De nieuwe M5 lijkt gewoon lekker dik te worden.
De vorige generatie M-modellen van BMW was vrij voorspelbaar vormgegeven. Je wist van tevoren wel ongeveer wat je kon verwachten. Vandaag de dag kan het echter alle kanten op bij BMW. De M2 is bijvoorbeeld weer heel anders vormgegeven dan de M3. Daarom is het dus ook een verrassing hoe de M5 eruit gaat zien.
BMW licht nu alvast een tipje van de sluier op. In een nieuwe teaservideo zien we diverse gecamoufleerde M5’s rondscheuren, maar er is ook al een glimp op te vangen van het design in al zijn glorie.
Dit plaatje leert ons dat de nieuwe M5 er weer anders uit gaat zien dan de M3 en M2. Je zult de auto’s in ieder geval niet door elkaar halen. De M5 krijgt onder de grille een gapende luchtinlaat, met aan weerszijden een verticale gleuf. Daarmee oogt de nieuwe M5 in ieder geval een stuk agressiever dan zijn voorganger, die toch wat anoniem was.
We moeten trouwens nog wel een slag om de arm houden. Het is niet zeker of dit plaatje wel het definitieve design is. Als we de gecamoufleerde auto’s goed bekijken lijkt de voorbumper toch iets anders te zijn. We moeten dus toch nog even de officiële onthulling afwachten.
Officiële technische details zijn er nog niet, maar zoals je inmiddels wel weet wordt de M5 een plug-in hybride. Op die manier kan de auto zijn dikke V8 houden. Het enige cijfer wat BMW tot nu toe heeft gedeeld is de elektrische actieradius: die bedraagt 70 kilometer.
De onthulling van de nieuwe M5 zal ergens later dit jaar zijn. De M5 zal in eerste instantie als sedan onthuld worden, de Touring volgt later.
Edit screenshot: @wilcoblok
panam1 zegt
Lijkt bijna een GT Cup Car ben benieuwd – twijfel tussen de M5CL of nieuwe model…….probleem is altijd dat het vorige model meteen relatief gedateerd overkomt zodra er een nieuwe is…..maar de CL is toch ergens een jongensdroom die in vervulling kan gaan…..
Dutchdriftking zegt
Daar de nieuwe zo’n ‘bijzonder’ uiterlijk heeft zou ik juist nog snel een zo vers mogelijke 5 serie van het uitgaande model kiezen. De Alpina nog liever de M5, maar ook met een 530i zou ik erg gelukkig zijn.
rismo zegt
Heb een aantal 3 en 5 series mogen rijden, nu een g30 met v8. Het is met stip de beste 5 van de laatste 10-15 jaar. Ben bang ook de laatste van een generatie, want juist het gewicht is uniek tov een Porsche of Audi.
Met het nieuwe model krijg je 200/300 kg erbij als hybride en je zit daarmee op Panamera gewicht en dan merk je wat gewicht (besparing) betekend voor een auto.
Denk dat ik dit model nooit meer ga verkopen ….
waterisnat zegt
Uitgaande M5 (G30) CS (neem aan dat CL een taxi typo is ;-) lijkt mij een fijn uitgerijpt produkt met minder massa dan komende model, plus nu met korting te krijgen omdat de nieuwe er aan komt. Ik zou de G30 kiezen.
panam1 zegt
Yes typo, mea culpa, zit altijd nog met de M3 CSL in t hoofd. Ik wacht t idd nog even af – en denk dat de CS een stuk minder afschrijft met de kop eraf ivm lage productie aantallen tov een nieuw M5 model. Ga de knoop voor 1 juli doorhakken. Rij nu de 540 (G30) heerlijke wagen – nooit enig probleem mee gehad nu 95k km op teller.
racerx zegt
Succes met kiezen, geen vervelende keuze. Omwille van het gewicht zou ik waarschijnlijk een G30 pakken, het design is subjectief maar ook dat is bij de G30 beter voor elkaar vind ik. Heb de nieuwe 5 een paar keer zien rijden, maar vind ‘m te lomp en te hoog.
Dutchdriftking zegt
Ziet er zo in de glimp niet gek uit. Wellicht werkt het M2 design wel op de grotere sedan.
waterisnat zegt
Die Nase lijkt deze keer best okay. Wel benieuwd wat de doelgroep wordt.
drdre1 zegt
Ja, alleen worden ze nog steeds behoorlijk overdreven geaccentueerd door ze vanaf de voorruit te laten beginnen in de motorkap en heeeeeelemaal gewoon door te trekken tot aan de grill. Als dit spleet er niet tussen had gezeten was ’t mooier naar mijn idee.
Foramen zegt
Dat ding moest toch zo loeizwaar worden?
2,5 ton de bocht om sleuren, lekker hoor.
rismo zegt
Exact, kan niet goed gaan… is enorm verschil met de huidige 5 van ongeveer 1800kg..
Audi E-tron territorium vwb gewichts klasse.. en dat wil je echt niet.
Marco Pachen zegt
Ik denk dat het allemaal heel erg gaat meevallen. BMW zal, zeker met dit soort modellen, heus wel een paar minuten extra tijd investeren in het “hoe krijg ik dat gewicht de bocht om” vraagstuk.
Een Taycan weegt, in verhouding, ook erg veel en die gaan heel erg lekker de bocht om. Als Porsche het kan kan BMW het ook.
Ik vind die voorkant trouwens erg geslaagd! Denk dat dit een zeer nette verschijning gaat worden, zeker in touring variant.
mashell zegt
Mag hopen dat het stofzuiger mondje in het echt niet zo opvalt.