BMW geeft ons alvast de gelegenheid om met z’n allen aan het idee van een elektrische M te wennen.
BMW heeft al de nodige heilige huisjes omver gekegeld. Ook het M-label is enigszins aan inflatie onderhevig. Eén zekerheid hebben we momenteel nog wel: auto’s met het M-label hebben in ieder geval een verbrandingsmotor. Ook dat gaat echter veranderen. Sterker nog: het gaat dit jaar nog veranderen.
In een recent persbericht kondigt BMW een “compleet nieuwe manifestatie van het kenmerkende M-gevoel” aan. In gewone mensentaal betekent dit dat er een elektrisch model aan zit te komen. De Duitsers laten weten dat deze auto nog dit jaar onthuld zal worden.
We kregen vorige maand ook al in een hint in deze richting te zien in de nieuwste M-Town commercial. In deze video waren ontzettend veel M-modellen te zien, maar ook een man die met een laadpaal loopt te zeulen. En raadt eens wat er op die laadpaal staat? Juist, M-Power.
Wat niet in de video te zien was, maar wel op een van de behind-the-scenes foto’s: de enige echte M3 Pickup met op de zijkant een andere hint. Daarop staat namelijk ‘Electric Service M-Town’ te lezen en een telefoonnummer dat eindigt op 26 2021. Het laatste gedeelte verwijst duidelijk naar het jaar en 26 zou zomaar de week kunnen zijn. Dat betekent dat we het eerste elektrische BMW M-model halverwege dit jaar kunnen verwachten.
Welk model gaat dit dan worden? Ook dat is al officieel bekend: het wordt een M-versie van de nog te onthullen i4. Dit is weer de elektrische versie van de eveneens nog te onthullen 4 Serie Gran Coupé. De eerste EV van de M-divisie gaat dus hoogstwaarschijnlijk i4 M heten.
Met diverse hints en aankondigingen wil BMW iedereen dus alvast laten wennen aan het idee van een fluisterstil M-model. Het moest er sowieso vroeg of laat van komen, want de marketingafdeling wil iconische labels natuurlijk ook graag op EV’s plakken. Om diezelfde reden rijden nu er ook elektrische Porsches rond met ‘Turbo’ op de achterkant.
Johanneke zegt
Ik voorspel een mega grill en de mogelijkheid om ICE geluid af te spelen tijdens het rijden.
mashell zegt
Ice, ice baby – Ice, ice baby
Kan op zich nu ook al.
petroldrinker zegt
Mag ik een tijltje om in te kotsen? hoe wil je een mooi merk om zeep helpen. ik was al redelijk klaar met bmw maar dit is wel de druppel. niet dat ik hem kan betalen hoor, maar tis wel verloedering van je eigen slogan…. “freude am fahren”
royaledeluxe zegt
Het gaat toch om het rijplezier? dat het er niet uitziet zoals jij wilt zal de nieuwe eigenaars eigenlijk allemaal dikke worst wezen. Het rijplezier is alvast niet verdwenen in de nieuwe BMW M auto’s met die grote grille, en van de elektrische bmw’s weten we dat nog niet omdat ze nog niet beschikbaar zijn…
faithnomore zegt
Hier heb ik eigenlijk geen enkel probleem mee.
Je vindt de voorwielaangedreven modellen, de sufs en de busjes aanvaardbaar, maar een EV ( die misschien de snelste bmw ooit zal blijken )niet? Dat begrijp ik niet.
De nieuwste 1 serie en eender welk x model is oneindig veel groter merk verraad hoor.
Lars zegt
BMW heeft geen keuze. Vanaf 2030 geen benzinemotor meer. Hoe je het went of keert, dit is toch echt de toekomst.
Nu kun je je kop in het zand steken of eraan verdienen.
mashell zegt
Ze moeten wel, zonder al teveel gedoe is zo’n elektrische auto een stuk sneller dan een ///M4.
kevindb zegt
Setje normale wielen van een M4 eronder en alle blauwe details ofwel chrome of glimmend zwart en een normale kleur en de meeste mensen hebben al niet meer door dat het om een elektrische auto gaat. Waarom autofabrikanten altijd dat onderscheid zo moeten hanteren snap ik niet…
Pascal zegt
Audi, Mercedes en Porsche bouwen gelukkig wel mooie EV’s (nog steeds subjectief uiteraard). Die stomme blauwe accenten en waarom ze bij Toyota altijd lelijk moeten zijn snap ik ook nooit.
faithnomore zegt
Huh ? Mercedes en Audi hebben toch enkel een walgelijke suv? Beide echt in de top van lelijkste auto’s ooit. Audi heeft een mooi prototype gehad, maar volgens mij kan je enkel een dikke trol kopen.
De Porsche is ander verhaal
tvklarenbosch zegt
Sinds ze de nieuwe M3 hebben onthuld is mijn interesse voor BMW M modellen wel verdwenen. Dit kan er dus ook nog wel bij
vacano zegt
buiten de overdreven grote grill ziet het er wel beter uit dan een Tesla zonder grille
HZW zegt
Eerder een iX M versie.
https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/2020/12/bmw-ix-m-rendering-1.jpg
Dutchdriftking zegt
Ik hoop een elektrische M3/M4, maar ben bang voor nog een elektrische SUV…
willemveenstra zegt
Bmw was er altijd voor de rij liefhebbers. Op dit moment is de M2 nog de leukste maar is niet meer nieuw te kopen. De rest van het gamma kan mij niet bekoren. Te groot, te lomp, te zwaar.
HZW zegt
Er komt gewoon weer een nieuwe 2-serie coupe, en daar komt ook gewoon weer een M2 van, met veel M3/M4 onderdelen om het echt weer M waardig te maken.
HzR zegt
Laat de interne ontwikkelingscode van de i4 nu ook G26 zijn. Vandaar waarschijnlijk dat nummer.