerken) maar maken de wagen veel sneller…
premiumbmw zegt
@premiumbmw: Ter info : het was geen trol. Deze onderdelen doen wel degelijk wat aan de performance van de M modellen. Gewichtsbesparing kan veel doen met de prestaties.
berlinetta zegt
De remmen, het uitlaatsysteem en de andere aerodynamica zijn wel aardig. Als ik in de positie mocht zijn, zou ik het ook wel bestellen. 30 kg lichter, waarschijnlijk wat meer pk’s, beter geluid, betere remkracht en meer downforce is altijd welkom.
ronin1130 zegt
Die stickers zijn echt belachelijk. Waar is het gedistingeerde gebleven? Nu zien ze er na aankoop al uit zoals ze jaaaaren later door een petje worden aangepakt.
azenomei zegt
Nu een 16 speaker motorgeluid systeem. Dan lijkt het geluid van buiten ook wat “echter”
undifined1 zegt
Vroeger was een m5 voor mensen die een onopvallende snelle auto wilden hebben……