
Of de klanten van de eerste M4 GT3’s een hartverzakking hebben gekregen, weten we niet zeker.
I’m a monster, I’m a killer, I know I’m wroooooong, yeah. I’m a problem, That’ll never ever be sooooolved…Dat is toch wel het eerste liedje wat in je opkomt als je deze monsterlijke M4 GT3’s ziet. Onlangs heeft collega @willeme al een designstudie gedaan over de M4 GT4, het wat minder wilde broertje van de M4 GT3. Die auto heeft een laffe restrictor en levert minder pk dan het straatmodel. De GT3 is echter een heel ander verhaal.

Opvolger M6 GT3
Het is feitelijk de opvolger van de goede oude M6 GT3. Die werd, net als de M8 GTE, vaak geridiculiseerd vanwege zijn formaat. Gemeen eigenlijk, want de M6 GT3 kon er ook niks aan doen dat ‘ie zo’n fors lichaam gekregen heeft van zijn makers. Qua motor heeft de downsizing nu in ieder geval ook op het circuit toegeslagen. Waar de M6 nog een 4.4 V8 had, ligt er onder de kap van de M4 GT3 een variant van de S58 uit het productiemodel. Die is voor de gelegenheid wel opgepompt naar 590 pk. Maar los van de motor, heeft de GT3 eigenlijk niet zoveel van doen met het model waarop ‘ie officieel baseert.

Langer dan een 5-Serie
Het is namelijk stiekem nog steeds een hele forse jongen. Met een lengte van 5,03 meter, is ‘ie langer dan dan een 5-serie en zelfs langer dan een E38 Siebener. Het past in de trend dat raceauto’s tegenwoordig joekelgroot zijn. De praktijk leert dat je dan ook meer real estate hebt om de aerodynamica te optimaliseren.

Eerste exemplaren uitgeleverd aan klanten
De M4 GT3 is deze zomer al officieel gelanceerd. Toen was de auto echter nog niet helemaal uitontwikkeld. Nou kan je je afvragen in hoeverre een raceauto ooit überhaupt echt uitontwikkeld is. Maar inmiddels acht BMW de auto in ieder geval wel rijp voor klanten. De eerste exemplaren zijn inmiddels uitgeleverd bij BMW Welt aan lieden die minimaal 415.000 Euro netto op tafel gelegd hebben voor dit privilége. De plaatjes kunnen als aanstootgevend beschouwd worden. Maar je hebt ze nu al gezien, dus euhm, sorry. Laat weten of jij deze auto op het circuit durft te bekijken, in de comments!

Mijn God, wat een afgrijselijke auto. En dan wordt de auto die ik rijd beschimpt. Met die M4 vergeleken is die van mij een plaatje!
@timdawg: naja de SsangYong Rodius is wel lelijker hoor..
Tim heeft Tesla mogen leasen van zijn baas. Dat moet iedereen weten. Dat achteraf NL hem lelijk vindt doet hem heel veel pijn. Tim dacht namelijk status te hebben gekregen.
@Flutterbi: Rutgerg zit dichterbij!
@timdawg: Nou zeg het maar.. Wat rijd je?
@rikus: een Kia Soul
Normaal niet mijn smaak, maar die full carbon is echt heel dik. De nieuwe Batmobile.
Alweer een nieuwe batmobiel?
Heel bruut, hier hoort de enorme muil bij.
Wat is het ook een brute bak, ik vind het front best indrukwekkend wanneer je dit in je achteruitkijkspiegel ziet.
Ik denk toch dat die racers niet zo snel onder de indruk zijn…
Ik heb even gemist dat er een nieuwe Batman film uit was…
De bestuurder op de eerste foto doet me denken aan Paling & Ko.
Als het goed is gaat één van deze M4’s naar Nederland toe. Een Amerikaanse dame heeft er 2 gekocht. Dit seizoen reed zij nog met de uitgaande M4 GT4. Ook daar had zij er twee van waarvan er 1 in USA staat en 1 hier in Nederland en door een Nederlands team wordt onderhouden voor haar.
De carbon versie gaat volgens mij naar Schnitzer toe.
In het roze spuiten zonder stickers.
Dan is het al een PIG racecar.
Hier werkt de snuit beter dan ooit eigenlijk.
Het voelt aan als de bodykits van de jaren 70…!
Bruut. Doet me denken aan de tijd dat BMW met de 320 turbo nog meedeed aan de DRM.
Prachtig, maar dan Puur om het circuit mee op te gaan, DTM etc.